رفتن به مطلب

منابع کارشناسی ارشد مهندسی برق


ارسال های توصیه شده

سلام دوستان .

با توجه به گسترده بودن منابع برای کنکوز کارشناسی ارشد تصممیم گرفتم در این تاپیک در مورد منابع پیشنهادی با هم صحبت کنبم و تجربیات خودمون رو در اختیار دیگر دوستان بگذاریم .

در این تاپیک چنانچه دوستان خودشون تجربه کنکور رو داشتن خوشحال میشیم همراه با کارنامه خودشون منابع پیشنهادیشون رو قرار بدن و همینطور اگر منابع پیشنهادی از استاد یا شخص معتبری داشتین قرار بدین :yes:

 

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان .

لینک به دیدگاه

از همه مهمتر در مورد زمان بندی:

همه هدفتون این باشه که تا اول مهر ماه خوندن مفاهیم و نکات همه درسها رو تموم کرده باشید و خلاصه برداری کرده باشید و از مهر فقط تست بزنید و خلاصه ها رو بخونید

نظر من این هست که شما تا زمان ارشد حداقل باید 5 دور تستهای سالهای گزشته رو زده باشید

این رو کاملا جدی بگیرید.شاید فکر کنید این اغراق آمیز هست!ولی باور کنید نکته های لازم برای موفقیت در ارشد , از داخل هیچ کتاب یا کلاس کنکور یا کلاس خصوصی ای بیرون نمیاد-بلکه فقط از حل زیاد و مکرر تستها و مسائل تشریحی بیرون میاد.

خوندن مفاهیم باید حداکثر یک سوم از کل زمان شما رو تا ارشد بگیره و دو سوم بقیه باید صرف تست زدن بشه

 

برای شروع از درسهایی شروع کنید که علاقه دارید و براتون خسته کننده نیست

بعد که راه افتادید درسهای دیگه رو هم شروع کنید

به جای خوندن چند منبع برای یک درس , یک منبع خوب رو چندین بار بخونید که در ادامه معرفی میکنم

 

حتما خلاصه برداری داشته باشید.لازم نیست خیلی هم خلاصه باشه.گاهی نکات جدیدی متوجه میشید که حتی در کتاب هم نیست.این خلاصه ها باید با هر دور خوندن غنی تر بشن و کاملتر.

 

برای شروع یکدرس رو کامل بخونید و در پایان هر فصل خلاصه برداری کنید و تست های اون فصل رو هم بزنید.مجددا نکاتی که از تستها فهمیدید رو به خلاصه برداری اون فصل اضافه کنید.بعد برید فصل بعدی

اینکه چند روز یک درس رو بخونید یه مزیت خیلی بزرگ داره و اون این هست که شما در پایان یک دور کامل دارای یک "بینش" در اون درس میشید .در حالی که اگر به جای اون هر روز یک ساعت از اون درس رو بخونید هیچ وقت دید عمیقی پیدا نمیکنید. ردپای این بینش باید در خلاصه نویسی هاتون ماندگار بشه! .همینطور در نکات اضافی که کنار پاسخ تشریحی هر تست با مداد مینویسید.

 

یک نکته مهم ranking یا رتبه بندی تستها از نظر خودتون هست.در هر دور که تستها رو میخونید - در کنار تستهایی که نکته خاصی داشتن یا برای شما سخت بودن تعدادی ستاره بگذارید.مثلا یک تست 5 ستاره یعنی خیلی مهم و در دور بعدی حتما باید خونده بشه.ولی تست 1 ستاره یعنی حل مجدد اون چیزی به دانسته های شما اضافه نمیکنه یا دیگه احتمال اومدن این تستها کم هست یا....

در روزهای آخر برای اینکه بتونید مثلا کنترل رو یک روزه دوره کنید, فقط تستهای مهم رو بزنید

 

هر چه به ارشد نزدیکتر میشید باید فشردگی درسها بیشتر بشه

مثلا اوایل یک هفته تمام مدار بخونید.بعد یک هفته تمام ریاضی و....

دور بعدی که کوتاهتر خواهد بود مثلا 4 روز مدار 4 روز ریاضی و....

طوری که روزهای آخر شما باید مثلا در یک روز تستهای 10 سال مدار و ریاضی و کنترل رو مثلا در یک روز بخونید

بعد از خوندن یکدرس وقتی به سراغ درسهای دیگه میرید و دوباره برمیگردید شاید حس کنید همه چی یادتون رفته.این کاملا طبیعی هست و برای همین هست که میگم باید خلاصه برداری کنید و باید چند دور بخونید.

 

 

 

در مورد منابع:

من چون در دوران خوندن برای ارشد تدریس خصوصی و گروهی هم میکردم – با کتابهای مختلفی که شاگرد خصوصی هام داشتن و اغلب اصرار داشتن از روی همون ها بهشون درس بدم آشنایی دارم.برایندشون:

 

بهترین منبع برای همه دروس سه جلد کتاب چاپ انتشارات دانشگاه تهران جلد بنفش هست با نام:

مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد برق

نویسندگان اون معمولا طراحان سوال هستند

البته این کتاب فقط تست و حل تشریحی هست و درس نداره.پس اگر درسی رو خوب بلد هستید مستقیم برید سراغ این کتاب و دیگه فقط تست بزنید و وقتتون رو هدر ندید

ضمن اینکه از این کتاب نکات بسیار مفید و زیادی رو میفهمید

البته بعضی سوالات الکترونیک و ریاضی رو از روشهای غیر تستی حل کرده که وقت گیر هستند و کوتاه ترین راه نیستند

 

مدار: برای شروع مدار پارسه خوبه ولی کافی نیست.

برای ادامه کتاب مدار پوران پژوهش نوشته کارو زرگر دوجلدی

مدار به شدت مهارتی و سرعتی هست.باید بارها و بارها تستها رو حل کنید.

دوستانی که بهمن 91 قصد شرکت در کنکور دارند –از کتابهای رهیافت برای تقویت پایه غافل نشن

 

برای ریاضیات مهندسی اغلب کتاب پارسه دکتر معتقدی رو پیشنهاد میکنن که خوبه.ولی کتاب محمود کریمی انتشارات نصیر که پارسال بیرون اومد فوقالعاده هست.هر چند بعضی مطالب اضافی داره که بعدا میگم

 

احتمال:

اگر اصلا نخوندید کتاب جواد بهبودی انتشارات رضوی

اگر کمی بلد هستید کتاب نادر نعمت اللهی

دوستانی که وقت دارن کتاب نیکوکار هم بخونن

 

الکترونیک:

کتاب چندان مناسبی نداریم.راهیان ارشد بدک نیست.

دوستانی که وقت دارند از کتابهای رهیافت و میر عشقی غافل نشن

 

کنترل:

آریاز برادرانی ساده گفته. اشکال هم زیاد داره و کم کم داره قدیمی میشه.ولی برای تا حدود 50 درصد زدن مطمئن هست.کاملتر از اون کتاب هومن سجادیان انتشارات مدرسان شریف هست

 

تجزیه:

کتاب جدید راهیان ارشد که سال 89 چاپ شد دو جلدی نوشته مومن زاده و گلستانی خیلی خوبه.حتی اگر این درس رو پاس هم نکرده باشید همین کتاب کافی هست. تستهای طبقه بندی شده فراوان آخر هر فصل داره

کتاب تجزیه پارسه نوشته آرمین صائب هم خوبه

 

در نهایت این رو هم بگم که کلید وفقیت در ارشد فقط زیاد تست زدن هست.وگرنه این کتابها خیلی تفاوتی با هم ندارن و اگر که توصیه میکنم بیشتر به دلیل تستهای زیاد ومسایل حل شده فراوان آخر فصلها هستند.

مهمترین کتابی که شما باید از این به بعد با اون سروکار داشته باشید همون مجموعه تستهای سال گذشته چاپ دانشگاه تهران هست

 

در ماه آخر میتونید خلاصه ای از خلاصه نویسی ها بردارید. در اون خلاصه دوم دیگه نیازی نیست نکاتی که بلد هستید رو دوباره بنویسید. این خلاصه ها باید مخصوص خودتون باشن.

در طول مطالعه تا ارشد نیازی به حفظ کردن فرمول ندارید. هر بار لازم شد به خلاصه ها رجوع کنید. مطمئن باشید تا کنکور همه فرمولها رو به این ترتیب از حفظ دارید.

 

با کنکور آزمایشی هم به شدت موافق هستم. هر چند خودم شرکت نکردم, ولی حدود یک سال پیش که در کنکور مهندسی پزشکی وزارت بهداشت شرکت کردم (قبول شدم ولی نرفتم) باور کنید هر تستی رو که سر جلسه اشتباه زدم , برای همیشه نکته اون تست توی ذهنم موند.

علاوه بر این کنکور آزمایشی استرس شما رو در کنکور اصلی کم میکنه

همینطور اگر تعداد شرکت کننده ها زیاد باشه و طراحی سوالات استاندارد باشه- معیار خوبی از روند پیشرفت شما هست.

نکات ریز دیگری هم هستند که انشا ا... بعدا میگم خدمتتون

در مورد خودم هم:

من سال 85 با رتبه 200 دانشگاه ... قبول شدم و لی بعدا به دلایلی انصراف دادم.و سال گذشته مجددا امتحان دادم که انشاا. انتظار رتبه خوبی رو دارم

در طی دوران دانشجویی ارشد هم چندین ترم سابقه تدریس در دانشگاه آزاد و نیز تدریس در دانشکده فنی و علمی کاربردی ..و موسسه .... و نیز سابقه زیادی در تدریس خصوصی دارم و مراجعی که معرفی کردم حاصل جستجوی زیاد و مورد استفاده دانشجوها بوده

امیدوارم هر کس تلاش میکنه نتیجه دلخواهش رو بگیره

 

 

 

 

 

مطالب بالا رو از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تهیه کردم . در ادامه کارنامه شخصی که این منابع رو پیشنهاد کردن میذارم و همینطور راهنمایی دیگه که در مورد کنکور ارشد داشتن .

لینک به دیدگاه

واما نکاتی در مورد خلاصه نویسی توسط ایشون:

 

ببینید, خلاصه نویسی به دو منظور میتونه انجام بشه:

یکی توضیح مفاهیم مشکل درسی"به زبان خودتون" .این مورد بیشتر در فاز مطالعه مفهومی درس به کار میره و به دانشجویانی که هنوز وقت دارند به شدت توصیه میکنمم این کار رو انجام بدن.در واقع این خلاصه نویسی چندان هم "خلاصه" نیست .برای مثال خود من وقتی برای اولین بار مفهوم زیبای فیدبک رو در الکترونیک 2 از کتاب نشلسکی میخوندم (که واقعا ترجمه بدی داشت) وقتی اصل قضیه رو فهمیدم اینقدر هیجان زده شدم که تند و تند چند برگه کاغذ از یه مفهومی که در کتاب یک صفحه بیشتر توضیح نداده بود برای خودم نوشتم. پس این خلاصه نویسی در واقع گاهی "باز کردن مطلب" هست. گاهی "ترجمه مطلب به زبان خودم". گاهی هم خودتون حالتهای فرضی رو که کتاب پیش نکشیده برای خودتون به عنوان سوال مطرح میکنید و خودتون هم جواب میدید(با تلاش).

 

در خلاصه نویسی شما میتونید هر گوشه مطلب رو از یه کتاب که بهتر توضیح داده بگیرید.

اما یادتون باشه این خلاصه نویسی قرار هست "فقط برای خودتون " باشه.قرار نیست جایی چاپ بشه. پس لازم نیست کامل باشه.اگر چیزی رو بلد هستید ازش رد بشید و توی خلاصه نویسی نیارید. اگر با مثالهای عامیانه میخواید مطلب رو توضیح بدید خجالت نکشید(مثلا من برای توضیح اثر افزودن صفر به تابع تبدیل توی خلاصه نویسی هام نوشتم: سیستم را هار میکند!)

لازم نیست مرتب و شسته رفته باشه.اما حتما از چند رنگ استفاده کنید. اینجوری راحتتر به ذهن سپرده میشن (مثلا من توی ذهن خودم میگفتم: اون فرمول بنفشه کنار جدول)

از قرار داد هایی برای خودتئون استفاده کنید.سر هر پاراگراف یک علامت قراردادی خاص بذارید.مثلا یه نکته ای که بار ها و بارها اشتباه میکنید رو با ستاره قرمز سر پاراگراف مشخص کنید و مفهومش این باشه : "اشتباه رایج"

 

اگر هم جایی فکر میکنید کتاب به بهترین وجه ممکن توضیح داده, و هیچ مطلب اضافه ای هم نداره, خوب چه اشکال داره که عین مطلب کتاب رو کپی کنید

 

خود نوشتن این خلاصه ها بیشترین اثر یادگیری رو داره

اما وقتی از اون مبحث گذشتید و بعد از مدتها دوباره برای دوره کردن اون درس یا مبحث برگشتید, میتونید اول سراغ خلاصه ها برید و سریع یه دور بخونید(خیلی سریع تر از مرور از روی کتاب خواهد بود) .بعد سراغ تستها برید. اگر مشکلی داشتید دوباره به خلاصه نویسی رجوع کنید.در طی حل تستها هر نکته جدیدی رو فهمیدید به خلاصه نویسی های اون مبحث اضافه کنید

بدین ترتیب مفاهیم به ذهن سپرده میشن. حالا خلاصه ها تون کم کم باید وزن کم کنند و لاغر بشن. یعنی وقتی مطالب رو کاملا یاد گرفتید, دیگه یه توضیح یک خطی یا یک فرمول یا یک کلمه حتی, برای تداعی اون موضوع کفایت میکنه.پس خلاصه نویسی دوم که بسیار کم حجم تر هست رو بنویسید.

خود من آخرین خلاصه نویسی هام تقریبا یه برگ a4 برای هر درس بود که روز امتحان تا در حوزه با خودم داشتم (فرمولها و نکاتی که فکر میکردم بد نیست مرور کنم, هر چند واقعا الزامی نداشت)

امیدوارم تجربیات من براتون مفید باشه

 

 

 

 

نکته دیگه اینکه نکاتی رو که از تستها یاد میگیرید و به خلاصه نویسی ها اضافه میکنید, میتونید در آخر اون نکته بنویسید:" کاربرد این نکته در تستهای شماره ...سال...و شماره...سال...و..."

همینطور در کتاب تستهاتون هم کنار پاسخ تشریحی هر تست که نکته خاصی داره یا تستی که زیاد اون رو اشتباه حل میکنید, نکته اون تست رو بنویسید , مثلا کنار یک تست کنترل از مبحث میسون که اشتباه حل کرده بودم نوشتم: "حلقه های جدا از هم را در این تست ندیدی!".این باعث میشه متوجه نقاط ضعف خودتون بشید

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

با سلام:

لطفا" اگر مي خواهيد نظر بدهيد و يا اطلاعاتي بدهيد بهتراست كه اطلاعات شخصي خودتان باشد و از جايي كپي نكرده باشيد اكثرمطالب داخل سايتها كپي است حتي معلوم است كه خود فرد آن را مطالعه نكرده من در يك مورد كه در10 -15 سايت كپي شده بود غلط هاي املايي در هيچ كدام تصحيح نشده بود .

ببخشيد حالا برويم سر اصل مطلب منابع ارشد كه من آن هارا خوانده ام با توضيحات براي ديگران قرار مي دهم و اينها نظرات شخصي من است كه شايد بعضي ها موافق نباشند.

مدار:

براي درس مدار ابتدا براي زود يادگرفتن كتابهاي مدار پارسه شيوه بسيار جالبي دارد كه اكثراشتباهات دانشجوي عجول را در مرحله اول به ذهن هركسي ممكن است برسد و جواب غلط هم همان است كه باكمي تفكر راه حل دانشجوي نكته سنج به ذهن مي رسد كه نياز به تمرين دارد.

ولي بعد از مطالعه اين كتاب حتما" كتاب مداركاروزرگر انتشارات پوران پژوهش كتاب كاملي است كه بعد از مطالعه حتما"مسائل آن چند بار حل شود نكات بيشتر داخل تستها هستند در ضمن هر دو كتاب مدار1 و 2 مطالعه شود چون بعضي مسائل در مدار2 وجود دارد كه با راه حل ساده تر از طريق تبديل لاپلاس و يا درخت و كات ست زودتر به جواب مي رسند.

كتاب مدارراهيان ارشد هم بد نيست ولي به صورات گذرا چون بعضي نكات را دارد

 

الكترونيك :

درس الكترونيك من كتاب جالبي كه همه فصلهاي آن جالب باشد نديدم .كتاب مدرسان شريف بخش تقويت كننده توان راورگولاتورهاي ولتاژ منابع جريان را خوب توضيح داده در مورد فصلهاي تقويت كننده هاي bjtوFET وچند طبقه معمولي ودر مورد تقويت كنندهاي فيدبك ضعيف و تقويت كننده هاي تفاضلي متوسط و در بيشتر موارد من را به شك و اشتباه بيشتر انداخت . دركل كتاب بدي نيست .

كتاب الكترونيك 1 پوران پژوهش در كل مفصل تر است مخصوصا"بخش ديود و در مورد ترانزيستورها هم خوب بود قسمت دوم را من مطالعه نكرده ام .

در مورد تقويت كننده هاي توان و بهترين نقطه كار در كتاب الكترونيك راهيان ارشد نكات جالبي داشت .

كتاب الكترونيك پارسه را من مطالعه نكرده ام.

سيگنالها وسيستم ها :

ابتدا براي اين درس من كتاب انتشارات سپاهان نوشته اباذر خرمي را پيشنهاد مي دهم كتاب كاملي است بعد از آن كتاب سيگنال پارسه حتما" بعداز يك كتاب كامل سيگنال مطالعه شود چون كمي خلاصه است اگر از ابتدا مطالعه شود شايد به نظر خوب نيايد ولي بعد از مطالعه اين كتاب حتما" تمرين هاي حل نشده را حل كنيد كه نكات در آنها هستند كه تست ها فوق العاده فني و نكته دار در هر مسئله بيشتر نكات اشاره شده در كتاب استفاده شده و نگران نباشيد چون در موقع حل به مشكل برخواهيد خورد چون به نكات گفته شده بايد مسلط باشيد به نظر من اين كتاب پارسه فوق العاده است.

كنترل:

براي شروع كتاب آرياز برادراني چون كامل است مطالعه شود ولي اين كتاب بخش دياگرام بود و نايكوئيست وبحث جبران كننده ها را ضعيف گفته در عوض اين مطالب را در كتاب راهيان ارشد قسمت دوم بسيار خوب گفته كه در بحث جبران كننده ها روش هاي جالبي دارد و يكي از دوستانم از كتاب پردازش بسيار راضي بود ولي مي گفت كسي كه اين كتاب را مي خواند بايد به نترل مسلط باشد والا در بيشتر تستها متوجه نمي شود كه چطور مسئله حل شد و دوست ديگري انتشارات جهش را توصيه كرد كه من اين دو را در آينده ان شاء ا... مطالعه مي كنم .

رياضي :

معادلات و آمار ورياضي مهندسي براي شروع كتابهاي دكترنيكوكار بد نيست و لي در بيشتر سايت ها نوشته هاي دكتر معتقدي و دكتر كريمي توصيه شده و كتاب برق انتشارات دانشگاه تهران در حل تستهااز روش هاي جالبي استفاده كرده .آمار پارسه هم من خيلي از آن راضي هستم مخصوصا" مطالب مربوط به توزيع نرمال ونرمال استاندارد روش هاي جالبي داشت كه به جدول نيازي نداشت در كل كتاب مفيدي است .

مغناطيس :

من هم قبلا" مثل بقيه اصلا" وقت براي مغناطيس نمي گذاشتم ولي امسال كتاب مغناطيس پردازش را گرفتم و دو سه باري خواندم اين درس به دليل نكات زيادي كه دارد هم رياضي و هم فيزيك و هم ميدان و ... در كل درس پيچيده اي به نظر مي رسد ولي تستهاي در صورت تسلط ساده حل مي شوند من به دليل اينكه مسلط نبودم در كنكور 3يا4سئوال به نظرم قابل حل بود ولي بايد تسلط مي داشتم ولي با همين تسلط اندك يك تست را درست زدم .در مجموع اين درس از دروسي است كه اگر كسي وقت بگذارد و مسئله زياد حل كند به راحتي مي تواند تست بزند در اكثر سالها مسائلي از بعضي قسمت ها بدون تغيير مي آيند مثلا" بخش تصاوير و اثر نيروي متقابل و محاسبه ميدان

با تشكر

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

نمیدونم برای کدوم ساله ولی فکر کنم مفید باشه :ws52:

*** منابع پیشنهادی مطالعه مهندس داوود رضایی رتبه 2 برق-کنترل ارشد برق-

*دانشجو ارشد برق-کنترل صنعتی شریف

 

 

زبان: کتاب زبان اصلی 504 و کتاب زبان اصلی تافل و فلش کارت این دو.

 

ریاضی مهندسی: کتاب راهیان ارشد(مومن زاده) و کتاب مهندس کریمی نصیر(غلط چاپی و تایپی زیاد داره) و کتاب پارسه معتقدی.

 

معادلات: کتاب مهندس کریمی نصیر-کتاب معتقدی پارسه.

 

احتمال مهندسی: کتاب پارسه(طورانی)

 

مدار: اول کتاب پوران تالیف زرگر و کتاب پارسه و حل تمرینات مهم جبه دار برای دانشجویان.

 

کنترل خطی: 1-کتاب چاپ قدیم (منصوری) و بعدش 2-مکمل چاپ جدید(تقوی) راهیان ارشد.

 

الکترونیک: درسنامه مدرسان شریف و کتاب ارشد سپاهان و ( لطیفی پارسه و مرجع میرعشقی برای دانشجوها).

 

سیگنال: کتاب راهیان ارشد و تست تالیفی پوران....حل المسائل اپنهایم برای دانشجوها.

 

مغناطیس: مرجع چنگ-کتاب پارسه و کتاب پردازش(طاهری) و کتاب رهیافت(دیانی).

 

ماشین: مرجع بیم بهارا و کتاب مدرسان شریف و کتاب نشر آهنگ.

 

بررسی سیستم: کتاب پردازش و کتاب نشر آهنگ.

 

*کتاب مجموعه سوالات ارشد سالهای گذشته...

 

 

*** کنکور های آزمایشی پارسه .

لینک به دیدگاه

منابع مطالعه رتبه 6 کنکور ارشد برق-مخابرات 90 جناب مهندس حاجی عبدالرحیم دانشجوی ارشد مخابرات-سیستم دانشگاه صنعتی شریف

 

شرکت در آزمون های آزمایشی پارسه....مدتی هم مشاور موسسه ماهان.

faghat liste ketabaee ke man khundam unha inast :

 

1.riyazi mohandesi : ketabe doctor motaghedi - parseh

2.moadelam : ketabe doctor motaghedi - parseh

3.amar ehtemal : ketabe parseh

4.madar : ketabe parseh(doctor abdolali)

5.control : ketabe aryaze baradarani

6.signal : teste konkoorhaye salaye pish

7.electronic : jozveye electronic ostadaye sharif

8.electromeghnatis : ketabe parseh(doctor abdolali) , ketabe pardazesh

 

vali be hich vajh pishnahad nemikonam ke shoma ham daghighan va faghat hamin ketaba ro bekhoonid

لینک به دیدگاه

درصدها و منابع مطالعه رتبه 4 کنکور ارشد برق-کنترل 90 جناب مهندس مصطفی تیماج دانشجوی ارشد برق-کنترل دانشگاه صنعتی شریف

 

 

سلام.

 

درصدها:

 

زبان 44 - ریاضی 64 - مدار 71 - کنترل 47 - سیگنال 57 - الکترونیک 57 - ماشین 28

 

منابع مطالعه:

برای قسمت Vocabulary زبان سراغ کتاب های 504 و Essential Words for Toefl و تست های کنکورهای گذشته در زمینه زبان تخصصی هم برید سراغ متن های تخصصی که کتاب راهیان ارشد بسیار خوب کار کردند .

ریاضی مهندسی برق راهیان ارشد - معادلات نیکوکار و راهیان ارشد - آمار پردازش - مدار جزوه دکتر ملک محمد مدرس ماهان و کتاب پارسه - کنترل خطی آریاز برادرانی و کتاب ماهان - سیگنال پارسه و نارنجی پوران پژوهش - الکترونیک مدرسان شریف و سپاهان - الکترومغناطیس دکتر اشرافیان اگه گیر نیاوردید کتاب پارسه و پردازش یا جهش که دکتر طاهری نوشتن.-ماشین پردازش.-بررسی کتاب هادی سعادت.

 

***مطالب مشاوره ای ایشون:

 

سلام! اولا هدف خودتون رو مشخص کنید که کدوم گرایش رو می خواهید امتحان بدید و تمام توان رو روی اون گرایش بذارید. خوندن درس ها به صورت موازی توصیه می شه به این صورت که نقاط قوت خودتون رو تقویت کنید و نقاط ضعفتون رو به یک جایی برسونید که باعث نشه تراز منفی کسب کنید. برای صرفه جویی در وقت هم پیشنهاد می کنم که سراغ کتاب های مرجع نرید چون بسیار وقت گیر هستن و از کتابهای کنکور چاپ شده در بازار استفاده کنید اگه از این منابع استفاده کنید حتما تمام درس ها رو تموم خواهید کرد.

 

روی ضرایب 4 بیشتر کار کنید.اگه می تونین از فعالیت های دیگه تون کم کنین حتما این کارو انجام بدین منظورم فعالیت هایی مثل دنبال کردن سریال هاست. اگر که خیلی حواستون پرته می تونین هر چند دقیقه که احساس می کنین حواستون پرت می شه یه شی که خیلی به چشم می یاد رو جلوی روتون قرار بدین که به شما یادآوری کنه که در حال درس خوندن هستین شاید این روش بهتون کمک کنه. از درس خوندن با هندزفری یا با هر نوع موزیک هم دست بکشین. امیدوارم تمرکزتون برگرده.

جمعه ها درس نمیخونم نظرتون در این باره چیه؟

 

سلام! خب این کاری که می کنید باعث می شه خیلی از داوطلب های دیگه که اصولا این روز، روز تعطیلشونه و تمام این روز درس می خونن و به احتمال بالا روز تعطیل شماست و شما هیچی نمی خونید، خیلی عقب بیفتید این عقب افتادگی هم فقط با برنامه ی بسیار فشرده در آینده اون هم شاید جبران بشه.

 

انگیزه اون بنده خدایی که نفر1 یا تک رقمی میشه چیه؟!! میشه یه چندتا انگیزه درست و حسابی به ما بدی تا یه رتبه خوب بیاریم؟!! بیشتر مشکا انگیزشی دارم .

 

رسیدن به دانشگاه های تاپ میتونه انگیزه ی خوبی باشه چون هم از نظر علمی در موقعیت بهتری قرار می گیرید که راحت تر اگه خواستین به مراحل بالاتر برین و هم از لحاظ شغلی یه جورایی تضمین می شید، خیلی از این افراد برای تضمین این قضیه درس میخونن. میشه از موقعیت اجتماعی بدست اومده هم به عنوان یکی از فاکتور های نام برد.

 

یکی از دوستان من در کنکور 90 با رتبه 420 دانشگاه علم وصنعت قبول شد و با 870 صنعتی اصفهان قبول شدن در گرایش کنترل.

 

همانطور که می دونید مدار درسی هستش که نیاز به ابتکار زیاد داره این موضوع رو می تونید با حل کردن تمرینات بیشتر حلش کنید تا جایی که امکان داره بیشتر حل کنید چون هر مسئله یک دید خاص به شما میده و به جایی می رسید که وقتی سؤال رو می بینید بدونید از کدام مسیر ها باید پیش روی کنید تا به جواب برسید. در مورد ریاضیات هم اگه پس از خوندن مطالب تست بزنید و مطالبی که خوندید رو خلاصه برداری کنید و خلاصه هاتون رو به طور مداوم مرور کنید موفق خواهید شد.

 

برای مدار کتاب راهیان ارشد بیشترین تست ها رو بین کتاب های بازار دارند.

حذف کردن دروس به نفعتون نیست چون باعث میشه تراز دروسی که نزدید تراز کل تون رو پایین بیاره می تونین تمام درس ها رو بخونین ولی قسمت هایی که ساده هستن و تست بیشتری ازشون میاد. در مورد احتمال قبولی هم باید بگم احتمالش هست ولی شما می تونید با در پیش گرفتن این روش این احتمال رو بسیار بالا ببرید.

 

می تونین از آمار و احتمال پردازش استفاده کنید که برای سایر رشته هاست و 7 فصل اول اون کافیه. درسنامه های کم و تست زیاد داره.

 

جواب دادن به تست های زبان تخصصی به مراتب آسان تر و خود زبان تخصصی کم حجم تر از زبان عمومیه

 

هیچ وقت برای خوندن مطالب از یک منبع استفاده نکنید. ولی این توصیه ی من به کنکوری هاست.

 

توصیه می کنم برای حل این مشکل یک مدت زمان خاص که نه طولانیه و نه کوتاه برای خوندن در نظر بگیرید مثلا 1.5 ساعت و در این مدت زمان حتما درسی که برنامه ریزی کردید رو بخونید.

 

آمار دقیقی در مورد کنکور ندارم ولی تخمین زده میشه 30 هزار نفر شرکت کننده داره و در مورد ماهان بیش از 2000 نفر و در مورد پارسه 5000 نفر حدودا....

 

در مورد گرامر من خودم از سری Grammer in use استفاده می کردم.

 

100 زدن در کنکور ارشد برق که بسیار کم احتماله! ولی به طور کلی دو درس رو 50 زدن تراز بهتری میده البته این قضیه به سؤالات اون درس ها و عملکرد بقیه در اون درس بستگی داره

 

از نظر بازار کار گرایش قدرت شرایط خوبی داره...

 

90 درصد بستگی به دانشجو داره که چقدر تلاش کنه. در مورد ماشین هم باید بگم که از درس هایی هستش که تراز خوبی میده چون درس سختیه، اگر علاقه ای به خوندن این درس ندارید مثل من می تونید همشو نخونید ولی اون قسمت هایی رو هم که می خونید حسابی بخونید من فقط بخش های ماشین DC و ماشین القایی رو خوندم.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

سلام

من امسال کنکور داده بودم با این درصدها و رتبه ها و توضیحات زیر .امیدورام مفید باشه براتون

محل قبولی:دانشگاه تهران

دوره:شبانه

رشته:برق کنترل

رتبه کنترل:126

رتبه مخابرات :139

رتبه الکترونیک :144

رتبه قدرت:490

زبان:47

ریاضی:45

مدار:55

کنترل:37

سیگنال:50

ماشین:0

الکترونیک:11

معدل:13.3

معدل موثر:14.47

دانشگاه محل لیسانس :دانشگاه تهران

ازمون های ازمایشی

اولا دقت کنید اگر برای رتبه تک رقمی یا زیر 100 می جنگید هیچ درسی رو ول نکنید و گول رتبه های خوب پارسه و بقیه رو که میشه گفت درصد صفر رو مثل سراسری اعمال نمیکنه نخونید که پشیمون میشید

ولا من پارسه رتبه هام همشون زیر 30 40بودن ولی 3 تا جامع های نصیر و سنجشو 2و 3 شدم!در صورتی که پارسه بهترینم 18 بود(اونم اولیش) این نشون میده جامعه اماری پارسه قویتر هست و بچه های قوی تری میان پارسه.از بچه های دانشگاه خودمون 90 درصد پارسه میدادن (پارسه از لحاظ شرکت کننده حرف اولو میزنه)

اما کیفیت این 3 ازمون ها!!!

پارسه تاسف برانگیز بود.اولا طراح سوالات دانشجو هستن.مثلا دوست خود من که سال پیش تک رقمی شد سوال طرح می کرد( جز طراح ها) البته اینکه کی انتخاب می کرد از بین سوال ها انگار از اساتید بودن دوما اصلا از لحاظ فصل بندی با هیچ منطقی سازگار نبود و پر از سوال غلط بود. کنترل و سیگنال غلط زیاد و افتضاح اسون(مدار هم)داشت یکی از دوستای من یبار کنترلو 100 درصد زد من خودم 80 !!!!در واقع این درصد ها بره کنترل مسخرست در سراسری!یا شما به راحتی از 15 سوال مدار میتونستی 12 13 تاشو حل کنی که پیش نمیاد به راحتی.یه موقع هست که میگی سوال اشتباه تایپی داره یه موقع هست ولی سوال اشتباه حل کرده حل تمرین پارسه که دانشجو رو گمراه میکنه خصوصادر سیگنال پیش میومد طوری که اکثر افرادی که من میشناختم حتی حاضر نمیشدن حل پارسه رو بره ازمون ها نگاه کنن.همچنین سوال تکراری از ازمون های سراسری هم بود.طوری که من یادمه یه بار سر مدار من 2 تا از سوالارو حفظ بودم!ولی زبان بد نبود.ریاضی هم به نظرم خوب بود الکترونیک و ماشین چون خوب نخوندم زیاد نظری ندارم

سنجش در بعضی سوال هاش معذرت می خوام اینو میگم ولی اششششششغال بود!طوری که طراح در حل سوال انگار الفبای برقو بلد نبوده.ولی به جرات میتونم بگم سوال های با بار معنایی بالا هم داشت که حل کردنش واقعا با ارزش بود خصوصا در مدار که خیلی خوب طرح شده بود و کنترل و سیگنال.ولی زبان ریاضی افتضاح زیاد داشت

نصیر هم یه سری درساش عالی منطقی و سخت شبیه کنکور طرح شده بودن در واقع تنها درسی که به نظرم شبیه سیگنال کنکور بود همین سیگنال نصیر بود که مهندس تقدسی طرح کردن.یکی از دوستای من سال 90 با جزوه ایشون 80 زد. من خودم 50 زدم(البته من کلاس ایشونو رفتم(تنها کلاسی که رفتم همین بود))بقیه درس ها نمیتونم بگم شبیه بودن ولی غلط نسبت به سنجش و پارسه کم تر داشتن.ولی سیگنال نصیر چشم نواز بود!!

اگه خلاصه بخوام بکنم در مجموع من هیچ کدومو به تنهایی توصیه نمی کنم اینا با هم دیگه باید باشن تا همدیگرو تکمیل بکنند منتها پیشنهاد من 2 تا صددرصد های سنجش 1 صددرصد پارسه و ازمون جامع نصیر به شدت توصیه میکنم این ها حتما در برنامتون باشه با برنامه پارسه فقط حواستون باشه گول نخورید چون حجم هاش نا هماهنگن مثلا مدار افتضاح حجم داده فک کنید 25 درصد اول مدار مرتبه یک و 25 درصد اخر دو قطبی و فرکانس های طبیعی!!!!!!!!!!!پارسه چون دانشچو قوی زیاد شرکت میکنه خوبه بره سنجش ولی انتظار نداشته باشید سوال های جالب و شبیه کنکور زیاد ببینید توش

منابع

کنترل

کتاب اریاز پر از غلط هست و برای این نوع سوال ها قطعا جوابگو نیست ولی چون متن درسش از روی کتاب اوگاتا کپی شده حتما پیشنهاد می کنم درسش رو بخونید

کتاب هومن سجادیان (مدرسان شریف)و کتاب انتشارات پردازش و انتشارات پوران پژوهش خصوصا این اخری که جدید چاپ شده طبق گفته دوستان از همه بهتره

من پیشنهادم به این صورته که اول کتاب اریاز بعد کتاب پوران و بعد اگه وقت داشتید از اینترنت جزوه کنترل خطی دکتر جبه دار رو دانلود کنید و واو به واو بخونید و در اخر مهم تر از همه از سورس اصلی کنکور کتاب ابی دانشگاه تهران که کنترلش کار دکتر خاکی صدیق هست

سیگنال

بدون شک بهترین کتاب های بازار کتاب تازه چاپ شده مهندس تقدسی (نصیر)که دو جلده و کتاب مهندس مومن زاده راهیان ارشد(یا اولی یا دومی پیشنهاد من اکیدا اولی هست) به علاوه و بانک تست پوران پژوهش مومن زاده

مدار

تنها منبعی که خوندم مدار کاروزرگر (پوران پژوهش)بود به علاوه کتاب ابی دانشگاه تهران که مدارش کار دکتر جبه دار هست

 

ریاضیات

 

خوشبختانه این بخش منبع خوب زیاد داره از جمله پارسه معتقدی یا کریمی یا مومن زاده که همشون عالین

 

زبان

به ترتیب کتاب های

vocabulary for high school students

1100 words you need to know

504 essential words

و برای گرامر کتاب grammar in use سطح متوسط کفایت می کنه

برای زبان تخصصی پیشنهاد من از الان خوندن هر روز یک متن تخصصی از متن های کنکورهای سال های پیش و دراوردن کلماتشونه

 

در مورد ماشین و الکترونیک هم ترجیح میدم سکوت کنم!!

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

شاید خنده دار باشه ولی من نمی دونم این کتاب هایی که اینجا نام برده شده کدوم هاش تسته کدوم هاش تشریحی ؟!

 

میشه برای درس های

ماشین

بررسی

کنترل

ریاضیات

زبان

 

چند تا کتاب تست خوب معرفی کنید

 

کتاب تستی هست که زیاضی 1و2 و مهندسی و معادلات و آمار رو با هم شامل بشه؟

 

برای زبان هم کتاب تستی هست که فقط کنکور سال های قبل رو شامل بشه؟

 

کتب دانشگاه تهران آب و بنفش قضیه اش چیه؟

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

منابع کنکور کارشناسی ارشد برق

 

 

 

منابع ذکر شده فقط تجربه بنده و دوستانم هست عرض شده است و نظر خودم در یک جمله بیان کردم اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید حتما نظرات قید کنید و اگر لایق دونستید راهنمایی خواستید بنده جواب گو خواهم بود

 

آمار و احتمال مهندسی

1) پارسه - آقای محسن طورانی

2) مدرسان شریف

این درس بخاطر حجم زیاد و تعداد سوالات بسیار کم و همچنین به خاطر عدم پاس کردن این درس در دانشگاه (حداقل 50 درصد) ، دانشجویان به ندرت به این درس جواب خواهند داد

 

ریاضی مهندسی

1) پارسه - دکتر معتقدی

2) نصیر - جلد دوم مهندس کریمی

3) راهیان ارشد - مهندس مومن زاده

بنده شخصا کتاب معتقدی کامل میدونم

 

معادلات دیفرانسیل

1) پارسه - دکتر معتقدی

تنها کتابی بود که پسندیده ام

 

مدارهای الکتریکی

1) پوران پژوهش - دکتر کارو زرگر

2) جزوه 300 سوال مهندس کهن

3) نصیر - جبه دار

من شخصا پارسه را هم خوندم که دارای نکات خوبی می باشد اما مرجعی عالی نمی تواند باشد

 

سیستم های کنترل خطی

1) پوران پژوهش - مهندس امین رضایی

2) راهیان ارشد - مهندس تقوی

اول رضایی درس نامه بخونید بعد با تقوی تست بزنید در این درس از سوالات آموزشگاه ها حتما کمک بگیرید

 

تجزیه و تحلیل سیستم ها

1) راهیان ارشد - مهندس مومن زاده ، مهندس بخشی گلستانی

2) نصیر - مهندس تقدسی

3) نصیر - مهندس رضا کهن

کتابهای تستی مومن زاده و کهن کتابهای تست بسیار خوبی هستند و از سایت تقدسی میتوانید تست های فراوانی دانلود کنید

 

الکترونیک

1) راهیان ارشد یا نصیر - مهندس اسلام پناه

2) فرهنگ - مهندس باغستانی

همیشه اسلام پناه را بخونید و همیشه روش کار ایشون را مد نظر قرار دهید

 

 

الکترومغناطیس

1) پارسه - آقای عبدالعالی

2) انتشارت جهش

اگر چندین بار دیگر کنکور بدهم حتما این درس را حذف خواهم کرد

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

مدارهاي الكتريكي 1و2:

از سال 90 تاييد نهايي سوالات مدارهاي الكتريكي 1 و 2 توسط جناب آقاي "دكتر قوشه عابد هدتني" استاد برجسته دانشگاه فردوسي مشهد صورت ميگيرد و ايشان نيز عموماً خود به طراحي تمام سوالات مدار اقدام ميكنند! بعضي از سوالات كنكور كارشناسي ارشد 91 از كتاب مدار ايشان با عنوان "نظريه اصولي مدارهاي الكتريكي (خطي و غيرخطي)" مطرح شده است. بنابراين اولويت اول داوطلبين كنكور ارشد برق بايد همين كتاب باشد كه در انتشارات "دانش نگار" به چاپ رسيده است. دقت كنيد كه شخص دكتر هدتني طراح تمامي سوالات مدار كنكورهاي 90 و 91 بوده اند و اين اتفاق (يعني طرح تمامي سوالات يك درس فقط توسط يك نفر) براي دروس ديگر به ندرت رخ ميدهد و در نوع خود بي سابقه است.

كتاب "مدارهاي الكتريكي 1 و 2" انتشارات "مدرسان شريف" تأليف آقاي "عابدي" نيز كتابي مناسب در زمينه كتب تستي است. ميتوانيد از اين كتاب نيز براي رسيدن به تسلط در درس مدار بهره زيادي ببريد.پس از مطالعه کامل این دو کتاب برای پاییز کتاب دو جلدی "آقای تقوی" کتاب مناسبی است که در انتشارات "راهيان ارشد" چاپ شده است در این کتاب اکثر تست های کنکور با چندین روش حل شده اند.

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

برای هر درس فقط یک منبع می گم که به نظرم بهترینه و میتونه خیلی مفید باشه بدون شرح

ریاضی مهندسی

1) پارسه - دکتر معتقدی

 

معادلات دیفرانسیل

1) پارسه - دکتر معتقدی

 

مدارهای الکتریکی

1) پوران پژوهش - دکتر کارو زرگر

 

سیستم های کنترل خطی

1) پوران پژوهش - مهندس امین رضایی

 

تجزیه و تحلیل سیستم ها

1) راهیان ارشد - مهندس مومن زاده ، مهندس بخشی گلستانی

 

الکترونیک

1) راهیان ارشد یا نصیر - مهندس اسلام پناه

 

زبان تخصصی

1) پوران پژوهش - امین رضایی

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

سلام و خسته نباشید.

 

من رتبه 128 ارشد برق سال 1393 هستم و منابع مطالعاتی من به قرار زیر است:

 

ریاضی مهندسی

پارسه - دکتر معتقدی

 

معادلات دیفرانسیل

دکتر نیکوکار

 

مدارهای الکتریکی

عابدی - مدرسان شریف

 

سیستم های کنترل خطی

پوران پژوهش - مهندس امین رضایی

 

زبان تخصصی

نرم افزار آموزش زبان تخصصی برق - موسسه گزینه آخر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تجزیه و تحلیل سیستم ها

مهندس مومن زاده ، مهندس بخشی گلستانی

 

الکترونیک

اسلام پناه

 

 

آزمون آزمایشی یادتون نره. حتما شرکت کنید.

هیچ موسسه ای نیست که همه ی کتاب هاش کامل باشه و معمولا هر موسسه ای یکی دو تا از کتابهاش کامله.

هیچ درسی را سفید نگذارید.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

با سلام دوستان من راهنمایی در ارتباط با منابع میخواستم

برای کنترل کدوم یکی از منابع زیر مطال و ساده گفته و باهاش میشه تا 50 زد(ساده گفتن مطالب خیلی برام مهمه)

1-خاکی صدیق 2-پارسه 3-هومن سجادیان (مدسان شریف) 4-آریاز برادرانی

 

برای الکترونیک چطور:

1-کتاب الکترونیک باغستانی 2- پارسه

البته پایه الک من افتضاحه هرچی ساده تر گفته باشه بهتره

با تشکر

لینک به دیدگاه
با سلام دوستان من راهنمایی در ارتباط با منابع میخواستم

برای کنترل کدوم یکی از منابع زیر مطال و ساده گفته و باهاش میشه تا 50 زد(ساده گفتن مطالب خیلی برام مهمه)

1-خاکی صدیق 2-پارسه 3-هومن سجادیان (مدسان شریف) 4-آریاز برادرانی

 

برای الکترونیک چطور:

1-کتاب الکترونیک باغستانی 2- پارسه

البته پایه الک من افتضاحه هرچی ساده تر گفته باشه بهتره

با تشکر

 

برای شماره یک من راهیان ارشد رو توصیه میکنم خیلی خوبه..اما واسه کنترل زیاد بخون هرچی دم دستته بخوت

اگه پایه الکترونیکت ضعیفه پس الکترونیک اسلام پناه رو بخون ساده گفته و مفهومی:w16:

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

در سومین سال پیاپی برگزاری آزمونهای آنلاین رایگان،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در حال برگزاری است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در حال حاضر در حال برگزاری است. تا ساعت 24 امروز 30 بهمن ماه فرصت دارید تا در هر ساعت از روز تنها یکبار در این آزمون شرکت نمایید.

لازم به ذکر است شرکت در این آزمونها کاملا رایگان می باشد و در انتها پاسخنامه ای کاملا تشریحی با معنای کلیه سوالات به درخواست دانشجویان ارسال قابل دریافت خواهد بود.

این آزمونهای دوره ای، جهت شبیه سازی زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد تدوین شده و به رایگان قابل دسترسی است.

 

به دوستان خود جهت شرکت در آزمونهای رایگان اطلاع رسانی نمایید.

خبر های بعدی را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مطالعه فرمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...