رفتن به مطلب

بیرینگهای مغناطیسی


ارسال های توصیه شده

بیرینگهای مغناطیسی فعال امروزه در بسیاری از موارد صنعتی کاربرد دارد. این بیرینگها دسترسی به سرعتهای بالاتر را نسبت به انواع بیرینگهای مکانیکی و غلطشی فراهم می سازند. همچنین استفاده از این بیرینگها می تواند باعث حذف عملیات روغنکاری در کاربردهای مختلف و در نتیجه کاهش آلودگی محیط سیستم شود. امروزه رشد و تکنولوژی در مباحث کنترل و پردازش، بیرینگهای مغناطیسی را به سوی طراحی نیرومند تر و به صرفه تر نسبت به گذشته هدایت کرده است. در این مقاله بر روی نحوه عملکرد این بیرینگها و سیستم کنترل آنها بحث و بررسی صورت می گیرد.

 

مقدمه

نخستین بیرینگهای مغناطیسی در زمان جنگ جهانی دوم و با تلاش آقای جسی بیمز از دانشگاه ویرجینیا پا به عرصة وجود گذاشتند که در سانتریفیوژهای خالص سازی ایزوتوپهای عناصر مختلف برای ساخت اولین بمبهای هسته ای استفاده می شد. اما پیشرفتهای اساسی بر روی این تکنولوژی توسط پروفسور هربمن و پروفسور سوییتزر با استفاده از علوم الکترونیک و کنترل صورت پذیرفت. اولین کنفرانس بین المللی نیز در سال 1988 توسط پروفسور سوییتزر وپروفسور الایر از دانشگاه ویرجینیا و پروفسور اوکادا از دانشگاه ایباراکی برگزار شد.

 

 

ياتاقان هاي مغناطيسي كه شافت را به جاي تماس مكانيكي با نيروي مغناطيسي به حالت تعليق در مي آورند، چندین دهه است كه در صنعت مورد استفاده قرار مي گيرند. هنگامی که بیرینگهای معمولی مکانیکی که با اتصال به شافت ، به روغنکاری نیاز پیدا می کنند، بیرینگهای مغناطیسی با تکنولوژی خود که تعلیق روتور بر روی نیروهای مغناطیسی است میتواند راه حل خوبی باشد.

برای دانلود مقاله اموزشی یاتاقان های مغناطیسی به لینک زیر مراجعه فرمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

هندبوک یاتاقانهای مغناطیسی

 

 

7zs5f82y6kq6qxa7ms0m.jpg

 

معرفی یاتاقان

 

 

یاتاقان وسیله ای است که اجازه حرکت نسبی مقید را بین دو یا بیشتر از دو قطعه را می دهد که به طور نمونه به صورت چرخش یا حرکت خطی است. یاتاقان ها می توانند به صورت گسترده ای بر طبق حرکتی که مجازند داشته باشند و یا براساس اصول کاریشان و همچنین جهت بار های اعمالی که می توانند تحمل کنند، طبقه بندی شوند.

بلبرینگ ها در هر دستگاهی که دارای اجزای گرداننده هستند جهت تثبیت موقعیت و کنترل و نگهداری بار قسمت متحرک مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به کاربرد دارای گونه های مختلفی هستند.

 

 

یاتاقانهای مغناطیسی

 

 

نسل جدیدی از یاتاقانها یاتاقانهای مغناطیسی هستند که در آن نیرو با کمک یک میدان مغناطیسی تحمل می شود.

پیشرفتهای سریعی که در علم و فن آوری صورت می گیرد به سرعت باعث عوض شدن وسائل و تجهیزات می شود و لزوم مدرن کردن اینگونه تجهیزات را گوشزد می کند .تمام تعمیر کاران و کسانی که در زمینه تعمیر و نگهداری دستگاهها مکانیکی فعالیت دارند بخوبی از نقش مهم یاتاقا نها و مشکلات عدیده ای که در مورد تعمیر و نگهداری این بخش از ماشین وجود دارد آگاهی دارند . مبحث استفاده از یاتاقانهای مغناطیسی که این روزها توسط شرکتهای معتبر معرفی شده است موضوعی در خور توجه است.

 

دانلود

 

پسود :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...