رفتن به مطلب

دانلود کتاب بیشعوری!


ارسال های توصیه شده

ایا شماهم یک بیشعور هستید؟:banel_smiley_4:

Assholism خطرناکترین بیماری تاریخ بشریت!

دوشگفتی بزرگ جهان اهرام ثلاثه مصر ومجسمه ابوالهول نیستند بلکه انها عبارتند از اینکه :

1 – چرا بیشعورها به خودشان حق میدهند که اینقدر نفرت انگیز رفتارکنند؟

2 – چرا ازیاداوری این نکته اینقدر میرنجند؟

 

اگر از مطالب این تاپیک رنجیده خاطر شدید میتوانید سه کار انجام دهید!

الف: ترتیبی بدهید که استارتر تاپیک وکتابی که درادامه برای دانلود تقدیم میشه ونویسنده ان مهدورالدم اعلام شوند

(البته تجربه های پیشین نشان داده که این کار باعث افزایش انفجاری فروش وتوجه مطلب خواهد شد)

ب: مراسم کتاب سوزان واستارتر سوزان راه بیندازید . این کار توجه رسانه های خبری را جلب خواهد کرد ودرحکم تبلیغات رایگان برای ما خواهد بود

ج: نامه اعتراض امیزی علیه این مطلب برای مسئولان ذیربط بنویسید . به این ترتیب انها میفهمند که شما بیشعورهم هستید!

لینک به دیدگاه

ایا ازاینکه همسایه تان زباله هایش را درجوی اب میریزد عصبانی هستید؟ ایا تا به حال شده که دراداره ای برای گرفتن یک امضا روزها وساعت ها درامد وشد باشید؟ ایا احساس میکنید برخورد رییس تان با شما توهین امیز هست؟ تا به حال دلتان میخواسته که یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که وقتی بعد ازساعت ها انتظار وپرداخت حق ویزیت کلان موفق به دیدارش شده اید بدون انکه اجازه دهد شما درمورد بیماری تان توضیحی بدهید شروع به نوشتن نسخه کرده است؟ ایا ازدیدن مجری های تلویزیونی عصبانی میشوید؟ ایا با شنیدن حرف های سیاستمداران دچاررعشه وناسزاگویی میشوید؟ ایا وسوسه خفه کردن بزرگترهای فامیلی که دائما مشغول فضولی ونصیحت وبزرگتری هستند زیاد به سراغتان میاید؟ با همکاران اززیر کار دررو وزیر اب زن زیاد دست به یقه میشوید؟ ایا هرهفته دوستانی به سراغتان میایند که بخواهند شمارا به فعالیت تجاری یا ائین مذهبی جدیدی دعوت یا دست کم چاکرایتان را بازکنند؟ رابطه تان با همسرتان چطور است؟ به فکر جدا شدن ازاو هستید یا انقدر شرور هست که جرات جداشدن ازاورا هم ندارید؟ بچه تخس وشروری که دائما باعث سرافکندگی تان میشوند هم دارید؟

 

اگر پاسخ تان به این پرسش ها مثبت است این کتاب واین مطلب برای شماست!

چراکه شما با بیشعورها سروکار دارید وکتابی درباب پدیده حماقت وبیشعوری درجوامع کنونی به عنوان راهنمای عملی شناخت ودرمان خطرناکترین بیماری تاریخ بشریت ، راهنمای ارزشمندی برای شناخت ودرمان عارضه بیشعوری ونحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است. اما اگر پاسخ تان به پرسش های بالا منفی است احتمالا خطر جدی تری شمارا تهدید میکند!!!

لینک به دیدگاه

شاید بیشعوری یک بیماری است ومثل تمام بیماری ها باید برای پیشگیری ودرمانش ان را درست شناخت

هرچقدر که یک بیماری خطرناکتر وشایعتر باشد شناخت ومقابله با ان ضروری تر است،اما بیشعوری مهلک ترین عارضه کل تاریخ بشریت است که تاکنون راهکار علمی برای مقابله با ان ارائه نشده است. بیشعوری حماقت نیست وبیشتر بیشعورها نه تنها احمق نیستند که نسبت به مردم عادی ازهوش واستعداد بالاتری برخوردارند. خودخواهی ، وقاحت وتعرض اگاهانه به حقوق دیگران که بن مایه های بیشعوری هستند بیشتر ازسوی کسانی اعمال میشوند که ازنظر هوش ،معلومات ، موقعیت اجتماعی وسیاسی ووضع مالی اگر بهتر ازعموم مردم نباشند بدتر نیستند.

پزشکی که حق اظهار نظر به بیمار خود یا همراهان او نمیدهد یا سیاستمداری که با زیرکی ازجهل وزیاده خواهی مردم با دادن وعده های توخالی وارائه امارمضحک ازانها سواستفاده میکند ، هیچکدام به خاطر حماقت مرتکب چنین اعمالی نمیشوند. همینطور شهروندی که که زباله خودرا درچندقدمی سطل زباله عمومی محله درجوی اب خالی میکند به خاطر نااگاهی ازکارکرد جوی وسطل زباله چنین کاری نمیکند.

واقعیت دردناک اینست که که درطول تاریخ مسببان بیشترین اسیب هایی که بشریت متحمل شده است ادم های بیشعور بوده اند نه ادم های نادان.

جنایت کاران بزرگ تاریخ همگی ادم هایی باهوش وسخت کوش بوده اند که حاصلضرب استعدادهای شخصی متعدد مثبت انها با خودخواهی ، تعرض به حقوق دیگران ورذالتهای منفی شان ، ازانها بیشعورهای عظیم مخوفی ساخته که دنیایی را به اتش کشیده اند.

دردنیای مدرن وبابالارفتن سطح اموزش ، درسایه این تفکر نادرست که سواد واگاهی الزاما رفاه وفرهنگ عمومی را درپی خواهد داشت ، بیشعورهای بسیار بیشتری تولید وبه بهره برداری رسیده اند. تنها کافیست نگاهی گذرا به ایدئولوگ ها ونظریه پردازان وحتی ادمکشهایی که ازبطن دانشگاههای معتبر جهان رشد یافته اند وامار قربانیان انها بیندازیم تا صدق این مدعا ثابت شود.

لینک به دیدگاه

بله... دنیا به کام بیشعورهاست وگویی سالهاست که بیشعورهای جهان متحد شده اند!

خاویر کرمنت این واقعیت دردناک را موضوع کتاب طنزامیز خودش قرار داده است.

همانطور که خود نویسنده هم درابتدای کتاب خاطرنشان ساخته هیچکدام ازوقایع ونام های مذکور درمتن کتاب واقعی نیستند اما وجود مابه ازاهای فراوان درمیان جامعه برای توصیفاتی که درهربخش ازبیشعورهای خاص شده است میتواند تامل برانگیز ،اثرگذار والبته ناامید کننده باشد.

شاید مطالعه سرسری چندصفحه اول کتاب برای اینکه مفهوم کلی ان چیزی که دانلود کرده بودم دردستم باشد انگیزه صرفم برای این کار بود ولی باید اعتراف کنم قدرت طنز وحقیقت نهفته درمتن کتاب باعث شد اولین کتابی باشد که بلافاصله بعد ازاتمام امتحانات وبدون برنامه ریزی قبلی تا انتها ان را خواندم ومطمئنا لذت بردم

امیدوارم شما هم دراین لذت شریک باشید

کتاب رو برای دانلود شما اماده کردم که میتونید از لینک زیر دریافت نمایید

مترجم توضیحات کافی درزمینه تلاش خودش درزمینه هفتاد خوان چاپ ونشر کتاب مذبور داده است که اگر علاقه مند بودید پیگیری مینمایید

موفق باشیم

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

این کتاب فوق العاده را ازلینک زیر دانلود نمایید وحتما با دقت وحوصله مطالعه کنید

مطمئنا حرفهای زیادی برای گفتن خواهید داشت

دی:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

این صفحه اصلی کتاب «بیشعوری» بر روی وب است. کتابی درباره‌ی بیشعورها یعنی کسانی که با قیافه‌ی حق به جانب حق شما را می‌خورند و حقوق شما را نادیده می‌گیرند، و ضمنا منت بر سرتان دارند و مظلوم‌نمایی هم می‌کنند. همه‌ی این کارها را هم آگاهانه انجام می‌دهند، و درست به همین دلیل «احمق» نیستند، بلکه «بیشعور»ند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه بیشعورها را شناسایی کنید و با آنها چگونه رفتار کنید (و ضمنا خودتان هم بیشعور نباشید!)

فرمت‌های گوناگون کتاب «بیشعوری»، نوشته‌ی دکتر خاویر کرمنت با ترجمه‌ی من (محمود فرجامی) را می‌توانید در این صفحه دانلود کنید.

اگر می‌خواهید آن را روی کاغذ چاپ کنید یا از روی صفحه نمایش‌های بزرگ (مثلا بزرگتر از ۱۳ اینچ) بخوانید توصیه می‌کنم فرمت مناسب چاپ را به حجم دو مگابایت دانلود کنید. برای این منظور کافیست تقه‌ای روی شکل زیر بزنید (ویراست سوم ۱۰ خرداد ۹۰):

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اگر می‌خواهید با موبایل یا کتابخوان‌های الکترونیک صفحه کوچک آن را بخوانید نسخه‌ی زیر را انتخاب کنید، باهمان حجم دو مگابایت (ویراست دوم):

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هر دوی این فایل‌ها پی دی اف هستند.

طرح روی جلد اثر مشترک من و ادوارد مونک است. (البته گویا ادی عجله داشته و قبل از اینکه طراحی جلد را شروع کنیم تابلو جیغ را کشیده است!) صدرا بهشتی هم البته به من و مونک کمک کرد و تایپوگرافی‌ها کار اوست. تا یادم نرفته بگویم که ف م سخن، دوست خوب طنزپردازم قبل از انتشار الکترونیک عمومی، کتاب را خواند و با دقت اشکالات ویرایشی و تایپی را گوشزد کرد. حمید آقایی از دوستان فیس‌بوکی پس از انتشار نکات ارزنده‌ای را متذکر شد. احمدرضا تقا با دقت و سرعتی که خاص حرفه‌ای‌هاست ویراست دوم کتاب را به طور افتخاری آماده کرد. علاوه بر این دوستان، خوانندگان بسیاری با ارسال ایمیل اشکالات تایپی را گوشزد کردند یا پیشنهادهایی برای بهتر شدن محتوای کتاب دادند که سعیدپوربابک و فرانک حیدریان را به نمایندگی از آنها نام می‌برم. از همگی سپاسگزارم و همینطور از سایر دوستانی که تشویق کردند که این کتاب به صورت الکترونیک منتشر شود.

این کتاب در راستای طرح بدیع «پیتزا کتاب» بر روی وب قرار می‌گیرد. بر طبق این طرح که کلیه حقوق معنوی‌اش مهم نیست ولی حقوق مادی‌اش برای من محفوظ است؛ پس از دانلود کتاب، مبلغی معادل با یک پیتزای معمولی را به مترجم پرداخت می‌کنید، البته اگر دوست داشتید (و خواندن کتاب اثری داشت).

راه‌های گوناگونی برای این کار در متن و حاشیه‌ی کتاب به کار گرفته شده‌اند. البته روایت صحیحه است که ساکنان ممالک خارجه، بهتر است از طریق سایت پی‌پال وجه مذکوره را به اکانت meem.fe@gmail.com واریز و از فیوضات معنوی دعای خیر مترجم بهره‌مند گردند.

 

————

تا کنون اشخاص بسیاری این کتاب را معرفی کرده‌اند که از همه‌ی آنها سپاسگزارم. متاسفانه امکان نام بردن از تمام آنها و لینک دادن به نوشته‌هایشان برایم مقدور نیست. به نمایندگی از همه، بخشی از نوشته‌ی آقای نبوی درباره کتاب و مترجم را در اینجا نقل می‌کنم:

 

تقریبا همه ماها کمی تا قسمتی یا بیشتر بیشعور هستیم. ناراحت نشوید، وقتی در آغاز کار متوجه شدم که من هم تا حدی بیشعور هستم، اول تلاش کردم کتاب را کنار بگذارم، اما بدبختانه علامت سووال چنگک خودش را به مغزم انداخته بود و دیگر نمی شد نادیده اش گرفت. بعد که دقت بیشتری کردم، دیدم اکثر آدمهایی که به نظرم موفق می آیند و اتفاقا از خیلی هاشان نفرت دارم، مشخصات آدمهای بیشعور را دارند. و بعد متوجه شدم انگار بیشعوری یک بخش غیرقابل انکار از وجود بخش بزرگی از آدمهاست. خیلی ها این شانس را دارند که هرگز متوجه نمی شوند بیشعورند، البته می گویم شانس بخاطر اینکه لااقل تا آخر عمر فکر می کنند که همه چیزشان درست است، اما واقعیت این است که موجودات بیشعور علاوه بر اینکه خودشان و زندگی شان را به لجن می کشند، دیگران را هم دائما آزار می دهند. وقتی در کتاب خاویر کرمنت دقت کردم، دیدم به علت اینکه خیلی از مثال ها و موضوعات اش خاص جامعه آمریکاست، این توهم را ایجاد می کند که نکند بیشعوری خاص جامعه آمریکاست، اما بعدا دیدم نه، بی شعوری به دو شکل در آدم ها بروز می کند، یکی زمانی که قدرت فردی زیاد است و یک بیشعور می تواند تمام استعدادش را برای به گه کشیدن اطرافش بخرج دهد و گاهی اوقات یک بی شعور بزرگتر، در حکومت استبدادی امکان بروز کامل بیشعوری را می گیرد و همان دیکتاتور به جای همه بیشعورها جامعه را به گه می کشد. یعنی بیشعور کوچک و بیشعور بزرگ همدیگر را کامل می کنند. کتاب برای ما توضیح می دهد و چقدر هم خوب این کار را می کند، که بیشعوری با نادانی و حماقت فرق دارد. یک بیشعور می تواند و غالبا موجود موفقی به نظر می رسد، گاهی اوقات عکس اش را اگر نگاه کنیم به نظرمان طبیعی ترین موجود ممکن است باشد، اما وقتی همان عکس حرکت کند، تازه متوجه می شویم که با چه کسی طرف هستیم. به هر حال من فکر می کنم هر کاری دارید بگذارید کنار، مهم نیست که جنبش سبز به چه نتیجه ای می رسد، مهم نیست سیاستمداران چه غلطی می کنند، حتی مهم نیست زن تان الآن از شما خواسته حتما قبض تلفن را بپردازید. اینها را ول کنید، بروید و کتاب بیشعوری را بخوانید. ممکن است بعد از خواندن کتاب از اینکه تلفن تان قطع شده و شما کمتر مزخرف گفتید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید.

 

فهرست خاویر کرمنت از کسانی که در معرض ابتلای بیشعوری قرار دارند جالب است. او افراد و گروههای در معرض شدید ابتلای بیشعوری را چنین نام می برد: ” ماموران اداره مالیات و ممیزها/ افسران راهنمایی و رانندگی/ کارمندان ادارات دولتی/ وکلای دادگستری/ تمام کسانی که می خواهند با بیچاره کردن انسانها حیوانات را نجات دهند/ مردمی که از زندگی در شهرهای بزرگ و دودآلود لذت می برند/ کارشناسان بیمه/ کسانی که در خیابان طوری رانندگی می کنند انگار ارث پدرشان است/ آدمهایی که با لبخندهای مصنوعی هی می گویند ” روز خوبی داشته باشید”/ آدمهایی که به زور می خواهند دیگران را به راه راست هدایت کنند/ نمایندگان کنگره آمریکا/ روانشناسان و روانکاوها/ منتقدان مطبوعاتی/ آدمهایی که توی صف خودشان را جامی زنند/ شرخرها/ آدمهایی که اصرار دارند کلمات معمولی را عجیب و غریب بنویسند/ استادان چپ گرای دانشگاهها/ دولت ایران/ زن هایی که پاتوق شان حراجی هاست/ کسانی که در خیریه ها کار می کنند و دائما کاسه گدایی دست شان است/ آدمهایی که درباره بیشعوری کتاب می نویسند/ آنهایی که صدای پخش ماشین شان را تا ته زیاد می کنند/ اعضای کمیسیون های تخصصی شورای شهر/ سران اتحادیه ها/ زنانی که اپیلاسیون نمی کنند/ کسانی که می خواهند تلفنی به زور چیزی را بفروشند/ کسانی که موقع غذاخوردن بحث می کنند/ پدر و مادرهایی که بچه های شان در اماکن عمومی هر غلطی می خواهند می کنند/ دیکتاتورهای خاورمیانه ای/ هر کسی که این کتاب را جدی بگیرد.” صورت تان درد گرفت؟ احساس کردید جزو لیست هستید؟ دارید به رفتارهای تان فکر می کنید؟ به نظرم این شروع خوبی است. شاید شاهکار بزرگ خاویر کرمنت در بازی او با خواننده است. بازی موثری که مثل یک سایکودرام یا بقول روانشناس های بی شعور بازی ” روان نمایشی” شما را با خودتان درگیر می کند. کتاب طنزی عمیق درباره انسان است. انسانی که رفتارهای احمقانه انجام می دهد. نویسنده در همه زمانها حضور دارد، او دائما فاصله شما را با خودش طی می کند. دائما به شما هشدار می دهد که جدی نگیرید و درست وقتی که شما فکر می کنید قضیه جدی نیست، تازه متوجه می شوید که موضوع بسیار جدی است. به نظر من شیوه و زبان کتاب، اگرچه در جاهایی توضیحات اضافی و بیهوده دارد و بارها چیزی را تکرار می کند، یک شاهکار است. کتابی که انگار خودتان دارید می نویسید یا در حقیقت در حال تولید آن هستید. یا شاید هم نویسنده هر لحظه دارد با شما مشورت می کند. همه اینها به کنار، محمود فرجامی کار مهمی را با این کتاب انجام داده است.

 

شاید محمود فرجامی را بشناسید. بعید می دانم نام او را نشنیده باشید. او طنزنویس بسیار خوبی است. و از آن مهم تر اینکه طنزنویس باسوادی است، هم مخاطبانش را می شناسد، هم طنز را می فهمد. منظورم از فهمیدن طنز چیزی بالاتر از تحلیل طنز یا شناختن آثار طنز یا مطالعه طنز یا خلق اثر طنز است. او رابطه انسان و طنز را می فهمد، اینکه طنز با انسان چگونه رفتار می کند، چگونه در او اثر می گذارد و چه تغییری در او ایجاد می کند. به دلایلی که معلوم است، بسیاری از کارهایش با نام های دیگر منتشر شده، اما از همین حالا که جوان است، یکی از پرتلاش ترین طنزنویسان است. اگرچه مدتی است بخاطر سفر به فرنگ کمتر کار کرده و امیدوارم کار را از سر بگیرد. نام او را در آینده بیشتر خواهیم شنید. او هم طنز می آفریند، هم با همت است و هم سیاست و فرهنگ ایرانی را می شناسد. ترجمه بیشعوری او کاری درخشان است. به همان اندازه که ساده و معمولی است دشوار و دور از دسترس است. او بازی نویسنده را گرفته و همان را به فارسی درآورده. شاید وقتی کتابش را می خوانیم بیش از یک کتاب معمولی به او مدیون خواهیم شد. او کتابی ویژه را به ما می دهد که می تواند تا عمق وجودمان رسوخ کند.

(متن کامل را می‌توانید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بخوانید)

لینک به دیدگاه
ایول سجاد اصلا فک نمیکردم ببینی پستمو. دستت درد نکنه :hapydancsmil:

 

چی فک کردی یه زهرا بیشتر نداریم که ازمون کتاب بیشعوری رو بخواد

خواهش میکنم قابلی نداشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...