رفتن به مطلب

پایگاه داده های فناوری ایران راه اندازی شد


ارسال های توصیه شده

به گزارش فاوانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حسین صابری با اعلام این خبر افزود: بانک اطلاعاتی فن بازار ملی ایران در حقیقت کتاب زرد فناوری جمهوری اسلامی ایران است که بیش از 2 هزار و 200 توانمندی کشور را در حوزه های مختلف فناوریهای جدید مانند ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم و فناوریهای زیستی، مکانیک و اتوماسیون و سایر حوزه ها به نمایش گذاشته است.

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس هدف از راه اندازی این پایگاه داده را مرتفع کردن خلاء ناشی از عدم وجود مرجع اطلاعاتی در حوزه فناوری در کشور دانست و اظهار داشت: این مهم از طریق طراحی اولیه پایگاه داده مذکور در سال 1382 و توسعه و تکمیل آن در سالهای اخیر از طریق ایجاد امکان معرفی فناوریهای جدید به مخاطبان و بهره برداران این فناوریها و همچنین انعکاس نیازهای بخش صنعت در قالب فرصت های سرمایه گذاری به نوآوران و کارآفرینان مرتفع شد.

 

وی با اشاره به سابقه وجود این نوع مراجع اطلاعاتی در کشورهای توسعه یافته خاطرنشان کرد: در طراحی پایگاه داده مذکور ضمن بهره گیری از اصول طراحی این پایگاه و تجارب کشورهای دیگر، به واقعیت ها و ملاحظات خاص کشور در حوزه فناوری نیز توجه شده است.

صابری همچنین تاکید کرد: محتوای پایگاه داده فن بازار ملی ایران شامل اطلاعاتی در زمینه 300 فناوری قابل عرضه، حدود 100 نیازمندی فناوری، اطلاعات مربوط به بیش از هزار و 250 محصول دارای فناوری پیشرفته، 250 مرکز ارائه دهنده خدمات فناوری و نیز اطلاعات مربوط به بیش از 300 متخصص در حوزه های مختلف علمی می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات این پایگاه به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در دسترس است، ادامه داد: پایگاه داده فن بازار ملی ایران در حال حاضر از لحاظ شاخص های ارزیابی مانند میزان مخاطبان و ارجاعات در وضعیت مطلوبی قرار دارد که این امر حاکی از اثربخشی قابل قبول این پایگاه در سطح کشور در سال های اخیر است.

به گفته معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس این پایگاه داده ها با عنوان "کتاب زرد فناوری ایران" به همت این پارک فناوری راه اندازی شد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...