رفتن به مطلب

دانشجوی ایرانی شیشه پلیمری تولید کرد


ارسال های توصیه شده

[TABLE=align: right]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

دانشجوی مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد از مواد پلاستیکی مستعمل، شیشه های شفاف پلیمری تولید کند.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، امیر روزبه صبوری سبحانی در خصوص تولید شیشه های شفاف پلیمری گفت: این شیشه های پلیمری از لاستیک، قوطی های آب معدنی، فرش و موکت تولید شده است که از شیشه های معمولی شفاف تر است و علاوه براین در برابر گرما و سرما از مقاومت بیشتری نیز برخورداراست .

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات تهران اظهار داشت: این شیشه ها در انواع مختلف ساخته شده اند که از آن جمله می توان به نوع قابل شکستن آنها برای ساختمان ها ، نشکن برای خودروها و ضد گلوله که حتی ذوب هم نمی شوند، اشاره کرد .

 

صبوری سبحانی یادآور شد : نوع دیگری از این شیشه ها برای استفاده در سوله های بزرگ و در ساختمانهاست که قابلیت تاشدن دارند و همانند آکاردئون جمع می شوند.

وی گفت : این طرح در ایران ثبت اختراع شده و در جشنواره های اختراعات در کشورهای روسیه، لهستان، بلژیک و آلمان ارایه شده است. وی در مورد شیوه ساخت این شیشه ها گفت: در ابتدا لباس های مستعمل، لاستیک، قوطی های آب معدنی، فرش و موکت به مواد اولیه و پلیمرهای سازنده تجزیه شدند و سپس با افزودن یک سری مواد شیمیایی به آنها این شیشه های جدید ساخته شدند.

اکونیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...