رفتن به مطلب

روباتی که خود را در آینه می شناسد!


ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 605]

[TR]

[TD=colspan: 2]گروهی از دانشمندان آمریکایی روبات کوچک دو چرخی را ساختند که با نگاه در آینه می تواند خود را بشناسد.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، این روبات کوچک سبز رنگ که بر روی دو چرخ کوچک حرکت می کند و شبیه به موجودات مریخی است QBO نام دارد.

QBO مجهز به آلگوریتمهای ویژه تشخیص نوری است که به آن کمک می کنند با نگاه به آینه خود را بشناسد و این جمله را بگوید: "آه، این من هستم. چه خوب!"

این روبات را مهندسان آمریکایی شرکت TheCorpora با استفاده از آلگوریتمهای SURF ساخته اند. این آلگوریتمها به روبات اجازه می دهند که هویت دقیق موجودی که در برابرش می بیند را از طریق فناوری تشخیص نوری تعیین کند.

براساس گزارش CNET ، این روبات قبل از اینکه خود را در آینه و یا هر موجودی را که در مقابلش می بیند شناسایی کند می گوید: "بگذار فکر کنم." سپس با استفاده از پردازش منحنی ها، خطوط و نقطه ها می تواند یک پایگاه اطلاعاتی دایره المعارفی را از آنچه که می بیند ایجاد کند و برای مثال پنگوئنی را که به آن نشان داده شده است به درستی تشخیص دهد.

729022_orig.jpgروبات خود را در آینه می بیند و می شناسد. سپس می گوید: "آه، این من هستم. چه خوب!"729020_orig.jpgروبات با مشاهده تصویر پنگوئن لوگوی لینوکس می تواند ماهیت دقیق را آن را شناسایی کند

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...