رفتن به مطلب

ويژگي و قيمت سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه


ارسال های توصیه شده

بر اساس آخرين اعلام اپراتور سوم تلفن همراه، پيش ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي رايتل با کد 920 و 921 در کرج در نيمه دوم آذرماه آغاز مي‌شود و به مرور سيم‌کارت به مردم اعطا خواهد شد.

 

به گزارش ايسنا، سيم‌کارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه با نام "رايتل" و رنگ سرخابي تيره با سبز فسفري به بازار مي‌آيند.

 

طبق آخرين زمان‌بندي، عرضه اين سيم‌كارت‌ها در كرج از اواسط ماه جاري و براي مشتركان تهراني از اواخر همين ماه يا اوايل دي‌ماه آغاز مي‌شود البته در تهران محدوديت‌هايي از لحاظ فضاي شهري وجود دارد که به گفته مسوولان اين اپراتور در حال برطرف شدن است.

 

مجوز اپراتور سوم براي ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه به شركت تامين تله كام اعطا شد كه براي اين اپراتور يك دوره حفاظت دو ساله در نظر گرفته شده است و تا قبل از پايان اين دوره، اپراتورهاي ديگر كشور مجاز نيستند خدمات نسل سوم تلفن همراه را ارائه كنند.

 

اين اميدواري وجود دارد كه اين اپراتور كه به‌عنوان سومين اپراتور تلفن همراه، پروانه فعاليت در عرصه ارتباطات كشور را دريافت كرده، تا پايان دوره دو ساله حفاظتش، بازار اصلي فعاليت خود را به دست آورده و اين فرصت طلايي را از دست ندهد.

 

مدير عامل رايتل در اين باره گفته است: آمادگي داريم در کرج به مقداري که سيم‌کارت ثبت‌نام کنيم، به‌طور نامحدود سيم‌کارت بدهيم؛ اكنون تعدادي سيم‌کارت در كرج در دست مردم است اما براي دادن سيم‌کارت بايد تمام مقدمات از جمله شبکه فروش و خدمات پس از فروش آماده شود.

 

فرنگ يادآور شده است: ظرفيت شبکه به گونه‌اي است که در ابتداي کار، تمامي سرويس‌هاي نسل 3 از جمله تلفن تصويري، اينترنت را خواهيم داد.

 

وي در پاسخ به اين سؤال که چگونه اينترنت 512 کيلوبايت به ثانيه ارائه خواهيد داد، گفت: همان‌گونه که ساير اپراتورها باند وسيع ارائه داده‌اند.

 

او درباره قيمت سيم‌کارت‌هاي اپراتور سوم، گفته است: قيمت سيم‌کارت‌ در بسته‌هايي که براي بسته زمستانه ارائه مي‌شود، ارائه خواهد شد؛ مسلما تعرفه‌اي که اعلام شده تعرفه نرمال است، اما آنچه براي ابتداي لانچ خواهد بود، طرح‌هاي تشويقي است.

 

اما معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در اين باره به ايسنا تاكيد كرد: اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل) مطابق پروانه نمي‌تواند بيش‌تر از 72 ساعت از زماني كه از مردم پول مي‌گيرد، مشترك را براي دريافت سيم‌كارت منتظر نگه دارد.

 

لطف‌الله سبوحي اظهار كرد: رايتل پيشنهاد تعرفه‌ي مكالمات خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي فرستاده است و مجموعه بررسي‌هاي فني و اقتصادي سازمان مشغول بررسي اين تعرفه‌ها هستند.

 

او با بيان اينكه خود اپراتور رايتل اين اختيار را دارد كه در قالب تعرفه‌ي تشويقي كارش را شروع كند، گفت: سقف قيمت‌ سيم‌كارت اپراتور سوم مشابه پروانه مخابرات و اپراتور دوم است، يعني براي سيم‌كارت‌هاي اعتباري حداكثر 200 هزار ريال و براي سيم‌كارت‌هاي دائمي حداكثر 120 هزار تومان بدون احتساب ماليات است.

 

معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه در اين فضاي رقابتي سيم‌كارت عملا قيمتي ندارد، تاكيد كرد: رايتل اين اختيار را دارد كه سيم‌كارت‌هايش را در اين سقف واگذار كند.

 

سبوحي تصريح كرد: هر زماني كه اپراتور سوم تلفن همراه آماده‌ي واگذاري باشد، بايد ثبت‌نام كرده و پول دريافت كند و هر زماني كه پول را از مردم دريافت ‌كند، ظرف 72 ساعت بايد سيم‌كارت را به مشترك تحويل بدهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...