رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

مدیرعامل شرکت خدمات اول گفت: از این پس همه خدمات به مشترکان همراه اول و پرداخت قبوض یک ساعته و به صورت غیر حضوری و تمام وقت در تمام ایام سال حتی تعطیلات رسمی کشور توسط شرکت خدمات اول انجام می شود.

 

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، ناصر قدیرکاشانی مدیرعامل شرکت خدمات اول صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: این شرکت همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرد. ارائه خدمات مربوط به سیمکارت های همراه اول به صورت غیرحضوری فراهم شده است. هدف اصلی تاسیس این شرکت دروهله اصلاح الگوی مصرف و تحقق بخشی از اهداف قانون اصل 44 است.

کاشانی در ادامه به طرح دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: هدف دیگر از تشکیل شرکت خدمات اول توسعه این طرح مهم و ملی است.

مدیرعامل شرکت خدمات اول درباره خدماتی که توسط این شرکت انجام می شود ، تصریح کرد: تنظیم سند، تعویض سیمکارت و وصل آبونمان اصلاح و تغییر آدرس، فعال سازی سیمکارت های همراه اول ، خروج شماره های مسدود شده از لیست سیاه ، ثبت نام سیمکارت های همراه اول ، قطع و وصل خدمات ویژه و فروش سیمکارت های همراه اول به قیمت دولتی از جمله این خدمات محسوب می شود. همچنین خدمات مهمی که به صورت رایگان در این شرکت انجام می شود شامل راهنمایی مشترکان برای حل مشکلات قضایی مربوط به تلفن همراه و پاسخ به سووالات مشترکان در مورد مشکلات پیش آمده است.

وی با بیان اینکه شماره 1868 آمادگی پاسخگویی به یک هزار نفر را به طور همزمان دارا است ، گفت: تمامی خدمات ارائه شده به مشترکان طبق تعرفه های همراه اول بوده و تنها مبلغی که توسط همکاران دریافت می شود هزینه ایاب و ذهاب طبق تعرفه رسمی پیک بادپا و با رضایت و توافق مشترکان است.

کاشانی سرمایه گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی در فاز نخست این پروژه را حدود 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون زمینه اشتغال 200 نفر در این شرکت فراهم شده است.

وی از خدمات دهی در رابطه با مشترکان سایر اپراتورهای فعال در ایران در آینده خبر داد و تاکید کرد: شرکت خدمات اول دارای مجوز رسمی از سازمان تنظیم مقررات ، شرکت ارتباطات سیار ، پست بانک ، شرکت پست و شرکت مخابرات ایران است که از دفاتر پیشخوان دولت محسوب می شود و در آینده به مرکزی برای ارائه خدمات تمامی نهادهای دولتی تبدیل خواهد شد.

کاشانی با اشاره به شعار خدمات همیشه در دسترس ، ماموریت شرکت خدمات اول را انجام تمامی خدمات غیرحضوری اعلام کرد و گفت: در آینده خدمات اول اولین گزینه خدمات غیرحضوری در کشور خواهد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم اهدای جوایز برندگان طرح ثامن همراه اول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران در این مراسم که روز چهارشنبه 12 اسفندماه با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره همراه اول و تعدادی از مدیران مخابراتی برگزار شد، برندگان دومین جشنواره مشترکان خوش حساب همراه اول (طرح ثامن) جوایز خود را دریافت کردند.

براساس این گزارش مهندس صدوقی مدیرعامل همراه اول طی سخنانی ضمن تشریح فرایند اجرای طرح ثامن گفت: در طرح ثامن که به مناسبت تقارن میلاد باسعادت امام رضا(ع) با تاریخ 8/8/88 نامگذاری شده بود، 8888 جایزه نفیس برای مشترکان خوش حساب همراه اول پیش بینی گردید که امروز شاهد اهدای جوایز این برندگان هستیم.

صدوقی در ادامه با اعلام خبر عبورتعداد مشترکان همراه اول از مرز 37 میلیون گفت: با این رکوردشکنی ،ترکسل را در منطقه پشت سر گذاشته و از نظر تعداد مشترک در بین 50 اپراتور منطقه اول شدیم.

وی افزود: هم اکنون همراه اول 1102 شهر، 46 هزار کیلومتر از جاده های کشور و 36 هزار روستا یعنی حدود 60 درصد روستاهای کشور را تحت پوشش دارد و بعبارت دیگر 94درصد مردم کشور می توانند از شبکه همراه اول استفاده کنند.

صدوقی در پایان با بیان اینکه همراه اول با 259 اپراتور در 110 کشور جهان قرار دارد رومینگ بین الملل دارد، موفقیت های این شرکت را مرهون تلاش های همکاران و شرکتهای مخابراتی استانها دانست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

4rt4.jpeg

 

مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران، ارائه کد محرمانه به مشترکان همراه اول را از جمله برنامه‌های مهم این شرکت عنوان کرد.

علی حمیدی اظهار کرد: اگر این کد محرمانه را به مشترکان ارائه دهیم بسیاری از سرویس‌ها از طریق سیستم غیرحضوری خدمات اینترنتی (e-care) قابل ارائه است که مشترک مراجعه کرده و کد خود را وارد می‌کند و با وارد کردن آن، سیستم به او اجازه ورود می‌دهد.

 

وی با بیان این که داشتن این کد محرمانه برای مشترک تعهد به دنبال دارد تصریح کرد: با داشتن این کد زمانی که مشترک به سیستم وارد ‌شده و کد مخصوصش را وارد ‌کند، متعهد خواهد بود که به هر سرویسی که از سیستم می‌گیرد پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار ایران نیز گفته بود: شرکت ارتباطات سیار، برای کاهش هزینه‌های شرکت، به دنبال روش‌های جایگزین اطلاع‌رسانی به مشترکان است؛ به همین علت ارسال اطلاعات از طریق ایمیل و سیستم غیرحضوری خدمات اینترنتی را راه‌اندازی کرده است.

به گفته محمدمهدی عطوفی افزود: این سیستم هم‌اکنون عملیاتی شده است و آمادگی ارائه خدمات به مشترکان را دارد.

 

منبع خبر: isna.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ICTna.ir - شرکت ارتباطات سیار ایران با عرضه بسته های تشویقی GPRS موسوم به بسته های رویایی همراه اول، امکان استفاده نامحدود از بستر GPRS (اینترنت روی تلفن همراه) را برای مشترکین خود و در بازه های زمانی روزانه، هفتگی و یا ماهیانه ممکن ساخت.

 

جزئیات این بسته ها در حالی برای نخستین بار توسط آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) منتشر میشود که پیش از این، ایرانسل با عرضه بسته های افزایشی GPRS خود، امکان استفاده ارزانتر از سرویس GPRS را در حجم های ۵، ۱۵، ۲۰ و ۵۰ مگابایتی ممکن ساخته بود.

 

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) همراه اول به منظور تامین خواسته‌های مشترکین خود، اقدام به ارائه بسته‌های رویایی سرویس اینترنت همراه اول با کاهش چشمگیر هزینه‌های اتصال به اینترنت و برای اولین بار استفاده نامحدود از اینترنت از طریق کانالهای فعالسازی آسان نموده است.

 

براساس این گزارش در بسته رویایی شماره یک GPRS همراه اول مشترکین این اپراتور با پرداخت ۱۰۰۰ تومان میتوانند برای ۲۴ ساعت به طور نامحدود از GPRS استفاد کنند، در حالی که در بسته رویایی شماره دو مشترکین همراه اول با پرداخت ۵ هزار تومان میتوانند در طی ۷ روز از GPRS به طور نامحدود استفاده کنند.

 

مشترکین همراه اول با انتخاب و فعال سازی بسته GPRS شماره سه، با پرداخت ۱۰هزار تومان میتوانند طی یک ماه از GPRS استفاده نمایند، ضمن آنکه در صورت فعال سازی بسته رویایی شماره چهار مشترکین با پرداخت ۳هزار تومان میتوانند در طول یک ماه و در محدوده ساعات ۲۳ تا ۸ صبح و کلیه ساعات روزهای تعطیل رسمی از GPRS همراه اول بطور نامحدود استفاده نمایند.

 

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) انتخاب و فعال سازی بسته های رویایی GPRS همراه اول از طریق ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره 99977 و یا مراجعه به سایت همراه اول ممکن میباشد.

 

براساس اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران در حال حاضر مناطق تحت پوشش GPRS همراه اول محدود به کلیه شهرهای استان‌های تهران، گیلان و مازندران و مراکز استان ها و مناطق آزاد تجاری میباشد.

 

بعد از غیرفعال شدن بسته های مذکور و یا اتمام مدت زمان بسته های خریداری شده، سرویس اینترنت همراه اول فعال بوده و با تعرفه های جاری یعنی 8/14 ریال در زمان پیک و ۴ ریال در دیگر ساعات محاسبه می گردد.

 

بسته های رویایی اینترنت همراه اول از ابتدای خرداد 89 در دسترس مشترکین این اپراتور قرار میگیرد.

 

پیش از این و در جشنواره بهار ٨٩ ایرانسل، مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور قادر شدند از بسته های افزایشی ویژه سرویس GPRS استفاده کنند.

در این طرح، مشترکین می توانند با خرید یک بسته افزایشی ١٠,٠٠٠ ریالی، ٥ مگابایت، با خرید یک بسته ٢٢,٥٠٠ ریالی، ١٥ مگابایت، با خرید یک بسته ٣٠,٠٠٠ ریالی، ٣٠ مگابایت و با خرید یک بسته ٤٠,٠٠٠ ریالی، ٥٠ مگابایت از خدمات GPRS به صورت افزایشی استفاده کنند.

**********

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با تشریح قابلیت های جدید سیمکارت های این اپراتور از حضور در بازارهای منطقه ای خبر داد و گفت: همراه اول در مناقصه انتخاب اپراتور تلفن همراه سوریه شرکت کرده است که در صورت برنده شدن می تواند در این کشور به ارائه سیمکارت بپردازد.

 

به گزارش مهر، وحید صدوقی در حاشیه نمایشگاه ایران تلکام 2010 به تشریح عملکرد و برنامه های شرکت ارتباطات سیار پرداخت و گفت: همراه اول در حال کسب آمادگی برای عرضه نسل چهارم تلفن همراه در پایان دوره دو ساله اپراتور سوم موبایل است. همچنین همراه اول برای حضور در پروژه اپراتوری موبایل سوریه اعلام آمادگی کرده است که هنوز نتیجه مناقصه آن مشخص نشده است و جزئیات آن به زودی اعلام می شود.

 

صدوقی با تاکید بر اینکه همراه اول ارائه سیمکارت جدیدی را با قابلیت نمایش 5 شماره ممکن کرده است اظهار داشت: این سیمکارتها که هم اکنون در نمایشگاه تله کام عرضه شده قابلیت داشتن پنج شماره‌ همراه اول را دارا است.

 

وی افزود: تا سه ماه آینده نیز امکانی فراهم می‌شود که بر اساس آن سیمکارت‌های دائمی همراه اول که به خارج از کشور برده می‌شوند، خود به خود در آن رومینگ کم هزینه فعال شده و ودیعه‌ آن‌ها به شارژ تبدیل می ‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از ارائه سیمکارتهای قاصدک مختص پیامک و امین مخصوص خودرو خبر داد و گفت: درباره واگذاری این سیمکارت‌ها مجوزهای لازم اخذ و هماهنگی‌های مورد نیاز با سازمان تنظیم مقررات انجام شده و از این پس این سیمکارتها به قیمت 10 هزار تومان عرضه می شود.

 

صدوقی با اشاره به عرضه سرویس گوشی همراه با سیمکارت که در نمایشگاه تله کام برای اولین بار عرضه شده است و دلایل استفاده از برند "ال جی" بر روی سیمکارتهای این اپراتور اظهار داشت: همراه اول بیش از یک سال بر روی انواع گوشی‌ها آزمایشاتی انجام داده و به این نتیجه رسیده است که این گوشی ها کیفیت لازم را برای ارائه به مشترکان دارا هستند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و استاندارد لازم را ندارند گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده و بعد از بررسی‌های مدنظر سیمکارت همراه اول را به همراه گوشی و با مبالغ 35 و 45 هزار تومان عرضه کرده ایم که این گوشیها از کیفیت لازم برخوردارند.

 

مدیرعامل ارتباطات سیار افزود: قطعا از این پس گوشی‌هایی با کیفیت بهتر نیز ارائه خواهد شد که مشترکان می‌توانند گوشی‌ها را با استانداردهای لازم و قیمت‌های مناسب از همراه اول خریداری کرده و مبلغ آن را از ابتدا به صورت قسطی پرداخت کنند.

 

صدوقی با اشاره به عرضه سهام شرکت ارتباطات سیار در بازار بورس نیز گفت: اساسنامه همراه اول سهامی عام شده و مذاکره با مدیران فرابورس برای عرضه این سهام آغاز شده است.

 

وی افزود: حداکثر تا دو ماه آینده 10 درصد سهام همراه اول به فرابورس می رود و این سهام به صورت خرد بوده و توسط مردم خریداری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین از افزایش ظرفیت ارسال mms از 100 کیلوبایت به 300 کیلو بایت خبر داد و گفت: برغم این افزایش ظرفیت، تعرفه این سرویس برای ارسال هر mms با این ظرفیت همان 100 تومان است.

 

وی ارائه سرویس‌های مسیریابی یا تعیین موقعیت، سرویس موبایل نیوز یا رسانه همراه و مودم اینترنت همراه اول – usb دیتا کارت – را از دیگر سرویس‌هایی عنوان کرد که همراه اول در نمایشگاه تله کام ارائه کرده و تا دو هفته آینده در اختیار عموم متقاضیان قرار می گیرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نحوه‌ي فعال‌سازي سرويس آواي انتظار همراه اول اعلام شد

 

در صورت تماس با مشتركاني كه سرويس آواي انتظارشان فعال است، به‌جاي صداي بوق، آهنگ دلخواه پخش مي‌شود؛ مشتركان مي‌توانند با هر نوع گوشي از اين سرويس استفاده كنند و فعال‌سازي اين سرويس با خريد آهنگ بوده و با انتخاب نوع آهنگ، در زمان‌هاي مختلف آهنگ‌هاي مرتبط با مناسبت روز، بروي تلفن فعال مي‌شود.

 

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، اكنون مشتركان سيم‌كارت‌هاي دايمي و اعتباري همراه اول نيز مي‌توانند از سرويس آواي انتظار استفاده كنند ولي فعلا در فاز اول اين سرويس براي 400 هزار مشترك در نظر گرفته شده بود كه ظاهرا اين ظرفيت در ايام نمايشگاه تلكام تكميل شد و در آينده نزديك و در فاز بعدي اين سرويس براي مشتركان بيش‌تري در نظر گرفته مي‌شود.

 

اما مشتركان مي‌توانند براي فعال‌سازي، تغيير آهنگ و قطع سرويس آواي انتظار از سه روش زير استفاده كنند:

 

* ارسال پيام كوتاه (sms) به شماره 8989

 

* سايت همراه اول (

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
)

 

* تماس با تلفن گويا 09990(سيم‌كارت دايمي و سيم‌كارت اعتباري)

 

روش ارسال پيام كوتاه ساده‌ترين روش استفاده از اين سرويس بوده و فعال‌سازي، تغيير آهنگ، قطع سرويس، با ارسال پيام كوتاه به شماره 8989 امكان‌پذير است.

 

براي فعال‌سازي سرويس كد آهنگ مورد نظر به شماره 8989 ارسال مي‌شود و براي تغيير آهنگ هم كد آهنگ جديد به شماره و قطع سرويس عدد 5 به شماره 8989 ارسال مي‌شود.

 

مشتركان مي‌توانند با مراجعه به سايت همراه اول نسبت به مشاهده فهرست آهنگ‌ها، انتخاب پس از شنيدن، فعال‌سازي تغيير آهنگ، قطع سرويس پس از دريافت رمز عبور اقدام كنند.

 

* روش دريافت رمز عبور:

 

مشتركين ابتدا يك پيام كوتاه بدون متن به شماره 8989 ارسال كنند، پيام كوتاه كه حاوي نام كاربري و رمز عبور است توسط مشتركان دريافت مي‌شود و پس از ورود به سايت همراه اول، روي منوي ثبت نام كليك كرده و سپس با وارد كردن شماره تلفن همراه، رمز عبور را به صورت پيام كوتاه دريافت مي‌كنند.

 

* فعال‌سازي سرويس:

 

مشتركان با مراجعه به سايت همراه اول و وارد كردن نام كاربري و رمز عبور مي‌توانند پس از شنيدن آهنگ و انتخاب آن روي منوي خريد كليك كرده و با خريد آهنگ، سرويس‌ آواي انتظار آن‌ها فعال مي‌شود. هم‌چنين مي‌توانند پس از انتخاب آهنگ جديد، روي منوي تغيير آهنگ (جايگزين) كليك كرده و نسبت به تغيير آهنگ اقدام كنند.

 

اما چنانچه مشتركان تلفن همراه به هر دليلي تصميم به قطع سرويس داشته باشند مي‌توانند برروي منوي قطع سرويس كليك كرده و پس از مشاهده پيام در سايت همراه اول و انتخاب كليد تاييد، نسبت به قطع سرويس اقدام كنند.

 

 

مشتركان مي‌توانند با تلفن همراه خود با شماره 09990 (سيم‌كارت‌هاي دايمي و سيم كارت‌هاي اعتباري) تماس و با انتخاب كليد منوي 3 به منوي خدمات غيرحضوري مراجعه و با انتخاب كليد 3 امكان استفاده از سرويس‌ آواي انتظار را خواهند داشت.

* فعال‌سازي سرويس:‌

 

با شماره تلفن گويا تماس گرفته و كليد 3 را انتخاب كنند؛ كليد 3 را جهت استفاده از سرويس‌هاي جديد انتخاب كنند؛ كليد 1 سرويس آواي انتظار را انتخاب كنند؛ كليد 1 خريد آهنگ را انتخاب كنند؛ كد آهنگ و كليد # را انتخاب كنند و سپس انجام عمليات و پخش پيام خواهد بود.

 

مشتركان براي تغيير آهنگ بايد با شماره تلفن گويا تماس گرفته و كليد 3 را جهت استفاده از سرويس‌هاي جديد انتخاب كنند در ادامه كليد 1 سرويس آواي انتظار را انتخاب و پس از آن كليد 3 تغيير آهنگ آواي انتظار را انتخاب كنند.

 

براي قطع سرويس بايد با شماره تلفن گويا تماس گرفته و كليد 3 سرويس‌هاي جديد را انتخاب و سپس كليد 1 سرويس آواي انتظار را انتخاب كنند و پس از آن كليد 5 قطع سرويس را انتخاب كنند.

 

راه‌اندازي اين سرويس فعلا براي مشتركان رايگان است تا زماني كه تعرفه آن مشخص و اعلام شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

هدف جیرینگ، وفاداری مشترکان و رقابت با اپراتورها است

 

 

موبنا- معاون شرکت ارتباطات سیار ایران هدف اپراتور اول از پیاده سازی سیستم جیرینگ را وفاداری مشترکان و رقابت با سایر اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد.

 

 

محمد مهدی عطوفی درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به اینکه جیرینگ یک سرویس ارزش افزوده تلفن همراه است، اظهار داشت: همراه اول قصد دارد در فاز نخست زیر ساخت های لازم را برای ارائه این سرویس فراهم کند.

وی ادامه داد: همراه اول در فاز نخست به بهره برداری و ارائه این سرویس تاکید دارد و درآمد زایی ازاین سرویس اولویت نخست قرار نداده است.

وی تصریح کرد: اگر همراه اول بتواند سیستم جیرینگ را به صورت بهینه برای کاربران خود پیاده سازی کند، مشترکان همراه اول به راحتی سیمکارت و اپراتور خود را تغییر نخواهند داد و این موضوع یک ارزش بزرگ برای همراه اول است.

عطوفی با بیان اینکه سیستم جیرینگ از جمله طرح هایی است که همراه اول برای نخستین بار برای ارائه آن از مشاور خارجی استفاده کرده است، ادامه داد: مشاوران خارجی در بررسی بازار، بومی کردن سیستم و ارائه راهکارهای موفق در سایر کشورها به همراه اول راهنمایی هایی را ارائه کرده اند.

سیستم جیرینگ توسط همراه اول برای اولین بار در ایران به طورآزمایشی در نمایشگاه تله کام ارایه شد. این سرویس در واقع یک کیف پول الکترونیکی محسوب می شود که برای انجام آسان تر و دقیق تر امور مالی مانند دریافت، پرداخت، پرداخت قبوض،شارژ مشترکین اعتباری و دریافت صورتحساب در نظر گرفته شده است.

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در این زمینه اعلام کرد :جیرینگ اولین و تنها سیستم پرداخت همراه اپراتور محور و امن در ایران با هدف استفاده از 41میلیون گوشی تلفن همراه به عنوان pos است، درحالی که کل بانکهای کشور، یک میلیون pos دارند. این سیستم تنها در چهار روز نمایشگاه تله کام، 103 هزار مشترک جذب کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تغییر تعرفه تلفن همراه به بررسی های کامل نیاز دارد

 

موبنا- معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه تغیر تعرفه های تلفن ثابت و همراه در سازمان تنظیم مقررات در دست بررسی است، اعلام کرد: تغییر تعرفه ها مسئله ساده ای نیست که به سرعت به نتیجه بینجامد.

 

 

لطف الله سبوحی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برای اپراتورها این امکان ایجاد شده در هر زمانی تغییر درخواست تعرفه های خود را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهند، اظهار داشت: این موضوع در پروانه فعالیت آنها درج شده است.

وی ادامه داد:رگولاتوری بر اساس مقررات بالا دستی و مفاد درج شده در پروانه فعالیت اپراتور ها، پیشنهاد تغییر تعرفه ها را بررسی می کند و به اپراتورها پاسخ می دهد.

سبوحی با بیان اینکه امیدواریم بررسی تغییر تعرفه ها تا چندی دیگر به نتیجه برسد، افزود: بررسی بسته ها ی پیشنهادی تغییر تعرفه اپراتورها، به تحلیل های گوناگون احتیاج دارد.

این درحالیست که مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از بررسی بسته پیشنهادی این شرکت برای تغییر تعرفه های تلفن ثابت و موبایل در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داده و اعلام کرد: در این بسته پیشنهادی کاهش تعرفه موبایل بین استانی درنظر گرفته شده است.

صابر فیضی افزود: زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نیست، اما در این بسته پیشنهادی چندین تعرفه متغیر با توجه به زمان و مکان برای مشترکان تلفن ثابت و موبایل درنظر گرفته شده است که در صورت موافقت سازمان تنظیم مقررات ابلاغ خواهد شد.

به گفته فیضی در برخی از موارد این بسته پیشنهادی افزایش تعرفه تلفن ثابت را خواستار شدیم اما در بخش تلفن همراه سیاست کاهشی تعرفه بخصوص در مکالمات بین استانی را در نظر داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز عادلانه کردن نرخ‌های مخابراتی را از اهم برنامه‌های سال جاری این شرکت برشمرد و گفته بود: تغییر نرخ خدمات مخابرات به معنای افزایش آن نیست.

هم اکنون قیمت یک پالس مکالمه تلفن ثابت ۷/۴۴ ریال محاسبه می‌شود و تعرفه تلفن همراه با توجه به میزان مسافت و جابجایی مشترک متفاوت است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

شماره‌های پیامک‌های انبوه همراه اول تغییر می‌کنند

 

سرویس مخابرات- سرشماره‌های پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی ارسال شده از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌ها به مشترکان همراه اول تغییر می‌کند.

 

به گزارش عصر ارتباط، محمدمهدی عطوفی معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران با اعلام این خبر، گفت: «سرشماره‌های ویژه‌ای برای طیف‌های مختلف متقاضی استفاده از پیامک‌های انبوه اختصاص یافته است.»

 

به گفته وی، « سرشماره 1 به تماس‌های اضطراری اختصاص می‌یابد و از این پس شرکت‌هایی که تحت عنوان شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات ارزش افزوده فعالیت می‌کنند نیز تحت پوشش یک نامبرینگ جداگانه قرار می‌گیرند.»

 

عطوفی افزود: «قصد داشتیم فضای نامبرینگ خود را فضایی قانونمند و ضابطه‌مند کنیم و بر همین اساس سرشماره‌های یک هزار، دو هزار و سه هزار که اکنون در اختیار سه شرکت رهیاب، آتیه‌داده‌پرداز و مگفا است، عوض می‌شوند.»

 

او گفت: «در حال حاضر از شماره‌ تلفن‌های مختلف، از چهار رقمی گرفته تا 10 و 15 رقمی برای مشترکین همراه اول پیامک ارسال می‌شود که موجب سردرگمی آنها شده است.»

 

عطوفی از اختصاص سرشماره 6 هزار به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی خبر داد تا از طریق آن نسبت به اطلاع‌رسانی موارد مربوط به مجموعه خود به مردم اقدام کنند و چنانچه مشترکین پیامکی تحت نامبرینگ 6 هزار دریافت کردند، از صحت و درستی آن مطمئن باشند.

 

او با اشاره به طبقه‌بندی بهره‌برداران از نامبرینگ جدید همراه اول در ارسال پیامک‌های انبوه افزود: «بدین ترتیب می‌توانیم کنترل‌های لازم را نیز انجام دهیم تا این سیستم هک نشود.»

 

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: «یک دسته از نامبرینگ جدید متعلق به صدا و سیما، گروهي متعلق به پیام‌های شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران و گروهي نیز متعلق به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ارزش افزوده خارجی خواهد بود که همه اینها از یکدیگر تفکیک شده‌اند.»

 

او با اشاره به اختصاص 9 سرشماره برای پیامک انبوه، گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سرشماره هزار تا 9 هزار هر یک برای حوزه‌ای مجزا اختصاص خواهد یافت. چنانکه مشترکین با دریافت هر پیامک می‌توانند با توجه سرشماره آن منبع ارسال‌کننده را شناسایی کنند.»

 

او افزود: «یکی از فازهای این طرح، افزایش امنیت شبکه تا حد مطلوب است به طوری که سرمایه‌گذاری مناسبی نیز در فضای امنیت این سیستم انجام شده است.»

 

عطوفی فاز بعدی آن را ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد و گفت: «امروز هیچ کدام از شرکت‌های تولیدکننده خدمات ارزش افزوده سرمایه‌گذاری مناسبی در ارایه این خدمات نکرده‌اند. اما شرکت ارتباطات سیار ایران در بخش سخت‌افزار یک ماشین فوق‌العاده قدرتمند از ماشین‌های Sun 4800 به مبلغ یک میلیارد تومان خريداری کرده است. این سرمایه‌گذاری به منظور فراهم کردن زیرساخت مناسب صورت گرفته است.»

 

او افزود: «اکنون تمام عوامل مورد نیاز برای ارایه یک سروس مناسب و موفق به مشترکان همراه اول در سطح جامعه را فراهم کرده‌ایم.»

 

عطوفی به ساماندهی ارسال پیامک‌های انبوه از طریق مزایده انتخاب پیمانکاران ارسال پیامک انبوه اشاره کرد و گفت: «در فاز یک برگزاری مزایده انتخاب پیمانکاران ارسال پیامک انبوه، تنها مرکز گسترش فناوری اطلاعات(مگفا) حضور یافت و برنده شد و ما برای اینکه بازار را دچار تلاطم نکنیم، به دو شرکت دیگر نیز اجازه ادامه کار را دادیم.»

 

او افزود: «هر سه CP فعال در کشور یکسری باکس ارسال پیام کوتاه در دست مردم دارند که برخی از مشتریان آنها دولتی و برخی غیردولتی هستند. بر همین اساس مهلتی به هر سه شرکت داده شده تا باتوجه به تعییر نامبرینگ شماره‌های پیامک‌های انبوه نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.چراکه به زودی این شماره‌ها تغییر خواهد کرد.»

 

عطوفی در پاسخ به این سوال که آیا همراه اول مجاز به تغییر شماره تلفن‌های پیامک‌های انبوه است؟ گفت: «در قراردادی که پیش از این با این سه شرکت بسته شده، ذکر شده که سرشماره‌های واگذار شده موقت است و امکان تغییر آن در آینده وجود دارد و آنها نیز موظف به تغییر آن هستند.»

 

او با اشاره به اینکه تلاش مي‌شود تا با کمترین مشکل این تغییر شماره‌ها صورت گیرد، افزود: «بر همین اساس، نامه پیگیری چهارم برای آنها ارسال شده تا مشتریان کلیدی خود را اعلام کنند تا چنانچه از فردا نسبت به سويیچ شماره‌ها اقدام کردیم، آنها دچار مشکل نشوند.»

 

عطوفی افزود: «برخی از آنها این دسته از مشتریان خود را معرفی و اعلام کرده‌اند و برخی نیز در شرف اعلام هستند و به محض اینکه انجام شود، به آنها فشار می‌‌آوریم که این تغییر نامبرینگ انجام شود.»

 

او گفت: «اکنون راه برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند باز است و اگر درخواستی در این زمینه وجود دارد و شرکت‌هایی هستند که می‌توانند با همکاری با یکدیگر در گروه‌های جدید فعالیت کنند، می‌توانند درخواست خود را به شرکت ارتباطات سیار ایران ارایه دهند.»

 

عطوفی درباره همکاری شرکت‌‌های تولیدکننده محتوا با شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: «دیگر مزایده‌ای برای انتخاب این دسته از پیمانکاران برگزار نمی‌شود و تبدیل به فراخوان شده است.»

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

صورت‌های مالی 6 ماهه همراه اول منتشر شد

شرکت ارتباطات سیار(همراه اول)، بر اساس صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 88،‌ سود قابل تقسیم شرکت را مبلغ 8 هزار و 324 میلیارد و 774 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش ايلنا، این در حالی است که بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده پایان سال مالی 88، سودانباشته پایان دوره شرکت ارتباطات سیار مبلغ 11 هزار و 902 میلیارد و 27 میلیون ریال است.

در عین حال، سودانباشته یاد شده، بدون لحاظ کردن اثر بندهای مربوط به تغییر عمر مفید دارایی‌های ثابت و مبالغ منظور شده به حساب دولت تحت عنوان تعهدات قبل از واگذاری سهام به بخش خصوصی است.

از سوی دیگر سازمان بورس و اوراق بهادار طی مکاتبه‌ای با شرکت یادآور شده است که در تصمیم‌گیری تقسیم سود شرکت‌های تابعه، به منظور جلوگیری از توزیع منافع موهوم موارد یاد شده را مدنظر قرار دهد.

نگاهی به ترازنامه میان‌دوره‌ای سال مالی 89

دارایی‌های شرکت ارتباطات سیار(همراه اول)، بر اساس ترازنامه میان دوره‌ای در تاریخ 31 شهریور ماه 89، مبلغ 61 هزار و 237 میلیارد و 774 میلیون ریال بود.

بر اساس این گزارش ، از این میزان، 14 هزار و 247 میلیارد و 860 میلیون ریال دارایی‌های جاری و 46 هزار و 989 میلیارد و 914 میلیون ریال، دارایی‌های غیر جاری همراه اول است.

در مقابل، جمع بدهی‌های این شرکت در پایان نیمه نخست امسال، مبلغ 12 هزار و 342 میلیارد و 32 میلیون ریال بود که 10 هزار و 505 میلیارد و 307 میلیون ریال،‌ بدهی جاری و یک هزار و 836 میلیارد و 725 میلیون ریال جمع بدهی‌های غیرجاری است.

این در حالی است که بر اساس ترازنامه میان دوره‌ای همراه اول در تاریخ 31 شهریور ماه 89، جمع حقوق صاحبان سهام 8 هزار و 547 میلیارد و 227 میلیون ریال اعلام شده است.

5 هزار و 802 میلیارد ریال، سود قابل تخصیص همراه اول

بر اساس صورت سود و زیان 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 89،‌ درآمد ارایه خدمات 19 هزار و 651 میلیارد و 641 میلیون ریال است، این رقم در مدت مشابه سال قبل 16 هزار و 532 میلیارد و 518 میلیون ریال بود، همچنین، بهای تمام شده خدمات ارایه شده برای دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 89، 14 هزار و 627 میلیارد و 596 میلیون ریال بود. بر این اساس، سود ناخالص همراه اول در این مدت، 5 هزار و 24 میلیارد و 45 میلیون ریال محاسبه می‌شود.

سود ناخالص شرکت در مدت مشابه سال 88، پنج هزار و 516 میلیارد و 196 میلیون ریال بود.

این در حالی است که سود عملیاتی شرکت،‌ چهار هزار و 409 میلیارد و 705 میلیون ریال است که با احتساب 921 میلیارد و 623 میلیون ریال خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی، سود قبل از مالیات مبلغ 5 هزار و 331 میلیارد و 328 میلیون ریال محاسبه شده است. پس از کسر مالیات بر درآمد، سود خالص شرکت مبلغ چهار هزار و 223 میلیارد و 955 میلیون ریال است. سود خالص برای دوره مشابه سال 88، چهار هزار و 60 میلیارد و 578 میلیون ریال بود.

شرکت در اطلاعیه صورت سود و زیان میان دوره‌ای منتهی به شهریور 89 ، سود هر سهم خود را 211 هزار و 198 ریال اعلام کرده است. همراه اول، سود هر سهم خود را برای دوره منتهی به 31 شهریورماه سال گذشته، 203 هزار و 29 ریال بود.

در عین حال، سود انباشته در ابتدای سال (تعدیل شده)، 11 هزار و 578 میلیارد و 986 میلیون ریال اعلام شده و سود قابل تخصیص 15 هزار و 802 میلیارد و 941 میلیون ریال خواهد بود. این در حالی است که سود قابل تخصیص همراه اول،‌ برای دوره منتهی به 31 شهریورماه 88، هفت هزار و 21 میلیارد و 74 میلیون ریال بود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از بررسی یکسان سازی تعرفه مکالمات همراه اول خبر داد که در صورت نهایی شدن آن مشترکان این اپراتور دیگر هزینه جابجایی در مکالمات را پرداخت نمی کنند.

 

بنابر گزارش مهر، وحید صدوقی در گفتگو با مهر توسعه بازار، فلت کردن تعرفه مکالمات و تنظیم وضعیت مشترکان را از جمله برنامه های این اپراتور در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: برای توسعه بازار و تجاری سازی فعالیتهای موجود، از کار کارشناسی مشاوران استفاده می کنیم و در همین حال این مشاوران در حال بررسی شرایط برای تنظیم تعرفه مشترکان همراه اول هستند.

 

وی با بیان اینکه یکسان سازی - فلت کردن- تعرفه مکالمات و نرخ تعرفه همراه اول در حال بررسی است اضافه کرد: در صورت آنکه در هر مرحله به جمع بندی نهایی برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.

 

 

 

جدول تعرفه مکالمات مشترکان دائمی همراه اول

 

محدوده تماس بدون جابجایی (ریال در دقیقه) با جابجایی (ریال در دقیقه)

تماس استانی داخل شبکه 447 536

تماس استانی خارج شبکه 625 625

تماس بین استانی داخل شبکه 760 849

تماس بین استانی خارج شبکه 625 625

 

 

 

جدول تعرفه مکالمات مشترکان اعتباری همراه اول

 

محدوده تماس بدون جابجایی (ریال در دقیقه) با جابجایی (ریال در دقیقه)

تماس استانی داخل شبکه 671 760

تماس استانی خارج شبکه 935 935

تماس بین استانی داخل شبکه 1140 1229

تماس بین استانی خارج شبکه 935 935

 

 

ارائه درخواست افزایش تعداد مشترکان همراه اول به رگولاتوری

 

صدوقی در عین حال توسعه متناسب با پیش بینی افزایش مشترکان را از دیگر برنامه های همراه اول اعلام کرد و از درخواست این اپراتور به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعداد مشترکانش خبرداد.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با تاکید بر اینکه تاکنون از سوی همراه اول بیش از 45 میلیون سیم کارت فروخته شده که حدود 43 میلیون آن به ثبت رسیده است تعداد مشترکان فعال این اپراتور در لحظه را بیش از 5/33 میلیون مشترک اعلام کرد و به مهر گفت: برای مثال زمانی که سیم کارت مشترک خاموش است سیم کارت در شبکه ثبت است اما در لحظه فعال نیست.

 

وی با بیان اینکه همراه اول در چارچوب پروانه تعهداتش را انجام می دهد خاطرنشان کرد که در پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران تعهد واگذاری 38 میلیون سیم کارت آمده است.

 

صدوقی با اشاره به اینکه سال گذشته 6.5 میلیون مشترک در شبکه همراه اول به ثبت رسید در مورد برنامه های امسال برای واگذاری سیم کارت این اپراتور اضافه کرد: در بودجه سال 90 پیش بینی جذب 3 میلیون مشترک دیده شده که در سه ماهه اول امسال دو میلیون مشترک در این شبکه جذب شده اند و برنامه های داخلی شرکت جذب 10 میلیون مشترک است.

 

مکالمات شهری شامل مکالمات عادی مشترک است که مربوط به تماس از شهر مبدا با تلفن همراه با ثابت دیگری درهمان شهر مبدا خواهد بود. همچنین مکالمات بین شهری درصورتی که مکالمه بین دو شهر متفاوت برقرار شود محسوب می شود اعم از اینکه مشترک از شهر مبدا با شهرستان دیگری ارتباط برقرار کند یا مشترک در شهر دیگری مستقر باشد و یا با شهر مبدا یا سایر شهرها ارتباط برقرار کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تعرفه‌ی انواع خدمات غیرحضوری تلفن همراه در کشور

مشترکان همراه اول می‌توانند از روش‌های غیرحضوری برای استفاده از خدمات این اپراتور استفاده کنند زیرا استفاده از این روش در راستای دولت الکترونیکی و جلوگیری از ترددهای بی‌مورد است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، در روش غیرحضوری، تغییر آدرس، دریافت کد پین و پوک، قطع به تقاضای مشترک، قطع مفقودی، دریافت ریزمکالمات، رویت صورتحساب، فعال‌سازی اینترنت همراه اول، فعال‌سازی پیام کوتاه، فعال‌سازی پیام چندرسانه‌یی بدون هزینه انجام می‌شود.

فعال‌سازی دیتا نیز بدون هزینه بوده و در هر ماه ۵۰،۰۰۰ ریال آبونمان دارد، فعال‌سازی فکس بدون هزینه و ۵۰،۰۰۰ ریال در هرماه (آبونمان)، فعال‌سازی محدودیت مکالمه بدون هزینه و ۱۲۰۰۰ریال در هر ماه ( آبونمان)، قطع (دیتا، فکس، محدودیت مکالمه، پیام چندرسانه‌یی) بدون هزینه بوده و وصل به تقاضای مشترک ۲۰۰۰۰ است.

اما تعرفه‌ خدمات ارتباطی در روش حضوری مانند تغییر نشانی در سیم‌کارت‌ دایمی و اعتباری ۱۵هزار ریال، تعویض سیم‌کارت سوخته و مفقود شده در سیم‌کارت‌ها ۵۰ هزار ریال، تغییر نام در سیم‌کارت‌های اعتباری ۵ هزار ریال و در سیم‌کارت‌های دایمی ۵۰ هزار ریال است.

هم‌چنین وصل مجدد هر بار ۲۰ هزار ریال بوده و وصل سرویس پیامک در سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری به صورت رایگان و دریافت دریافت ریزمکالمات ازطریق خدمات غیرحضوری رایگان است.

هم‌چنین درخواست اصلاح آدرس، فعال‌سازی سرویس انتظار مکالمه و فعال‌سازی سرویس انتقال مکالمه هم به‌صورت رایگان است اما وصل سرویس صندوق پست صوتی ۱۰ هزار ریال، ارائه صورتحساب المثنی مبلغ دو هزار ریال هزینه دارد که مشترک باید در همان محل و در دفاتر پرداخت کند؛ در واقع تنها مبلغی است که مشترک باید به صورت نقدی پرداخت کند.

 

منبع:barsam

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همراه اول در ایام ماه مبارک رمضان در قالب طرح برکت به مشترکان دائمی و اعتباری خود مکالمه رایگان می دهد.

 

به گزارش خبرگزاری آریا، روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: این اپراتور در ماه مبارک رمضان (از ابتدا تا پایان ماه) به ازای هر 3 دقیقه مکالمه با همراه اول و تلفن ثابت،‌در همان مکالمه، یک دقیقه مکالمه رایگان می دهد.

بر اساس این گزارش، فعال‌سازی این طرح بدون هیچگونه هزینه بوده و برای مشترکان سیم کارت های دائمی و اعتباری به‌صورت خودکار فعال شده است.

مشترکان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی همراه اول به نشانی

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
مراجعه کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ديتا يكي از سرويس‌هاي ويژه براي سيم‌کارت‌هاي دايمي همراه اول است كه با فعال‌سازي آن، امکان اتصال به شبکه اينترنت ازطريق تلفن همراه و ارسال و دريافت فايل براي مشترکين در زمان حرکت و مکان‌هايي که برقراري ارتباط به‌وسيله خط تلفن ثابت و يا سرويس GPRS ميسر نيست، امکان‌پذير مي‌شود.

 

به گزارش ايسنا، فعال‌سازي سرويس ديتا به دو صورت حضوري و غيرحضوري است؛ در روش حضوري مشترکين مي‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي و تکميل فرم مربوطه و ارائه مدارک (اصل و تصوير کارت ملي و آخرين قبض پرداختي) اقدام كنند و سيستم يک شماره به سرويس ديتا اختصاص مي‌دهد.

 

اما در روش غيرحضوري مشترکين در صورتيکه خدمات غيرحضوري (E-Care) تلفن همراه خود را فعال كرده‌اند، مي‌توانند با مراجعه به سايت همراه اول نسبت به فعالسازي سرويس ديتا اقدام كنند.

 

پس از فعال‌سازي سرويس ديتا، در صورتي که گوشي مشترک، اين سرويس را پشتيباني كند، مشترك مي تواند به يکي از 2 روش زير به اينترنت متصل شوند؛

 

در روش اول، مشترکيني که گوشي تلفن همراهشان داراي سيستم عامل با قابليت تعريف dialup connection است، مي توانند با تعريف يک اتصال dialup connection درگوشي خود، مستقيما به اينترنت متصل شوند.

 

در روش دوم، گوشي تلفن همراه به‌عنوان يک مودم عمل كرده و از طريق کابل رابط به رايانه شخصي متصل شده و در رايانه يک اتصال Dial up connection تعريف مي‌شود و بدين ترتيب رايانه شخصي به اينترنت متصل خواهد شد.

 

جهت فعال كردن dial up connection، مشترک بايد کارت اينترنت تهيه كند و از روي کارت، اطلاعات مربوط بهنام كاربري، كلمه عبور و شماره تماس ISP مربوطه را وارد كند.

 

جهت ارسال فايل به مشترکيني که سرويس ديتاي آن‌ها فعال است، مي‌توان از برنامه Hyperterminal و يا برنامه‌هاي مشابه، براي ارتباط بايد از شماره ديتاي اختصاص يافته به مشترک استفاده کرد.

 

اما درباره بررسي فعال بودن سرويس؛ درصورت تماس با شماره ديتاي اختصاص يافته برروي صفحه نمايشگر پيام Data call"" را مشاهده مي‌كنيد.

 

براي قطع سرويس مي توان از اين دو روش استفاده كرد:

 

الف) حضوري: مشترکين مي‌توانند، به دفاترخدمات ارتباطي مراجعه و فرم مربوطه را تکميل و مدارک لازم (اصل و تصوير کارت ملي را ارائه كنند.

 

ب) غيرحضوري: مشترکين در صورتي که خدمات غيرحضوري (E-Care) تلفن همراه خود را فعال كرده‌اند مي‌توانند با مراجعه به سايت همراه نسبت به قطع سرويس ديتا اقدام كنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روزنامه هفت صبح - یک طرفه شدن بسیاری از خطوط مشترکین همراه اول طی چند روز گذشته این سوال را پیش آورده که پس نقش .دیعه های 120 هزار تومانی مشترکان چیست ؟

با قطع خط مشترکان بدهکار مشترکین همراه اول، ماجرای کشدار سیم کارت ها و مبلغ ودیعه آن ها باز هم ادامه دارد. چند سالی است مشترکان تلفن همراه با شرکت همراه اول بر سر ودیعه های هایی که در ابتدای خرید سیم کارت ها پرداخت می کنند اختلاف نظر دارند و هر از چند گاهی این بحث ها دوباره به سوژه رسانه ها تبدیل می شود. در این بین حق با چه کسی است؟ مشترکینی که می گویند با پرداخت ودیعه یا همان تضمین انتظار دارند در زمان پرداخت نکردن قبض، خطشان قطع نشود یا مسئولان همراه اولی که مبلغ ودیعه را نه برای تضمین بدهی مشترکین، بلکه به عنوان تضمینی برای سقف مکالمات دریافت می کنند.

سیم کارت ها چه می گویند؟

بگذارید ماجرا را از ابتدا بررسی کنیم، از جایی که شما سیم کارت های تلفن همراه را خریداری می کنید. در حال حاضر دو نوع سیم کارت دائمی همراه اول در بازار وجود دارد، 912 و 910. سیم کارت های 912 تا اوایل امسال 288 هزار تومان قیمت داشتند و از اردییهشت ماه قیمتشان به 254،800 تومان کاهش پیدا کرد. از این مقدار، مبلغ 120 هزار تومان بابت حق اتصال، 4،800 تومان برای مالیات بر ارزش افزوده و 120 هزارتومان هم به عنوان تضمین (ودیعه) است. سیم کارت های 910 اما 120 هزار تومان تضمین را منظور نکرده اند و مبلغ خرید سیم کارت 124،800 تومان است. تفاوت این دو در چیست؟ مشترکین 910 چون مبلغ ودیعه ای را به عنوان تضمین پرداخت نمی کنند، فقط می توانند تا سقف 20 هزار تومان صحبت کنند و اگر بیشتر از آن صحبت کنند خطشان قطع می شود. البته این مشترکین می توانند با گذاشتن مبلغ ودیعه ای به دلخواه میزان بیشتری را صحبت کنند. در خطوط 912 اما اوضاع چگونه است؟ اگر قبضتان را به موقع پرداخت نکنید همراه اول در ابتدا به شما پیامک می زند و چند روزی را برای پرداخت قبض به شما فرصت می دهد، بعد از چند روز اگر قبضتان را پرداخت نکردید خطتان یک طرفه خواهد شد و بعد از مدتی هم قطع می شود.

سوال اصلی اما برای مشترکین به وجود می آید که این مبلغ ودیعه ها (در دورهای گذشته بیش تر از 120 هزار تومان بوده) دقیقا به چه دردی می خورد؟ همراه اولی در واقع این ودیعه را به عنوان تضمینی برای سقف مکالمات از شما می گیرند. یعنی فرض کنید امروز اول ماه است و شما دیروز قبضتان را هم پرداخت کرده اید و در حال حاضر بدهی هایتان صفر است. حالا اگر از همین امروز میزان مکالمه تان بیشتر از 120 هزار تومان شود با این که آخر ماه نشده و قبضی برایتان نیامده، همراه اولی ها می توانند خط شما را قطع کنند. اگر کسانی می خواهند در طول ماه بیشتر از مبلغ ودیعه شان صحبت کنند، باید به دفاتر تلفن همراه مراجعه کنند و مبلغ بیشتری را به عنوان ودیعه پرداخت کنند. بنابریان با توجه به این که همراه اولی ها این ودیعه برای سقف مکالمات منظور کرده اند، حتی با وجود بدهی40 هزار تومانی هم می توانند خطتان را قطع کنند. تمام ماجرا همین است، هر دو طرف استدلال هایی دارند و یک دیگر را متهم می کنند. حق با کدام یک است؟

نگاه مجلس: حق با مخابرات نیست

برای این که ببینم از نظر حقوقی این رفتار مخابرات چه باری دارد با رمضانعلی صادق زاده رئیس کمیسیون مخابرات مجلس هفتم گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم.صادق زاده در گفت و گو با هفت صبح می گوید :« بحث ودیعه ها زمانی مطرح شد که مجلس بحث خصوصی سازی این شرکت را بررسی می کرد. در آن زمان این ودایع به نظر کمیسیون باید پس داده می شد و ما دو مدل برای بازپس دادن آنها در نظر گرفتیم.» صادق زاده ادامه می دهد :« اولین راه این بود که مخابرات همزمان با خصوصی شدن ودایعش را تسویه کند، یعنی همان بحث دادن سهام به جای ودایع که در ضمن موافقت های که شد به مرحله اجرا نرسید. موضوع بعدی این بود که مخابرات بیاید و به این ودایع سود بدهد یعنی برحسب سود بانکی برای ودایع مردم هم سود در نظر گرفته شود، اما این روند هم اجرا نشد و مخابرات با حجم همان ودایع خصوصی شد.» صادق زاده در پاسخ به این سوال که آیا با وجود ودایع مخابرات آیا این شرکت حق دارد که به خاطر بدهی 30 هزار تومانی خط مشترکش را قطع کند ؟ گفت :« در حال حاضر قیمت فروش شرکتی سیم کارت همراه اول حدود 284 هزار تومان است که مردم برای استفاده از خود خط 120 هزار تومان می دهند و 120 هزار تومان دیگر هم حکم ودیعه را دارد، با وجود این به نظرم قطع کردن خط موبایلی که 30 هزار تومان بدهی دارد قطع کند.» رئیس کمیسیون مخابرات مجلس هفتم می افزاید:« به نظرم اپراتور باید با مشترکش مدارا کند و سقف بدهی ها را تا سقف ودیعه بالاتر برود چرا که قطع شدن بعضی خط ها ممکن است ضرر و زیان زیادی برای مشترک به همراه داشته باشد.مثلا مشترکی از خطش برای کسب و کار و به قولی بیزینس استفاده می کند یک دوره ای حواسش نباشد یا این که پول نداشته باشد و یا اصلا بخواهد پول دو دوره را با هم پرداخت کند اما مخابرات می آید به خاطربدهی خطش را قطع می کند و با یان کار مخابرات کارو کاسبی این مشترک کمی مختل می شود.اما شاید این تنها ضرر نباشد ،ممکن است این مشترک تماس های کاری ومالی زیادی داشته باشد اما به خاطر این که خطش قطع است نتواند آنها را برقرار کند و مشترک مثلا قراداد چند میلیونی را از دست می دهد اینجا دیگر ضرر کم نیست و قابل چشم پوشی هم نیست.» در ادامه از صادق زاده سوال کردیم که با توجه به این ضررهای که محتمل است بر ای مشترک اتفاق بیافتد ، آیا این موضوع از نظر حقوقی هم بررسی شده است ؟ گفت:« اگر اشتباه نکنم تا حالا این موضوع اصلا از نظر حقوقی بررسی نشده ، در مجلس هفتم که بررسی در این باره شد در دوره بعد هم تا جایی که در جریان هستم مجلس این موضوع را حقوقی بررسی نکرد.»

نظر کارشناس

اما نظر یک کارشناس حقوقی را هم در این باره جویا شدیم. حسام الدین داورمنش وکیل پایه یک دادگستری در این باره می گوید:« طبق قانون اساسی این رفتار مخابرات با آن قراردادی که با مشترک می گردد مشکل قانونی ندارد. به صورتی که نه شرط باطلی در معامله هست و نه شرط باطل و مبطلی . یعنی این که قرارداد نه اط نظر قانون اساسی باطل است و نه این که شرطی در معامله هست که باعث ابطال معامله شود اما از نظری در این کار مخابرات اخلاق و انصاف اجتماعی را نادیده گرفته است.» برای تکمیل گزارش مان با محمد کرم پور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری ) هم تماس گرفتیم . وی پس از شنیدن مبحث مصاحبه عنوان کرد که موضوع ودیعه ها مربوط به قبل از خصوصی شدن مخابرات است و ودایع دیگر موضوعیت ندارد. او در پاسخ به این سوال که میزان ودایع چقدر است گفت:« من الان آماری ندارم و در جلسه ام بگذارید جلسه تمام شود و بروم ببینم بعد به شما می گویم.»

ایرانسل چه می کند؟

بازار تلفن همراه کشور الان با سه رقیب و یا اپراتور دایر است . همراه اول ، ایرانسل و تالیا. از بین این سه اپراتور دو اپراتور همراه اول و ایرانسل سیم کارت دائمی ارائه می کنند و از مشترکین ودیعه می گیرند. سیم کارت دائمی ایرانسل در دور اول 150 هزار تومان بود که با کاهش مالیات قیمت این سیم کارت ها به 120 هزار تومان کاهش پیدا کرده است، یعنی قیمت اولیه خرید خط . این اپراتور در مورد بدهی مشترکین دائمی خود خیلی خاصر رفتار می کند یعنی در وهله اول برای تمام دارندگان سیم کارت های ثابت خود تا سقف 50 هزار تومان اعتبار قایل است. یعنی کسانی که از سیم کارت های دائمی ایرانسل استفاده می کنند اگر تا 50 هزار تومان بدهی داشته باشند، سیم کارت شان قطع نمی شود. البته این اپراتور روش خاصی در برخورد با مشترکین بدهکار خود دارد و برحسب خوش حسابی مشترکین به آنها اجازه می دهد که گاهی با بدهی بالایی 50 هزار تومان هم از شبکه استفاده کنند. بعنی اگر شما جزو مشترکین خوب حساب ایرانسل باشید که به موقع قبض های خودتان را داده باشید اگر یک دوره قبض بالایی 50 هزار تومان خود را پرداخت نکنید ایرانسل خط شما را قطع نخواهد کرد و اگر در دوره بعد هم بدقولی کردید قبض تان را پرداخت نکردید ایرانسل خط شما را یک طرفه می کند و در صورت تکرار دوباره خط شما قطع می شود. البته این شرکت روش دیگری هم برای مشترکین گذاشته به صورتی که مشترک می تواند برای خودش در ایرانسل تامین اعتبار کند. یعنی هر مشترک دائمی ایرانسل می تواند یم مبلغی را به حساب ایرانسل واریز کند و ایرانسل تا سقف همان مبلغ برای او اعتبار قایل است و این مشترک می تواند تا سقف همین اعتباربه سیتم ایرانسل بدهی داشته باشد.به عنوان مثال یکی از مشترکین ایرانسل می رود و 100 هزار تومان به عنوان اعتبار به ایرانسل می دهد و در صورتی که قبضش را پرداخت نکند تا سقف همین صد هزار تومان اعتباردارد و سیم کارتش قطع نمی شود.

پول مردم در دست مخابرات است

طبق گزارش های مالی و به قول بورسی ها صورت های مالی شرکت مخابرات این شرکت سال 87 با 15 هزار میلیارد بدهی وارد بورس شد. در آم زمان گفته شد که از این ملغ 4 هزار و پانصد میلیارد تومان ودیعه مشترکین است و قرار هم نیست که به آنها بازگردانده شود. شرکت مخابرات در مورد تسویه ودیعه ها می گوید که مشترکین و کسانی که می خواهند ودیعه شان را بگیرند می توانند به همراه سند خود به یکی از امور مشترکین مراجعه کنند و سیم کارت خود را تحویل بدهند و پول خود را پس بگیرند. اما اگر مشترکی قصد انجام این کار را داشته باشدف متوجه می شود که پولی که می گیرد کم تر از پولی است که پرداخت کرده است. طبق قرارداد مبلغی از پولی که بابت سیم کارت گرفته می شود چند بخش دارد. یکی ارزش خط یا سیم کارت که حدود 120 هزار تومان است ، یکی مالیات و هزینه راه اندازی خط و دیگری ودیعه بدین ترتیب وقتی مشترکی می خواهد ودیعه اش را پس بگیرد تنها بخشی از پول پرداختی را می تواند دریافت کند چرا که هزینه خط ، مالیات و راه اندازی غیر قابل استرداد هستند.

نکته مهم

در حالی که برخی مقامات مسئول مدعی هستند که مبلغ ودیعه به عنوان تضمین پرداخت قبوض مکالمات مشترکین است و در صورت برداشت، باید مشترک خط خود را پس بدهد، بررسی سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در تاریخ 9/4/89 در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده است، خلاف این امر را نشان می دهد. رضا تقی پور گفته است که هر کس بخواهد می تواند ودیعه خود را دریافت کند؛ در این صورت تعرفه افزایش نخواهد یافت اما مشترکان پس از دریافت صورتحساب خود باید بلافاصله آن را تسویه کنند و نمی توانند بدهی داشته باشند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

فعالسازی سرویس آوای انتظار اپراتور همراه اول به رغم اعلام عرضه رسمی آن از طریق وب سایت این اپراتور ممکن نیست.

به گزارش مهر ، روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران در چند روز گذشته از ارائه تجاری سرویس آوای انتظار خبرداد و اعلام کرد که پس از استقبال مشترکان این اپراتور از ارائه آزمایشی سرویس آوای انتظار در سال گذشته و در نمایشگاه ایران تلکام 2010 ، همراه اول در راستای احترام به سلایق مشترکان خود، اقدام به ارائه تجاری این سرویس کرده است.

 

براین اساس مشترکان همراه اول می توانند با یکی از روشهای ارسال پیام کوتاه، تلفن گویا (09990) و سایت اینترنتی (rbt.mci.ir) اقدام به فعالسازی سرویس و خرید آهنگ کنند اما تماس مشترکان این اپراتور با خبرگزاری مهر نشان می دهد که دسترسی به این آدرس اینترنتی با مشکل مواجه است و مشترکان نمی توانند از طریق این سایت نسبت به فعالسازی و دریافت لیست آهنگ های مورد علاقه خود اقدام کنند.

 

به گزارش مهر درصورت فعال سازی سرویس آوای انتظار، برای تماس گیرنده به جای صدای بوق، آهنگ پخش می شود. این سرویس نیازی به تنظیمات گوشی نداشته و مشترک می تواند با هر نوع گوشی از آن استفاده کند.

 

هزینه خرید هر آهنگ ماهیانه 5000 ریال اعلام شده و مشترکان پس از خرید اولین آهنگ تا سه روز فرصت دارند بصورت رایگان آهنگ خود را تغییر دهند.

 

مشترکان همراه اول در روش پیامکی خرید باید کد آهنگ مورد نظر را بصورت لاتین به شماره 8989 ارسال و در صورت عدم تمایل به استفاده از سرویس عدد "5" را به صورت لاتین به همین شماره پیامک کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عرضه بسته های گوشی و سیم کارت همراه اول!

همراه ‌اول به‌منظور بهره‌مندی هموطنان از خدمات ارتباطی همراه ارزان قیمت، بسته‌های گوشی و سیم‌کارت عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، در این طرح، همراه‌ اول به منظور هم‌افزایی کیفیت محصول نهایی با قیمت مناسب برای مصرف کننده، بسته‌های گوشی و سیم‌کارت اعتباری (Bundling) را در سه سطح مختلف تولید و روانه بازار می‌کند.

بر این اساس این گزارش، در این طرح بسته‌هایی شامل یک دستگاه گوشی تلفن‌همراه سامسونگ به همراه یک عدد سیم‌کارت اعتباری (سیم‌کارت عیدانه با ۱۵۰ دقیقه مکالمه رایگان) با قیمتی مناسب عرضه می‌شود.

این گزارش می افزاید: این بسته‌ها در طبقات قیمتی ۲۹۹ هزار ریالی، ۵۵۹ هزار ریال و ۹۹۹ هزار ریالی عرضه می‌شود.

همچنین همراه اول اعلام کرده که به‌‌ زودی طرح‌های جدید و متنوع‌تری را برای کسب رضایت مشترکان خود ارائه خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=3]پیشی گرفتن همراه اول با کیف پول جیرینگ از ایرانسل

[/h]اگرچه صنعت تجارت الکترونیک در ایران با فاصله زیادی از کشورهای پیشرفته توسعه می یابد اما در مورد صنعت موبایل، ایران با سرعت بیشتر و فاصله کمتری از کشورهای پیشرفته مسیر توسعه را می پیماید. یکی از مهم ترین قسمت های این صنعت، بانکداری موبایلی است که مدتی است چند بانک اقدام به راه اندازی سامانه خود برای انجام برخی خدمات بانکی از طریق موبایل کرده اند.

 

در نمایشگاه الکامپ امسال که از جمعه هجدهم آذر ماه تا روز دوشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی برپاست، شرکت جیرینگ وابسته به همراه اول، اقدام به تبلیغات گسترده ای جهت ترغیب و آشنایی افراد شرکت کننده در نمایشگاه به سیستم خود نموده است و به همین دلیل اقدام به افزایش شارژ برای کسانی که در مدت نمایشگاه شماره موبایل خود را تبدیل به حساب جیرینگی می نمایند، کرده است. جیرینگ سامانه‌ای نوین برای مدیریت امور مالی است که از آن می‌توان برای انتقال پول، خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری، پرداخت قبوض، خرید و سایر امور مالی روزمره استفاده نمود.

 

استفاده از کیف پول همراه جیرینگ موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. تنها با یک شماره گیری ساده در هر کجا يسیم کارت اعتباری خود را شارژ ، قبوض خود را پرداخت می‌کنید و به هر کسی در هرکجا پول انتقال می‌دهید. در فروشگاه‌ها با اطمینان و بدون نیاز به پول خرد خرید می‌کنید و به راحتی وجه نقد دریافت می‌نمایید. البته جیرینگ هنوز خدمات خود را به طورکامل توسعه نداده است و این نمایشگاه ها بیشتر نقش مقدمه و معرفی اولیه این سرویس می باشد.

 

لازم به ذکر است خدمات جیرینگ نیازمند داشتن حساب بانکی نیست و از روش‌های مختلف می‌توان پول به جیرینگ واریز نمود. ثبت‌نام در جیرینگ رایگان است و از وجه واریزی در جیرینگ می‌توان برای کلیه امور مالی روزانه استفاده نمود.

 

در حال حاضر این سرویس تنها برای مشترکین همراه اول (اعتباری و دائمی) ارایه می شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=3]سود خالص همراه اول در سال 90 چه مبلغی بوده است؟

[/h] وحید صدوقی در دومین مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار از جذب ۷ میلیون مشترک جدید همراه اولی در سال ۹۰ خبر داد.

 

 

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه امروز بیشترین رقابت در حوزه تلفن همراه در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری است، افزود: در سال ۹۰ فروش سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر، بیش از ۴۸ میلیون سیم‌کارت همراه اول توسط مشترکان رجیستر و فعال است.

 

مدیر عامل همراه اول تصریح کرد: در سال ۸۰ حدود ۴ میلیون مشترک جدید به همراه اول اضافه شد؛ در سال ۸۹ این رقم به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک تغییر کرد و امسال ۷ میلیون مشترک جدید جذب شده، ۱۳۰ هزار سیم‌کارت دائمی و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت اعتباری فروخته شده است.

 

صدوقی یادآور شد: همچنین در سال ۹۰ مشترکان اینترنت همراه اول از ۴ میلیون به ۱۰ میلیون و مشترکان mms نیز از ۲ میلیون به ۵ میلیون افزایش یافته‌اند.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: در سال ۹۰ سود خالص همراه اول یک هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

9653c5eb-8188-451d-9a19-122876a8d2f4?t=1444141585983

مهرماه ۹۴، طرح مکالمه نامحدود(هدف رو بزن ۹۴) برای هر دو گروه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول و نیز مشترکین جدید، اجرا خواهد شد.

 

ویژگی های طرح:

کلیه‌ی مشترکین دائمی و اعتباری، و نیز مشترکین جدیدی که در مهرماه به همراه اول می پیوندند، می توانند با پرداخت مبلغ X تومان تا یک ماه (۳۰ روز) از مکالمه داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) به صورت نامحدود استفاده کنند.

 

نحوه فعالسازی طرح:

در طرح مذکور، برای هر مشترک، یک هدف منحصر به فرد تعیین شده که برای اطلاع از این هدف و دریافت راهنمای اختصاصی طرح، مشترک می بایست کد #۱۰۰۰* را شماره گیری نماید.

بعد از این مرحله، در پاسخ به درخواست مشترک برای دریافت راهنمای اختصاصی طرح، میزان هدف طی یک پیامک به وی اعلام می شود و مشترک در صورت تمایل می تواند با شماره گیری کد #۱*۱۰۰۰* در طرح ثبت نام نمایید.

 

درگاه ارتباطی:

 

 

درگاه ارتباطی

 

درخواست

کد دستوری

دریافت راهنمای اختصاصی

۹#*۱۰۰۰*

ثبت نام

۱#*۱۰۰۰*

 

 

نکات مهم:

مبلغ هدف برای مشترکین اعتباری ثبت نام شده، از اعتبار ایشان کسر می گردد و برای مشترکین دائمی ثبت نام شده، در صورتحساب دوره منظور می‌گردد.

به محض ثبت نام، یک بسته هدیه برای مشترک فعال خواهد شد که با استفاده از آن، کلیه‌ی مکالمات درون شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) وی به مدت ۳۰ روز رایگان خواهد شد.

به منظور جلوگیری از هرگونه تقلب، سیاست مصرف منصفانه اعمال خواهد شد.

9653c5eb-8188-451d-9a19-122876a8d2f4?t=1444141585983

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...