رفتن به مطلب

کارگاه ماکت سازی


* v e n o o s * مهمان

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 49
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

* v e n o o s * مهمان

چوب بالسا

 

***********************

چوب بالسا يكي از مهمترين مصالح ساخت هواپيماهاي مدل به شمار ميرود. همانطور كه ميدانيم، اكثر هواپيماهاي مدل با اسكلتي از چوب بالسا ساخته شده و سپس بوسيله روكش حرارتي، روي آن پوشانده ميشود.

حال كه اين چوب اينقدر در صنعت مدل كاربرد دارد، بد نيست كه كمي بيشتر راجع به آن بدانيم و در مورد مبدا آن و طرز آماده كردن آن بيشتر ياد بگيريم.

 

هواپيماهاي مدل نيز مانند ساير وسائل پرنده ديگر، چه بزرگ و چه كوچك، از اين قانون مستثني نيستند: وسيله پرنده هر چه سبكتر ساخته شود، بهتر پرواز خواهد كرد. با داشتن اين نكته در ذهن، درك اينكه چرا چوب بالسا بعنوان مصالح استاندارد در ساخت مدل بكار گرفته شده است آسان است. نسبت بسيار خوب مقاومت به وزن آن، مدل كاران را قادر ساخته كه مدل هائي را بسازند كه كاملا شبيه دنياي واقعي پرواز كنند. چوب بالسا همچنين ضربه و لرزش را بخوبي جذب ميكند و به آساني توسط ابزارهاي ساده دستي قابل بريدن، شكل دادن و چسباندن است.

 

چوب بالسا از كجا مي آيد؟

درختان بالسا بطور طبيعي در جنگلهاي باراني و مرطوب آمريكاي مركزي و جنوبي رشد ميكنند. بازه منطقه اي كه درختان بالسا در آن ميرويند ، از جنوب به گواتمالا و از شمال تا بوليوي گسترش مي يابد. اما كشور كوچك اكوادور در ساحل غربي آمريكاي جنوبي، منبع اصلي چوب بالسا با كيفيت مناسب هواپيماهاي مدل در جهان بشمار ميرود.

 

 

 

3w5q49nigbp2hh3by9y2.jpg

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

چوب بالسا

 

***********************

چوب بالسا چگونه رشد ميكند؟

 

چيزي به شكل يك جنگل كامل از درختان بالسا وجود ندارد. اين درختان بطور منفرد و يا در گروههاي بسيار كوچك و بسيار پراكنده در جنگل ميرويند. براي صدها سال به درخت بالسا بعنوان يك درخت هرز و بي ثمر نگريسته ميشد. تكثير اين درختان بوسيله رشد صدها دانه كه بوسيله باد در جنگل پراكنده ميشوند صورت ميگيرد. هر كدام از دانه ها بواسطه پرهائي كه دارد، بوسيله باد حمل ميشود، درست بروشي كه دانه هاي قاصدك بوسيله باد حمل ميشوند. دانه ها بالاخره به خاك مي افتند و بوسيله خاشاك جنگل پوشيده ميشوند. دانه ها در آنجا جمع ميشوند و ميمانند تا روزي كه آفتاب از ميان شاخ و برگ درختان نفوذ كرده و به زمين بتابد و باعث شروع رشد دانه ها شود. هر جائي كه سوراخي در ميان شاخ و برگها براي عبور نور خورشيد ايجاد شود، خواه توسط انسان و يا بواسطه مرگ يك درخت ديگر، بالسا شروع به رشد ميكند و مانند علف بالا مي آيد. در خلال زمان، درختان قويتر به رشد خود ادامه ميدهند و درختان ضعيفتراز بين ميروند. هنگامي كه درختان بالغ ميشوند، تنها يك يا دو درخت كامل و بالغ را ميتوان در 100 متر مربع جنگل پيدا نمود.

 

 

چقدر طول ميكشد تا يك درخت بالسا رشد كند؟

 

درخت بالسا خيلي سريع رشد ميكند (مانند اكثر درختان بي ثمر). شش ماه بعد از دانه گذاري، ضخامت تنه درخت حدود 5/2 تا 5/3 سانتيمترو بلندي آن حدود 3 تا 5/3 متر ميشود. در سن 6 تا 10 سال، درخت آماده بريدن است. در اين زمان قطر آن به 30 سانتيمتر تا حدود 1 متر و ارتفاع آن به 18 تا 27 متر ميرسد. اگر به آن اجازه داده شود كه به رشد خود ادامه دهد، چوبهاي تازه اي كه در قسمت خارجي ميرويند بسيار سخت خواهند شد و درخت از قسمت مياني شروع به پوسيدن خواهد كرد. درختاني كه به رشد ادامه ميدهند به قطر حدود 180 سانتيمتر هم ميرسند ولي قسمت بسيار كمي از آنها قابل استفاده خواهد بود. برگ درخت بالسا شباهت بسيار زيادي به برگ انگور دارد فقط خيلي بزرگتر است. هنگامي كه درخت جوان است، طول اين برگها به حدود 120 سانتيمتر ميرسد. هرچه درخت پيرتر ميشود، اين برگها رفته رفته كوچكتر ميشوند تا به حدود 20 تا 25 سانتيمتر ميرسند. بالسا يكي از معدود درختاني در جنگل است كه شكل برگ بسيار ساده اي دارد. اين ويژگي به تنهائي بالسا را از ساير درختان متمايز ميكند.

zs3b5vom8skhsjcshqct.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

چوب بالسا

 

***********************

 

درختان بالسا چگونه بريده ميشوند؟

 

در حالي كه طبيعت درختان بالسا را بعنوان يك پرستاربا عمر كوتاه بكار گرفته است، بشر بالاخره كشف كرد كه اين درخت يك منبع فوق العاده باارزش است. شروع واقعي استفاده از چوب بالسا به دوران جنگ اول جهاني باز ميگردد كه متحدين بدنبال يك جايگزين مناسب با فراواني بالا براي چوب پنبه بودند. تنها نكته منفي استفاده از بالسا، كار طاقت فرساي لازم براي بريدن و خارج كردن آن از جنگل بود و هنوز نيز هست. چون اين درختان بطور انفرادي و پراكنده در جنگل ميرويند، امكان استفاده از روشهاي چوب بري صنعتي و با مقياس بالا براي بريدن آنها فراهم نيست. تنها روش بريدن آنها، استفاده از روش قديمي Paul Bunyan است كه عبارت است از انداختن درختان با تبر، كشاندن آنها به نزديكترين رودخانه، بستن آنها به هم بشكل كلك و سپس انداختن كلكها به رودخانه براي ارسال آنها به محل چوب بري در قسمتي از مسير رودخانه.

تيم برش درخت معمولا از دو بومي اكوادوري كه هركدام به يك تبر اسپانيائي مجهز شده اند تشكيل شده است. بخاطر شرايط منطقه، تيم برش فقط ميتواند دو درخت را در روز تا كنار رودخانه حمل كند. در قسمت چوب بري، تنه درختان بصورت خام به قطعات بزرگ برش ميخورد و بدقت خشك ميشود و سپس به كارخانه هاي ساخت مدل حمل ميگردد. بقيه برشها به قطعات كوچكتر، در كارخانههاي مدل با دقت بالا صورت ميگيرد.

بخاطر چرخه سريع رشد درختان بالسا، كيفيت و سبكي چوب حاصل بستگي مستقيم به سن درخت بالسا در زمان بريدن آن دارد.

 

 

چرا چوب بالسا اينقدر سبك است؟

 

راز سبكي چوب بالسا را فقط ميتوان با ميكروسكوپ مشاهده نمود.سلولهاي چوب بسيار بزرگ بوده و داراي ديواره نازكي هستند و در نتيجه نسبت بخشهاي جامد به بخشهاي خالي چوب، حداقل ممكن است. اكثر چوبها داراي ماده پلاستيك مانندي بنام Lignin هستند كه سلولها را بهم متصل نگه داشته است. در بالسا اين ماده بسيار كم و در حداقل است.تنها 40 درصد حجم يك تكه بالسا را مواد جامد تشكيل ميدهد.براي اينكه درخت بالسا مقاومت لازم براي ايستادن در جنگل را داشته باشد، طبيعت درون سلولهاي چوب را با آب پر ميكند و اين باعث ميشود كه چوب محكم شود، مانند لاستيك ماشين كه پر از هوا باشد. درخت بالسا تا پنج برابر مواد چوب در خودش آب دارد در حالي كه اكثر چوبهاي سخت ديگر، مقدار بسيار كمي آب در مقايسه با مواد جامد چوب دارند. بنابراين چوب درخت بالسا بايد بعد از بريدن بدقت خشك شود. روند خشك كردن تنه درخت حدود دو هفته طول ميكشد تا اينكه رطوبت چوب فقط به شش درصد برسد. اين پروسه همچنين باعث كشته شدن هر گونه باكتري يا حشره موجود در درون چوب نيز ميگردد.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

چوب بالسا

 

***********************

چوب بالساي خشك شده چقدر سبك است؟

 

چوبهاي بالساي آماده شده، مانند آنچه در كيتهاي هواپيماهاي مدل ميبينيد، وزنهاي مختلفي دارند. وزن آنها ميتواند از 0.06 تا 0.38 گرم در سانتيمتر مكعب متغير باشد. اما چوبي كه بطور تجاري در ساخت هواپيماهاي مدل بكار ميرود، بين 0.09 تا 0.28 گرم در سانتيمتر مكعب وزن دارد.وزن بين 0.12 تا 0.19 را بعنوان وزن متوسط در نظر ميگيرند و بيشتر در دسترس است. وزن 0.09 يا كمتر بسيار كمياب است و گاهي نيز اصلا نميتوان آن را پيدا كرد.

 

آيا بالسا سبكترين چوب در جهان است؟

 

نه. اكثر مردم متعجب ميشوند وقتي ميشنوند كه از نظر گياهشناسي، چوب بالسا سومين يا چهارمين چوب سبك در دنيا است. اما چوبهائي كه سبكتر از بالسا هستند، بسيار شكننده و ضعيفند و بدرد هيچ كار عملي نميخورند. برخي از انواع سبكترينها ، اصلا شباهتي به چوب، آنطور كه ما تصور داريم ندارند و بيشتر شبيه يك گياه علفي شكل هستند. تنها بالسا است كه مقاومت و سبكي را با هم دارد. در واقع اغلب اوقات از بالسا بعنوان قويترين چوب نسبت به وزنش ياد ميشود. در مقايسه با وزن، چوب بالسا از كاج و حتي بلوط هم محكمتر است.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

انتخاب بالسا براي ساختن مدل

اكثر فروشگاههاي مدل، چوب بالسا را در شكلهاي ميله، ورقه و بلوك بفروش ميرسانند كه اگر شما قصد ساختن يك مدل از ابتدا را داريد، ميتوانيد قطعات مورد نيازتان را از ميان آنها انتخاب كنيد. بدون شك بخاطر ماهيت چوب بالسا، اين قطعات داراي وزنهائي خواهند بود كه اندكي باهم متفاوتند. هنگامي كه ميخواهيد قطعات مورد نيازتان را براي خريد انتخاب كنيد، بايد مورد كاربرد نهائي آنها را در ذهنتان داشته باشيد. بطور منطقي بايد از قطعات سبكتر در قسمتهائي كه استرس كمتري را متحمل ميشوند استفاده كنيد و از قطعات سنگينتر در بخشهاي مهمتر كه استرس بيشتري بر آنها وارد ميشود استفاده نمائيد.

 

 

602.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

پلکسی گلاس

 

*********************

عموما با نام “پلکسی گلاس” شناخته می شوند.پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می باشد که ظاهری بسیار شفاف و شبیه به شیشه دارد.جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف می باشد که نوعی پلیمر است.از دیگر ویژگی های پلکسی مقاومت زیاد آن نسبت به شیشه است. پلکسی گلاس به صورت صفحاتی با ابعاد ۲/۱ × ۸/۱ متر به بازار ارائه می شود.از کابردهای آن می توان در ماکت سازی نام برد.پلکسی گلاس در دو نوع مات و شفاف در رنگ های مختلف تولید می شود و دارای ضخامت ها بینmm 1 تا mm40 می باشد.از این رو متریال مناسبی برای ماکت سازی است.

 

 

 

- در طرفین صفحات پلکسی گلاس معمولاً برچسبی مقوایی چسبیده شده که کار محافظت از این ورقه ها را در برابر گرد و خاک انجام می دهد. از این لایه می توان برای خط کشی و مشخص نمودن محل برش نیز استفاده نمود. برای برش پلکسی ۲ روش وجود دارد.استفاده از کاتر مخصوص برش پلکسی و دستگاه برش CNC.اما بهتر است برش ها توسط دستگاه انجام شود.چون در دستگاه برای برش از اشعه لیزر استفاده می شود،به همین خاطر برشها دقیق تر،تمیز تر و ظریف تر خواهد بود و در نتیجه کیفیت کار بالا می رود.

 

 

PlexiglassSheet-300x236.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

پلکسی گلاس

 

****************

 

-برای اینکه بتوانیم قطعه ها را با دستگاه برش بزنیم،ابتدا باید قطعه ها را با نرم افزار مورد نظر طراحی کنیم.برای این کار نرم افزار های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.اما معمولا از نرم افزار اتوکد استفاده می شود.بعد از برش قطعات نوبت به چسباندن قطعات می رسد. ماده چسباننده ی پلاکسی گلاس کلوروفرم است. دو سطح صیقلی محکم به یکدیگر فشرده می شوند و کلوروفرم با یک قلم موی کوچک بینشان چکانده می شود.

 

پس از یک دقیقه اتصال انجام می گیرد. همچنین چسب های پایه سیانواکلیت هم می توانند مورد استفاده باشند لیکن در محل نوعی حالت دوده ایجاد می کنند. ما بهترین گزینه برای چسباندن همان کلروفرم است.برای اینکه محل چسباندن حباب هوا ایجاد نشود،باید قطعات تا پایان خشک شدن چسب تحت فشار باشند و تکان نخورند.

 

 

 

38612_1263484586.jpg

 

 

 

 

- هنگام استفاده از کلروفرم باید احتیاط شود.زیرا کلروفرم یک ماده ی بیهوشی است و نباید آن را استشمام کنید.ازین رو بهتر است در هنگام استفاده از ماسک استفاده شود.همچنین در صورت تماس با پوست می تواند به پوست حساس آسیب برساند یا ایجاد حساسیت کند.زیرا کلروفرم چربی پوست را می شوید.پس هنگام استفاده خیلی مراقب باشید.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

پلکسی گلاس

 

****************

 

برش زدن پلکسی گلاس

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]white.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای بریدن پلکسی گلاس روش های مختلفی وجود دارد که در زیر تعدادی از آن ها را توضیح می دهیم:

[h=2]1. استفاده از کارتر مخصوص پلکسی گلاس:[/h]

1295323738224861891381402191561419072124126.jpg

 

کارتری که در شکل فوق مشاهده می نمایید مخصوص برش زدن پلکسی گلاس ساخته شده است و برای بریدن پلکسی گلاس با ضخامت های کم ( 1 میلی مت تا حدود 6 میلی متر ) به کار می رود. برای برش زدن پلکسی گلاس بوسیله کاتر مخصوص کافی است ابتدا محل برش را خط کشی نمایید.

 

...

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

برش زدن پلکسی گلاس

 

******************************

 

 

لازم به ذکر است که این کاتر تنها قادر به برش زدن در یک امتداد مستقیم می باشد و نمی توان توسط آن خطوط برش منحنی و یا شکسته ایجاد نمود.

 

 

84992501041363319618431382307292786117.jpg

 

 

پس از خط کشی محل برش لازم است توسط کاتر، محل مشخص شده را بتراشید. برای این کار نوک برنده کاتر را روی خط برش قرار داده و آن را در امتداد خط برش بکشید.

5844222823580245199236545221325524220783.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

برش زدن پلکسی گلاس

 

******************************

لازم است این عمل را چندین بار تکرار نمایید تا شیار ایجاد شده، حداقل عمقی برابر یک سوم ضخامت پلکسی گلاس مورد نظر را پیدا نماید.

 

 

14517421610823075158669498185131795213417.jpg

 

پس از ایجاد شدن شیار مورد نظر، کافی است خط برش را روی لبه میز قرار داده و پلکسی گلاس را روی میز محکم نمایید، سپس با وارد نمودن فشار به بخشی از

پلکسی گلاس که روی میز قرار ندارد، محل برش را بشکنید.

 

 

2362718611128122469682200120130203162211101.jpg

[h=2]14419822492271381001259188103911312241.jpg[/h]

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

[h=2]

برش زدن پلکسی گلاس

 

******************************

 

2. استفاده از اره مویی برقی:[/h]

یکی از بهترین روش ها برای بریدن پلکسی گلاس می باشد. با این روش می توان خطوط برش منحنی و پیچیده را نیز بر روی پلکسی گلاس رسم نموده و برش زد.

135412920613425010898140141231872152626.jpg

 

 

 

با این روش می توان پلکسی گلاس هایی با ضخامت های زیاد ( 3 سانتی متر ) را نیز برش زد.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

[h=2]

برش زدن پلکسی گلاس

 

******************************

3. استفاده از اره آهن بُر و اره مویی دستی:[/h]

این روش برای بریدن پلکسی گلاس در مقیاس های کوچک و در صورت عدم دسترسی به روش های قبل قابل استفاده می باشد.

2537494142197189119854024211823124268218123.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

[h=2]

برش زدن پلکسی گلاس

 

******************************

4. استفاده از اره عمود بُر:[/h]

این روش روش مناسبی برای برش زدن پلکسی گلاس نمی باشد زیرا گرمای ایجاد شده توسط تیغه این اره ها، محل برش را ذوب نموده و دقت برش را پایین می آورد. در صورتی که بخواهید از این روش برای برش زدن طلق استفاده نمایید، بهتر است با استفاده از یک جریان آب، تیغه را دائماً خنک کاری نمایید.

1281315420919185210782551952013722957117211.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

روشهای ساخت ماکت

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]white.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

۱- ماکت سازی با استفاده از مقوای یونولیت :

این نوع ماکت سازی بیشتر جهت ساخت ماکت اولیه (اتود) کاربرد دار.

 

 

 

۲- ماکت سازی با استفاده از مقوای ماکت :

 

این نوع ماکت سازی به علت دارا بودن تنوع رنگی مقوای ماکت ودرعین حال محکم و نسبتا ارزان قیمت بودن آن در بین دانشجویان طرفداران بسیار دارد از معایب این نوع کار می توان به سخت بودن برش جهت کارهای ظریف و محدود بودن ضخامت آن اشاره کرد.

 

 

 

۳- ماکت سازی با استفاده از فوم :

فوم به دلیل سبکی زیبایی و سحولت در برش دادن بیشتر در در ماکت هایی مورد استفاده قرار میگیرد که طرح دارای حالات خاص و ترکیب بندی مشخصی باشد. اما از معایب این کار محدودیت استفاده از چسباننده خاص(چسب فوم)است.

 

 

 

۴- ماکت سازی با استفاده از چوب بالسا:

 

چوب بالسا جهت ماکت هایی با دقت و ظرافت بالا کاربرد دارد از ویژگی های این جنس این است که در ضخامت های مختلفی و جود دارد و سازنده میتواند بنا به نوع طرح از ضخامت های گوناگون استفاده کند از معایب این جنس شکننده بودن آن است

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

حال به روش کار برخی از انواع ماکت ها می پردازیم:

 

 

روش پاپیه ماشه(روش پاپیه ماشه یک روش فرانسوی ست):

 

برای ساخت گنبد در ماکت روش های زیادی وجود دارند که از رایج ترین شیوه می توان به شیوه ی زیر اشاره کرد:

در ابتدا تلاش می کنیم دایره که در ساقه ی گنبد به کار می رود را به یک چند ضلعی (تعداد زیاد) تبدیل کنیم تا کار راحت تر شود( شاید تصور شود که با این شیوه شکل اصلی گنبد از بین می رود اما در اصل این طور نیست بلکه در پایان کار گنبد به شکل اصلی خود ساخته شده است) در این جا احتمالا بهترین انتخاب همان دوازده ضلعی معروف است سپس با توجه به اندازه ی ساقه ی گنبد شکل کلی گنبد را به صورت باز شده رسم می کنیم در اصل در امتداد هر ساقه شکلی که برای گنبد در نظر گرفته ایم ترسیم می شود که اکثرا به شکل گلبرگ است. دوازده گلبرگ تنها در یک نقطه به هم تماس دارند و برای باز نماندن بین آنها از نوارهایی استفاده می شود. و از یک کلاف نیز به دور ساقه استفاده می شود.

روش معمول بعدی استفاده از دونیم دایره در هم فرورفته است که حالت ارتجاعی پیدا می کنند و به راحتی شکل می پذیرند

 

رسمی ترین روشی که در این ضمینه کاربرد دارد روش پاپیه ماشه است:

 

در این روش ابتدا کاغذ کاهی را به همراه چسب چوب(برای استقامت) در آب ریخته روی حرارت قرار می دهیم با یک خمیر یکنواخت را به دست دهد سپس در همان حالت خمیر را درون قالب که احتمالا نیم کره است می ریزیم و پس از خشک شدن از قالب بیرون می آوریم.بعد از آن این گنبد را می توان با سمباده کاملا یک دست کرد. در ساخت گنبد مخصوصا به شیوه اول باید دقت کرد که هر چه ارتفاع نسبت به قطر بزرگتر باشد استحکام گنبد بیشتر است.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

- ساختن درخت می تونین رشته های نازک کاغذ را به دور یه میله چوبی دلخواه(تنه درخت) که سر آن را باچسب داغ پوشانده اید به صورت دلخواه بپیچانید یا به جای کاغذ از پاشیدن براده های چوب،اسفنج یا تراشه مداد و…استفاده کنید

 

-ازگوش پاک کن میشه به عنوان چراغ برق استفاده کرد و قسمت پنبه ای اون هم خیلی راحت با پاستل قابل رنگ شدنه.

 

-مقوای عکس های رادیولوژی برای ماکت سازی نسبت به مقوای ماکت دو مزیت داره اول اینکه برش پذیریش خیلی راحت تره ودوم اینکه ارزان قیمت تره وحتی رایگانه اما ایرادش اینه که به رنگ کارتونه(البته یک سمتشون به رنگ های زرد وقرمز وآبی نیز هست که رنگ های خیلی مناسبی نیستن چون خیلی خالص هستن)که البته به راحتی با اسپری به رنگ دلخواه در میاد(اگه رنگ دلخواهتون مشکی نیست سعی کنید حتما رنگ رو در طرف کارتونی مقوا به کار ببرید چون مشکی میتونه رنگ زیرین رو بپوشونه اما بقیه رنگ ها گاهی نمیتونن به ریسکش نمی ارزه)

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

-استفاده از اسفنج در ساخت ماکت های اتودی،تمرین طراحی وساخت ماکت های بافت وماکت روستا یا بافت شهری که احتیاجی به در آوردن جزئیات ندارند بسیار مفید است البته اسفنج هایی که سبز رنگ هستند نسبت به اسفنج های سفید وزرد نرم تر بوده بهتر برش می خورند اما بسیار ظریف هستند وبا فشار خرد می شوند هم چنین چسب به راحتی آنها را میخورد ضمنا گران تر نیز می باشند پس سختی برش زدن را ترجیح بدهید -اگر از اسفنج یا مقوای عکس های رادیولوژی استفاده میکنید واحتیاج به رنگ زدن آنها دارید اسپری رنگی را انتخاب کنید چون برای این کار گواش بسیار نامناسب است(باز خودتان میدانید) -برای ساخت گنبد نیز یکی از ساده ترین متریال ها اسفنج است چون به راحتی ساییده می شود وشکل های گوناگون به خود میگیرد .

 

 

-برای ساخت آب درون حوض ها راه های زیادی وجود داره در کنارش این را هم بشنوید:ازخمیر نان که آن را رنگ میزنید استفاده کنید چون کاملا شکل پذیر است البته می شه چسب روهم داخل کار خالی کنید ویا ازسلفون مچاله شده ورنگ خورده استفاده کنید.

 

 

 

-اگر به سمباده رنگ سبز مناسبی رو بزنید برای چمن خیلی مناسب میشه البته درجه زبری سمباده هرچه بالاتر بره چمن جالبتری از آب در میاد.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

-از تیغ ماهی میتونید برای نرده های فرم دار استفاده کنید ویا قسمت بین دوستون تیغ ها رو جداکنید برای دستگیره ها وخیلی جاهای دیگه استفاده کنید.

 

-برای ساختن توپوگرافی بهترین راه اینه که نقشه توپوگرافی رو دوبار بکشید وسپس روی اولی لایه های اول ودوم،سوم وچهارم،پنجم وششم،و… و روی نسخه دوم لایه های دوم وسوم،چهارم وپنجم،ششم وهفتم،و… رو دربیارید این کار باعث میشه راحتتر وتمیز تر لایه ها روی هم قرار بگیرند وبهتر از روشیه که برای هر لایه مقداری اضافی برای روی هم قرار گرفتن قرار میدین هم چنین توپوگرافی از جنس چوب پنبه خیلی زیبا میشه.

 

 

-اگر روزی خواستین یه مجسمه گچی(یا یک نقش برجسته گچی)بسازین می تونین از گل برای ساخت قالبش استفاده کنین،گل وقتی نرمه شکل پذیره ووقتی خشک میشه قالب سفت وخوبی کار با گل در این مورد بسیار سخته بهترین راه استفاده از یونولیته -از درهای آنژوکت که برای تزریق داخل رگ استفاده میشه میتونین برای ساخت گلدان(در آن ابعاد)استفاده کنین.

 

 

-اگر میخواین مقداری گل در باغچه قرار بدین میتونین از منجوق های گلدوزی رنگی بسیار کوچک(متناسب با ابعاد کارتون)یا از مروارید استفاده کنین .

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

-برای ساخت شیروانی لایه های زیرین مقوای رایدولوژی بسیار منظم تر وبهتر از لایه های کارتون هستند .

 

 

-در بسیاری مواقع استفاده از اسپری که رنگ مات دارد خیلی بهتر از رنگ براق است مثلا استفاده از اسپری مشکی مات در ساخت خانه شیشه ای .

 

 

 

-از بریده ها وپسمانده های پی وی سی در ساخت درب ها وقطعات ام دی اف استفاده زیادی میتوانید بکنید مثل ساخت چمن ودرخت و… رنگ های متنوع وخیلی قشنگی هم دارن

 

 

001.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...