رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

فعاليت هاى آموزشى

مدارس و دانشگاه هاى مجازى گونه جديدى از مراكز تحصيلى هستند كه در سال هاى اخير رشد چشم گيرى داشته اند. بعضى از اينگونه مدارس حتى موجوديت فيزيكى نيز ندارند، بلكه بصورت الكترونيكى و بر روى اينترنت قرار دارند. براى شناخت بيشتر مدارس و دانشگاه هاى مجازى ابتدا فرآيندهايى كه در يك مدرسه يا دانشگاه معمولى انجام مى شود را بررسى مى كنيم.ابتدا دانش آموزان يا دانشجويان بايد در مدرسه يا دانشگاه ثبت نام كنند. آنگاه از سوى مسئولين آموزشگاه متناسب با رشته تحصيلى،كلاس هاى آموزشى متفاوتى براى آنها اختصاص داده مى شود. دانش آموزان دركلاس هاى درس حضور مى يابند و به يادگيرى دروس مى پردازند. به اين صورت كه آموزگار يا استاد براى آنها درس را توضيح مى دهد، تمرين ها و تكاليفى را مشخص مى كند و در پايان از دانش آموزان يا دانشجويان امتحان مى گيرد. متقابلا دانشجويان يا دانش آموزان نيز سئوالات خود را از استاد مربوطه مى پرسند و مشكلات درسى خود را برطرف مى كنند. در نهايت نيز در صورت قبولى در امتحانات به سطوح بعدى آموزشى راه مى يابند و پرونده نمرات آنها بايگانى مى گردد.حال در نظر بگيريد كه تمام اين كارها از طريق اينترنت انجام گيرد. به اين صورت كه دانشجويان از طريق اينترنت ثبت نام كنند، كلاس هاى لازم را بصورت برخط بگذرانند، بطورى كه كلاس ها بطور زنده و از طريق اينترنت برگزار شده و دانشجويان در ساعت معينى پشت كامپيوترهاى خود بنشينند و مطالب را فرا گرفته و همينطور بطور مستقيم از استاد خود سئوال هايشان را بپرسند.در نهايت هم از طريق اينترنت امتحان مى دهند و نمرات خود را دريافت مى كنند. همانطور كه ملاحظه مى شود به اين طريق بسيارى از هزينه ها از جمله هزينه هاى تاسيس محل مدرسه، اداره مدرسه، و هزينه هاى بسيار ديگرى حذف خواهد شد. ديگر مادران نگران رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه نخواهند بود زيرا با حضور فيزيكى و در كنار آنها به تحصيل ادامه مى دهند.

فعاليت هاى مسافرتى

فعاليت هاى مسافرتى بخشى از كارهائى را شامل مى شود كه يك فرد براى انجام يك سفر لازم است آنها را انجام دهد تا بتواند سفر خوبى داشته باشد. اين فعاليت ها شامل كارهايى هستند كه بايد براى اطلاع يافتن از زمان پرواز، زمان حركت اتوبوس و قطار، رزرو بلىء رزرو هتل و غيره انجام گيرند. در نظر بگيريد كه در روش سنتى يك فرد براى رزرو بليط چه كارهايى را بايد انجام بدهد. اولين قدم آن است كه به يك آژانس مسافرتى مراجعه كند و از زمان حركت اتوبوس، قطار يا هواپيما اطلاع يابد سپس مسئول فروش بليط بررسى نمايد كه براى حركت در تاريخ مورد نظر فرد جاى خالى وجود دارد يا نه، اگر جاى خالى وجود داشت براى فرد متقاضى بليط صادر مى شود و در غير اين صورت فرد مى بايست براى يافتن بليط به آژانس هاى ديگر مراجعه كند.

اين كار آنقدر انجام مى شود تا فرد بتواند به هدف خود برسد.

در اين ميان زمان بسيار زيادى تلف مى شود تا آنجا كه ممكن است فرد بخشى از روز را صرف رزرو يك بليط كند.

براى رزرو هتل نيز دردسرهاى زيادى وجود دارد. تماس با يك هتل در شهر ديگر و پرس و جو در مورد وجود جاى خالى و همچنين آگاهى از هزينه هاى مربوطه بخشى از مشكلات ديگرى است كه وجود دارد. حال شرايطى را در نظر بگيريد كه بتوان از منزل تمام اين كارها را انجام داد. براى مثال كار رزرو بليط را خود فرد انجام بدهد و بهاى آن از حساب بانكى خريدار كسر شود، و همچنين براى رزرو هتل بتوان از طريق شبكه اينترنت به سايت هتل هاى مختلف در سراسر كشور متصل شد و اقدام لازم را معمول داشت. در اين صورت نگرانى ها تا نهايت ممكن از ميان برداشته مى شود و مى توان با خيال راحت به مسائل ديگر پرداخت.

كاريابى و درخواست كار

نياز به اشتغال براى كليه افراد جامعه از جمله اساسى ترين حقوق اجتماعى محسوب شود. به موازات، نياز موسسات و كارگاه ها بصورت متقابل به نيروى انسانى متخصص و ساده نيز وجود دارد كه معمولا از طريق جرايد يا آگهى در روزنامه ها صورت مى گيرد. به اين علت امروزه در كشورهاى بزرگ بنگاه هاى كاريابى براى درخواست كار به وجود آمده اند، نيازمندى ها شغلى هر روز از طريق برخى از روزنامه ها در معرض ديد عموم قرار مى گيرد.

سايت هاى كاريابى نيز وجود دارند كه كارجويان مى توانند با ارائه سوابق كارى و توانايى هاى خود درخواست كار نمايند. در اين سايت كارفرمايان نيز تخصص هاى مورد نياز خود را اعلام مى دارند. اين سايت در واقع يك واسطه است كه كارفرمايان را به كارجويان متصل مى سازد. كارى كه در يك شهر الكترونيكى انجام مى شود نيز در واقع به همين صورت است.

بطوريكه مى توان از منزل و بوسيله اينترنت از فرصت هاى شغلى مختلف موجود در سطح شهر آگاهى يافت.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...