رفتن به مطلب

تئوری و مفاهیم اولیه سیستمهای مادون قرمز


ارسال های توصیه شده

سیستم کنترل راه دور مادون قرمز IR مورد استفاده در تلویزیون ها از دو بخش فرستنده و گیرنده IR تشکیل می شود . فرستنده IR شامل یک میکروکنترلر ، صفحه کلید و مدارات درایو LED مادون قرمز می باشد با زدن هر کلید کد مربوط به آن تولید و در داخل میکروکنترلر با یک فرکانس حامل (مثلا KHz38) مدوله می شود و با اعمال سیگنال دیجیتال حاصله به طبقه درایور LED مادون قرمز، به سیگنا ل IR تبدیل و در فضا منتشر می شود .

مدوله کردن دیتا موجب می شود که در گیرنده بتوان سیگنال IR ارسالی را از سیگنال های IR ناشی از منابع دیگر مانند نور محیط و لامپهای مهتابی و ... جدا کرد . گیرنده IR با دریافت سیگنال IR ، تبدیل آن به سیگنال الکتریکی و دمدوله کردن آن ، دیتا را استخراج و برای پردازش و آشکارسازی کدهای ارسالی در اختیار IC مایکوم تلویزیون قرار می دهد .

 

کنترل های راه دور IR در محدوده طول موجهای nm780 تا nm980 کار می کنند . همه منابع نوری که دارای طیف انتشار در پهنای باند دریافت گیرنده (nm830 تا nm1100 ) باشد را می توان بعنوان منابع اغتشاش در نظر گرفت .

 

ادامه مطلب رو میتونید از اینجا دانلود کنید

 

 

منبع:cec-tutor.persianblog.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...