رفتن به مطلب

بررسی گوشی Sony Ericsson Yari


A1000A

ارسال های توصیه شده

همانند Nintendo Wii و Project Natal ، Sony Ericsson Yari هم قادر به پشتیبانی از بازی های مبتنی بر حرکت و بازی هایی است که کنترل آن ها با پیگیری حرکات توسط دوربین صورت می پذیرند.یک دوربین 5 مگاپیکسلی ، گیرنده GPS و کیفیت صدای عالی نشان می دهند که احتمالا با یک برنده واقعی سر و کار خواهیم داشت.

اما بازی های حرکتی که در مورد آن ها سخن گفتیم ، چه قابلیت ویژه ای دارند؟Yari از دوربین ثانویه خود برای پیگیری حرکات استفاده می کند و اکنون توسط آن می توانید با استفاده از حرکات بدن تان به کنترل بازی بپردازید.(اگر دموهای Project natal را دیده باشید قطعا به خوبی با این نحوه کنترل آشنایی دارید اما اگر آن ها را مشاهده نکرده اید باید به شما بگوییم که دیگر زمان استفاده از جوی استیک رو به پایان است).در برخی بازی ها همانند بولینگ از سنسور شتاب سنج برای کنترل بازی استفاده می شود .

اما Sony Ericsson Yari تنها بر روی بازی ها متمرکز نشده است.به نظر می رسد که Yari ترکیبی از ژن های سری CyberShot و Walkman سونی اریکسون را در خود دارد.این گوشی از دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و کیفیت صدای عالی بهره می برد.به یاد داشته باشید که تمامی این امکانات با قیمت معقول و عادلانه ای در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

2.jpg1.jpg

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM

پشتیبانی سه بانده از 3G به همراه HSDPA

صفحه نمایش 2/4 اینچی با قابلیت نمایش 262000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 240 x 320 پیکسل

دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED

ضبط ویدیویی با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم بر ثانیه

بازی های مبتنی بر حرکت

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری و بازی های حرکتی ، کلیدهای اختصاصی بازی

گیرنده GPS

رادیو FM با RDS و قابلیت TrackID

بلوتوث با پشتیبانی از پروفایل A2DP و پورت USB

کیفیت صدای عالی

اسپیکرهای استریو

پشتیبانی از کارت های حافظه microSD تا گنجایش 16 گیگابایت ، امکان تعویض سریع کارت حافظه ، و عرضه شدن یک کارت یک گیگابایتی به همراه گوشی

نرم افزار مقصدیابی WisePilot

وجود کارتخوان کارت های microSD و پایه رو میزی در جعبه گوشی

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

مشکلاتی در آنتن دهی و ضعف در دریافت سیگنال ها

کلید های کنترلی و صفحه کلید نه چندان راحت

کنتراست پایین عکس های ثبت شده بوسیله دوربین

نبود پورت های استاندارد USB و یا صوتی

بازی های از پیش نصب شده که قابلیت کنترل حرکتی دارند ؛ چندان جذاب نیستند

گالری عکس کند

عدم وجود نرم افزاری برای مرور اسناد آفیس

نرم افزار مقصد یابی WisePilot به صورت آزمایشی و 30 روزه عرضه می شود و نقشه ها را از طریق اینترنت دانلود می کند

کلیدهای اختصاصی بازی تنها در رابط دوربین کار می کنند و در بازی کردن از آن ها استفاده نمی شود

بازی ها، موسیقی و قابلیت های مقصدیابی ، نشان می دهند که Sony Ericsson Yari یک گوشی همه منظوره است.مشتاقان تکنولوژی حتما تحت تاثیر این گوشی قرار می گیرند اما Yari برای همه کاربران جذاب خواهد بود.

لینک به دیدگاه

محتویات جعبه

تمامی لوازم استاندارد به علاوه دو چیز نه چندان معمول در جعبه Sony Ericsson Yari به چشم می خورد.در داخل این جعبه ، غیر از خود گوشی و البته شارژر آن ، یک هدست یک تکه ، یک کابل USB(Yari از پورت خاص سونی اریکسون موسوم به FastPort استفاده می کند و به همین دلیل به کابل ویژه آن نیاز خواهید داشت)و کتابچه های راهنما جای داده شده اند.یک کارت حافظه MicroSD با گنجایش یک گیگابایت هم به همراه Yari عرضه می شود.

 

8.jpg7.jpg

6.jpg5.jpg

 

یکی از دو وسیله اضافی که در مورد آن ها سخن گفتیم ، پایه رومیزی Yari است که می تواند آن را در حالت عمودی یا افقی نگاه دارد ووسیله دیگر،کارتخوان microSD است.پایه رومیزی به منظور استفاده از بازی های که امکان استفاده از دوربین در آن ها وجود دارد در نظر گرفته شده است اما می توانید از آن برای تماشای ویدیوها هم بهره بگیرید.کارتخوان ارائه شده تنها از کارت های microSD حمایت می کند . بوسیله این کارتخوان می توانید از سرعت بالاتری برای انتقال داده نسبت به پورت USB استفاده کنید.

Sony Ericsson Yari گوشه هایی گرد دارد و رنگ بندی آن از کنتراست خوبی برخوردار است.این گوشی را می توانید در سه نسخه مشکی ، سفید و سـرخ بیابید.

لینک به دیدگاه

طراحی

Sony Ericsson Yari از طراحی ساده و خوبی برخوردار است که به احتمال بسیار زیاد مورد استقبال اغلب کاربران قرار خواهد گرفت.گرچه در زیر این ظاهر عادی ، ساده و کلاسیک قابلیت های فوق العاده ای وجود دارد که می تواند برای مشتاقان تکنولوژی جذاب باشد و آن ها را برای استفاده از این گوشی مشتاق تر کند.

 

11.jpg10.jpg

9.jpg

 

دو کلید کوچک در بالای صفحه نمایش گوشی جای داده شده اند که بعنوان کلید های اختصاصی بازی در نظر گرفته شده اند.این کلید ها بسیار کوچک هستند اما مشکل اصلی آن ها ، اندازه شان نیست.همانطور که ذکر شد این کلیدها هیچ کاربردی در بخش بازی ها ندارند و تنها در نرم افزار دوربین کار می کنند.بین این دو کلید ، سنسور نوری ، دوربین ثانویه و خروجی صدای مخاطب جای گرفته اند.

 

12.jpg

 

زیر این کلیدها، صفحه نمایش 2/4 اینچی گوشی که قابلیت نمایش 262000 رنگ را داراست و کیفیت تصویر خوب و خوانایی مناسبی در برابر تابش نور آفتاب دارد قرار داده شده است.

 

13.jpg

لینک به دیدگاه

در زیر صفحه نمایش یک کلید 4 جهته مدور بزرگ که در بین چهار کلید نسبتا بزرگ قرار گرفته است ، دیده می شود.کلید های کنترلی گوشی دو کلید بالایی کوچک را تشکیل می دهند .در زیر آن ها و در کنار کلیدچندجهته ،کلید های آغاز مکالمه(سمت چپ)و پایان مکالمه(سمت راست) جای داده شده اند.

 

15.jpg14.jpg

 

کلیدهای پایین هم شامل کلید Activity Menu در سمت چپ و کلید Clear در سمت راست هستند. کلیدهای کنترلی و کلید 4 جهته به طرزی هوشمندانه طراحی شده اند و استفاده از تمامی کلید ها به جز دو کلید کنترلی کوچک بالایی بسیار آسان است.

این کلیدها بسیار باریک هستند و به نظر می رسد بیش از آنکه به جنبه کاربردی آن ها توجه شود به طراحی ظاهری آن توجه شده است.احتمالا به صورت غریزی کلیدهای آغاز و پایان مکالمه را اشتباها به جای کلیدهای کنترلی خواهید فشرد.البته این مشکل ، مشکل بزرگی نیست و با گذشت زمان به آن عادت خواهید کرد.

جهت نمای بالایی در کلید 4 جهته بعنوان میانبری برای دسترسی به پخش کننده موسیقی عمل می کند و به همین دلیل هم آیکن پخش کننده موسیقی بر روی آن حک شده است.میتوانید جهت نماهای دیگر را هم به عنوان میانبر به هر نرم افزار دلخواهی استفاده کنید.

با باز کردن گوشی ، صفحه کلید 12 تاییِ عددی آن نمایان می شود.این صفحه کلید کاملا مسطح طراحی شده است و هیچ برجستگی که ردیف های صفحه کلید را از هم متمایز کند ، در آن دیده نمی شود.حداقل ستون ها با یک برآمدگی کوچک از هم جدا شده اند.کار کردن با کلیدهای سمت چپ و راست مشکل است.گرچه آنها نسبتا بزرگ به نظر می آیند اما ناحیه فعال کوچکی دارند و اگر ناحیه درست آن ها را نفشارید ، هیچ عملی ثبت نخواهد شد.این صفحه کلید از نظر سهولت استفاده یکی از بدترین صفحه کلیدهایی است که ما تابحال با آن کار کرده ایم و سونی اریکسون در این بخش کاملا مایوس کننده عمل کرده است.

 

16.jpg

 

در کناره سمت چپ Sony Ericsson Yari چیزی به جر پورت انتقال داده یا همان FastPort که یادآور روزهای شکوه و جلال سونی اریکسون است دیده نمی شود که متاسفانه از نظر کاربردی کمی کاربر را با مشکل مواجه می کند.مسلما استفاده از یک پورت USB استاندارد همانند microUSB می توانست انتخاب بسیار بهتری برای این مورد باشد.

 

17.jpg

لینک به دیدگاه

اگر بعنوان دوربین دیجیتال به این گوشی نگاه کنیم ، کناره سمت راست آن نقش کناره بالایی دوربین های دیجیتال را بازی می کند.در این سمت کلیدهای تنظیم صدا و کلید شاتر دیده می شوند . اسلات کارت حافظه microSD که قابلیت تعویض سریع کارت حافظه را هم دارد و در زیر یک کاور پلاستیکی جای داده شده است ، نیز در این سمت دیده می شود.

 

19.jpg18.jpg

 

کناره هایی پایینی و بالایی گوشی تقریبا عاری از هر نوع کنترلی هستند و تنها روزنه مخصوص بند گوشی در کناره پایینی آن دیده می شود.

 

23.jpg22.jpg

21.jpg20.jpg

 

در پشت گوشی ، لنز دوربین 5 مگاپیکسلی آن که به یک فلاش LED مجهز شده است ، دیده می شود.لنز دوربین به صورتی فرورفته در پشت گوشی جای داده شده است که محافظت مناسبی از لنز در برابر خراش ها و اثر انگشت ایجاد می کند.در این قسمت اسیپکرهای گوشی هم دیده می شوند که در دو سمت کاور باتری قرار گرفته اند.

 

25.jpg24.jpg

26.jpg

لینک به دیدگاه

با برداشتن کاور باتری گوشی ، باتری 1000 میلی آمپری آن که از نوع Li-Po است دیده می شود.به نظر می رسد که این قدرت برای چنین گوشی ای کافی باشد اما بعد از یک روز استفاده متوسط از گوشی که شامل ده دقیقه مکالمه ، دو ساعت کار با رابط کاربری و ثبت تقریبا سی عکس بود ، شارژ آن به نصف کاهش پیدا کرد.به نظر می رسد که باتری Yari هر روز به شارژ نیاز داشته باشد.

 

28.jpg27.jpg

 

کیفیت کلی ساخت Sony Ericsson Yari بسیار خوب است .پلاستیک مات استفاده شده در پشت گوشی تمامی اثرانگشت ها را مخفی می کند و حتی پلاستیک صیقلی استفاده شده در جلوی گوشی هم در این مورد بسیار خوب عمل می کند.ما در بررسی این گوشی از نسخه مشکی رنگ آن استفاده کردیم اما تصور می کنیم که دیگر نسخه های رنگی این گوشی که در هر دوی آن ها رنگ سفید ، رنگ غالب است ، د ر پنهان کردن اثر انگشت عملکرد بهتری داشته باشند.

 

29.jpg

 

Yari وزنی معادل 115 گرم دارد اما هنگامی که آن را در دست تان می گیرید ، وزن زیادی احساس نمی کنید.گوشه های گرد آن باعث می شود که به راحتی در دست تان جای گیرد و اندازه بزرگ کلیدهای مکالمه هم کار کردن با آن ها را بسیار آسان می کند.این حس مثبت تا زمانی که از صفحه کلید گوشی و یا کلیدهای کنترلی آن استفاده نکرده اید باقی می ماند –سختی استفاده از این کلید ها قطعا بر احساس شما در مورد این گوشی هم تاثیرگذار خواهد بود.از طرف دیگر ، کلیدچندجهته گوشی

بسیار عالی است.تمامی جهت نما ها به آسانی قابل فشردن هستند و در مرکز آن ها کلید تایید که شکلی لاستیک مانند دارد و از پاسخدهی بسیار خوبی برخوردار است ، جای داده شده است. مکانیزم کشویی گوشی هم به خوبی کار می کند و نباید نگرانی خاصی در این مورد داشته باشید.

لینک به دیدگاه

رابط کاربری

رابط کاربری Sony Ericsson Yari همان رابط کاربری معمول این شرکت است که در بیشتر گوشی های پیشرفته آن ها به کار رفته است و هنوز هم به کار می رود.

صفحه اصلی گوشی در همان حالت همیشگی سازماندهی شده است و همان اطلاعات را هم که شامل قدرت سیگنال ها ، شبکه در حال استفاده و وضعیت باتری هستند ، به شما نمایش می دهد. درست در پایین صفحه نمایش ، عناوین مرتبط با کلیدهای کنترلی گوشی نگاشته شده اند.

 

30.jpg

 

طرح بندی های صفحه اصلی همان طرح بندی های همیشگی و استاندارد چهارتایی شامل theme dependent (وابسته به تم)، طرح مشبک 3x4 ، طرح چرخشی و نمایش تکی آیکن ها است.چیز جدیدی در این بخش وجود ندارد که تابحال آنرا ندیده باشیم.

 

34.jpg33.jpg

32.jpg31.jpg

 

منوی معروف عملکرد(Activity Menu) اجازه دستیابی سریع به لیستی از علاقمندی های کاربر، وب ، رویدادهای اخیر و البته نرم افزارهای در حال اجرا را می دهد .این قابلیت اخیر باعث می شود که Yari از چند وظیفه گی پشتیبانی کند.

 

36.jpg35.jpg

لینک به دیدگاه

حالت پرواز (Flight Mode) تنها می تواند با وجود یک سیم کارت در گوشی به کار برده شود و برای فعال کردن این حالت و استفاده از آن باید گوشی را مجددا راه اندازی کنید.

ظاهر رابط کاربری جذاب و زیباست.Sony Ericsson Yari از یک سنسور شتاب سنج داخلی برای چرخش خودکار صفحه استفاده می کند اما این قابلیت تنها در Media center عمل می کند.

Sony Ericsson Yari از تم های Flash Lite هم پشتیبانی می کند که می توانند رنگ بندی و عکس پس زمینه را تغییر دهند. گوشی ای که در اختیار ما قرار گرفته بود ، دارای چهار تم پیش فرض Cranberry White ، Silver Grey ، Clarity و Unlimited بود.

 

39.jpg38.jpg

37.jpg

 

علیرغم زیبایی بصری و روان بودن این رابط ، برخی قسمت های آن مانند گالری عکس به کندی عمل می کردند.اما به هر حال این مشکل را هم نمی توان چندان جدی پنداشت.

همانند قبل ، می توانید از یک نرم افزار به جای یک عکس بعنوان پس زمینه استفاده نمایید.نرم افزاری دیگر به نام Game Carousel هم در این گوشی تعبیه شده است که نواری از میانبرهای بازی های نصب شده را در صفحه اصلی نمایش می دهد.

برای اجرای Game Carousel باید کلید کنترلی سمت چپ را بفشارید.می توانید از کلید 4 جهته و یا کج کردن گوشی به دو سمت برای پیمایش این نوار استفاده نمایید.Game carousel قابلیت جالبی است که روح جدیدی در کالبد رابط قدیمی گوشی دمیده است و همین طور بر بازی محور بودن Yari تاکید می کند.

 

42.jpg41.jpg

40.jpg

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن Sony Ericsson Yari فضایی برای ذخیره 1000 مخاطب و 7000 شماره تلفن در اختیار ما می گذارد. شما می توانید از میان مخاطبان موجود در سیم کارت یا حافظه تلفن یکی را برای مشاهده انتخاب نمایید اما امکان دیدن هر دوی شماره های ذخیره شده در سیم کارت و حافظه تلفن به طور همزمان وجود ندارد.امکان تنظیم دفترچه تلفن برای ذخیره مخاطبان جدید در سیم کارت نیز وجود دارد. می توان از تمامی مخاطبان موجود یک فایل پشتیبان تهیه نموده و آنرا در کارت حافظه ذخیره کرد.مسلما امکان بازیابی این مخاطبان از فایل پشتیبان نیز وجود دارد.

 

46.jpg45.jpg

44.jpg43.jpg

 

نام مخاطبان تنها در یک فیلد نوشته می شوند اما هنوز هم گزینه ای برای مرتب کردن مخاطبان بر حسب نام کوچک یا اسم فامیلی در اختیار شما قرار داده می شود. بعد از وارد کردن نام مخاطبان ، گوشی به خوبی تشخیص می دهد که کدام یک از اسامی درج شده نام کوچک و کدامیک نام فامیلی مخاطب است.مثل همیشه امکان جستجو بوسیله تایپ تدریجی اسامی نیز وجود دارد.

ویرایش مخاطبان از طریق یک رابط چند لبه (tabbed) که در سالیان پیش همواره در گوشی های سونی اریکسون به کار گرفته شده است ،صورت می گیرد. پنج لبه در این بخش وجود دارند و جزئیات مرتبط به هم را دسته بندی می کنند. لبه اول برای اسامی و شماره های آنهاست و لبه بعد آدرس های وب مانند Email ها و آدرسهای صفحات شخصی را ذخیره می کند. لبه سوم برای اختصاص یک عکس ، زنگ خاص ، گروه ، فرمان صوتی و صدای هشدار پیام به مخاطب کار می رود. لبه چهارم اطلاعات پستی و در نهایت لبه پنجم فیلد هایی برای ثبت تاریخ تولد و یادداشت های مرتبط با مخاطب(که می توانید آن ها را به تقویم هم اضاف کنید) در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

50.jpg49.jpg

48.jpg47.jpg

لینک به دیدگاه

قابلیت های تلفنی

نمونه ای از Yari که برای تست در اختیار ما داده شده بود ،توانایی جالبی در دریافت سیگنال ها نداشت و با کاهش سیگنال ها ، برقراری تماس با آن هم بسیار دشوار می شد.صدای گوشی حتی در بلندترین تنظیمات خود هم بسیار کم است.در کل Yari در قسمت مربوط به عملکرد اصلی خود یعنی برقراری تماس های تلفنی ، اصلا امتیاز خوبی کسب نمی کند.

Yari با توجه به وجود دوربین ثانویه در جلوی آن از تماس های ویدیویی هم پشتیبانی می کند اما تنها می توان آنرا گام کوچکی در جهت کسب رضایت کاربران دانست.

قابلیت جستجوی هوشمند ، باعث ارتقا امکانات این بخش می شود. این قابلیت، به ارقام یا حروف تایپ شده توسط کاربر توجه کرده و براساس آن ها مخاطبانی که شماره تلفن شان دارای ارقام مورد نظر باشد یا نام شان با حروف تایپ شده آغاز گردد ، را به وی نمایش می دهد.

 

52.jpg51.jpg

 

اگر از گوشی های سونی اریکسون استفاده کرده باشید، بخش گزارش تماس های چندلبه ای آن برای شما آشنا خواهد بود. در این بخش چهار لبه قرار دارند و تماس های دریافتی ، تماس های گرفته شده و تماس های بی پاسخ را نمایش می دهند. هنگامی که چندین تماس با یک مخاطب خاص برقرار شده باشد یا از او دریافت شده باشد ، فقط آخرین تماس نمایش داده می شود.

در آزمون بلندی صدای ما ، Sony Ericsson Yari موفق به کسب امتیاز «بسیار خوب» شد.نباید در شنیدن صدای آن در محیط های خیلی شلوغ و پر سر وصدا مشکلی داشته باشید.گرچه قدرت ویبره گوشی بسیار کم است.

لینک به دیدگاه

پیام رسانی

Sony Ericsson Yari از تمامی انواع رایج پیام ها پشتیبانی می کند . وهمه آنها به جز ایمیل ها از یک صندوق ورودی مشترک استفاده می نمایند. این گوشی از Push Mail هم پشتیبانی می کند. اما به دلیل نداشتن نرم افزار مرور اسناد نمی تواند فایل هایی با فرمت های xls یا doc یا pdf را باز کند .

همانند سایر گوشی های جدید سونی اریکسون ، Yari هم از یک مکانیزم مرتب سازی پیام ها که به اصطلاح Conversation Mode (حالت مکالمه ) یا threaded messaging نامیده می شود ، استفاده می کند.گرچه بخش خاصی برای مدیریت پیام های فوری یا IM در نظر گرفته نشده است.

در حالت Conversation پیام ها به شکل thread نمایش داده می شوند و ارتباطات SMS با یک مخاطب خاص در اشکال خاصی مانند یک برنامه پیام رسانی فوری(IM) نمایش داده می شوند.

 

56.jpg55.jpg

54.jpg53.jpg

 

علاوه بر مدیریت استاندارد تماسها ، Sony Ericsson Yari از قابلیت اختصاصی مدیریت پیام ها نیز استفاده می کند که تنظیمات مختلفی برای حساب های کاربری و گزینه های برای دسته بندی کردن پیام ها در اختیار کاربر قرار می دهد. پیام ها می توانند در کارت حافظه یا حافظه تلفن ذخیره شوند و بوسیله ویژگی هایی چون مخاطب ، دسته ، تاریخ و اندازه مرتب شوند.هر پیام را می توان در یکی از شش دسته Business (تجاری)، Favorites (پیام های مجبوب)، Fun(سرگرمی)،Follow Up(مواردی که باید پیگیری کنم)، holiday(تعطیلات)و Important(مهم)جای داده شوند. امکان ایجاد دسته های جدید هم وجود دارد.

 

58.jpg57.jpg

 

گرچه دیگر عادت کرده بودیم که تنظیمات ایمیل ها را گوشی ها به طور خودکار برای ما انجام دهند اما بخش ایمیل در Sony Ericsson Yari قادر به انجام این کار نیست.اما در عوض این گوشی قابلیت پشتیبانی از Push mail را داراست.حداقل این قابلیت به خوبی کار می کند.

Sony Ericsson Yari از قابلیت اختصاصی مدیریت ایمیل ها(Manage Email) برخوردار است که با قابلیت مدیریت پیام ها(Manage Messages)برابری می کند.می توانید ایمیل ها را بوسیله آدرس ، تاریخ و حجم آن ها مرتب کرده و آنها را به حافظه تلفن یا کارت حافظه کپی کنید.

60.jpg59.jpg

لینک به دیدگاه

Media center

Sony Ericsson Yari از یک Media Center مبتنی بر فلش استفاده می کند. در منوی این بخش ، عکس ها ، آهنگ ها ، ویدیو ها ، بازی ها و فیدهای RSS به همراه تنظیمات آن ها یافت می شوند. در این جا هم سنسور شتاب سنج کار می کند و با چرخش گوشی ، صفحه را می چرخاند.

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی استفاده شده در Sony Ericsson Yari نسخه مختصرتری از نرم افزار Walkman Player 3.0 است.در منوهای Media Center می توانید از چرخش خودکار صفحات که بوسیله سنسور شتاب سنج ان صورت می پذیرد لذت ببرید.این پخش کننده از تعداد زیادی از فرمت های صوتی چون MP3 ، Wav ،WMA ، M4A و E-AAC پشتیبانی می کند و از اکولایزر MegaBass و همچنین قابلیت تقویت صدای استریو برخوردار است.همانند همیشه امکان پخش موسیقی در پس زمینه هم وجود دارد.

رنگ های رابط Media Center بسته به تمی که در حال استفاده از آن هستید ، متفاوت اند.نرم افزار Walkman Player در Yari از پوسته های جالبی استفاده می کند که ظاهر آن را به اشکال گوناگونی تغییر می دهد.

 

63.jpg62.jpg

61.jpg

 

علیرغم به کارگیری سنسور شتاب سنج در گوشی ، این بار خبری از کنترل های حرکتی در این نرم افزار نیست .این قابلیت بسیار سرگرم کننده بود و تنها با حرکت دادن گوشی می توانستید بین آهنگ ها حرکت کنید یا لیست پخش تان را به صورت تصادفی مرتب نمایید.

 

67.jpg66.jpg

65.jpg64.jpg

 

قابلیت ویژه دیگر در Walkman یعنی SensMe امکان ایجاد لیست های پخش به روشی متفاوت را به شما می دهد.این قابلیت لیست های پخش را بر اساس گام و بسته به حسی که شما دارید ایجاد می کند.باید آهنگ ها را بدین منظور برچسب گذاری نمایید که تنها با استفاده از نرم افزار مخصوص سونی اریکسون امکان پذیر است.

 

69.jpg68.jpg

 

قابلیت TrackID هم به همراه این نرم افزار ارائه شده است .این قابلیت قادر است با ضبط صدای موسیقی از طریق میکروفن نام خواننده و نام آهنگ را برای شما مشخص کند.

لینک به دیدگاه

عکس ها

گالری عکس ، عکس هایی را که ثبت کرده اید به همراه عکس هایی که به طور پیش فرض در گوشی قرار گرفته اند در خود نگه میدارد. خوشبختانه در اینجا هم امکان چرخش خودکار صفحه با استفاده از سنسور شتاب سنج وجود دارد و شما مجبور نیستید که به صورت دستی عکس ها را به شکل افقی درآورید.

عکس ها به طور پیش فرض در یک نمایش مشبک 3x4 به صورت عکس های کوچک (thumbnail) نمایش داده می شوند. آلبوم اختصاصی دوربین عکس ها را بر اساس تاریخ ثبت آنها مرتب می کند.

با باز کردن یک عکس ، عکس کوچک به صورت تمام صفحه بزرگنمایی می شود. و با خارج شدن از حالت تمام صفحه نمایش دوباره به همان حالت معمول باز می گردد.

متاسفانه در مواقعی که عکس های زیادی در داخل یک پوشه جای داده شده اند ، گالری بسیار کند عمل می کند.گاهی اوقات گوشی پیش از انجام حرکتی چندین ثانیه از کار می افتد.

 

75.jpg74.jpg

73.jpg72.jpg

71.jpg70.jpg

 

Sony Ericsson Yari به گیرنده داخلی GPS مجهز شده است و قادر به برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر ثبت شده توسط دوربین است.برای مشاهده مکان ثبت عکس ها می توانید از گزینه View On Map در گالری استفاده کنید.این قابلیت با استفاده از نرم افزار از پیش نصب شده Google Maps مکان ثبت عکس ها را به شما نمایش خواهد داد. گرچه ممکن است استفاده از این نرم افزار مستلزم دانلود داده بوده و هزینه ای به شما تحمیل کند.

76.jpg77.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی

پخش کننده ویدیویی موجود در Media Center از حرکت سریع روبه جلو و رو به عقب فیلم ها پشتیبانی می کند و رابط زیبا و ساده ای دارد. دسترسی به فایل های ویدیویی از طریق file manager نیز امکانپذیر است .حالت نمایش با چرخش خودکار صفحه می تواند به حالت تمام صفحه تغییر نماید.این نرم افزار از فرمت های 3GP و MP4 پشتیبانی می کند.

 

81.jpg

80.jpg

79.jpg78.jpg

 

پخش کننده ویدیویی قادر به اداره فرمت SRT است و بنابراین می تواند زیر نویس ها را هم نمایش دهد.امیدواریم گزینه های سفارشی سازی بیشتری نظیر اندازه ، رنگ متن و میزان شفافیت پس زمینه در آینده به این قابلیت فوق العاده افزوده شود.

 

84.jpg

83.jpg82.jpg

 

در این بخش همچنین یک بخش اختصاصی مربوط به YouTube وجود دارد که به شما اجازه دسترسی به کلیپ های این سایت ، آپلود ویدیو ،دسترسی به کلیپ های مورد علاقه و مانند این ها را می دهد.

 

88.jpg87.jpg

86.jpg85.jpg

لینک به دیدگاه

رادیو FM با RDS و TrackID

رادیو FMی که به همراه Sony Ericsson Yari عرضه شده است ، امکان ذخیره 20 ایستگاه را دارد و از RDS هم پشتیبانی می کند.این رادیو رابط کاربری ساده ای دارد و امکان استفاده از سیستم شناسایی موزیک Track ID را نیز فراهم می کند. رادیو هم مانند پخش کننده موسیقی امکان پخش در پس زمینه را دارد اما هیچ جلوه تصویری خاصی ارائه نمی دهد.

89.jpg

 

کیفیت صدای عالی

کیفیت صدای Sony Ericsson Yari با توجه به پاسخدهی فوق العاده به فرکانس ها و نبود ناحیه ضعیفی در آن عالی به نظر می رسد.

تقریبا Yari در تمامی قسمت ها عالی و قابل مقایسه با بهترین گوشی های این کلاس عمل کرد.مسلما این گوشی بهترین گوشی سونی اریکسون از نظر کیفیت صداست که تا به حال عرضه شده و در کل هم می توان آنرا جز گوشی هایی که بهترین کیفیت صدا را در بازار ارائه می دهند دانست.

 

90.jpg

لینک به دیدگاه

دوربین 5 مگاپیکسلی بدون کنتراست

Sony Ericsson Yari به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز است که قادر است تصاویری با حداکثر رزولوشن 2592 x 1944 پیکسل ثبت نماید.این گوشی به یک فلاش LED هم تجهیز شده است.

این دوربین به فوکوس اتوماتیک مجهز است و قابلیت هایی چون تشخیص لبخند ، تشخیص چهره ، حالت ماکرو، فاصله یابی ناحیه ای ، برچسب گذاری جغرافیایی و... عرضه می دارد.

 

94.jpg93.jpg

92.jpg91.jpg

 

این دوربین از رابط کاربری آشنایی استفاده میکند. زیر منو ها و آیکن ها و Multi Menu که تمامی تنظیمات را در خود جای داده است ، همگی برای تسهیل کار کاربر در این قسمت در نظر گرفته شده اند. کلیدهای اختصاصی بازی نیز در این بخش به کار می آیند ،کلید پایینی(هنگامی که گوشی به صورت افقی نگه داشته شده باشد)بین حالت های موجود صحنه سوییچ می کند و کلید بالایی برای فعال و یا غیرفعال نمودن فلاش به کار گرفته می شود.در حالت ضبط ویدیویی این کلیدها به ترتیب به تنظیم حالت فیلمبرداری در شب و همین طور نور دوربین می پردازند.

 

95.jpg

 

نوار ابزار دوربین دسترسی کاربران به حالت عکاسی ، صحنه ها ، اندازه تصویر ، فوکوس ، فلاش ، سلف تایمر ، حالت فاصله یابی،تراز سفیدی ، جلوه و Setting Multi Menu را مهیا می کند.تنظیمات ISO در دوربین Yari در دسترس نیستند.

حالت فوکوس قابلیت ویژه ای ارائه می دهد:تشخیص چهره.سیستم تشخیص چهره به شما اجازه می دهد که در یک آن به ردیابی سه چهره بپردازید اما فوکوس بر روی نزدیکترین چهره به مرکز قاب قفل خواهد شد.

استفاده از قابلیت تشخیص لبخند یا Smile Shutter هم بسیار آسان است.ابتدا باید کلید دوربین را کاملا فشار دهید تا این قابلیت فعال شود.یک آیکن چشمک زن زرد رنگ در گوشه بالایی نشان می دهد که این قابلیت فعال شده است و گوشی به محض اینکه با چهره ای خندان روبرو شود ، تصویر آنرا ثبت خواهد کرد.

Sony Ericsson Yari با استفاده از گیرنده GPS داخلی خود می تواند مختصات GPS را هم در عکس ها جای دهد.می توانید برچسب گذاری جغرافیایی یا Geo-Tagging را از طریق منوی تنظیمات فعال کنید تا اطلاعات GPS محل ثبت عکس به آن اضافه شود.یک آیکن پرچم مانند در پایین منظره یاب نشان دهنده فعال بودن این گزینه است.

حالت اختصاصی ماکرو در Yari اجازه ثبت تصاویر از چند سانتی متری سوژه را برای شما فراهم می کند.

با استفاده از سنسور شتاب سنج ، دوربین می تواند در حالت ارائه پیش نمایش تصاویر ثبت شده به طور خودکار هنگام چرخش گوشی ، صفحه را هم بچرخاند.

یک نقص کوچک در رابط کاربری دوربین وجود دارد . برای دست یافتن به Multi Menu باید تمام تنظیمات وجود در نوار ابزار را پیمایش کنید . این گزینه آخرین موردی است که در این بخش قرار می گیرد. همانند رابط دوربین در گوشی های سایر برندها ، بهتر بود امکان پیمایش حلقوی این نوار ابزار هم در نظر گرفته می شد.

لینک به دیدگاه

کیفیت عکس ها

عکس های ثبت شده توسط Sony Ericsson Yari یک مشکل دارند و آن این است که کنتراست آن ها آنقدر پایین است که باعث می شود رنگ و رو رفته به نظر بیایند.سطح نویز پایین است اما حتی اگر مشکل کنتراست را بوسیله نرم افزار هم حل کنید باز هم مقداری از جزئیات از دست خواهند رفت.به دلیل عملکرد الگوریتم کاهش نویز ها میزانی از این جزئیات از میان می رود.

به هرحال پیش از اینکه عکس هایی را که با Yari گرفته اید به دوستان تان نمایش دهید ، باید آن ها را ویرایش کنید.نرم افزار PhotoFX نمی تواند کمکی به شما بکند(در واقع همه چیز را بدتر می کند)و این بار از نرم افزار PhotoDJ هم خبری نیست که امکان انجام تنظیمات دستی را برای شما فراهم آورد.

ضبط ویدیویی

Yari قادر به ضبط تصاویر ویدیویی آن هم با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم بر ثانیه است.می توانید در حین فیلمبرداری از فلاش LED هم استفاده کنید. فیلم ها در فرمت MP4 ضبط می شوند.

 

96.jpg97.jpg

 

ویدیوها هم از همان مشکل نبود کنتراست رنج می برند وگرنه در بقیه موارد ویدیوهای ضبط شده توان رقابت با گوشی های دیگری که با رزولوشن VGA به ضبط ویدیویی می پردازند را دارد.بازهم فریم های تکراری و مصنوعیاتی که در اثر فشرده سازی ایجاد شده اند گاهی مواقع در فیلم های ضبط شده دیده می شوند اما به نظر می رسد این مشکل به هنجاری در دنیای گوشی های تلفن همراه تبدیل شده باشد.

لینک به دیدگاه

امکانات ارتباطی متوسط برای یک گوشی متوسط

Sony Ericsson Yari به امکانات ارتباطی متوسطی مجهز شده است.پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و 3G(در دو نسخه-پشتیبانی دوگانه و پشتیبانی سه گانه برای کاربران آمریکایی)و همین طور HSDPA در دسترس کاربران هستند.

علاوه بر امکانات ارتباطی شبکه ای ، Sony Ericsson Yari از بلوتوث نسخه 2.0 و USB هم پشتیبانی می کند گرچه برای استفاده از USB باید از کابل FastPort سونی اریکسون استفاده کنید.از پروفایل A2DP هم پشتیبانی می شود و با بهره گیری از آن می توانید با استفاده از هدست های بلوتوث به موسیقی گوش فرا دهید.

یک اسلات کارت حافظه microSD هم در این گوشی تعبیه شده است که امکان تعویض سریع کارت حافظه را به کاربر می دهد و سریع ترین راه برای انتقال مقادیر زیاد داده از/به گوشی است.آسان ترین راه برای استفاده از این کارت حافظه بهره گیری از کارتخوان microSD عرضه شده به همراه گوشی است که هیچ عذری را برای استفاده نکردن از این گزینه باقی نمی گذارد.

 

101.jpg100.jpg

99.jpg98.jpg

مرورگر وب

Sony Ericsson Yari با مرورگر Access NetFront v3.5 عرضه می شود که از یک صفحه اصلی جدید برخوردار است و در گوشی های اخیر سونی اریکسون هم ارائه شده است. درست در پایین نوار آدرس و جستجو تعداد زیادی آیکن در سه بخش لیست شده اند . رنگ صفحه اصلی مرورگر نیز با هر بار شروع مجددا آن به رنگ های روشن متفاوتی تغییر می کند.

 

105.jpg104.jpg

103.jpg102.jpg

 

صفحات با جزئیات زیاد هم به خوبی رندر می شوند. در این مرورگر تنظیمات پیکربندی زیادی در نظر گرفته شده اند.می توانید از حالت تمام صفحه هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی استفاده کنید و چرخش خودکار صفحه هم بخوبی در این قسمت کار می کند. سرعت پیمایش و panning صفحات هم بالاتر از حد استاندارد است.

مرورگر وب گوشی Sony Ericsson Yari از یک اشاره گر مجازی هم استفاده می کند که کار پیمایش صفحات را آسان می کندبرای استفاده از سایت YouTube نرم افزاری اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد که در هنگامی که می خواهید به تماشای ویدیوهای این سایت بپردازید به صورت خودکار اجرا می شود.قابلیت های دیگری نظیر پشتیبانی از فیدهای RSS ، جستجوی محلی در داخل صفحه ،کپی کردن متن و دانلود تمامی تصاویر یک صفحه نیز در این مرورگر تعبیه شده اند.

گرچه کندی ها و مشکلاتی هم در رابط کاربری این مرورگر مشاهده می شود.با اینکه این مشکلات چندان جدی نیستند اما چندان رایج هم نیستند و نمی توان به سادگی از آن ها گذشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...