رفتن به مطلب

تغییر سایز و کیفیت گروهی عکس های یک پوشه با یک کلیک


ارسال های توصیه شده

ثبت لحظه‌هاي شاد كنار اعضاي خانواده، مسافرت رفتن، شگفتي‌هاي طبيعت، لحظه‌هاي خاطره‌انگيز و... سوژه‌هايي هستند كه بهانه‌اي براي عكاسي شما مي‌شوند. اما پس از ثبت اين سوژه‌ها ذخيره كردن آنها روي هاردديسك يا اشتراك‌گذاري آنها با دوستانتان مشكلات مخصوص به خودش را دارد كه يكي از اين مشكلات تغيير اندازه عكس‌هاست. به‌عنوان مثال فرض كنيد پس از مسافرت با يكي از دوستانتان قصد داريد بيش از صدها عكسي را كه تهيه كرده‌ايد با استفاده از ايميل برايشان ارسال كنيد. ارسال تمام عكس‌ها با كيفيت و در اندازه اصلي آن كه بسيار بزرگ است امكان‌پذير نخواهد بود ؛ چرا كه حجم تصاوير ارسالي بسيار زياد مي‌شود. در چنين شرايطي بهترين كار، تغيير اندازه تصاوير است. اگر بخواهيد اين كار را انجام دهيد يا بايد زمان زيادي براي تغيير اندازه تك تك تصاوير صرف كنيد يا از نرم‌افزارهاي جانبي مخصوص اين كار استفاده كنيد. اما اگر نرم‌افزار فتوشاپ را روي سيستم‌عامل خود نصب كرده باشيد هيچ يك اين مشكلات را نخواهيد داشت ؛ چرا كه در این ترفند از ين امكان وجود دارد كه با يك كليك ماوس مجموعه‌اي از تصاوير را تغيير اندازه دهيد و آنها را با كيفيت موردنظرتان در اندازه دلخواه ذخيره كنيد! پس برای اطلاع از نحوه انجام آن در ادامه ترفند با ما همراه باشید.

 

برای این کار:

1- ابتدا
نرم‌افزار فتوشاپ
را اجرا كنيد.

2- از منوي فايل، گزينه Script را انتخاب سپس روي Image processor كليك كنيد.

3- پنجره به‌نمايش درآمده در اين قسمت شامل 4 بخش اصلي است. در بخش اول با انتخاب گزينه Select Folder، پوشه حاوي تصاوير اوليه خود را مشخص كنيد.

4- در بخش دوم با انتخاب گزينه Save in Same Location مشخص مي‌كنيد كه تصاوير تغيير اندازه داده شده در پوشه فايل‌هاي اوليه ذخيره شوند.

5- در بخش سوم با انتخاب گزينه Save as JPEG يا ديگر گزينه‌هاي موجود، فرمت فايل‌ها پس از تغيير سايز را مشخص مي‌كنيد و با فعال كردن گزينه Resize to Fit نيز اندازه دلخواه را براي تصاوير مشخص كنيد.

6- در كادر Quality مربوط به گزينه Save as JPEG نيز كيفيت تصاوير تبديل شده را با يكي از اعداد يك تا 12 مشخص كرده و در نهايت با انتخاب گزينه Run، عمليات تغيير سايز و فرمت را آغاز كنيد.

 

نكته 1:
فايل‌هاي نهايي در يك پوشه جديد در محل فايل‌هاي اوليه قرار خواهند گرفت.

نكته 2:
با استفاده از اين قابليت مي‌توانيد يك كاراكترخاص را نيز روي تصاوير موردنظرتان به‌صورت همگاني اجرا كنيد.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...