رفتن به مطلب

بررسی گوشی Sony Ericsson Vivaz


A1000A

ارسال های توصیه شده

سونی اریکسون نام مستعار دو غول بزرگ فناوری است و محصولاتی مانند Vivaz این مطلب را به خوبی به اثبات می رسانند.Vivaz گوشی چندمنظوره ای است که می تواند حرفه ای ها را به خود جذب کند و کاربران عادی را شگفت زده کند.

 

1.jpg

 

تقریبا تمامی دوربین های دیجیتالی که امروزه عرضه می شوند توانایی ضبط ویدیوهایی با وضوح 720p را دارا هستند اما آیا عرضه این قابلیت در گوشی های تلفن همراه باعث نخواهند شد که هر دو طرف از این امر زیان ببینند؟دوربین های دیجیتال با قیمت هایی مناسب کم کم جای دوربین های SLR را گرفتند و حالا این گوشی های دوربین دار هستند که با ارائه وضوح خوب عکس ها و همین طور ضبط ویدیویی خوب قصد تصاحب قلمروی دوربین های دیجیتال را دارند.

دوربین هشت مگاپیکسلی و ضبط ویدیویی 720p با فوکوس خودکار مداوم ، Sony Ericsson Vivaz را به رقیبی جدی برای دوربین های کامپکت بدل می کند.گرچه Vivaz تنها بر دوربین متکی نیست و یک گوشی هوشمند هم به شمار می رود .این گوشی به سیستم عامل سیمبین ، یک پردازنده 720 مگاهرتزی و صفحه نمایش 3/2 اینچی با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن nHD مجهز شده است.امکاناتی را که این گوشی به شما عرضه می دارد بسیار کم حجم تر و فشرده تر از هر ترکیبی از یک دوربین و یک گوشی هوشمند است که حتی می توانید به آن فکر کنید.

گوشی های هوشمند گران قیمت اغلب اندازه کوچک شان را فدای افزودن یک قابلیت اضافی دیگر می کنند تا بتوانند در رقابت با سایر گوشی ها موفق تر عمل نمایند.Sony Ericsson Vivaz توازن بسیار خوبی بین اندازه و قابلیت ها ارائه می دارد و می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی باشد که از نسل جدید گوشی های هوشمند(تبــلت ها)دل چندان خوشی ندارند.

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

صفحه نمایش 3/2 اینچی از نوع لمسی مقاومتی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از وضوح 360*640 پیکسل

دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED ،قابلیت تشخیص چهره و تشخیص لبخند، برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر و فوکوس لمسی ضبط ویدیویی HD 720p با نرخ 24 فریم بر ثانیه.

ویرایش پنجم سیستم عامل سیمبین نسخه 9.4 که به همراه صفحه اصلی و منوی چندرسانه ای سفارشی سازی شده عرضه می شود.

پردازنده 720 مگاهرتزی و شتاب دهنده اختصاصی گرافیکی PowerVRSGX

پشتیبانی چهاربانده از GSM

پشتیبانی از 3G با HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه

Wi-Fi و GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS

اسلات کارت حافظه microSD(پشتیبانی تا ظرفیت 16 گیگابایت)،گوشی به همراه یک کارت 8 گیگابایتی عرضه می شود

سنسور شتاب سنج

خروجی تلویزیون

رادیو FM استریو

پورت microUSB و بلوتوث v2.0

پشتیبانی کامل مرورگر وب از فایل های فلش

نرم افزار مقصد یابی از پیش نصب شده WisePilot

مرورگر اسناد آفیس

کیفیت صدای عالی

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

عدم وجود محافظ لنز دوربین

نبود حالت خودکار برای نور فلاش و ویدیو

نور فلاش LED به اندازه کافی قوی نیست

ویرایش پنجم S60 را نمی توان جز بهترین رابط های کاربری گوشی های موجود در این رده دانست

عدم تعبیه سنسور نزدیکی برای خاموش کردن خودکار صفحه نمایش در حین مکالمات

عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

نبود شماره گیری هوشمند یا صوتی

عدم امکان ویرایش فایل های آفیس بدون پرداخت هزینه ای اضافی

نبود اسپیکرهای استریو

عدم وجود قطب نمای دیجیتال

و اینکه تماس های تصویری تنها از دوربین اصلی گوشی استفاده می کنند(دوربین ثانویه ای وجود ندارد)

 

لیست مشخصات Vivaz جای شِکوه چندانی باقی نمی گذارد.پس آیا زمان آن فرارسیده است که دوربین کامــپکت قدیمی تان را کنار بگذارید و Vivaz را جایگزین آن نمایید؟این پرسشی است که ما سعی داریم در انتهای این بررسی به پاسخی مناسب برای آن دست یابیم.بعنوان یک گوشی هوشمند ، لیست مشخصات نشان از عملکردی قابل قبول دارد.

 

4.jpg3.jpg

2.jpg

 

بهتر است خودتان را برای ادامه بررسی آماده کنید ، در قسمت بعد به بررسی مشخصه های سخت افزاری گوشی خواهیم پرداخت.

لینک به دیدگاه

صفحه نمایش های لمسی عموما برای ثبت دستورات به فشار بیشتری نیاز دارند.اما آنچنان که ما دریافتیم پاسخدهی صفحه نمایش Vivaz هم بسیار عالیست.مسلما نمی توان در اینجا به فناوری مقاومتی به دید یک نقطه ضعف نگریست.

متاسفانه خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب ضعیف است-Vivaz در این مورد کمی بهتر از 5800 XpressMusic عمل می کند که از صفحه نمایشی با همان اندازه ، همان وضوح و همان فناوری استفاده می کند.

گوشی خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش Vivaz جای داده شده است و در کنار آن سنسور محدود کننده نور دیده می شود.در این گوشی سنسور نزدیکی به کار گرفته نشده است و از هیچ عملکردی هم برای قفل خودکار صفحه نمایش بهره گرفته نمی شود و به همین دلیل احتمال فشردن تصادفی کلیدهای مجازی روی صفحه نمایش در حین مکالمات وجود دارد.شاید در به روز رسانی نرم افزاری بعدی این مشکل حل شود.

کلیدهای سخت افزاری که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته اند بسیار باریک هستند اما همچنان می توان از آن ها استفاده نمود.حداقل این کلیدها به خوبی با طراحی کلی گوشی هماهنگ شده اند.

 

8.jpg7.jpg

6.jpg

 

در کناره سمت چپ Sony Ericsson Vivaz ، سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری،پورت microUSB در زیر آن و یک اسپیکر در پایین تر دیده می شوند.پورت MicroUSB با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است.به نطر می رسد که Vivaz به همراه گوشی های XPERIA سعی در شکستن نفرین(!) FastPort دارند.

 

11.jpg10.jpg

9.jpg

لینک به دیدگاه

در کناره سمت راست گوشی هم چندین کنترل دیده می شود.در نیمه بالایی این سمت ؛ کلیدهای تنظیم صدا قرار دارند که برای کنترل زوم دیجیتال هم به کار گرفته می شوند.در کناره پایینی دو کلید شاتر دیده می شود که یکی از آن ها برای دوربین عکاسی و دیگری برای دوربین فیلمبرداری در نظر گرفته شده اند. در بین کلیدهای شاتر و کلیدهای تنظیم صدا یک LED مخفی جای داده شده است که در هنگامی که دوربین را فعال می کنید ، روشن می شود.در بالای کلیدهای تنظیم صدا چراغ دیگری جای داده شده است که در هنگامی که گوشی شارژ می شود ، روشن است.

 

14.jpg13.jpg

12.jpg

 

کلید روشن/خاموش گوشی در کناره بالایی آن جای داده شده است.همانند گوشی های دیگر سیمبین می توانید از این کلید برای قفل گوشی(که فشار دوگانه کلید در این مورد برای این کار کافی خواهد بود)، تغییر دادن پروفایل فعال و مدیریت کارت حافظه استفاده نمایید.در کناره پایینی گوشی به جز دهنی و روزنه مخصوص بند گوشی ، کنترل دیگری دیده نمی شود.

 

16.jpg15.jpg

 

پشت Sony Ericsson Vivaz قابلیت برجسته آن را به نمایش می گذارد: دوربین 8 مگاپیکسلی گوشی به طرز غیرمعمولی در میانه پشت آن جای داده شده است و هیچ محافظی هم برای آن در نظر نگرفته شده است.یک فلاش LED هم در این قسمت دیده می شود که بیشتر بعنوان تامین کننده نور لازم برای فیلمبرداری به کار می رود.یک چراغ کوچک قرمز رنگ هم در زمانی که دوربین در حال ضبط ویدیویی است ، چشمک می زند.

محل جای دهی دوربین اصلا رایج نیست اما دلیل خوبی برای قرار دادن آن در این قسمت گوشی وجود داشته است:می توانید Sony Ericsson Vivaz را براحتی با دو دست تان نگاه دارید و مطمئن باشید که انگشتان شما موجب کثیف شدن لنز ان نخواهند شد.

 

18.jpg17.jpg

لینک به دیدگاه

با برداشتن کاور باتری Vivaz باتری 1200 میلی آمپری آن که از نوع Li-Po EP500 است نمایان می شود(Satio با اینکه حجم و وزن بیشتری داشت اما از باتری 1000 میلی آمپری استفاده می کرد) .

ما هنوز در حال آزمودن توانمندی این باتری هستیم و این قسمت از بررسی را به زودی به روز رسانی خواهیم کرد.

اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری قرار گرفته است اما در زیر باتری نیست.Vivaz به همراه یک کارت حافظه 8 گیگابایتی عرضه می شود و می تواند از کارت هایی با گنجایش 16 گیگابایت پشتیبانی نماید.اسلات سیم کارت هم در این قسمت دیده می شود –هر دوی این اسلات ها در کنار باتری قرار گرفته اند.نحوه جای دادن و بیرون کشیدن سیم کارت هم بسیار ساده است .

 

20.jpg19.jpg

 

پلاستیک مشکی به کار رفته در اطراف صفحه نمایش بسیار مستعد جذب اثر انگشت است. پلاستیک صیقلی به کار رفته در پشت گوشی هم چنین حالتی دارد اما رنگ نقره ای گوشی به خوبی این لکه ها را پنهان می کند.اما رنگ های دیگر گوشی و مخصوصا رنگ سیاه آن در این مورد به این حد عالی کار نمی کنند.

پلاستیک های به کار رفته در کناره های Vivaz مشکی به نظر می رسند اما در واقع به رنگ آبی تیره هستند (البته در تمامی نسخه ها به جز نسخه یاقوتی) و با کج کردن گوشی نور را به طرز جالبی انعکاس می دهند.

Vivaz بسیار کوچک و فشرده است –این گوشی نسبت به S8000 Jet بدنه کوچکتری دارد اما از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است.دسترسی به تمامی کنترل ها آسان است و علیرغم باریک بودن به راحتی می توان از آن ها استفاده نمود.

طراحی منحنی وار گوشی به آن اجازه می دهد که به آسانی در دست شما جای گیرد . طراحی گوشی به شکلی است که جای دادن آن را در جیب ها هم با مشکلی مواجه نمی سازد.

 

21.jpg

 

گوشی استحکام بسیار خوبی دارد اما شکاف قابل توجهی بین صفحه نمایش و کناره های آن دیده می شود که به راحتی گرد و غبار را در خود انباشته می کند.در کل ، کیفیت ساخت گوشی خوب است و در آن از پلاستیک های باکیفیتی هم استفاده شده است.فشرده ، کوچک و سبک ؛ Vivaz هم بسیار کاربرپسند است و هم از طراحی خارق العاده ای برخوردار است.

لینک به دیدگاه

رابط کاربری زیبا

Sony Ericsson Vivaz از ویرایش پنجم سیستم عامل سیمبین استفاده می کند اما با نگاهی به صفحه اصلی رابط کاربری آن هیچگاه نمی توانید به این نکته پی ببرید. این رابط سیمبین با رابط های لمسی سیمبین دیگر تولید کنندگان تفاوت زیادی دارد.اما اگر از Satio استفاده کرده باشید Vivaz نمی تواند شما را شگفت زده کند.

صفحه اصلی از یک رابط چند لبه ای استفاده می کند اما این صفحه به نوار آیکن های عمودی که در اغلب گوشی های نوکیا (بجز گوشی های جدید این شرکت) استفاده شده است ، شباهتی ندارد. این بخش پنج لبه دارد که بعنوان پنج صفحه اصلی متفاوت از هم عمل می کنند:favorite Contacts ، Bookmark ، Home ، Photo و Shortcut این لبه ها را تشکیل می دهند.

 

22.jpg23.jpg

 

پنج میانبر در بالای صفحه نمایش برای هر کدام از این لبه ها در نظر گرفته شده است. با کشیدن انگشت تان به صورت افقی روی صفحه هم می توانید بین این لبه ها جا به جا شوید. جلوه های انتقالی زیبایی برای تغییر این لبه ها به کار گرفته شده است و حتی اگر از لبه اول به لبه آخر بروید ، این تغییر سریعا انجام می گیرد.

این بار از لبه home خبری نیست ، و می توانید با ضربه ای بر روی کلید پایان مکالمه (End) کادر وضعیت را فعال یا غیرفعال نمایید.در پایین صفحه نمایش نام اپراتور ؛ تاریخ و زمان (گرچه زمان در نوار وضعیت بالایی نیز قابل مشاهده است)و کنترل های موسیقی دیده می شوند. کنترل های موسیقی بعنوان میانبرهایی برای پخش کننده موسیقی عمل می کنند و اگر آهنگی در حال پخش باشد در این بخش اطلاعات آن آهنگ هم به نمایش در خواهند آمد. چهار میانبر اضافی دیگر که شامل شماره گیر، Media ، پیام رسانی و جستجوی در وب هست ، نیز درپایین صفحه نمایش قرار گرفته اند.

 

24.jpg

 

اجازه دهید نگاهی نزدیکتر به این لبه ها بیاندازیم. آن ها بسیار مشابه به XPERIA Panels هستند اما هم نسبت به آن ها زیباترند و کارآیی بالاتری نسبت به آن ها دارند.پنج لبه در واقع اسلات هایی هستند که می توانید هر آنچه بخواهید در آن ها قرار دهید.البته شما به انتخاب میان هشت مورد محدود شده اید.

نخستین لبه ، لبه Favorite Contact است که امکان دسترسی سریع به گروهی از مخاطبان را برای شما مهیا می سازد . آنها بدون به کارگیری جلوه ای خاص در یک لیست به همراه عکس مخاطبان در صورت وجود نمایش داده خواهند شد. با ضربه زدن روی هر مخاطب پنجره ای شامل گزینه های تماس ، ارسال پیام و مشاهده در دفترچه تلفن نمایش داده خواهد شد.

 

27.jpg26.jpg

25.jpg

لینک به دیدگاه

گزینه Album لیستی عمودی از تمامی عکس ها و ویدیو ها را به شما نمایش خواهد داد که به ترتیب تاریخ مرتب شده اند. این بخش از پیمایش حرکتی هم پشتیبانی می کند و سریع ترین روش ممکن برای مشاهده آخرین عکس های ثبت شده است.به هر حال و به دلایلی نامشخص پیمایش حرکتی در هیچ قسمت دیگری از رابط در دسترس نیست.

لبه پنجم ، لبه Shortcuts است و می تواند تا هشت میانبر مربوط به نرم افزار ها یا Bookmark ها را در خود نگهدارد.

گزینه ای امکان تنظیم لبه ها برای نمایش یک تصویر و یا یک تصویر متحرک فلش را به شما می دهد. گزینه سومی هم وجود دارد که تصویر آب جاری را به عنوان یک تصویر متحرک قابل تعامل که می تواند با استفاده از سنسور شتاب سنج کنترل شود در اختیار شما قرار می دهد.

آخرین گزینه در این بخش Twitter است که به خودی خود گویاست.لبه twitter در صفحه اصلی امکان نوشتن مطلب و یا خواندن پست های اخیر را در پروفایل تان به شما می دهد.امیدوار بودیم که در این بخش از FaceBook هم پشتیبانی شود اما شاید تنها کسانی که بتوانند دلیل عدم به کارگیری آن را مشخص کنند ، نوسعه دهندگان نرم افزاری سونی اریکسون باشند.

 

31.jpg30.jpg

29.jpg28.jpg

 

منوی اصلی Vivaz شکل استانداردتری دارد و می توانید از میان نمایش های مشبک و لیست یکی را برگزینید. آیکن های این منو مشابه ترتیب قرار گیری آیکن ها در منوی اصلی گوشی های سونی اریکسون و یا سیمبین- بر حسب تمی که از آن استفاده می کنید،هستند.

 

34.jpg33.jpg

32.jpg

بقیه رابط کاربری همان رابط کاربری ویرایش پنجم S60 است که به همراه کلیدهای چندجهته و کنترلی لمسی در اختیار کاربران قرار داده می شود.در لیست ها برای انتخاب کردن و تایید ، هنوز هم باید از ضربات دوگانه استفاده کنید اما آیکن ها تنها با یک کلیک کار می کنند.میانبری هم برای اجرای Task Switcher در نظر گرفته شده است اما می توانید آنرا با نگهداشتن طولانی مدت کلید منو هم اجرا کنید.

لینک به دیدگاه

قابلیت های تلفنی

ما در هیچ بخشی از تماس های تلفنی با Sony Ericsson Vivaz دچار مشکل نشدیم. دریافت سیگنال ها بخوبی صورت می پذیرد ، صدا به قدر کافی بلند و واضح است و در کل مشکلی در حین تماس ها مشاهده نمی شود.

دو قابلیتی که در گوشی تعبیه نشده اند ، قابلیت های شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی هستند. این دو در بقیه نسخه های سیمبین وجود داشته اند و به نظر می رسد که می بایست در این گوشی هم جایی برای آن ها در نظر گرفته شده باشد.

 

35.jpg

 

از منوی option می توانید به گزینه های دیگری چون نگهداشتن تماس ، قطع صدا، قفل صفحه و کلیدها ، سوییچ به تماس ویدیویی ، تماس جدید و ... دست یابید.

متاسفانه خبری از قابلیت Turn To Mute یا قطع صدا با چرخش گوشی هم نیست . همین طور امکان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در حین تماس ها به دلیل عدم به کارگیری سنسور نزدیکی وجود ندارد.

 

38.jpg37.jpg

36.jpg

 

ما آزمون بلندی صدای قدیمی مان را بر روی Sony Ericsson Vivaz هم اجرا کردیم.این گوشی نتوانست عملکرد خیلی خوبی در این قسمت داشته باشد و امتیازی کمتر از حد متوسط را کسب کرد که به این معناست که پیش از این عملکردهای بهتری را هم دیده بودیم.احتمالا در محیط های پر سر و صدا برای از دست ندادن تماس های تان باید آن را به خودتان نزدیک تر نگاه دارید.

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن

Sony Ericsson Vivaz از نسخه استاندارد دفترچه تلفن های موجود در رابط کاربری ویرایش پنجم S60 استفاده می کند. این دفترچه تلفن ظرفیتی نامحدود دارد و کارآیی آن در زمره برجسته ترین دفترچه های تلفنی است که تا به حال شاهد عرضه آن بوده ایم. می توانید شماره های موجود درسیم کارت ، حافظه تلفن و یا شماره های سرویس ها را مشاهده کنید.

امکان مرتب کردن لیست مخاطبان بوسیله نام کوچک یا اسم فامیلی وجود دارد و مثل همیشه امکان جستجوی مخاطبان با تایپ تدریجی اسامی نیز تعبیه شده است. برای سریع تر شدن این جستجو ، صفحه کلید مخصوصی هم به این منظور طراحی شده است حروف به ترتیب الفبایی چیده شده اند و تمامی حروف الفبا هم در این صفحه کلید جای نگرفته اند. برای مثال اگر مخاطبی در لیست وجود نداشته باشد که نام وی با حرف C شروع شود ، این کلید از بین کلیدهای صفحه کلید حذف خواهد شد.

 

41.jpg40.jpg

39.jpg

 

برای ویرایش مخاطبین فیلدهای متنوعی در نظر گرفته شده است و می توانید هر یک از آنها را هر چند بار که بخواهید تکرار کنید. اگر لازم شد و به فیلدی نیاز داشتید که در بین این فیلدها وجود نداشت می توانید آن را به این فیلدها بیافزایید.

امکان تخصیص آهنگ ها و ویدیوهای اختصاصی هم برای هر مخاطب وجود دارد . می توانید مخاطبین تان را گروه بندی کنید و سپس به هریک از آن ها آهنگ خاصی را اختصاص دهید.

 

45.jpg44.jpg

43.jpg42.jpg

لینک به دیدگاه

تاریخچه تماس ها ، سابقه ای از تمامی تماس های اخیرتان را نگهداری می کند.می توان از دو طریق به این نرم افزار دسترسی پیدا کرد ، راه اول استفاده از از کلید شروع تماس و راه دیگر دسترسی از طریق منوی اصلی است.اگر از روش اول این بخش را اجرا کنید ، 20 مورد آخر از هرکدام از تماس های گرفته شده ، تماس های دریافتی و تماس های از دست رفته به شما نمایش داده خواهد شد.

 

47.jpg46.jpg

48.jpg

 

اگر از طریق منوی اصلی به گزارش تماس ها دست یابید ، جزئیات ارتباطات برقرار شده در یک ماه گذشته را مشاهده خواهید کرد.این ارتباطات شامل پیام ها ، تماسها و داده های انتقالی است .

لینک به دیدگاه

پیام رسانی عالی

منوی پیام رسانی هم از جمله بخش هایی از رابط کاربری S60 است که بعد از عرضه 5800 دست نخورده باقی مانده است و تنها ظاهر آن کمی تغییر داده شده است.

Sony Ericsson Vivazاز تمامی فرمت های رایج پیام رسانی SMS ، MMS و Email پشتیبانی می کند. همه این پیام ها از یک ویرایشگر مشترک برای ویرایش پیام ها استفاده می کنند که برای همه آشناست.در هنگام ارسال SMS شمارنده ای تعداد کاراکترهای باقی مانده تا پر شدن محدودیت 160 کاراکتری را نمایش می دهد . نشانگری هم برای نمایش تعداد پیام هایی که پیام جاری برای ارسال به آنها تقسیم خواهد شد به کار گرفته شده است .

با درج محتویات چندرسانه ای در پیام یا درج یک آدرس ایمیل به جای آدرس گیرنده ، این شمارنده برای نمایش حجم داده ها به کار می رود.

 

49.jpg50.jpg

 

Vivaz همچنین از یک ویرایشگر مخصوص برای ضبط پیام های صوتی استفاده می کند. همانند نسخه های قبلی در این جا هم می توانید از صداهای آماده استفاده کنید یا اینکه صدای جدیدی را ضبط کرده و آنرا به کار گیرید.

گزارش تحویل هم می تواند فعال شود و در هنگام تحویل هر پیام به گیرنده به صورت منوی بازشویی به شما در صفحه اصلی نمایش داده شود. این گزارشات قابلیت ذخیره شدن در یک پوشه جداگانه در بخش پیام ها را هم دارند.

بخش ایمیل کاملا مناسب است و تقریبا تمامی نیازهای مربوط به ایمیل را برآورده می کند. گوشی در مورد انتخاب POP یا IMAP برای سرویس های ایمیلی که از هردوی این پروتکل ها پشتیبانی می کنند، پیغامی را به کاربر نمایش می دهد. اگرچه این بخش نتوانست تنظیمات Gmail را به طور خودکار انجام دهد و ما مجبور به انجام دستی این تنظیمات شدیم.

 

53.jpg52.jpg

51.jpg

لینک به دیدگاه

در این بخش امکان دانلود تمامی ایمیل ها و یا فقط سرتیتر آن ها وجود دارد و می توانید گوشی را برای چک کردن دائمی ایمیل ها یا با وقفه چک کردن آنها تنظیم نمایید.

یک قابلیت جالب به شما اجازه می دهد که ارسال ایمیل های تان را برای نخستین باری که یک اتصال اینترنتی در دسترس خواهد بود تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید از هزینه های مربوط به اینترنت خود بکاهید و ارسال ایمیل ها را تا زمانی که یک اتصال بی سیم در دسترس خواهد بود به تاخیر بیاندازید.

 

57.jpg56.jpg

55.jpg54.jpg

 

آدرس های چندگانه ایمیل و پروتکل های امنیتی مختلف در این گوشی پشتیبانی می شوند و شما می توانید از سازگاری Sony Ericsson Vivaz با اکثر سرویس دهنده های ایمیل لذت ببرید.می توانید ایمیل های موجود در سایر پوشه های ایمیل تان مثلا پوشه Starred در Gmail را هم چک کنید.

 

61.jpg60.jpg

59.jpg58.jpg

 

مرور ایمیل ها کمی عجیب است. با حرکت دادن انگشت تان متن انتخاب می شود و می توانید آنرا کپی کنید. این به معنای آن است که شما باید از نوار پیمایش هم استفاده کنید. آسان بودن عمل کپی کردن بسیار خوب است اما باید روشی هم برای سوییچ بین حالت انتخاب متن و پیمایش در نظر گرفته می شد.

این بخش از ضمیمه ها و امضاها هم پشتیبانی می کند و به سختی می توانید فقدان کارآیی خاصی را در این بخش حس کنید. علاوه بر این رزولوشن صفحه بالاتر و اندازه بزرگتر صفحه نمایش ، خواندن ایمیل ها را به تجربه ای خوب مبدل می کند.

لینک به دیدگاه

گزینه های درج متن

Sony Ericsson Vivaz مجموعه کاملی از روش های درج متن را ارائه می کند. گوشی از صفحه کلید معمولی هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی پشتیبانی می کند.

 

63.jpg

62.jpg

 

مسلما این صفحه کلید توان برابری با صفحه کلیدهای سخت افزاری را ندارد اما صفحه کلید QWERTY گوشی این نقص را جبران می کند. در هنگام تایپ کردن ، کلیدها بازخورد خوبی دارند و از اندازه ای مناسب برخوردارند تا در هنگام تایپ با کمترین مشکلی مواجه نشوید. متاسفانه از امکان تایپ پیشگویانه که در iPhone یا Nokia E71 آنرا دیده بودیم در این گوشی خبری نیست. اما نمی توان نبود این قابلیت را نقص بزرگی تلقی کرد.

 

64.jpg

لینک به دیدگاه

نمونه کوچکتری هم از صفحه کلید QWERTY برای کار با قلم در نظر گرفته شده است . تایپ کردن با این صفحه کلید با استفاده از انگشتان دست هم ممکن است اما برای این کار به صبر و حوصله زیادی نیاز دارید. بهترین مزیت این صفحه کلید کوچک بودن آن و امکان حرکت دادن و قرار دادن آن در هرجای صفحه است که باعث می شود جلوی دید شما گرفته نشود.

 

66.jpg65.jpg

 

و آخرین گزینه درج متن در Sony Ericsson Vivaz ، قابلیت تشخیص دست خط این گوشی است که واقعا کارش را به بهترین نحو انجام می دهد. این قابلیت می تواند اکثر حروف نگاشته شده بر روی صفحه نمایش را تشخیص دهد. می توانید با تمرین دست خط تان را بهبود ببخشید و به گوشی هم کمک کنید تا راحت تر حروف را از یکدیگر تشخیص دهد.

 

67.jpg

لینک به دیدگاه

File Manager

بخش مدیریت فایل های سیمبین اکنون در بهترین حالت خود به سر می برد و خیلی سخت می توان انتظار تغییری را در این بخش داشت. این نرم افزار تقریبا تمامی کارهایی را که فکر می کنید می توانید با فایل ها یتان انجام دهید از قبیل کپی کردن ، انتقال ، تغییر نام در حین انتقال و مرتب کردن آن ها را برای شما انجام می دهد. امکان قفل گذاری روی کارت حافظه نیز وجود دارد.

 

70.jpg69.jpg

68.jpg71.jpg

 

جستجو برای یک فایل یا پوشه مشخص در گوشی امکانپذیر است. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که بخشی از نام فایل و محل ذخیره شدن آن (کارت حافظه یا حافظه داخلی گوشی) رابدانید . یک نرم افزار جستجوی اختصاصی هم در Vivaz وجود دارد که تنها در میان فایل ها به جستجو نمی پردازد و یادداشت ها ، مخاطبین و هرچیز دیگری را که در گوشی وجود دارد ، جستجو می کند.

لینک به دیدگاه

قابلیت های چندرسانه ای :MEDIA CENTER

بخش مربوط به قابلیت های چندرسانه ای در Sony Ericsson Vivaz نسخه ای از آنچه است که در سایر محصولات برجسته شرکت همانند PS3 هم برای مدیریت فایل های چندرسانه ای به کار رفته است . این بخش روشی جذاب و آسان برای دست یابی به محتویات چندرسانه ای موجود در گوشی ارائه می دهد.

سونی اریکسون از طرح بندی خاصی که در Satio استفاده کرده است، در اینجا هم بهره گرفته است و تنها سه میانبر اصلی در منوی Media Center ، شامل عکس ها ، موسیقی ها و ویدیوها در نظر گرفته شده است.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید ،گزینه اول شما را به گالری اصلی هدایت خواهد کرد که امکانات متنوعی در اختیارتان قرار می دهد ، دومین گزینه دسترسی به تمامی لیست های پخش و نرم افزار Walkman را فراهم می کند و گزینه سوم تمامی فایل های ویدیویی ذخیره شده در Vivaz را در اختیارتان قرار میدهد.

73.jpg72.jpg

لینک به دیدگاه

Walkman در سیمبین

Sony Ericsson Vivaz به همراه یک پخش کننده موسیقی Walkman عرضه می شود که قابلیت های چندان خیره کننده ای ارائه نمی کند.همانند بقیه بخش های چند رسانه ای گوشی ، در این بخش هم از سنسور شتاب سنج گوشی برای چرخش خودکار صفحه استفاده می شود.

مثل همیشه ، پخش کننده موسیقی از فیلتر کردن گام به گام آهنگ هایی که می خواهید گوش کنید ، هم پشتیبانی می کند. صفحه Now Playing بسیار ساده است اما کنترل ها و اطلاعات لازم را در بر دارد. می توانید آهنگ ها را بوسیله کلیدهای بزرگ مجازی روی صفحه جلو وعقب ببرید.

 

80.jpg

79.jpg78.jpg

 

خیلی عجیب است که Vivaz هیچ اکولایزر یا Visualization ای ارائه نمی دهد.

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی : پخش فایل های HD ، عدم پشتیبانی از DivX/XviD

پخش کننده ویدیویی Sony Ericsson Vivaz نسبت به نرم افزاری که در گوشی های پیشرفته شرکت شاهد آن بوده ایم ، بسیار محدود تر است . این نرم افزار نه قابلیت پخش آهسته تصاویر را دارد و نه می تواند به ثبت عکس از ویدیوهای در حال پخش بپردازد.

گرچه مشکل اصلی ما با نرم افزار پخش کننده ویدیویی عدم پشتیبانی این نرم افزار از فرمت های DivX/XviD است . در این بخش سامسونگ و LG امکانات بسیار بهتری عرضه می کنند.

با عدم پشتیبانی این نرم افزار از اغلب کدک های مشهور ، یا باید به دنبال تهیه نرم افزاری برای پخش این ویدیوها باشید یا اینکه ویدیوهایتان را قبل از انتقال به گوشی توسط MediaGo به فرمتی سازگار تبدیل کنید.

 

83.jpg82.jpg

81.jpg

 

اما در مورد تجربه تماشای ویدیوها ،Vivaz هیچ کمبودی ندارد. رزولوشن بالای صفحه ، کیفیت بالای تصویر و تناسب 16:9 حقیقتا تجربه ای لذت بخش از تماشای ویدیوها در Vivaz به همراه می آورد.

لینک به دیدگاه

رادیو FM

رادیو FM به کار رفته در Sony Ericsson Vivaz می تواند تا بیست ایستگاه رادیویی را ذخیره کند. این رادیو از RDS پشتیبانی نمی کند اما رابط خوبی دارد و از سرویس شناسایی موسیقی TrackID پشتیبانی می کند.همانند پخش کننده موسیقی رادیو هم می تواند برای پخش در پس زمینه تنظیم شود.

85.jpg84.jpg

 

کیفیت صدای عالی

Sony Ericsson Vivaz را نمی توان جزو برترین گوشی ها در زمینه بلندی صدا دانست .گرچه در آزمون کیفیت صدا این گوشی عملکرد فوق العاده خوبی از خود به جای گذاشت و توانست امتیاز های بسیار خوبی کسب کند.

سطح نویز، دامنه پویا و مکالمه متقابل استریو بسیار خوب هستند و سطوح تغییر شکل ها هم عالیست.

شاید تنها نقص صدای Vivaz برش فرکانس های بم است . گرچه در بقیه فرکانس های قابل شنوایی این گوشی عالی عمل می کند.

 

86.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...