رفتن به مطلب

بتن سبك و اثر ميكروسيليس ها در افزایش مقاومت آن


ارسال های توصیه شده

بتن سبك و اثر ميكروسيليس ها در افزایش مقاومت آن

 

مقدمه :

توليد سيمان كه ماده اصلي چسبندگي در بتن است در سال 1756 ميلادي در كشور انگلستان توسط «John smeaton » كه مسئوليت ساخت پايه برج دريايي «Eddystone » را بر عهده داشت آغاز شد و درنهايت سيمان پرتلند در سال 1824 ميلادي در جزيره اي به همين نام در انگلستان توسط «Joseph Aspdin » به ثبت رسيد . مردم كشور ما نيز از سال 1312 با احداث كارخانه سيمان ري با مصرف سيمان آشنا شدند و با پيشرفت صنايع كشور ، امروزه در حدود 26 الي 30 ميليون تن سيمان در سال توليد مي گردد . با آگاهي مهندسان از نحوه استفاده سيمان در كارهاي عمراني ، اين ماده جايگاه خودش را در كشورمان پيدا كرد .

يكي از روشهاي ساختمان سازي كه امروزه در جهان به سرعت توسعه مي يابد ساختمانهاي بتني است . بعد از انقلاب اسلامي به علت كمبود تير آهن در نتيجه تحريمها و نيز گسترش ساخت و سازهاي عمراني در كشور ، كاربرد بتن بسيار رشد نمود . علاوه بر اين موضوع ساختمانهاي بتني نسبت به ساختمانهاي فولادي داراي مزايايي از قبيل مقاومت بيشتر در مقابل آتش سوزي و عوامل جوي ( خورندگي ) آسان بودن امكان تهيه بتن به علت فراواني مواد متشكله بتون و عايق بودن در مقابل حرارت و صوت مي باشند كه توسعه روز افزون اين نوع ساختمانها را فراهم مي سازد .

يكي از معايب مهم ساختمانهاي بتني وزن بسيار زياد ساختمان مي باشد كه با ميزان تخريب ساختمان در اثر زلزله نسبت مستقيم دارد . اگر بتوانيم تيغه هاي جدا كننده و پانل ها را از بتن سبك بسازيم وزن ساختمان و در نتيجه آن تخريب ساختمان توسط زلزله مقدار زيادي كاهش مي يابد . ولي كم بودن مقاومت بتن سبك عامل مهمي در محدود نمودن دامنه كاربرد اين نوع بتن و بهره گيري از امتيازات آن بوده است . استفاده از ميكروسيليس در ساخت بتن سبك سبب شده است كه مقاومت بتن سبك بالا رود و اين محدوديت كاهش يابد . در اين تحقيق ضمن توضيحاتي در مورد بتن و تاثير آب بر روي مقاومت بتن ، بيشتر در باره بتن سبك و روشهاي افزايش مقاومت آن با استفاده از ميكروسيلس ، خواص مكانيكي و همچنين موارد كاربرد آن بحث مي شود .

 

متن کامل مقاله رو از فایل پیوست دریافت نمایید

پسورد: spow

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یا
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مناسب برای تولید بتن سبک و دارای اثر هوازایی در بتن می باشد. ژل
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
علاوه بر آنكه برای ساخت بتن با مقاومت بالا،بتن آب بند،بتن نفوذ ناپذير و بتن پردوام و ملات های ويژه مورد كاربرد دارد، در بتنهايی كه كاهش تركهای پلاستيك و ارتقاء نسبی مقاومتهای كششی و خمشی بتن مد نظر است توصيه ميگردد. ژل سیلیکافیوم به دلیل وجود عامل هوازا در سیکل های ذوب و انجماد، مناسب برای تولید بتن سبک بوده و ضریب دوام بالایی را به نمایش می گذارد. همچنين در شرايطی كه بتن در معرض ضربه و بارهای متناوب ديناميكی است استفاده از ژل میکروسیلیس مناسب می باشد.

 

ژل میکروسیلیس یا سیلیکافیوم نه تنها با بالا بردن مقاومت بتن در برابر عوامل مخرب فيزيکی وشيميايی محيطی و حتی عوامل مخرب داخلی بتن، عمر سرويس دهی سازه را به حداکثر می رساند، بلكه از آسيبهای احتمالی دراز مدت ناشی از عدم دقت در كيورينگ مناسب طی

ساعات اوليه پس از ريختن بتن تا حدود زيادی ميكاهد.و مناسب برای تولید بتن سبک می باشد.در سیستم ژل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هوازای مذکور بر اساس آخرین یافته

های علم تکنولوژی بتن بجای اتکاء بر میزان حجم هوای مناسب برای مقابله با سیکل های ذوب و یخبندان بر تعداد میکرو حباب های لازم برای مقابله با این سیکل تأکید گردیده است و می تواند میزان هوایی بین 5/0 تا 5 درصد داخل بتن ایجاد نماید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...