رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

معماري مدرن با ساده بودن فرم و اشكال و همچنين ايجاد تزئينات در ساختار و قالب ساختمان ظاهر مي شود. نخستين نمونه هاي اين نوع معماري در اوايل قرن بيستم شكل گرفتند و معماري مدرن توسط بسياري از معماران معروف و استادان معماري مورد توجه قرار گرفت كه پس از جنگ جهاني دوم شهرت يافته بود و بعنوان يك سبك برتر معماري در ساختمان تجاري تا قرن بيست و يكم تداوم يافت.نمونه هايي از معماري مدرن قرن بيست و يكم عبارتند از مركز تجارت جهاني(2013) در نیویورک سی تن و

Tour First (2011) که بزرگترین ساختمان اداری پاریس بوده. Empoins آسمان خراشی که ساخته بود را بعنوان Tour (برج) Aque مدرن شیکاگو نامگذاری کرد.

برخی از تاریخ دانان توسعه معماری مدرن را بعنوان مسأله ای اجتماعی معرفی نمودند،‌که با مدرنیته و در نتیجه با روشنفکری ارتباط تگاتنگی دارد. سبک مدرن در نتیجه انقلاب ها و تحولات سیاسی و اجتماعی شکل گرفته بود.

بقیه نیز منشأ شکل گیری معماری مدرن را پیشرفت های مهندسی و تکنولوژیکی توصیف کرده اند ، و وجود مواد و عناصر جدید ساختمانی همچون فلز،آهن و شیشه سبب ابداع تکنیک های جدید ساختمان سازی گردید که می توان آنرا اجزایی از انقلاب صنعتی در نظر گرفت. در سال 1766 ، چالز بیگ برای نخستین بار از طرح ضد حریق استفاده کرد، که در واقع بعضی کاربرد آهن و آجر کف سازی با سنگ در ساختمان بود.

 

متن کامل مقاله را ازفایل پیوست دریافت نمایید

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 8 سال بعد...

مقاله مروری بر معماری مدرن خاورمیانه نوشته نوشته پیتر دیوی و ترجمه مرضیه بانژاد که در شماره سی و هشتم مجله آبادی منتشر شده است را به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...