رفتن به مطلب

ادعای پرداخت رشوه از سوی ام تی ان آفریقای جنوبی در ایران


ارسال های توصیه شده

شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد ترک سل ترکیه با ادعای پرداخت وجوه غیر مشروع توسط ام تی ان برای کسب مجوز فعالیت در ایران قصد دارد علیه این شرکت نزد دادگاهی در آمریکا شکایت کند.

 

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بلومبرگ، گروه ام تی ان، بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقا اعلام کرد، شرکت ترک سل این شرکت را تهدید کرده که به دلیل کسب مجوز فعالیت در ایران، ام تی ان را مورد تعقیب حقوقی قرار خواهد داد.

ام تی ان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، ترک سل، بزرگترین اپراتور تلفن همراه ترکیه، قصد دارد ادعایی را علیه این شرکت نزد یک دادگاه آمریکایی مطرح سازد.

بنابر اعلام ام تی ان، شرکت ترک سل که مرکز اصلی آن در استانبول قرار دارد، استدلال کرده که شرکت ام تی ان، واقع در ژوهانسبورگ، در فاصله سالهای 2004 تا 2005 وجوه غیر مشروعی را به یک مقام ایرانی و همچنین یک مقام دولت آفریقای جنوبی برای کسب مجوز فعالیت در ایران پرداخت کرده است. ام تی ان در پاسخ به این ادعا، اعلام کرده که این دعوی فاقد وجاهت حقوقی است.

ام تی ان ایرانسل، واحد شرکت ام تی ان در ایران، حدود 655 میلیون دلار در 6 ماهه منتهی به 30 ژوئن درآمد کسب کرده که حدود 9 درصد کل فروش شرکت ام تی ان بوده است. بر اساس این گزارش، ام تی ان تا پایان ماه سپتامبر گذشته 33.3 میلیون مشترک در ایران داشته است.

...ل رامافوسا، رئیس شرکت ام تی ان، امروز اظهار داشت: «گذشته از صحت ادعاهای ترک سل، اصل طرح چنین ادعاهایی آن را جدی می سازد.» ام تی ان کمیته ای ویژه را برای رسیدگی به این ادعاها تشکیل داده است.

در روزهای 4 و 5 ژانویه ام تی ان شاهد بزرگترین افت سهام خود در طی سه سال اخیر در ژوهانسبورگ بود که گفته می شود ناشی از نگرانی ها در خصوص تحریم احتمالی آمریکا و اروپا علیه ایران و اعتصاب ها در نیجریه بزرگترین بازار ام تی ان بوده است.

ارزش سهام ام تی ان امروز با رشد 2.1 درصدی به 138.29 رند در بورس ژوهانسبوگ رسید، که ارزش بازار در اختیار این شرکت را به 261 میلیارد رند رسانده و آن را به دومین شرکت بزرگ فعال در آفریقای جنوبی تبدیل می کند. بیانیه امروز، پس از تعطیل شدن بازارهای ملی منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...