رفتن به مطلب

نظرسنجی برترین ایده های تاپیک حل مشکل مرگ و میر موتور سیکلتی در شهرها



ارسال های توصیه شده

کدامیک از پاسخهای زیر را با توجه به شرایط و فرضیات مسابقه حل مشکل مرگ و میر موتور سیکلتی در شهرها بیشتر میپسندید؟

 

نکته 1:

دوستان توجه داشته باشند که همه ی ایده خیلی خوب و قابل استفاده بود و ایده هایی که در این نظرسنجی قرار نگرفتند ایده هایی بودند که وضع موجود رو رعایت نکرده بودند.

نکته 2:

مجوز انتخاب چندگانه وجود دارد.

نکته 3:

گرچه تذکری بیجا و بیخود است و مطمئنا دوستان نواندیش افرادی فرهیخته هستند اما با این حال جهت خالی نبودن عریضه، لطفا صرفا بر پایه معیار های یک ایده ی مناسب و بر اساس عدل و انصاف به بهترین ایده ها رای دهید نه بر اساس رفاقت و دوستی با صاحب ایده ها.

نکته 4:

این تاپیک تا 5 روز باز است و بعد از 5 روز خودبخود بسته خواهد شد.

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 1 توسط Essi viewpost-left.png

اما اگر به طراحی باشه،به نظرم ارتفاع موتور کمتر بشه و پاها کشیده تر قرار بگیره،تا در صورت برخورد به چیزی، فرد با مغز پایین نیاد.

همچنین اگر میشد جنس بدنه موتور در برابر ضربه حالت ارتجاعی داشته باشه خوب میشه.

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 2 توسط .Senator. viewpost-left.png

راه حل پشنهادی من اینه که در هنگام ساخت موتور، حداکثر سرعت آن را بر اساس حداکثر سرعت مجاز جاده ها و راه های موجود تنظیم کنیم..... مثلا جوری بسازیم که بیشتر از 100 km/h راه نره، وقتی نیازی به سرعت های بالاتر از این مقدار در راه های کشور نداریم ، چرا باید با سرعت بیشتر بسازیم ؟؟؟؟

عامل دیگری که باعث تصادفات میشه تک چرخ زدن با موتور هست که به نظر من این مشکل را هم میشه با زیاد کردن وزن کل وسیله نقلیه و جوری دو چرخ آن در ارتفاع ،جابحایی نسبی نداشته باشند ، حل کرد .

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 3 توسط هادی ناصح viewpost-left.png

به نظر من موتور سیکلت ها باید جوری طراحی بشن که اولا یک سرنشین بیشتر نتونه سوارش بشه

 

دوما جوری باشن که سرعتش از 40 یا 50 کیلومتر بالاتر نره

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 4 توسط Abolfazl_r viewpost-left.png

بستن گارد اطراف پای راننده هم یکی از فکرای خوبه. البته به خاطر سنگین شدن، حجیم شدن بی مورد و بی ریخت شدن باز هم مسئله فروش پیش میاد.

پهن تر شدن لاستیک ها به لحاظ افزایش پایداری فکر خوبیه ولی از چالاکی موتور سیکلت کم میکنه.

موتور سیکلت های هوشمندی تولید بشه که وقتی سرنشینش کلاه ایمنی نداره روشن نشه.

یا اینکه علائم حیاطی سرنشین رو چک کنه. اگر خواب آلوده صندلیش ویبره بزنه. اگر خیلی مسته استارت نخوره.

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 5 توسط El Roman viewpost-left.png

تایرهای پهن تر (به قدری که موتور به سختی واژگون بشه)

شتاب کمتر ( برای جلوگیری از تکچرخ) (با استفاده از تایر های چسبنده تر هم میشه تا حدودی جلوش رو گرفت)

کلاه ایمنی با تکنلوژی های جدید (سبک و خنک) (یه چیزی مثل کلاه پیتر چک) (یه جور کلاه هم میشه طراحی کرد که موقع احساس خطر سریع دور سر رو بگیره و ازش محافظت کنه ؛ مثل کاری که کیسه هوا میکنه)

سیستم ترمز پیش رفته

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 6 توسط amin 202 viewpost-left.png

کلاه ایمنی ساخته شده از کیسه هوا ساخت دو کمپانی سازنده ی وسائل ایمنی سوئدی.

 

 

 

quote_icon.png ایده ی شماره 7 توسط vahid2007 viewpost-left.png

باید سیستم ترمز موتور مناسب با میزان سرعت موتور طراحی بشه

2 نوع لاستیک باید طوری باشه که بهترین اصطکاک رو از لحاظ در گیر بودن با جاده داشته باشه

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
ببخشید، فکر کنم اشتباهی اومدم تو فروم طراحی صنعتی...!!

 

 

نه درست اومدی داش. :w02:

و البته شهرسازی رشته ایست میان رشته ای!

و سفارش و بیان شرایط از ما ایده از اونا!

 

"شما یک کارشناسید" یک زیرشاخه ی غیرتخصصی است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...