رفتن به مطلب

آقایان چه ادکلنی استفاده کنند


ارسال های توصیه شده

برای آقایان چه فصلی چه عطری ؟

اصولا مردان تمايل دارند بوي عطر آنها از فاصله بسيار دور به مشام برسد به همين دليل اكثر آقايان سعي ميكنند عطر با رايحه تند استفاده كنند تا دوام عطر آنها افزايش يابد.

اما خوش بو بودن عطر به حجم اسانس به كار رفته بستگي دارد و دوام آن نيز به عوامل مختلفي از جمله رنگ پوست، چربي يا خشكي پوست، بستگي دارد.افرادي كه پوست چربي دارند، بوي عطرشان نسبت به افرادي كه پوستي خشك دارند، ماندگاري بيشتري دارد.

پوست چرب و مرطوب باعث نگهداري و ماندگاري بوي عطر ميشود. افرادي كه پوست خشك دارند، بهتر است در صورت امكان، عطر خود را در طول روز تجديد كنند،اما در اينجا بايد به اين مسائل توجه داشت كه عطرها براي فصول و دماهاي مختلف با هم متفاوت هستند.

عطرهايي كه بوي خيلي قوي دارند، زمستاني هستند و عطرهاي داراي بوي ضعيفتر، تابستاني و دليل اصلي اين امر آن است كه در زمستان به دليل سردتر بودن هوا تبخير الكل عطر كمتر است و در تابستان به دليل گرم بودن هوا تبخير آن بيشتر است. به همين دليل انتخاب درست عطر موجب ميشود كه شما بتوانيد از يك عطر مناسب برخوردار شويد كه هم از دوام و هم ماندگاري طولاني برخوردار است

رايحه عطر مردانه

اصولا عطرها براي شرايط و موقعيتهاي مختلف طراحي و توليد ميشوند تا با شخصيت، فصل، موقعيت و حالت فرد تناسب كامل داشته باشند.

البته موارد ديگري از قبيل ساعت، زمان در طول روز نيز تاثير بسزايي خواهند داشت. بنابراين، هيچ گونه استاندارد يا معيار ويژهاي براي افزايش اثر بخشي رايحه عطر وجود ندارد.

بر اين اساس رايحههاي مردانه به گروههاي: تازه (همانند رايحههاي زنانه)، آروماتيك (مركبات استوقدوس و شمعداني) و چوب (جلبك دريايي سدر لبنان)تقسيمبندي ميشود.بر اين اساس عطرها با توجه به رنگ پوست و جنس پوست به انواع مختلفي تقسيم ميشود.

بر همين اساس براي افرادي كه پوست روشن دارند استفاده از عطرهايي كه رايحه گلها در آنها به كار رفته توصيه ميشود و براي پوستهاي گندمي به كار بردن رايحههاي oriental يا مشرق زميني مناسبتر است. در عين حال افرادي كه پوست روشني دارند بهتر است از بوهاي خنك وترش يا خنك و تلخ استفاده كنند چون اين رايحهها با پوستشان سازگاري بيشتري دارد و دوامش هم بيشتر است.به افراد سبزه و گندمي هم رايحههاي گرم و شيرين توصيه ميشود.

عطرهای مردانه در نوع رایحه با عطرهای زنانه تفاوت دارند ضمن اینکه معمولا از غلظت اسانس و در نتیجه شدت رایحه بيشتري برخوردارند. به همین دلیل گاهی عطرفروشیها از شما می خواهند برای عطرهای مردانه واژه ادوکلن را به جاي عطر به کار ببرید!

دوام و ماندگاري رايحههايي كه مردان استفاده ميكنند به ترتيب از كم به زياد عبارتند از عطر، ادوتوالت و ادوكلن كه فرق اين محصولات تنها در ميزان غلظت عصاره روغني سازنده بوهاي گوناگون آنها است.

بديهي است هر چقدر غلظت عصاره روغني در يك بو بيشتر باشد، ماندگاري عطر هم بيشتر خواهد بود و هر چه قدر كه مقدار روغن اسانس در عطر بيشتر باشد،

همچنين با افزايش مقدار روغن اسانس در عطر قيمت و بهاي آن نيز افزايش خواهد يافت.

غلظت روغن اسانس عطر يا پارتيوم در كلاسيك بيشتر است به طوري كه گاهي اوقات غلظت آنها به 30درصد نيز ميرسد .

قيمت اين كالا هم به دليل بالا بودندرصد روغن اسانس بيشتر از بقيه است، بنابراين پيشنهاد ميشود تا از عطر يا پارتيوم كلاسيك به گونه اي استفاده شود كه تاثير و بازدهي بهتر و مطلوبتري داشته باشد. در صورتيكه از يك بطري كوچك عطر خوب استفاده شود، بيش از ادوپرتيوم دوام خواهد داشت، ولي استفاده از هر كدام از محصولات بالا بستگي به ذوق و سليقه مصرفكننده دارد

parsianforum.com

گردآوری :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
عطر رو باید به لباس زد یا پوست؟؟؟؟:ws52:

 

باید به پوست زدو تا آنجا که من میدانم پشت گوش مناسب ترین جا برای زدن عطر است چون ماندگاری بیشتری دارد:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...