رفتن به مطلب

مناطق گردشگری وتفریحی کرج


ارسال های توصیه شده

ارنگه بزرگ

 

در جاده چالوس در میان راه از مسیر کرج به چالوس دهکده زیبایی در 20 کیلومتری قبل از رسیدن به تونلهای پی در پی سد امیر کبیر در کوهپایه و در مسیر فرعی از جاده چالوس که با تابلوی اداره راهداری دهستان ارنگه را مشخص نموده و با عبور از مسیر جاده ارنگه که حدوده 2 کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد به دهستان زیبا و کهن ارنگه وارد میشویم. این دهستان با توجه به موقعیت جغرافیایی در کوهپایه قرار دارد و دارایه اب و هوای عالی و امکانات زیستی از جمله آب,برق,تلفن,و غیره بوده که موجب شده است مردم اهل انجا با وضع موجود مرکزیت زندگی را در تهران یا کرج ادامه داده و فقط به عنوان ییلاق و یا روزهای تعطیل بصورت تفریحی از ان دهستان خوش اب و هوا استفاده کنند. مردم ساکن در این دهستان بصورت دائم و بهره وری از باغداری و نگهداری اقشام امرار معاش و گذران عمر میکنن. یکی از شهرتهای ارنگه میتوان میوه بهشتی سیب خوش طعم و مزه ان را نام برد.

 

Img.0073.jpg

 

 

Img.0066.jpg

 

 

Img.0075.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

غار یخ مراد

 

يخ مراد با قنديل‌هاي يخي زيبايش مشهور است كه تا اواسط خردادماه عمر مي كنند. غار «يخ مراد» در مسير جاده تهران - چالوس در منطقه گچسر و در مكاني به نام آزادبر قرار دارد. برودت غار به اندازه اي است كه تا خرداد ماه نيز مي‌توان قنديل‌هاي يخ را در آن ديد. ارتفاع اين غار از سطح دريا دو هزار و 500 متر است. دهانه غار سه متر پهنا و هشت متر ارتفاع دارد. يخ مراد سه تالار اصلي ، يك بركه يخي و يك آبشار يخي دارد. بهترين فصل ديدن آن اسفند و فروردين است كه قنديل‌ها به زيباترين شكل خود رسيده‌اند. براي رسيدن به غار يخ مراد بايد جاده چالوس را پيش بگيريد. در كيلومتر 60 جاده پس از روستاي نسا در سمت چپ جاده پلي وجود دارد كه به جاده‌اي خاكي مي‌انجامد. پس از طي 12 كيلومتر در اين جاده به يك دو راهي مي‌رسيد. سمت چپ به طرف روستاي آزادبر و سمت راست به طرف دهانه غار است. با يك ساعت پياده روي از اين دوراهي و عبور از روي پلي سيماني كه بر روي رودخانه آزادبر احداث شده است مي توان به مدخل غار رسيد . اين غار به دليل وجود يخ دائمي در داخل آن و اعتقاد اهالي آن منطقه به مراد دادن آن، يخ مراد نامگذاري شده است. اين غار به دليل داشتن چاه هايي عمودي در داخل خود احتياط غارنوردان را مي طلبد. در مدخل غار سنگ بزرگي واقع شده كه براي ورود به غار بايد آن را دور بزنيد. سپس به تالاري مي‌رسيد كه سه راه از آن منشعب مي‌شود. راه اول در سمت راست پس از حدود 20 متر به انتها مي‌‌رسد. راه مياني پس از 50 متر به لبه پرتگاهي مي رسد كه براي داخل شدن به آن بايد از وسايل فني كوهنوردي استفاده كرد. راه سوم يا راهروي دست چپ كه شاخه اصلي غار است، زيباترين قنديل‌ها را در ماههاي سرد سال دارد. پس از طي حدود 15 متر راه سرازير و لغزنده به شكافي به طول دو متر و عرض يك متر مي‌رسيد كه زير آن پرتگاه عميقي وجود دارد كه با ورقه‌اي آهني پلي روي اين شكاف ايجاد شده است. تالار دوم غار در ادامه راهرو قرار دارد. اين تالار دو برابر تالار اول است، تالار سوم كمي بزرگ‌تر از تالار دوم ولي بسيار مرتفع‌تر است. در پرتگاهي در انتهاي اين تالار بركه اي يخي و آبشاري از يخ وجود دارد.

 

ghar_yakh_morad.3.jpg

 

 

ghar_yakh_morad.2.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

رودخانه کرج

 

رودخانه کَرَج رودخانه‌ای است در شمال باختری تهران در ایران. رودخانه کرج از کوههای البرز جنوبی سرچشمه می‌گیرد. رود کرج از کوهی بنام کلون‌بسته سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسیری رودخانه ولایت رود نیز به رود کرج پیوسته و پس از گذر کردن از حاشیه شرقی شهر کرج وسیراب نمودن دشتهای کرج و شهریار به جاجرود می‌پیوندد. در سال ۱۳۴۲ بر روی رود کرج سد امیرکبیر که اولین سد چندمنظوره ایران بود ساخته شد.

 

rodkhane_karaj.2.jpg

 

 

rodkhane_karaj.3.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

آبشار خور

 

آبشار خور در روستای خور قرار دارد که يکي از شاخص هاي منحصر به فرد آن آبشارخور است که جزء مناطق ويژه طبيعت ايران است که حدود 60 متر ارتفاعورزشي همچون (کوهنوردي،پيست اسکي) مي باشد.

 

abshare_khor.jpg

 

 

abshare_khor.3.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

چشمه شاهدشت

 

آب معدنی شاهدشت در 35 کیلومتری جنوب کرج واقع است, که دارای مواد سولفاته سدیک کلرور کلسیک که برای بیماریهای پوستی و دستگاه گوارش و گواتر مفید است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

چشمه گله گیله

 

چشمه گله گیله این چشمه در بالاترین نقطه روستای شهر ستانک، در مسیر جاده کرج – چالوس، قرار دارد و فاصله‌اش تا تهران در حدود ۱۰۰ کیلومتر است. این چشمه از ارزش تفریحی بسیار مناسبی برخوردار است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...