رفتن به مطلب

ژاپنی‌ها خانه‌های خود را در برابر زلزله به ایربگ مجهز می‌کنند!


ارسال های توصیه شده

ببخشید، نمیدونستم این مطلب رو کجا باید بذارم. اگر جاش مناسب نیست مدیران محترم تغییر بدند...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ژاپن همچنان با تلاشی قابل تقدیر و ستایش به بازسازی خود پس از زلزله و سونامی سال گذشته ادامه می‌دهد. در همین حال یک شرکت ژاپنی متد جدیدی را برای جلوگیری از لرزش خانه‌ها در هنگام زلزله ابداع کرده است که در آن با الهام از ایربگ اتومبیل در هنگام زلزله خانه را سوار بر یک بالشتک پر از هوا می‌کند.

Air-Danshin-Giant-Airbags-Earthquake-Protection.jpg

این روش که توسط شرکت ایردانشین ابداع و توسعه یافته است با روش‌های مرسوم استفاده از تعدیل‌کننده‌های هوا و سیستم‌های ایزولاسیون کاملا متفاوت است. در این روش هنگامی که زلزله جریان پیدا می‌کند و اولین لرزش توسط حسگر دستگاه احساس می‌شود این حسگر یک کمپرسور بزرگ هوا را فعال می‌کند تا جریان هوا به سرعت در بالشتک بزرگ موجود در فونداسیون خانه وارد شود. با ایجاد فشار خانه به اندازه ۳ سانتیمتر به بالا رفته و بر روی این بالشتک شناور می‌شود و این بالشتک در واقع خانه را از تکان‌ها و لرزه‌های زمین عایق می‌کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پس از پایان لرزش‌ها نیز صاحبخانه می‌تواند از طریق یک دریچه که در داخل خانه قرار گرفته نسبت به تخلیه هویا بالشتک و برقراری ثبات در خانه اقدام کند و خانه به وضعیت فونداسیون ثابت خود بازگردد.

این سیستم اکنون در ۸۸ خانه در سرتاسر ژاپن نصب شده است و اکنون برای استفاده در ساختمان‌های بزرگتر و البته مهم‌تر همچون ساختمان‌های دولتی، برج‌های اداری بلند مرتبه و مجسمه‌های عظیم، مطرح شده و در دست بررسی است.

 

eh8lw959kgbrl3xgbuty.jpg

 

72kynzwg2wrsw4crjo.jpg

Source:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...