رفتن به مطلب

درس 6: افزایش دقت در gpsها


هادی ناصح

ارسال های توصیه شده

Gpsهای دستی به طور معمول دارای دقت قابل قبولی هستند. دقت اغلب گیرندها در محدوده بین 3 تا 10 متر قرار دارد. به این معنا که موقعیت شما را با حداکثر 3 تا 10 متر خطا مشخص می کنند. دقت 3 تا 10 متر برای فعالیت های کوه نوردی و طبیعت گردی دقت مناسب و قابل قبولی است. با این دقت مسیر را به خوبی می توان مشخص کرد و یا از مسیر تعیین شده عبور کرد. بعد از روشن کردن gps و برقراری ارتباط گیرنده میزان خطا را بر روی صفحه نمایشگر نشان می دهد.

 

attachment.php?attachmentid=10760&d=1321704463

 

 

 

از لحاظ تئوری هرچقدر سیگنال های ارسالی بیشتری توسط جی پی اس دریافت شود؛ دقت جی پی اس بالاتر خواهد رفت. به این ترتیب جی پی اس برای افزایش دقت لازم است در شرایطی قرار بگیرد که بهترین دید به ماهواره ها را داشته باشد. به این معنی که فضای بالای سر جی پی اس بهتر است حتی الامکان خالی بوده و توسط شاخ و برگ درختان و یا احیانا یک کوه یا دیواره های دره پوشانده نشود. موقعیت ماهواه ها در فضا در هر لحظه کاملا مشخص نیست و تقریبا در هر جایی از آسمان ممکن است قرار گرفته باشند لذا باید سعی شود دید جی پی اس به تمام آسمان باز باشد.

 

برای تشخیص اینکه گیرنده شما در لحظه با چند ماهواره ارتباط برقرار کرده است می توانید از بخش منوها وارد گزینه ماهواره ها (Satellite) شوید.

 

 

gps-training-015.jpg

 

 

با کلیک بر روی این گزینه وارد بخش زیر می شوید:

 

gps-training-011.jpg

 

 

در این بخش هرچه تعداد میله های توپر بیشتر باشد نشان دهنده تعداد بیشتری ماهواره در تماس است. مانند تصویر زیر

 

gps-training-025.jpg

 

 

 

قرار دادن جی پی اس در جیب و یا حتی انداختن آن در گردن درصدی از سیگنال ها را از بین می برد پس بهتر است در شرایطی که نیاز به حداکثر دقت دارید جی پی اس را در فضای دیگر مثلا بالای کوله به نحوی ثابت کنید. البته در شرایط نرمال نیازی به این کار نیست و جی پی اس حتی در جیب و گردن هم وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...