رفتن به مطلب

تاپـــیک رزومــــه کـــــاری متــــخصیصن نـــــواندیشان جهت استخدام


ارسال های توصیه شده

Federal-Skilled-Worker.jpg

سلام به تمامی اشخاصی که به این تاپیک دسترسی دارند:icon_gol::icon_gol:

 

* هدف از ایجاد این تاپیک ایجاد و درست کردن یک رزومه کاری از متخصصین نواندیشان می باشد(همچنین تمام مدیران و اشخاصی که دسترسی دارن:icon_gol:)همچمین کمک گرفتن از دوستان جهت رفع نواقص رزومه

امـــا چون شروع کاره به مرور این بخش تکمیل میشه و من پست اول رو ویرایش میکنم و قوانینش رو باهم تنظیم میکنیم.حال برای شروع به کار هر کدوم از افرادی که تمایل دارن بیان خودشون رو معرفی کنن حالا فامیلشون رو خواستن کامل ننویسن.

* هدف جمع آوری اطلاعات کاری خودمونه که به مرور اینجا قرار میدیم تا اگر روزی برای استخدام در شرکتی ،کارخونه ای احتیاج داشتیم اینجا یک فایل آماده به پیرینت و کاملی باشه.

«تحصیلات، مهارت‌ها و تجربیات خود را در دو صفحه خلاصه کنید.» شاید این کار خیلی آسان به نظر برسد، اما تهیه یکرزومه کاری خوب که باعث شود کارفرما شما را برای مصاحبه کاری دعوت کند، کار خیلی سختی است. پس از اینکه یک نسخه اولیه از رزومه خود تهیه کردید، نکات زیادی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید رزومه خود را بهتر کنید.

 

*دوستان اگر پیشنهادی دارن ارائه بدن تا بتونیم کنار هم به پیشرفته همدیگه کمک کنیم:icon_gol:

لینک به دیدگاه

امـــــــا در ابتدا یه سری قوانین و ریزه کاری هایی داره که من با سرچ تونستم چکیده ای از بهترین ها رو اینجا قرار بدم:a030:

 

پس قبل از زدن پست این متن رو کامل بخونید:w16::icon_gol:

ظاهر رزومه:‌ برداشت اول، مهم‌ترین و بادوام‌ترین برداشت است.

یک کارفرما ممکن است بیش از 50 درخواست‌نامه دریافت کند و تنها نیم ساعت وقت دارد که از بین آنها تعدادی را برای دعوت به مصاحبه انتخاب کند. بنابراین اگر اولین نگاه به رزومه کاری شما کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، چطور می‌توانید ترتیبی بدهید که مطمئن شوید رزومه شما نادیده گرفته نمی‌شود؟

  • از فونت واضح و مناسب استفاده کنید. همچنین اسیر این وسوسه نشوید که با استفاده از سایز کوچک‌تر فونت، بتوانید اطلاعات بیشتری را درون رزومه خود جا بدهید.
  • رزومه خود را به چند بخش تقسیم کنید. از پاراگرف‌های طولانی استفاده نکنید، چرا که در این صورت بسیاری از کارفرماها زحمت خواندن آن را به خود نمی‌دهند. از زیرعنوان‌ها استفاده کنید تا اطلاعات خود را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. از عبارات کوتاه یا لیست‌های نشانه‌دار (Bulleted List) استفاده کنید تا کارفرما بتواند مهارت‌ها و موفقیت‌های شما را به راحتی در رزومه‌تان پیدا کند.
  • ثابت قدم باشید. نحوه صفحه‌آرایی و عنوان‌بندی را در تمام رزومه رعایت کنید تا مشخص شود که کجا یک بخش تمام، و بخش دیگر آغاز می‌شود. از کلید Tab برای جلو بردن ابتدای خطوط استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام حاشیه‌ها دقیقا زیر هم قرار می‌گیرند. برای لیست تمام کارهایتان از یک نوع نشانه‌گذاری استفاده کنید. جزئیات ریز می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را در ظاهر و تاثیر رزومه شما ایجاد کند.
  • از کاغذ مناسب و خوش‌رنگ برای رزومه خود استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که کاغذهای عجیب و غریب و نامناسب شاید باعث دیده شدن رزومه شما شوند، اما اغلب تاثیرات منفی از خود بر جای می‌گذارند.

اطلاعات فردی

یک کارفرما نیاز دارد که بداند شما که هستید و چطور می‌توان به شما دسترسی داشت. آیا تمام چیزی که شما نیاز دارید، ذکر دقیق اسم و جزئیات تماس است؟ مسلما این کافی نیست!

  • وضعیت سربازی و تاهل خود را ذکر نکنید. آوردن تاریخ تولد و ملیت اختیاری است.
  • حواستان به ردپای دیجیتالی که بر جای می‌گذارید باشد. اگر رزومه خود را از طریق سایت شرکت ارسال می‌کنید، آدرس و شماره تلفن ثابت خود را فراموش کنید. تماس گرفتن با شما از طریق ای‌میل یا تلفن همراه خیلی راحت‌تر است.
  • آیا به یک آدرس ای‌میل جدید نیاز دارید؟ یک آدرس ای‌میل خنده‌دار شاید به درد شبکه های اجتماعی و دوستانتان بخورد، اما چنین آدرسی در رزومه کاری شما غیرحرفه‌ای است و حتی می‌تواند توهین تلقی شود.

نمایه شخصیجلب توجه کارفرما با یک پاراگراف کوتاه و متمرکز خوب است، اما یک نمایه (توصیف فردی) بی‌هدف و نامربوط می‌تواند در کسری از ثانیه رزومه شما را به سطل زباله هدایت کند! بنابراین چطور می‌توان بین اینها تعادل برقرار کرد؟

  • درباره شخصیت‌تان با آب وتاب تعریف نکنید. شما قرار است یک مصاحبه کاری به دست آورید نه یک قرار دوستانه!
  • چند مورد از شرایط و نیازهای مورد نظر کارفرما را انتخاب کنید و توضیح دهید که چرا شما برای این کار مناسب هستید.
  • اگر اهداف شغلی خود را ذکر می‌کنید، آنها را به طور خاص مشخص کنید. عباراتی مانند «من به دنبال یک شغل خوب در یک شرکت فعال هستم» بیش از حد مبهم است. بیان کردن اینکه دقیقا به دنبال چه چیزی هستید، شما را انسان متمرکز و دقیقی نشان می‌دهد؛ اما حواستان به دو چیز باشد: اول اینکه اهداف شما با شغلی که برای آن درخواست می‌دهید هماهنگ باشد، و دوم اینکه باید نمایه‌تان را به تناسب هر درخواست شغلی اصلاح کنید.

حاشیه نرویدشما برای نشان دادن لیاقت خود تنها دو صفحه در اختیار دارید، پس دقت کنید که رزومه کاریتان باید با معیارهای کارفرما مطابقت داشته باشد.

  • تمام نمرات درسی و پروژه‌های خود را لیست نکنید. تعداد اندکی از آنها را انتخاب کنید که نشان دهنده دانش یا مهارت‌های مرتبط با شغل مورد نظر باشد. مهارت‌های آزمایشگاهی خود را در صورتی که برای کار مورد نظر لازم هستند ذکر کنید، در غیر این صورت آنها را فراموش کنید.
  • اگر برای یک شغل غیرعلمی درخواست می‌دهید، تنها لازم است که عنوان مدرک و نتیجه نهایی را ذکر کنید (مانند نام دانشگاه و تاریخ دریافت مدرک). مهارت‌های مرتبطی را که کسب کرده‌اید فراموش نکنید، مانند روش‌های آماری، مهارت‌های تحلیل و حل مساله، و توانایی‌های مدیریتی.
  • خودتان را دست کم نگیرید. اشاره به کارهای زمان دانشجویی، فعالیت‌های داوطلبانه و کارهای پاره‌وقت، راه‌های خوبی برای نشان دادن مهارت‌های و موفقیت‌های مرتبط است.

رزومه‌تان را بر اساس زندگی خودتان سامان‌دهی کنید

تنها یک روش درست برای سامان دهی رزومه شما وجود دارد. بنابراین نگران نباشید که رزومه کاری دوستان‌تان با رزومه شما خیلی متفاوت است. هر دوی آنها ممکن است خوب باشد.

  • مهارت‌های اصلی خود را در صفحه نخست ذکر کنید. فکر کنید که چه چیزی بیشتر از همه کارفرما را جذب می‌کند: نمرات شما؟ تجربه کاری‌تان؟ مهارت‌های آزمایشگاهی شما؟ تجربیات کاری مرتبط؟
  • بخش‌های مختلف رزومه را برای تاثیر بیشتر به چند قسمت تقسیم کنید. اگر کارهای پاره وقت زیادی را انجام داده‌اید اما می‌خواهید تنها یک یا دو نمونه از آنها را پررنگ کنید، می‌توانید بخش تجارب کاری را به دو قسمت تجربیات مرتبط و سایر تجربیات تقسیم کنید.
  • به رزومه‌ها و قالب‌های نمونه نگاه کنید تا از آنها ایده بگیرید، اما آنها را عینا کپی نکنید. بسیار بعید است که زندگی شما دقیقا شبیه ساختار زندگی شخص دیگری باشد.

و در آخر، از دیگران کمک بخواهید. می‌توانید حتی پس از فارغ‌التحصیلی از مرکز کاریابی دانشگاه بخواهید تا رزومه کاری شما را بررسی کند.منبع: خبرآنلاین به نقل از نیوساینتیست

لینک به دیدگاه

نوشتن یک رزومه خوب

4t1e2iog9zitwvmd00j.jpg

رزومه هویت، ارزش، قابلیت و سابقه مهارت شماست. در حقیقت بازتابی از ویژگی‌ها و شخصیت شما در برگه‌های رزومه نهفته است.آسا‌‌ن‌ترین و بهترین راه برای ابراز نیاز به شغل، ارائه رزومه یا سابقه شغلی و مهارتی است. در واقع این کار نخستین نشانه و موج مثبت برای همکاری است. در هر حال ارائه رزومه و همراه داشتن آن در شرایط مختلف آمادگی شما را در انتخاب‌های شغلی‌تان افزایش می‌دهد و مانند سربازی که همیشه با اسلحه پر به میدان نبرد می‌رود، شما نیز با همراه داشتن رزومه درهرشرایطی آماده به کار خواهید بود. رزومه معیار مشخصی دارد.

با نگاهی اجمالی به چند رزومه قالب‌های آن را به راحتی خواهید آموخت و خودتان خواهید توانست تا طبق شرایط فعلی رزومه‌تان را بنویسید. برای آگاهی از محتوای رزومه و افزایش احتمال پذیرش خود نزد کارفرمایان مختلف، به نکات زیر توجه فرمایید :

 

چند توصیه درباره ارائه رزومه :

۱٫ محتوا و قالب رزومه خود را منطبق با قوانین کشور مقصد ویرایش کنید.

۲٫ ممکن است رزومه شما براساس تشخیص نمایندگان و برای ارسال به کشوری دیگر احتیاج به ترجمه داشته باشد.

۳. برای اطلاعات بیشتر و اطمینان نمایندگان خارجی، از شرکت‌هایی که در آن‌ها سابقه‌کاری دارید، تاییدیه دریافت کنید. رزومه باید در طول سال‌های مختلف براساس قابلیت‌ها و سوابق شما تغییر کند. نباید از یک رزومه ثابت با جملاتی تکراری برای ارسال به شرکت‌های مختلف استفاده شود. هرسال مطابق با مسئولیت‌ها، موفقیت‌ها و مهارت‌های خود برسوابق کاری خود بیفزایید. این نکته را به یاد داشته باشید: هرچه میزان سوابق و مهارت‌های شما بیشتر باشد احتمال پذیرش نیز افزایش می‌یابد.

۴٫ اگر به هر دلیلی سوابق کاری شما به میزان لازم نیست، می‌توانید با استفاده از استعدادها و مهارت‌های دیگر، نقاط ضعف خود را بپوشانید.

این ویژگی‌ها عبارتند از :

میزان علاقه،

توانایی اجرای کارهای مختلف در شرایط دشوار،

تجربه کافی در حل مسائل و مشکلات کاری،

استفاده از مدیریتی صحیح در مواقع بحرانی،

احساس مسئولیت،

حسن اجرای قوانین کار،

اخلاق و رفتار شایسته در محیط کار،

ابراز رضایت کارفرمای پیشین،

لوح‌های سپاس و تقدیرنامه‌های مختلفی که به دلایل مختلف کسب کرده‌اید،

سوابق تحصیلی ممتاز،

علاقه حرفه‌ای شما در امور مختلف،

استفاده از نوآوری‌ها و ابداعات مختلف،

روحیه انتقادپذیری و انعطاف‌پذیری.

همان طور که می‌دانید، سوابق کاری با مکمل‌هایی که ذکر شدند بر قابلیت‌های شما درمقابل کارفرمای جدید می‌افزایند و از طریق راهکارهای مناسب دیگر، مشکل سوابق کم شما را حل می‌کنند.

۵٫ اگر سوابق کاری شما زیاد است، برای طولانی نشدن رزومه، مهم‌ترین و جدیدترین آن‌ها را ذکر کنید.

۶٫ ازپرداختن به مسائل غیرضروری مانند علاقمندی‌ها و سرگرمی‌ها خودداری کنید.

۷٫ هیچ وقت درباره شغل مورد نظرتان در رزومه چیزی ننویسید، اگر این‌طور عمل کنید کارفرما خواهد فهمید که شما مستقیما خواستار پست خاصی هستید و یا به نوعی او را مجبور به پذیرش موقعیت خاصی می‌کنید.

۸٫ هیچ وقت در بیان استعدادها،توانایی‌ها و سوابق شغلی اغراق نکنید. زیرا دیر یا زود همه چیز برای کارفرما روشن خواهد شد. با این کار نه تنها احتمال موفقیت خود را کاهش می‌دهید، بلکه تصور بدی نیز به وجود خواهد آمد.

۹٫ هیچ وقت درباره میزان دریافت حقوق و ساعات کاری در رزومه چیزی ننویسید. مطمئنا پس ازپذیرش، کارفرما درباره ساعات کاری و شرایط پرداخت حقوق، توضیحات لازم را به شما خواهد داد.

۱۰٫ هیچ وقت درباره نحوه انصراف و یا خارج شدن از محیط کار سابق در رزومه چیزی ننویسید، این مسئله تنها به خود شما مربوط می‌شود و هیچ کس دیگری تا زمانی که لازم نباشد، نباید از آن مطلع شود. تنها سابقه فعالیت، رضایت و تاییدیه کارفرمای پیشین شما ارزشمند است. بنابراین تا حد امکان از حاشیه‌پردازی خودداری کنید.

۱۱٫ در رزومه حروف اختصاری ننویسید. متن رزومه باید کامل، مرتب و بدون غلط‌های تایپی باشد. زیرجملات خط نکشید و جز درموارد تاکید آن‌ها را با فونت بزرگتر ننویسید.

۱۲٫ کاغذ رزومه باید سفید، ساده و تانخورده باشد. فقط از قلم مشکی برای تایپ استفاده کنید. اصلا ضرورتی ندارد که از چند قلم متفاوت استفاده کنید.

۱۳٫ رزومه به هیچ وجه نباید دست نویس باشد. حتی اگر یک کلمه جا افتاده باشد. هرگونه خط خوردگی احتمال موفقیت شما را ضعیف‌تر خواهد کرد. بنابراین برای اطمینان بیشتر یک بار رزومه را پرینت بگیرید و پس از چندین بار مطالعه دقیق، پرینت نهایی را ارسال کنید.

یک نکته :

هیچ‌گاه تنها با ارسال یک رزومه به یک شرکت خاص اکتفا نکنید. همزمان به چند شرکت معتبر رزومه بفرستید تا میزان توانایی‌ها و مهارت‌های خویش را بازیابید. از پذیرفته نشدن نهراسید، و شانس خود را بار دیگر بیازمایید. ارسال رزومه به شرکت‌های بین المللی آیا تاکنون درباره ارسال رزومه خود به شرکت‌های بین‌المللی اندیشیده‌اید؟ آیا به اشتغال در کشورهای دیگر علاقمند هستید؟ برای این کار باید برمهارت‌های خود بیفزایید‌، کلاس‌های آموزشی مختلفی را بگذرانید و در زبان خارجه آن کشور نیز مهارت‌هایی را کسب کنید. اما اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن پرداخت، مهارت‌، دانش، آمادگی و رزومه شما است.

اصولا کار در شرکت‌های بین‌المللی نیاز به مهارتهایی بسیار بالا و ویژگی‌های خاص دارد. شما باید در مقایسه با کارجویان کشورهای دیگر و مهارت‌های مختلف برگزیده شوید. رقیبان شما افرادی کارآزموده با سوابق کاری درخشان در شرکت‌های بزرگ تجاری هستند. بنابراین برای پذیرش در چنین شرکت‌هایی باید سوابق کاری بسیار موفقی داشته باشید. هر کشوری براساس قوانین خود، سبک‌های پذیرش خاصی دارد.

مثلا در کشور امریکا اصلا نیازی به ارائه عکس در رزومه نیست، مگر در مواردی که فرستنده رزومه، یک مدل تبلیغاتی و یا بازیگر باشد. همچنین به ذکر تاریخ تولد، وضعیت تاهل و یا مشخصات شخصی نیاز ندارید. درعوض چنین قوانینی در کشورهای اروپایی و آسیایی به شدت اعمال می شوند.

برخلاف سایر کشورها در امریکا و کانادا، تجربه‌ها و سوابق کاری افراد در رزومه از آخرین تاریخ کاری آن‌ها، تا اولین، ذکر می‌شوند. درصورتی‌که در کشورهای دیگر قواعد رزومه‌نویسی اساسا به‌گونه‌ای دیگر تعریف شده است. درواقع وجه تمایز رزومه‌ها در این دو کشور(آمریکا و کانادا) براساس بالاترین رتبه شغلی، آخرین سمت و آخرین شغل است. به این ترتیب نیازی به مرور سوابق سال‌های گذشته نیست و در اولین نگاه، آخرین سمت فرد مشخص می‌شود. اما این قاعده در کشورهای اروپایی و آسیایی کاملا برعکس است. در این کشورها مسیر نزولی به صعودی سوابق بررسی می‌شود.

بنابراین در جایگاه یک متقاضی کار باید به مقررات کشور مقصد کاملا آگاه باشید و این موارد را در رزومه خود اعمال کنید.

براساس قوانین کشور مقصد، سعی کنید تا شرایط کاری و فرهنگی خود را با همان کشور هماهنگ کنید، مثلا اگر خواستار کار در کانادا هستید، باید طبق قوانین کار، مهاجرت، فرهنگ و انتظارات کارفرمای کانادایی خود عمل نمایید. سعی کنید در محیط کار انعطاف‌پذیر و روشنفکر باشید.

در محل کارشما افراد مختلف از ملیت‌های متفاوتی هستند. بنابراین باید رابطه مسالمت‌آمیزی با آنان داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید: اشتیاق به کارآموزی و کسب مهارت و انطباق با محیط کار، کلیدهای موفقیت شما در این جریان هستند. از پرسش درباره مسائل کوچک و بزرگ نهراسید. تمامی این رفتارها نتیجه نحوه انطباق‌پذیری شما با محیط جدید کاری‌اند.

 

نحوه پذیرش شرکت‌های مختلف، متفاوت است. پذیرفته نشدن دلیل بر ناتوانی نیست.

حرف آخر

رزومه هویت، ارزش، قابلیت و سابقه مهارت شماست. در حقیقت بازتابی از ویژگی‌ها و شخصیت شما در برگه‌های رزومه نهفته است. اینکه چه طور خود را توصیف خواهید کرد و چگونه از اجرای ماموریت‌های محوله برخواهید آمد، نشان دهنده ماهیت و ذات شماست. رزومه آیینه تمای نمای استعدادها و حاصل مهارت‌های دوران تحصیل و اشتغال است. سال‌هایی که برای رسیدن به هدف، سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌اید و اکنون با کوله‌باری از تجربه، به دنیایی نوین گام نهاده‌اید. بنابراین صفحات موفقیت خود را صادقانه بنویسید.

لینک به دیدگاه

در این پست نمونه رزومه های دانشجویی وکاری رو می توانید مشاهده کنید

 

:ws56:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ResumeTool.jpg

پیش از نوشتن رزومه

- از خود بپرسید: هدف شما از نوشتن این روزمه چیست؟ آکادمیک؟ یافتن شغل؟ شروع کسب و کار؟ پاسخ این سوال مشخص می کند که باید روی چه بخش هایی تاکید کنید.

- قدم مهم بعدی این است که اطلاعات مربوط به تحصیلات و فعالیتتان را به صورت دقیق در صفحه ای جداگانه فهرست کنید.

- به یاد آوردن و جمع آوری زمانها، مکانها، و جزییات دقیقی که در رزومه می آید، کاری سخت و وقت گیر است؛ بنابراین بهتر است این فهرست همیشه به روز باشد تا موقع نوشتن رزومه به مشکل برنخورید.

- توجه کنید که رزومه شما نباید طولانی باشد. ۱ تا ۲ صفحه برای یک رزومه، کافیست. همه فعالیت ها و کارهایی را که در طول زندگی انجام داده اید، ننویسید.

- خودتان را جای قضاوت کنندگان بگذارید و فکر کنید که در آن چند دقیقه ای که به رزومه شما می پردازند به دنبال چه بخشی از تجارب و مهارت های شما خواهند بود. بر آنها تاکید کنید.

 

نوشتن رزومه

نوع قالب بستگی زیادی به سلیقه ی اشخاص دارد و نمی توان شکل یکسان و استانداردی را به همگان توصیه کرد. با این حال نظم و یکدستی فاصله بندی ها، فونت متن و چیدمان صفحه، خواندن رزومه را آسان تر می کنند.

- صفحه نباید خیلی شلوغ یا برعکس خالی به نظر آید.

- از فونتهای متعارف استفاده کنید، مخصوصا اگر رزومه را ایمیل می کنید و از امکانات کامپیوتر گیرنده بی خبرید. فونت باید سیاه واندازه آن بین ۱۰ تا ۱۲ باشد.

- اگر رزومه را پرینت می کنید از کاغذهای مرغوب ولی ساده استفاده کنید.

- آنچه که اهمیت بیشتری دارد روانی، گویایی و در نهایت اختصار در لحن و زبان رزومه است.

- روان بنویسید و در مورد دیکته و دستور زبان وسواس به خرج دهید. یک اشتباه پیش پا افتاده ممکن است در نگاه تیزبین خواننده شما را مطلقا نامناسب جلوه دهد.

- مثبت باشید و بیشتر به دستاوردها و همکاری هایی که داشته اید اشاره کنید تا وظایفی که بر دوش شما بوده.

مثال : «برگزاری بیش از ده دوره آموزشی در زمینه..... در ۶ ماه به شیوه.... » بسیار جالب تر است از گفتن «موظف به برگزاری ده دوره آموزشی در زمینه..... در ۶ماه.»

- با اعتماد به نفس بنویسید واز سابقه کاری تان شرمگین نباشید. قضاوت خواننده به لحن ارائه شما بستگی دارد.

مثال: به جای اینکه بگویید «تلفن ها را پاسخ می دادم» بگویید «۴۳ شرکت مختلف پاسخگوی تلفن های من از شرکت.... بوده اند.» جمله اول می گوید من این کار را انجام دادم. جمله دوم می گوید من این کار را کرده ام و آماده ام برای شما هم انجام دهم.

- لحنتان باید شما را قوی ولی در عین حال منعطف و علاقه مند نشان دهد. همه ما کار با افراد جذاب و متفاوت را به کار با افراد کند و بی تحرک ترجیح می دهیم. پس از جملاتی استفاده کنید که شما را نه ساکت جلوه کند و نه با توانایی های غلو شده. بر بهترین کارهایی که انجام داده اید تاکید کنید و طوری بنویسید که خواننده بخواهد شما را ملاقات کند و از شما بپرسد که چگونه از عهده این کارها برآمده اید.

نبایدهای نوشتن رزومه:

- راجع به توقعاتتان ننویسید.این کار را به زمانی واگذار کنید که پیشنهاد شما پذیرفته شده است.

- کارهایی را که انجام نداده اید و بلد نیستید ذکر نکنید. اگر در حال یادگرفتن هستید به طور شفاف شرح دهید که در حال فراگیری هستید.

- خودتان را فراتر از آنچه هستید و می دانید نشان ندهید. گرد کردن چشم بررسی کننده را برای روز مصاحبه نگه دارید.

- از دستاوردهای دوران کودکی و نوجوانی خود ننویسید.

- درباره نقاط ضعف شخصیتی خود ننویسید. اگر در این باره در دیدارهای آینده سوالی از شما شد، آن زمان می توانید پاسخ دهید.

- به سن، نژاد، قومیت، مذهب، جنسیت و محل تولد خود اشاره نکنید، مگر اینکه از شما خواسته شده باشد.

- هرگز عکس خود را در رزومه قرار ندهید، مگر اینکه نوع کار شما ایجاب می کند.

پس از نوشتن رزومه…

- چند بار آن را دوره کنید. ایرادها را برطرف و مطالب زائد را حذف کنید.

- از صاحب نظرانی بخواهید که رزومه شما را دقیق بخوانند و درباره لحن و شیوه ارائه آن نظر بدهند و مطالب زائد را به شما گوشزد کنند.

- انتقادها را جدی بگیرید و اگر درست هستند آنها را اجرا کنید.

متن و بدنه رزومه:

رزومه معمولا شامل بخش های زیر است. البته با توجه به اولویت ها و نوع کاری که برای آن رزومه تهیه می کنید می توانید بخش های مختلف را جلوتر و یا عقب تر بنویسید.

۱. اطلاعات فردی شما: نام و نام خانوادگی، ایمیل، آدرس، شماره تلفن. آدرس ایمیل شما باید مناسب محیط کاری باشد. می توانید برای این منظوریک ایمیل با نام و نام خانوادگی تان بسازید.

۲. یک خط از هدف شما برای فرستادن این رزومه

مثال: من علاقه مند به ایجاد یک مرکز خدمات توانبخشی هستم.

۳. سوابق تحصیلی شما: ترتیب نوشتن این سوابق از آخر به اول است. سال شروع و پایان، نام و محل دانشگاه یا آموزشکده و مدرک اخذ شده از اطلاعاتی هستند که در این قسمت باید ذکر شوند. هرگونه گواهینامه ای که در دوره های آموزشی مختلف کسب کرده اید را می توانید به این فهرست اضافه کنید.

۴. سوابق کاری: همچون قسمت تحصیلات این بخش را از آخر به اول پُر کنید. به خاطر داشته باشید که در عین رعایت اختصار، به مقام، موفقیت ها و وظایف کلیدی تان در آن شغل حتماً اشاره کنید. چون هریک از وظایف شما می تواند معرف یک توانایی شما باشد. سوابق کارآموزی و کارهای پاره وقت را هم ذکر کنید.

۵. مهارت ها: در این بخش مهارت هایی را که از آنها بهره مندید بیاورید. این مهارت ها می توانند زبانی، فنی، کامپیوتری و غیره باشند.

۶. توانایی های شخصیتی: این توانایی ها را با شناختی که از خود دارید و با توجه به ماهیت هدفتان فهرست کنید.

مثال: ایجاد ارتباط، مدیریت، انجام کار گروهی، ابتکار عمل، قابل اعتماد و اتکا بودن، تعهد، پیگیری و...

۷.پروژه های آکادمیک و تحقیقاتی: اگر برای کار دانشگاهی رزومه می نویسید این بخش را می توانید پیش از سوابق کاری بنویسید. همه پروژه های خود را از آخر به اول بنویسید.

۸. جوائز: اگر لوح تقدیر و یا جایزه ویژه ای از نهادهای داخلی و خارجی دریافت کرده اید، در این بخش با ذکر تاریخ فهرست کنید.

۹. مقالات و کتاب ها: اگر نویسنده یا مترجم بوده اید، یا مقاله هایی در نشریات به چاپ رسانده اید در این بخش به آن ها اشاره کنید. شیوه های مختلفی برای ذکر مرجع وجود دارند. روش پیشنهادی ما را در پایان مطلب بیابید.

۱۰. فعالیت های فردی: شاید شما فعالیتهای مختلفی، مانند عضویت در انجمن های خیریه یا مدنی، در زندگی اجتماعی خود داشته باشید که نتوانستید در قسمتهای بالا آنها را جای دهید. در این بخش به صورت مختصرومفید فعالیتهای خود را بیاورید. همچنین اگر در نواختن یک ساز مهارت دارید یا یک رشته ورزشی را حرفه ای دنبال می کنید می توانید در این فرصت آنها را ارائه دهید. بدیهی است که نوشتن فعالیت های روزمره توصیه نمی شود.

۱۱. در پایان رزومه قید کنید که در صورت نیاز به تحقیق اطلاعات تماس مدیر و همکاران سابق و یا معرفین را در اختیارشان خواهید گذاشت.

۱۲. در صورتی که از شما اطلاعات تماس معرف ها و یا مدیران سابق خواسته شد، نام، سمت کاری و شماره (یا ایمیل) تماسشان را جداگانه بفرستید. آوردن این اطلاعات در رزومه کار شما را ساده می کند ولی ممکن است اسباب نارضایتی معرفهایتان را فراهم کند.

نام خانوادگی، نام، نام مقاله، نام مجله (ایتالیک یا پررنگ نوشته شود)، شماره مجله و صفحه، تاریخ.

نام خانوادگی، نام، نام کتاب(ایتالیک یا پررنگ)، تاریخ چاپ.

نام خانوادگی، نام، ترجمه کتاب ....(ایتالیک یا پررنگ)، نام نویسنده کتاب، تاریخ چاپ ترجمه شما.

نام خانوادگی، نام، "نام پروژه"، نام استاد، تاریخ انجام پروژه.

 

 

:ws56:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

تایپیک جالبی هست ...

بعضی جاها خوب رزومه به صورت اینترنتی پر میشه ...

و بعضی جاها به صورت دستی هست در خود اداره یا کارخانه یا ... پر میشه در این حالت معمولا برای کارفرما تمیز نویسی و و واقعیت گفتن مهم هست ...

اصولادر رزومه کاری سعی کنید تمام سوابق کاری با بیمه یا بدون بیمه رو بنویسید تما هنرهاتون را بنویسید یعنی تمام کارایی که میتونید انجام بدید دوره ها و و و ....

و سعی کنید راست بنویسید چون دردسر میشه واستون ...:ws3:

من هم اینجوری رزومه پر کردم ...

و اینکه سعی کنید معرفانتون کاملا معتبر باشند ... و تمام شماره تماس هاشون درست باشه بخاطر اینکه برای خو د من تحقیق کردند از تمام معرفانم حتی از من شماره معرف معتبر در محل رو خواستند مثل صاحب سوپر مارکت یا نانوایی اینا ....

کلا سوالی در زمینه استخدامی داشتید من در خدمتتون هستم :icon_gol:

لینک به دیدگاه
تایپیک جالبی هست ...

بعضی جاها خوب رزومه به صورت اینترنتی پر میشه ...

و بعضی جاها به صورت دستی هست در خود اداره یا کارخانه یا ... پر میشه در این حالت معمولا برای کارفرما تمیز نویسی و و واقعیت گفتن مهم هست ...

اصولادر رزومه کاری سعی کنید تمام سوابق کاری با بیمه یا بدون بیمه رو بنویسید تما هنرهاتون را بنویسید یعنی تمام کارایی که میتونید انجام بدید دوره ها و و و ....

و سعی کنید راست بنویسید چون دردسر میشه واستون ...:ws3:

من هم اینجوری رزومه پر کردم ...

و اینکه سعی کنید معرفانتون کاملا معتبر باشند ... و تمام شماره تماس هاشون درست باشه بخاطر اینکه برای خو د من تحقیق کردند از تمام معرفانم حتی از من شماره معرف معتبر در محل رو خواستند مثل صاحب سوپر مارکت یا نانوایی اینا ....

کلا سوالی در زمینه استخدامی داشتید من در خدمتتون هستم :icon_gol:

 

چه عجب یکی پیدا شد :w139:

خب بستگی داره رزومه واسه کجا و چه ارگانی باشه دولتی و خصوصی خیلی فرق میکنه

ولی بطور کلی باید یه روزمه هممون آماده داشته باشیم یا خداقل فرمت کلیش و داشته باشیم که بتونیم در مواقع لزوم ازش استفاده کنیم

و با تمام این حرفا ها رزومه پارتی خیلی مهم تر از رزومه خود فرده:sigh:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

سلام

من متوجه نشدم

رزومه خودمون رو بنویسیم اینجا یا طریقه رزومه نوشتن رو برسی کنیم؟:ws3:

من فایل خام رزومه خودم رو دارم که خیلی وقت پیش تهیه کردم،اگر اون مد نظرتون هست که بگم،اگرم رزومه خودم رو میخاین که باز اون هم هست:ws3:

لینک به دیدگاه
سلام

من متوجه نشدم

رزومه خودمون رو بنویسیم اینجا یا طریقه رزومه نوشتن رو برسی کنیم؟:ws3:

من فایل خام رزومه خودم رو دارم که خیلی وقت پیش تهیه کردم،اگر اون مد نظرتون هست که بگم،اگرم رزومه خودم رو میخاین که باز اون هم هست:ws3:

بعد از 100 سال یه آدم بدرد بوخور واسه این تاپیک پیدا شد من میخواستم هر کی میاد با کمک بقیه یه رزومه واسه خودش اینجا درست کنه بقیه ام نظر بدن

تا هر وقت جایی خواستیم بریم واسه استخدام یه رزومه دمه دستی خوب و کامل اینجا بایگانی داشته باشیم چه بسا بعد ها خودمون مدیران آینده شدیم و دوستامونم دعوت کردیم واسه همکاری

والا اینقدر استقبال شد موندم کدوم پست رو جواب بدم:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
بعد از 100 سال یه آدم بدرد بوخور واسه این تاپیک پیدا شد من میخواستم هر کی میاد با کمک بقیه یه رزومه واسه خودش اینجا درست کنه بقیه ام نظر بدن

تا هر وقت جایی خواستیم بریم واسه استخدام یه رزومه دمه دستی خوب و کامل اینجا بایگانی داشته باشیم چه بسا بعد ها خودمون مدیران آینده شدیم و دوستامونم دعوت کردیم واسه همکاری

والا اینقدر استقبال شد موندم کدوم پست رو جواب بدم:banel_smiley_4:

درود

مهندس جان اول از خودت شروع کن و یه رزومه بده تا ما هم روند دست بیاد و ادامه بدیم

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

سلام دوسی ها............

چه تاپیک خوبی..icon_gol.gif

من الان یک ماهه میخوام رزومه پر کنم هنوز نتونستم:hanghead:

اصلا نمیدونم چطور باید فیلدهاشو پرکنم:hanghead:

همه نوشته ها تو پست های بالا رو خوندم..بعد گفتم خیلی خوبه الان دیگه بلد شدم...

اومدم پر کنم دیدم بلد نیستم بازم:sad0:

نمیدونم باید چی بنویسم بااینکه خیلی کارا انجام دادم......:hanghead:

از کجا نمونه پرشدش رو ببینم؟؟؟هستش تو نت؟؟؟

ممنونم:icon_gol:

لینک به دیدگاه

من یه همچین چیزی درست کردم.زیاد به دلم نمیشینه ولی بد نیستش:ws38:

 

نام: آنتونیو نام خانوادگی: مونتانا تاریخ تولد::ws3: شماره ملی::ws38:

 

شماره شناسنامه::whistle: تلفن ثابت: :sigh: تلفن همراه: :sigh:

 

آدرس پستی: تهران-انتهای اتوبان یادگار امام شمال-بعد از چهار راه فرحزاد:banel_smiley_4: کدپستی::banel_smiley_4:

Email

وضعیت تاهل: مجرد

 

وضعیت نظام وظیفه: معافیت از خدمت(کفالت)

 

 

سوابق تحصیلی:

 

[TABLE=width: 638]

[TR]

[TD]توضیحات[/TD]

[TD=colspan: 4]موسسه آموزشی[/TD]

[TD]سال خروج[/TD]

[TD]سال ورود[/TD]

[TD]مقطع تحصیلی[/TD]

[TD]ردیف[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]شهر[/TD]

[TD=colspan: 2]رشته[/TD]

[TD]نام[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 9]دوره های رسمی[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]با معدل 16.91[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]ریاضی[/TD]

[TD=colspan: 2]البرز[/TD]

[TD]1384[/TD]

[TD]1381[/TD]

[TD]دبیرستان[/TD]

[TD]1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]با معدل 15.98[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]ریاضی[/TD]

[TD=colspan: 2]مطهری[/TD]

[TD]1385[/TD]

[TD]1384[/TD]

[TD]پیش دانشگاهی[/TD]

[TD]2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]با معدل 17.06[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]عمران-عمران[/TD]

[TD=colspan: 2]آزاد- پرند[/TD]

[TD]1389[/TD]

[TD]1385[/TD]

[TD]کارشناسی[/TD]

[TD]3[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

سوابق آموزشی:

 

[TABLE=align: right]

[TR]

[TD]نمره[/TD]

[TD=colspan: 3]موسسه آموزشی[/TD]

[TD=colspan: 2]سال[/TD]

[TD]نام نرم افزار[/TD]

[TD]ردیف[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]شهر[/TD]

[TD]کشور[/TD]

[TD]نام[/TD]

[TD]پایان[/TD]

[TD]شروع[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]93/100[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]ایران[/TD]

[TD]بسیج دانشجویی استان تهران[/TD]

[TD]2/11/88[/TD]

[TD]1/8/88[/TD]

[TD]ETABS[/TD]

[TD]1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]93/100[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]ایران[/TD]

[TD]بسیج دانشجویی استان تهران[/TD]

[TD]2/11/88[/TD]

[TD]1/8/88[/TD]

[TD]SAFE[/TD]

[TD]2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]A[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]ایران[/TD]

[TD]خانه عمران[/TD]

[TD]15/5/90[/TD]

[TD]31/2/90[/TD]

[TD]SAP[/TD]

[TD]3[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]A[/TD]

[TD]تهران[/TD]

[TD]ایران[/TD]

[TD]خانه عمران[/TD]

[TD]15/3/90[/TD]

[TD]01/2/90[/TD]

[TD]Auto cad[/TD]

[TD]4[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و همچنین تسلط به نرم افزارهای Autodesk land desktop –Civil design-Excel,Seismo signal.

 

 

 

 

سوابق کارآموزی:

 

شرکت سوله گستران پرشین از تاریخ 1/8/89 تا 1/11/89در پروژه 270 واحدی مهرگان واقع در فاز 5 شهر جدید پرند به عنوان کارآموز مشغول به کار بوده‌ام.

از تاریخ 31/2/90 تا 31/04/90در مهندسین مشاور :ws3: کار آموز بوده ام.

 

سوابق حرفه‌ای:

از تاریخ 31/04/90 تازمان فعلی در مهندسین مشاور :ws3: به عنوان مهندس محاسب مشغول به کار می باشم.

سوابق کاری اینجانب در مهندسین مشاور مذکور عبارت است از:

طراحی ساختمان‌‌های جنبی کارخانه های سیمان گیلان سبز-آهک سبزوار-سیمان سفید گناباد-ذوب‌آهن پاسارگاد و ...

طراحی ساختمان پیش گرمکن کارخانه سیمان تهران و سیمان

طراحی پلتفرم های دسترسی و ایراسلایدهای کارخانه سیمان آبیک و سیمان سپاهان

طراحی مخازن آب هوایی و مخازن انبساط سیمان نیزارقم

طراحی مخازن آب زیرزمینی خام و صنعتی و آب گرم برگشتی کارخانه سیمان تهران

طراحی ساختمان‌های تغذیه آسیاب مواد و تغذیه آسیاب سیمان کارخانه سیمان تهران

طراحی ساختمان mixing plant و کلیه الواتورها و ایراسلایدهای مربوطه کارخانه سیمان سپاهان

طراحی ساختمان الکترو***** کارخانه سیمان آبیک

طراحی کل دپارتمان گچ(سوله-کراشر-باند انتقال بتنی-باند انتقال فلزی) کارخانه سیمان منددشتی

طراحی گالری انتقال کلینکر کارخانه سیمان منددشتی

طراحی ده ها ساختمان مسکونی و ویلائی و سوله های صنعتی در تهران و اطراف تهران

لینک به دیدگاه
من یه همچین چیزی درست کردم.زیاد به دلم نمیشینه ولی بد نیستش:ws38:

 

 

خب اول یه سوال رزومه شخصی یا برای جایی درستش کردی اگر همینجوریه خیلی خوبه ولی اگر جایی حواستی ببری بازم بسته به اون شرکت یا ارگان یا شخص داره اما این نکات رو توش رعایت کن

از متن بالا هم میتونی استفاده کنی برای اصلاح رزمت دادا

1 - این قانون تو رزومه باید رعایت بشه

. سوابق تحصیلی شما: ترتیب نوشتن این سوابق از آخر به اول است. سال شروع و پایان، نام و محل دانشگاه یا آموزشکده و مدرک اخذ شده از اطلاعاتی هستند که در این قسمت باید ذکر شوند. هرگونه گواهینامه ای که در دوره های آموزشی مختلف کسب کرده اید را می توانید به این فهرست اضافه کنید.

این ترتیب رو درست کن

 

در مورد سوابق کاری هم به همین شکل

سوابق کاری: همچون قسمت تحصیلات این بخش را از آخر به اول پُر کنید. به خاطر داشته باشید که در عین رعایت اختصار، به مقام، موفقیت ها و وظایف کلیدی تان در آن شغل حتماً اشاره کنید. چون هریک از وظایف شما می تواند معرف یک توانایی شما باشد. سوابق کارآموزی و کارهای پاره وقت را هم ذکر کنید.

مورد بعدی مهارت های فنی و اجرایی تم میتونی اضافه کنی

. مهارت ها: در این بخش مهارت هایی را که از آنها بهره مندید بیاورید. این مهارت ها می توانند زبانی، فنی، کامپیوتری و غیره باشند.

توانایی های شخصیتی: این توانایی ها را با شناختی که از خود دارید و با توجه به ماهیت هدفتان فهرست کنید.

مثال: ایجاد ارتباط، مدیریت، انجام کار گروهی، ابتکار عمل، قابل اعتماد و اتکا بودن، تعهد، پیگیری و...

دیگه همه اینا تا بعد اگر بازم موردی بود باهم بررسیش کنیم

:a030:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

دوستان در زیر دو نمونه رزومه هستش به علاوه یک فایل پی دی اف انگلیسی که در مورد بخشهای مختلف رزومه توضیحاتی داده و بعد نمونه آورده:a030:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

بچه ها این فرمت برا موقعی بود که تازه وارد بازار کار میشدم

میتونید بهش اضافه یا کم کنید

و پیشنهاد دارم خیلی به داشتن این و اون مدرک تاکید نداشته باشید

به نظر من مهمترین بخش پختگی در مصاحبه اس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

سلام دوستان

 

48460428892748566572.jpg

 

نرم افزار ResumeMaker Professional Deluxe v17.0 برای درست کردن رزومه انگلیسی بسیار خوب و جامع هست، در ضمن میتونین از خروجی نرم افزار که فایل ورد هست برای درست کردن رزومه فارسی خودتونم استفاده کنین

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...