رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

در ادامه سعي داريم چند مقاله مفيد در ارتباط با حمل و نقل را در اختيار دوستان عزيز قرار دهيم.

ابتدا چكيده اي در اختيار شما قرار خواهد گرفت و اصل مقاله به صورت pdf در پايان قرار خواهد گرفت.

اگر مقاله اي در اين زمينه سراغ داريد در ادامه اين بخش قرار دهيد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بررسي و مقايسه معيارهاي عملكردي سيستم اتوبوسراني شهر تهران با بيش از ۳۰ شهر جهان

 

تهيه كنندگان:

افشين شريعت مهيمني، مرتضي خشاي پور، حجت رضايي

 

چكيده:

گسترش شهر نشيني و به تبع آن افزايش طول سفرهاي شهري از يك سو و توسعه حمل و نقل عمومي از طرف ديگر، موجب شده است كه امروز مسائل و مشكلات متعددي را در شهرهاي مختلف دنيا به ويژه كلان شهر تهران شاهد باشيم. مشكلاتي كه مديران و برنامه ريزان شهري راه حل آن را در استفاده بيشتر و موثرتر استفاده از حمل و نقل عمومي جستجو مي كنند.

در ميان سيستمهاي حمل و نقل عمومي متداول در شهر تهران ، سامانه اتوبوسراني با توجه به انعطاف پذيري بيشتر نسبت به امكانات سرمايه گذاري و تغييرات تقاضا و همچنين انطباق بهتر به بافت شهري، نقش مهمي را در جابجايي مسافرين بر عهده دارد. ...

لينك دريافت مقاله به صورت كامل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تعيين قابليت قطار هوايي به عنوان سيستم حمل و نقل انبوه شهري

تهيه كنندگان:

دكتر كامبيز بهينا، دكتر جليل شاهي ، نويد خادمي

 

چكيده:

انتخاب يك سيستم حمل و نقل ريلي براي كريدور خاص شهري با انجام مطالعات زياد و در نظر گرفتن كليه پارامترهاي موثر سنجش و در نهايت اتخاذ روشهاي ارزيابي و انتخاب مناسب انجام مي پذيريد. يكي از پارامترهاي موثر در انتخاب يك سيستم ريلي تعيين ميزان ظرفيت حمل مسافر ان است. از آنجا كه سيستم مونوريل در ايران و جهان يك سيستم نوظهور است و از طرفي شاهد گسترش استفاده از آن در دهه اخير در جهان هستيم. ...

لينك دريافت اصل مقاله

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روش ابتكاري ارزيابي سهم راه آهن يريع در حمل و نقل درون شهري

تهيه كننده:

؟؟؟؟؟؟

 

چكيده:

اين مقاله روش ساده اي را جهت محاسبه سهم حمل و نقل قطار زير زميني شهري ارائه مي نمايد. با در دست داشتن مشخصات و منطقه بندي شهر و همچنين آمار و اطلاعات مربوط به توليد و توزيع سفر بين مناطق و همچنين سرانه سفر روزانه هر منطقه و اندازه گيري فواصل بين مراكز ثقل از يكديگر و فواصل از طريق مسير راه آهن زير زميني مورد نظر و محاسبه سرعت متوسط ساير وسائط نقليه عمومي و راه آهن زير زميني يك حوزه نفوذ يا فضايي فرضي براي استفاده كنندگان از قطار زير زميني تعريف مي شود. اين عمل با تبديل كليه متغييرها موثر به 3 متغيير هزينه ، راحتي و فاصله مدلسازي مي شود. پس از تعريف نفوذ سهم اين سيستم در هر منطقه شهري و در كل شهر استخراج شده و نهايتاً با استفاده از روش پيشنهادي ارزيابي سهم راه آهن زيررميني تهران به صورت مطالعه موردي مدلسازي مي گردد. ...

لينك دريافت اصل مقاله

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سيستم هوشمند حمل و نقل ريلي

تهييه كننده:

پژوهشكده حمل و نقل معاونت آموزش ، تحقيقات و فناوري وزارت راه و ترابري

 

مقدمه:

در مواجهه با روند افزايش سريع تقاضا براي سرعت و چگالي بالا در حمل و نقل ريلي ، صنعت حمل و نقل ريلي ناچار است به سمت هوشمند سازي سيستمهاي ريلي گام بردارد. زيرا در طول دهه هاي اخير با توسعه و گسترش زير ساخت هاي ريلي و مراحل پايه اي بكار گيري انفورماتيك ، حداكثر بهره برداري ممكن با استفاده از روشهاي سنتي حاصل شده است. در كشورهاي توسعه يافته، فرايند اطلاع رساني و نظارت در حمل و نقل ريلي به طور كامل پايان يافته است. بر اين اساس، فرايند هوشمند سازي در حال حاضر با هدف هوشمند سازي صنايع ريلي،*استراتژي زيربنايي و اصلي با هدف بهبود رقابت پذيري حمل و نقل ريلي با ساير گونه هاي حمل و نقل در قرن 21 انجام خواهد گرفت . ...

لينك دريافت كامل كتاب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بررسي تاثير متروهاي واصل به شهرهاي اقماريدر كاهش ترافيك و صرفه جويي هاي اقتصادي و ...

 

بررسي تاثير متروهاي واصل به شهرهاي اقماري در كاهش ترافيك و صرفه جويي هاي اقتصادي و زيست محيطي در كلان شهرها

 

تهييه كنندگان:

سيد جواد مير محمد صادقي، علي نسودي

 

چكيده:

با توجه به رشد سرسام آور جمعيت و توسعه شهرها، حمل و نقل همومي توسعه يافته و نياز به ايجاد راهكارهاي مناسب و توسعه سيستم هاي حمل و نقل سريع افزايش يافته است. با افزايش ترافيك و نيز متعاقب آن افزايش هزينه هاي اقتصادي و اجتماعي و زيست محيطي ، نياز به روشي براي كاهش ترافيك شهري و رفع معضلات فوق احساس مي شود. يكي از راههاي غلبه بر مشكلات در شهرها كاهش تراكم شهر توسط ايجاد شهركها و شهرهاي اقماري مي باشد. در اين ميان موضوع مهم در جذب مردم در اين شهرها ارتباط صحيح اين شهرها با شهر مركزي مي باشد. ...

 

 

لينك دريافت مقاله به صورت كامل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سامانه مسيربابحمل و نقل همگاني تهران ( سمت)

تهييه كنندگان:

بهمن رشيدي ، هادي صدر سادات ، عادله حقاني

 

چكيده:

نگرش به نظام آمد و شد كلان شهري همچون تهران وابسته به شرايط امروز كشور و جهان در حال تغيير و تحولي جدي است. محدوديت منابع سوخت و انرژي، سوق سريع به سمت حمل و نقل همگاني شهري و ... لزوم مديريت و به ويژه مذيريت تقاضا را دو چندان مي كند.

امروزه در تهران حدود 3 ميليون ماشين وجود دارد و روزانه 3 ميليون نفر براي حركت آنها بين مبادي و مقاصد مختلف تصميم مي گيرند در حالي كه پشتيباني اطلاعاتي مناسبي براي انتخاب مسير وجود ندارد. اگر استفاده كنندگان از سيستم حمل و نقل همگاني را به اين سيستم اضافه كنيم اهميت موضوع كاملاً مشهود مي شود. ...

 

 

لينك دريافت مقاله به صورت كامل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عنوان: شبكه حمل و نقل تهران تا چه حد در برابر زلزله آماده است

نويسنده: دكتر محمود حسيني

 

چكيده:

شبكه ترابري درون شهري نقشي تعيين كننده در موقعيت عمليات نيروهاي امداد و نجات در شرايط بحراني پس از زلزله بويژه در شهرهاي بزرگ دارا ميباشد. شبكه بزرگراهها و خيابانهاي شهر تهران كه در شرايط عادي داراي مشكلات متعدد به ويژه در ساعات اوج سفرهاي درون شهري مي باشد ، يقيناً پس از وقوع زلزله اي بزرگ كه زلزله شناسان پيش بيني نموده اند داراي وضعي بسيار بحراني خواهد شد . ...

 

اين مقاله رو مي تونيد از طريق زير دانلود كنيد.

 

لينك دانلود مقاله شبكه حمل و نقل تهران تا چه حد در برابر زلزله آماده است؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مناسب سازی محیط شهری برای عابر پیاده

 

نسیم ایرانمنش

 

چکیده:

نقش عابر پیاده در طراحی شهری نقش بسیار مهم و اساسی است كه متاسفانه دربسیاری نقاط دنیا از جمله درایران به فراموشی سپرده شده است.

ما دراغلب موارد خیابانها و فضاهایی راطراحی میكنیم كه الویت رابه عبوروسایل نقیه داده است و بنابراین برای انسانهایی كه ازاین فضاها استفاده میكنند شهریامكانی را میسازیم خطرناك، بدون احساس امنیت و خودمانی بودن در هنگام حضور در فضاهای شهری آن.

اتومبیلها روز به روز حاكمیت خود را بر شهر بیشتر میكنند و به دنبال آن نقش وحضور عابرپیاده در فضاهای شهری كمرنگ تر میشود. نتیجه این عمل ساختن شهرها با خصوصیات انسانی پایین است،فضاها فاقد حس هویت وصمیمیت هستند و انسان به فردی غریبه در فضاهای شهری تبدیل می شود.

یكی دیگر از پیامدهای منفی آن عدم امكان حضور افراد ناتوان و كم توان در فضاهای شهری است ، در واقع با ایجاد فضاهای غیر ایمن و مخاطره آمیز سالمندان و معلولان و خردسالان امكان استفاده از این نوع فضاها را نخواهند داشت كه این به نوع خود نقص بزرگی در عملكرد یك محیط شهری به شمار می رود .

طراح شهری به عنوان سازمان دهنده به این عوامل باید به راهكارهای در این رابطه بیاندیشد تا فضاهای شهری خاصیت انسانی تری پیدا كند و در نتیجه محیطی امن تر و قابل قبول تر برای زیست انسان ایجاد گردد.

اكنون در بعضی از نقاط جهان عابرپیاده و پیاده گرایی الویت اول را در هنگام طراحی شهری و سیاست گذاریهای مربوط به آن دارد در واقع با تجربه به این قضیه رسیده اند كه عابرپیاده گرایی سبب ارتقاء و بهبود محیط آن منطقه شهری یا مجتمع زیستی می گردد .

در این مقاله سعی میشود كه با بررسی این موضوع پس از بررسی تئوریها و فلسفه های صاحبنظران و همچنین مروری بر استانداردهای كنونی در مورد عابرپیاده و فضای مخصوص آن به ارائه راهكارهایی در این خصوص بپردازیم.

 

 

دریافت فایل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عابر پیاده در سامان دهی حمل و نقل شهری

 

ستایش ولی پور جعفر ، احمدزاده نادر

 

چكیده:

 

چگونگی تفكیك حركت عابرین پیاده از وسایل نقلیه در مناطق شهری و هم چنین نحوه احداث گذرهای عرضی ( روگذر – زیر گذر – همسطح ) در مناطق شهری و بیرون شهری شاخص مناسبی جهت تامین ایمنی حركت عابرین می باشد برای تخصیص كل یا قسمتی از مسیر سواره رو تفكیك آن در محل های پرت ردد در داخل شهری پس از انجام مطالعات آماری جامع در وضعیت موجود تعداد عابرین

– سرعت حركت عابرین وسایل نقلیه – تعداد تصادفات و زمان تاخیر و هم چنین نرخ ارتقاء ایمنی عبور عابرین و افزایش سرعت حركت عابرین و رونق تجاری پیش بینی شده در اقتصاد محلی بشرط اینكه طول مسیر از 400 متر متجاوز نكند اقدام می شود [ 1 ] در طراحی گذرهای عرضی نیز پس از انجام مطالعات جامع آماری با لحاظ وضعیت فعلی تردد عابرین از عرض سواره رو ، حجم وسایل نقلیه ، سرعت صبور آنها ، تعداد تصادفات و تصادفات منجر به فوت و زمان توقفهای وسایل نقلیه در اثر عبور عرضی عابرین و كندی عبور و مرور و مقدار كاهش سرعت وسایل نقلیه در اثر تجاوز عابرین بهسوار رو بهره جسته و سپس در انتخاب محل احداث گذر مطالعات مربوط به ویژگیهای محلی ، رفتارهای عمومی ساكنین محل و محل اجراء گذر عرضی از جهت شهرسازی انجام تا ضمن جذب عبور عابرین باعث ایجاد تسهیلات جدید مانند ایستگاههای حمل و نقل عمومی یا پاركینگ نگردیده و بهمراه افزایش ایمنی و سرعت حركت عابرین ، سرعت و حجم عبور وسایل نقلیه را به همراه آرامش خاطر راننده گان در سوار رو بدنبال داشته باشد.

كلید واژه : عابر پیاده ، گذر عرضی ، پیاده رو ، سواره رو ، وسایل نقلیه ، محیط زیست

 

دریافت فایل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ضرورت اولویت بندی معابر شهری جهت مناسب سازی محیط

 

دكتر میترا حبیبی

 

مقدمه:

برگزاری همایش ملی مناسب سازی محیط شهری كه ارزیابی رویكرد و وسعت اجرای قانون "ضوابط ومقررات معماری و شهرسازی برای عبور و مرور معلولین" را بعد از گذشت 17 سال از تصویب آن در دستوركار خود دارد، فرصتی است تا بصورتی جامع و علمی كارنامه طولانی اجرای قانون را در جمعی از صاحبنظران خبره مورد كنكاش قراردهد.

جمع بندی از موانع و مشكلات اجرایی قانون پیش نیاز دستیابیبه روشهای كاربردی قابل تجویز در عرصه گسترش محیط شهری است و متقابلاً وسعت و تنوع موانعدسترسی د رمعابر و فضاهای شهری كشور، مبین عدم تحقق و اجرای قانون و نتیجتاً ضرورت جستجوی رهیافتهایی تجویزی است كه ضمن كالیبره بودن با شرایط بومی، مسئولین و متخصصین را قادر می سازد تا در حیطه ی اجرایی، گامهایی واقعی و مطمئن بردارند، بنابراین پردازش جامع و عمیق به موضوع، می تواند مشروعیت اهداف، نحوه انجام و نتایج همایش را تضمین نماید.

 

دریافت فایل

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

حمل و نقل مفهومی

 

نویسنده: سید سجاد حسینی

 

شهر لندن دارای تقاطع های فراوان، آلودگی زیاد و ترافیک سنگین در مرکز شهر است. بنابراین یافتن یک راه حل جدید که بتواند جای بسیار کمی را در خیابان های این شهر اشغال کرده و قابلیت جابجایی بار، مسافر و کالا را با استفاده از یک وسیله حمل و نقل عمومی داشته باشد، یکی از اهدافی است که مدیران این شهر به دنبال آن هستند. یکی از پیشنهادات استفاده از اتوبوس های جدید (مفهومی) است. اتوبوس هایی که هنوز در حد طرح هستند. در حال حاضر بازدهی اتوبوس های موجود در شهر لندن نسبت به کارایی و میزان جابجایی و مقدار فضایی که اشغال می کنند تقریباً 25% است. در این مقاله به بررسی یک نمونه از این اتوبوس های پیشنهادی پرداخته شده است.

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطف میکنید اگه پسورد فایلهای زیپ رو به من بدید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
لطف میکنید اگه پسورد فایلهای زیپ رو به من بدید

 

پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

:a030:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ادامه سعي داريم چند مقاله مفيد در ارتباط با حمل و نقل را در اختيار دوستان عزيز قرار دهيم.

ابتدا چكيده اي در اختيار شما قرار خواهد گرفت و اصل مقاله به صورت pdf در پايان قرار خواهد گرفت.

اگر مقاله اي در اين زمينه سراغ داريد در ادامه اين بخش قرار دهيد.

 

سلام ببخشید من تازه وارد انجمن شدم و برای دانلود مقالات مشکلی دارم یعنی وقتی مقاله دانلود میشه برای اکسترکت کردن یه پسوورد میخواد باید از کجا پسوورد رو پیدا کنم

واقعا ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام ببخشید من تازه وارد انجمن شدم و برای دانلود مقالات مشکلی دارم یعنی وقتی مقاله دانلود میشه برای اکسترکت کردن یه پسوورد میخواد باید از کجا پسوورد رو پیدا کنم

واقعا ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

 

خوش اومدین به انجمن :a030:

پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...