رفتن به مطلب

تهیه نسخه پشتیبان از فایرفاکس


spow

ارسال های توصیه شده

پروفایل فایرفاکس به نوعی قلب مرورگر شماست که تمام بوکمارک ها ، رمزهای عبور و … در آن ذخیره می شود.بنابراین باید با نگه داشتن نسخه پشتیبان از این فایلها ، نگران از دست دادن این اطلاعات در هنگام بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری نباشید.این آموزش می کوشد تا شما را در تهیه نسخه پشتیبان از پروفایل و بازنشانی آن یاری دهد.

 

febe-6.0.jpg

 

قدم اول: پیدا کردن پوشه پروفایل فایرفاکس

 

بسته به نوع سیستم عامل کامپیوتر شما ، این پوشه در مسیرهای مختلفی قرار دارد.

Windows 95, 98, ME:

* C:\Windows\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\

* C:\Windows\Profiles\\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\

Windows 2000 ,XP:

* C:\Documents and Settings\\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\

Windows seven:

* C:\Users\\AppData\Roaming\Mozilla\Firefo x\Profiles\/li]

Linux , Unix:

* ~/.mozilla/firefox/

Mac:

* ~/Library/Mozilla/Firefox/Profiles/

* ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/

شما باید به جای عبارت نام کاربری ویندوزتان را بنویسید.احتمالا این پوشه بصورت مخفی (Hidden) است. معمولا پس از رفتن به مسیر فوق شما به پوشه ای برخواهید خورد که نامش به .default ختم می شود.با گشودن آن پوشه پروفایلتان رو مشاهده خواهید کرد. حالا که آن را یافته اید بهتر است تا در یک جای امن آن را کپی کنید تا در مواقع ضروری بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

99292548456182747456.jpg

قدم ۲: تهیه نسخه پشتیبان از فایل های پوشه پروفایل

اینکه از چه فایلهایی نسخه پشتیبان تهیه می کنید بسته نسخه مرورگرتان و نظر شما دارد.

قدم ۲-۱ : فایل های مهم در Firefox 2.x

bookmarks.html : این فایل شامل تمام بوکمارک های (چوب خط) شماست.

 

formhistory.dat : اطلاعات مربوط به پرکردن فرمها در این فایل قرار دارد. cookies.txt : در این فایل تمام کوکی های ذخیره شده فعلی شما وجود دارد. downloads.rdf : تاریخچه دانلودهای شما در این فایل نگهداری می شود. history.dat : تاریخچه وبگردی هایتان را می توانید در این فایل پیدا کنید. hostperm.1 : این فایل تنظیمات اختصاصی شما در مورد سایت ها مانند باز شدن popup ها ، کوکی ها و … را نگه می دارد. key3.db : این فایل بانک اطلاعاتی شامل رمزهای عبور ذخیره شده در فایرفاکس شماست.در صورتی که می خواهید آنها را از دست ندهید باید این فایل را نگه دارید. persdict.dat : این فایل هم شامل لغات الحاقی شما به غلط یاب فایرفاکس است. prefs.js : تمامی تنظیمات فایرفاکس در این فایل ذخیره شده است. secmod.db : این فایل دیتابیس ماژول های امنیتی فایرفاکس را دارد. sessionstore.js : تاریخچه آخرین وبگردی شما که همراه با از کار افتادن ناگهانی فایرفاکس (Session) بوده در این فایل ذخیره شده است. cert8.db : این فایل شامل تمام اجازه نامه های امنیتی شماست signons2.txt : این فایل تمام رمزهای عبور ذخیره شده را نگهداری می کند.برای استفاده از این فایل لازم ایست تا فایل key3.db را نیز داشته باشید.

قدم ۲-۲ : فایل های مهم در Firefox 3.x

cert8.db : این فایل شامل تمام اجازه نامه های امنیتی شماست

 

permissions.sqlite : مجوز بانک اطلاعاتی مربوط به پسوردها،کوکی،جلوگیری از popup،بارشدن عکس و نصب افزونه ها اینجا نگهداری میشود. cookies.sqlite : این فایل شامل کوکی های ذخیره شده فعلی شماست. downloads.sqlite :تاریخچه دانلودهای شما در این فایل نگهداری می شود. formhistory.sqlite : اطلاعات مربوط به پرکردن فرمها در این فایل قرار دارد. key3.db : این فایل بانک اطلاعاتی شامل رمزهای عبور ذخیره شده در فایرفاکس شماست.در صورتی که می خواهید آنها را از دست ندهید باید این فایل را نگه دارید. persdict.dat : این فایل هم شامل لغات الحاقی شما به غلط یاب فایرفاکس است. places.sqlite : این فایل شامل تاریخچه وبگردی و بوکمارک های (چوب خط) شماست. prefs.js : تمامی تنظیمات فایرفاکس در این فایل ذخیره شده است. secmod.db : این فایل دیتابیس ماژول های امنیتی فایرفاکس را دارد. sessionstore.js : تاریخچه آخرین وبگردی شما که همراه با از کار افتادن ناگهانی فایرفاکس (Session) بوده در این فایل ذخیره شده است. signons3.txt : این فایل تمام رمزهای عبور ذخیره شده را نگهداری می کند.برای استفاده از این فایل لازم ایست تا فایل key3.db را نیز داشته باشید. content-prefs.sqlite : تنظیمات اختصاصی برای سایت ها (مانند بزرگنمایی)

هر فایلی که در لیست بالا قرار ندارد ، جزء فایلهای حیاتی مرورگر نبوده و نیازی به تهیه پشتیبان از آن ندارید.

قدم ۲-۳ : تهیه پشتیبان از فایل های انتخابی

این قدم ساده ترین گام است.با اطلاعات فوق ، فایل های مورد نیازتان را انتخاب و در یک جای دیگر کپی نمایید.

 

قدم ۳ : بازگردانی فایل های پشتیبان

در صورتی که بر اثر مشکلی اطلاعات فایرفاکس تان را از دست دادید و نیاز به بازگردانی از فایل های پشتیبان پیدا کردید ، تنها لازم است تا آنها را در پوشه پروفایل مرورگرتان ، جایگزین فایل های فعلی نمایید.فقط توجه نمایید که قبل از این کار حتما باید فایرفاکس بسته باشد !

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...