رفتن به مطلب

ذخیره کامل صفحات وب در فایرفاکس


spow

ارسال های توصیه شده

حتما متوجه شده اید که هنگامی که یک صفحه وب را توسط مرورگر های مختلف در کامپیوتر خود ذخیره می کنید صفحه ذخیره شده با صفحه اصلی اختلافاتی دارد. مثلا بعضی از تصاویر ذخیره نشده اند و یا قالب بندی صفحه به هم ریخته است. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که هنگام ذخیره صفحات وب توسط مرورگر ها ، تصاویری و فایل هایی که در فایل استایل CSS آدرس دهی شده اند ذخیره نمی شوند و فقط فایل هایی که در سورس صفحه مشخص شده باشند در رایانه شما ذخیره می گردد. برای رفع این نقیصه در مرورگر فایرفاکس می توانید از افزونه کم حجم و کاربردی Save Complete 1.0.1 بهره ببرید.

 

save_1.jpg

 

افزونه Save Complete 1.0.1 به شما کمک می کند تا یک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را دقیقا همانطوری که هست به طور کامل ذخیره نمایید با تمامی تصاویر و اسکریپت های جانبی که در حالت عادی هرگز ذخیره نمی شوند. پس از نصب افزونه گزینه ای تحت عنوان … Save Complete Page as در منوی File نمایان خواهد شد که از این پس باید از این گزینه جهت ذخیره سازی صفحات وب استفاده نمایید.

جهت دسترسی به تنظیمات افزونه می توانید از منوی Tools گزینه Add ons را انتخاب کرده و در لیست افزونه ها ، Save Complete را یافته و بر روی گزینه Option کلیک کنید.

تب General دارای 2 گزینه است :

 

save_2.jpg

 

گزینه اول Save complete را به عنوان ذخیره کننده اصلی صفحات در مرورگر فایرفاکس جایگزین می کند.گزینه دوم نیز گزینه … Save Complete Page as را در منوی File نمایان می سازد.تب Avdanced نیز دارای 3 گزینه است :

 

save_3.jpg

 

گزینه اول باعث می شود تا اگر یک فریم در صفحه وب قرار داشت ، فریم نیز ذخیره گردد ( فریم به معنی بارگذاری یک صفحه یا یک کد مجزا در یک صفحه وب است )گزینه دوم به شما این امکان را می دهد تا تمامی فایل های ضمیمه در صفحه وب نظیر فایل های فلش و فایل های صوتی را نیز ذخیره کنید.گزینه سوم نیز به معنی تنظیم کردن لینک ها به طوری که به صفحه ای غلط پیوند نخورده باشند که خوب در حالت آزمایشی قرار دارد و ما هم نفهمیدیم که دقیقا چه کاری انجام می دهد!یکی از کاربرد های خوب این افزونه این است که اگر شما از قالب یک سایت یا وبلاگ خوشتان آمده باشد می توانید آن صفحه را به صورت کامل ذخیره کرده و بعدا آن را ویرایش نمایید که بیشتر برای ذخیره صفحات سایت های استاتیک کاربرد دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...