رفتن به مطلب

ساخت الكتروموتور 4500 كيلووات توسط ايدرو


ارسال های توصیه شده

قائم مقام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: مهندسان شركت جمكو (از شركت‌هاي تابع ايدرو) با طراحي و ساخت الكتروموتور فشار قوي 4000 تا 4500 كيلووات مخصوص صنايع سيمان و فولاد انحصار شركت هاي اروپاييِ سازنده اين نوع الكتروموتورها را شكستند. به گزارش ایدرو، محمدعلي وفايي افزود: اين الكتروموتور از نوع روتور سيم پيچي بوده و يك موتور با قدرت بالا محسوب مي‌شود و ايران جزو معدود كشورهايي است كه به فن‌آوري ساخت اين موتور دست مي‌يابد.

به گفته وي، شركت هاي اروپايي براي ساخت هر دستگاه از اين الكتروموتورها 15 ميليارد ريال و هشت ماه زمان طلب مي كردند، اما شركت جمكو مي تواند با يك چهارم اين مبلغ، موتور را ظرف زمان كمتري تحويل دهد.

قائم مقام ايدرو تصريح كرد: حدود 1500 دستگاه از اين الكتروموتورها در برخي از صنايع خاص كشور استفاده مي شود كه از اين پس با طراحي و ساخت و تعميرات آن در داخل كشور، صنايع كشور از واردات و يا استفاده از محصولات يا خدمات خارجي در اين زمينه بي نياز مي شوند.

طبق اعلام ايدرو، شركت ايراني مراحل تست اين الكتروموتور را با موفقيت پشت سر گذاشته و آماده تحويل آن به شركت گل گهر سيرجان، نخستين سفارش دهنده اين محصول است و صادرات دو دستگاه ديگر از اين الكتروموتورها را نيز به كشور تركمنستان در دست اقدام دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...