رفتن به مطلب

چکیده کاتالوگ کمپرسورهای تبرید کرلوسکار


ارسال های توصیه شده

با درود

احتمالا این اولین تاپیک در سراسر نت به این سبک و سیاق خواهد بود.مطالب برگرفته و نگارش شده از کاتالوگها زبان اصلی این کمپانی میباشند.

قصد دارم در زمینه راه اندازی،نصب،تعمیرات و نگهداری کمپرسورهای تبریدی(علی الخصوص آمونیاک)مطالبی رو به اشتراک بگذارم.

تنظیم مطالب و نگارش کاملا توسط خودم هست.

امیدوارم در ادامه تاپیک همیاری و استقبال شما دوستان عزیز رو شاهد باشم.:icon_gol:

کمپرسوری که برای معرفی انتخاب کردم،کمپرسور معروف کمپانی کرلوسکار هست.

این کمپرسور هندی هست.مدلی که من انتخاب کردم از نوع KC هست که ظاهرش همچین شکلی داره.

nfa29nbgwhhrooevgdfd.jpg

 

6q6j9xrwapsxivytili.jpg

q27kx1y1ke81r4odfs9b.jpg

این سایت سازنده کمپروسور هست:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

یک سری نکات هست که احتمالا همه میدونن ولی به اختصار یه مروری میکنم،جزئیاتش رو خودتون با جستجو به راحتی میتونید پیدا کنید:

1-کمپرسور وظیفه تولید هوای فشرده رو داره که با افزایش فشار توسط کمپرسور تولید میشه.هوای فشرده یکی از اجزای بسیار مهم هر کارخانه،نیروگاه و...هست که موارد استفاده زیادی داره.

2-کمپرسورها انواع مختلفی دارند:اسکرال،اسکرو،سیلندر پیستونی

3-کمپرسورها از نظر مرحله:1-مرحله ای2-دو مرحله ای و...

کمپرسورهای تبرید کرلوسکار شامل دو نوع هستند:یک مرحله ای و دو مرحله ای

4-سیکل تبرید از سیکلهای مهم هست،که در اون 4 جزء همیشه در اون وجود داره و یک سیکل بسته اغلب به شمار میره:

کمپرسور،کندانسور،اواپراتور،شیر انبساط

5-مبردها قابل نامگذاری هستند،به طور مثال نام علمی آمونیاک R717 هست.

و مواردی که به تدریج به آنها اشاره خواهد شد.

لینک به دیدگاه

خب مهمترین نکات در مورد این کمپرسورهاوبه طور کلی هر کمپرسوری عبارتند از:

1-کمپرسورها داری3 عدد گیج فشار هستند:1-گیج فشار مکش 2-گیج فشار تخلیه 3-گیج فشار روغن

که به اختصار با علائم lp - hp - op شناخته میشوند.

همانطوریکه میدانید در مکش فشار گاز کم از و در دهش یا همان تخلیه فشار چندین برابر شده که از حاصل تقسیم این دو عدد به عبارتی به عنوان نسبت فشار کمپرسور میرسیم که پارامتری مهم به شمار میرود.

در کاتالوگ های نگهداری،تعمیرات کمپرسور ها آمده:فشار روغن حداقل بایستی 2 تا 3 برابر فشار مکش باشد.

این امر موید سلامت کمپرسور خواهد بود.

کمپرسورهایی که به بررسی آنها خواهیم پرداخت از نوع سیلندر پیستونی که در گذشته با نام خورجینی شناخته میشدند،میباشد.

2-لوله دهش کمپرسور همیشه قطر کمتری نسبت به لوله دهش خواهد داشت.

3-گیج های مذکور به طور روزانه بایستی چک شوند.

4-فشار روغن در صورت پایین بودن توسط شیر تنظیم قابل افزایش است.

لینک به دیدگاه

کلا هر وسیله از تجهیرات که شامل اجزای دوار و یا به طور کلی متحرک باشه نیاز به روانکاری پریودیک داره.

روانکاری شامل روغنکاری وگریس کاری میشه.

هر کمپرسوری در کاتالوگ خودش دارای یک جدول روغنکاری هست که مطابق اون باید روغن مورد نیاز بهش تزیریق بشه

میزان روغن کمپروسور از روی سایت گلاسی که بر روی بدنه کارتر طراحی شده قبل مشاهده هست.

میزان روغن کمپروسور نباید از نصف گیج سایت گلاس پایینتر بیاد

معمولا در هفته یکبار برای بازدید روغن میگذارند

اگر در هفته بیشتر از حد عادی روغن داخل کارتر کم شده باشد نشانه وجود عیب در کمپرسور هست.

روغن کاری به دو صورت کلی انجام میشه:

1-توسط اپراتور 2- توسط پمپ روغن

روغنکاری توسط پمپ روغن بسیار اهمیت داره و به روغنکاری پر فشار معروف هستش.

این روغنکاری از این جهت اهمیت داره که تمام روغن مورد نیاز برای یاتاقانهامیل لینک،پیستونها رو تامین میکنه و اگر مورد پیش بیاد در این بخش بسیار سنگین تمام میشود.

پمپ روغن دارای ***** روغن هست که اونم باید هر 6 ماه یکبار تعویض بشه،به دلیل اینکه پشت روغن آمونیاک هست اینکار به حوصله و دقت فراوانی نیاز داره.

در ضمن تعویض ***** باید حتما پس از باز کردن محفظه ***** تهویه مناسب انجام بشه و حتما از ماسک استفاده کنید.

همانطور که میدانید آمونیاک گازی فرار و مسموم کننده هست.

لینک به دیدگاه

چند نکته:

1-کمپرسور را قبل از فیکس کردن شاسی در محل مورد نظر،حتما توسط کپسول هوا تست کنید.

2-سوپاپ اطمینان را حتما در مسیر برگشت نصب کنید.

3-جوشکاری خطوط لوله را مطابق استاندارد ها انجام داده،و تست و نشت یابی را بر روی آنها حتما انجام دهید

4-هنگام تست دقت کنید که کپسول عاری از هر گونه رطوبت باشد.

5-در صورت که کارتر کمپرسور از بیرون یخ بزند کمپرسور زیر بار نمیرود.

6-برق کشی کمپرسور بسیار اهمیت دارد،کابلها رو مطابق دفترچه راهنما بایستی در محل مربوطه قرار دهید.

روغن کمپرسور هر ماه بایستی به طور کامل تخلیه و تعویض گردد

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...
درشماره 2: لوله دهش کمپرسورهمیشه قطرکمتری ازلوله مکش دارد!!!!!!!!

بله اشتباه تایپی بود که هر دو دهش تایپ شده بود و دومی باید مکش تایپ میشد

 

باتشکر ازمطالب مفیدشما: درصورت امکان مطالب بیشتری به اشتراک بگذاریدواگرازکمپرسورهای اسکرومطالبی دارید ممنون میشم:icon_gol:

این کاتالوگ کامل ترجمه شده به همراه یک کاتالوگ اسرو مربوط به شرکت سابرو که من کار کردم

فعلا استقبالی نشده و الا مطالب رو به اشتراک میگذارم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...