رفتن به مطلب

صرفه جویی در مصرف انرژی چراغ مطالعه


ماتینا

ارسال های توصیه شده

صرفه جویی در مصرف انرژی چراغ مطالعه

 

emg_light-narenji_ir.jpg?1334817819

 

امروز روز زمین است و برای اینکه دنیای بهتری داشته باشیم این شعار را همیشه شنیده ایم: لامپ اضافه خاموش! شعاری که همیشه باید یادمان باشد تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. اما اگر خیلی در این کار وسواس داشته باشید شاید دلتان بخواهد ایده آقای رندوفو را امتحان کنید.

 

ایشان لامپ مطالعه ای ساخته اند که هنگامی که چشم تان را می بندید خود به خود خاموش می شود. در این صورت فقط هنگامی که به نور احتیاج دارید لامپ روشن است و با بستن چشم ها لامپ هم خاموش می گردد. البته همانطور که در تصویر می بینید برای داشتن چنین لامپی لازم است که یک سنسور هم به زیر چشمتان متصل کنید و کنار لامپ عزیز بنشینید!

 

به طور کلی این یک ایده جدی نیست و بیشتر شوخی است تا به ما یادآوری کند صرفه جویی در مصرف انرژی چقدر اهمیت دارد. اما اگر دلتان بخواهد می توانید یکی از این لامپ ها را خودتان هم بسازید و دستورالعمل ساخت اش در سایت instructables قرار گرفته است. البته ساختن اش را اصلا توصیه نمی کنیم. چرا که اگر اشتباه کنید با برق گرفتگی، آن هم درست در صورت مواجه خواهید شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...