رفتن به مطلب

Water tube boilers


ارسال های توصیه شده

بويلرهای واترتيوب

 

عموما اين نوع بويلرها، از محفظه احتراق، لوله های بالارونده، پايين رونده، مخازن بخار و لجن تشكيل شده اند و تفاوت عمده آنها با نوع فايرتيوب در اين است كه آب در داخل لوله ها جريان داشته و جريان گاز گرم در خارج لوله ها مي باشد. واترتيوب ها ساختمان پيچيده تري نسبت به نوع فايرتيوب دارند و بر اساس نوع لوله ها، تعداد و نحوه قرارگيري مخازن بخار و لجن ساختارهاي متنوعي را شامل مي شوند. اين بويلرها به چندين روش دسته بندي مي گردند.

بويلرهای واترتيوب مي تواند داراي اشكال مختلفي بر حسب اجزاء و قسمت هاي مربوط به آن باشد. به عنوان مثال لوله هاي آنها مي تواند خميده يا صاف بوده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نوع گردش آب به شكل طبيعي يا اجباري و موقعيت درام آنها عرضي يا طولي باشد. عموما درام هاي عرضي در بويلرهاي با ظرفيت بالاتر مورد استفاده قرار ميگيرد، از بين دو بويلر لوله آبي كه ظرفيت يكساني در توليد بخار دارند، آن بويلري كه دارای درام عرضي مي باشد، اندازه كوچكتري نسبت به نوع با درام طولي دارد. نوعي از بويلرهای واترتيوب فاقد درام بوده و معروف به بويلرهاي تك مسيره يا يكبار گذر (once through) مي باشند. در اين بويلرها آب در لوله ها فقط يكبار عبور مي كند و معمولاً در تمامي فشارها و دماها كار مي كنند، ولي در فشارهای بالا و فوق بحراني اقتصادی تر هستند.

 

متن کامل مقاله اموزشی بویلرهای واترتیوب را ازلینک زیر دانلود نمایید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...