رفتن به مطلب

فراخوان پوستر: طراحی در مقابل فقر Design Vs poverty


FrnzT

ارسال های توصیه شده

fit-80x80.jpg

 

 

فراخوان رقابت طراحی پوستر با عنوان طراحی در مقابل فقر Design Vs poverty منتشر شد

ترجمه: صالح زنگانه

دومین دوره رقابت طراحی پوستر فیس بوک با همکاری Sergio Olivotti و DIVERSMENTE ONLUS برگزار می‌شود. موضوع رقابت امسال طراحی در مقابل فقر (Design Vs poverty ) است.

 

خلاصه‌ای از موضوع:

بحران‌های مالی بین‌المللی، جنگ‌ها، فعالیت‌های ویرانگر احزاب اقلیت و سرمایه‌دار، به معنای دوری جهان از علائم مثبت و نشانگر تولد فقر جهانی جدیدی است. در میان فرم‌های سنتی فقر در کشورهای جهان سوم، فرم‌های جدیدی از فقر، حتی در کشورهایی که در برابر مشکلات مقاوم شناخته شده‌اند، در حال ظهور می‌باشد.

طراحانی که در این رقابت شرکت می‌کنند، بسته به حساسیت‌های این کشورها، تجربیات شخصی‌شان و احساسات آنان، آنالیز آنان را به عهده خواهند گرفت که این آنالیز با توجه به فقر جدید درکشورهای جهان ( کشورهای غنی‌تر ) یا فقر گسترده در بخش‌های ضعیف‌تر جهان انجام خواهد شد.

1 ) در جهان متمایل به بازار عقیده سنتی وجود دارد که غذا یک محصول است، این عقیده تعصبی نادرست پایه فرم‌های بدتری از فقر است و فاصله زیادی با این عبارت درج شده است در اظهار نامه جهانی حقوق بشر دارد:" همه افراد حق داشتن یک زندگی استاندارد برای تندرستی، سلامت و خوشبختی خود و خانواده شان را دارند" که این عبارت بدان معناست که غذا یکی از حقوق جدایی‌ناپذیر بشر است. بر طبق گفته اقتصاددان آمارتیا سن برنده جایزه نوبل در سال 1998:" گرسنگی مشخصه ویژه افرادی است که غذای کافی ندارند، نه مشخصه اینکه غذای کافی برای خوردن وجود ندارد. اگر حتی دومی علت اولی باشد، باز هم تنها یک علت در میان علت‌های ممکن است".

مساله فقر تنها به مفهوم کمیت و توزیع غذا نیست، بلکه این مساله به معنای سلامت و کیفیت غذایی نیز می‌باشد. همه باید غذا بخورند اما با خوراکی بهتر.

2 ) هر چند اتحادیه اروپا یکی از ثروتمندترین نواحی جهان است، اما هنوز 17% از شهروندان اروپایی آنچنان محدودیت منابعی دارند که قادر به تامین نیازهای پایه‌ای خود نیستند. این نوع جدید فقر محدوده وسیع‌تر و منتوع‌تری از جمعیتی را دربر می‌گیرد که در نواحی صنعتی و ناامن اجتماعی زندگی کرده و به اصطلاح، کشورهای صنعتی شده نامیده می‌شوند. این پدیده ممکن است مشهود نباشد، اما با این حال بسیار مهم بوده و بستگی به حضور متقابل فاکتورهای متفاوتی دارد. مثل ناتوانی در رویارویی با افراد خاص یا بحران‌های رایج، پیوندهای فوق‌العاده آسیب‌پذیر فامیلی و دید پایین اجتماعی در موضوعاتی با ریسک بالا همچون خانواده‌های تک والدینی، افراد سالخورده، افراد جوان با کارهای پر مخاطره، افراد بالای 50 سال با مشاغل روز مزد و مواردی از این قبیل.

چه کسی می‌تواند در این رقابت شرکت کند:

این رقابت برای تمام افراد به جز اعضا و خانواده‌های هیات داوران و تیم سازماندهنده این رقابت آزاد است. هر شخص مرتبط با هیات داوران با هر نوع رابطه و نسبت اجازه شرکت در این رقابت را نخواهد داشت. (استثناء: دوستان فیس بوکی اجازه خواهند داشت )

 

هیات داوران:

رضا عابدینی، مارینا کوردوا آلوستگویی، پیتر کرشر، یوشی لمل، آندرو لوییس، لوبا لوکوا، وودی پیرتل.

این هیات داوران سه اثر برنده را انتخاب خواهند کرد اما در عین حال یک پوستر منتخب دیگر هم به وسیله هیات داوران عمومی انتخاب خواهد شد. تمام اعضای فیس بوک اعضای این هیات داوران عمومی را تشکل خواهند داد. هر یک از این اعضا یک یا چند پوستر را با عبارت "I Like It" انتخاب خواهد کرد.

 

مشخصات مورد نیاز آثار:

برای شرکت در این رقابت طراحان باید فرم این رقابت را که در سایت رسمی این رقابت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
موجود است کامل نموده، قوانین و مقررات این رقابت را بپذیرند و در عین حال ضمانت دهند که این پوستر اثر شخصی خودشان بوده و حق نشر آن را دارند.

ارسال پوستر از طریق آپلود آنها در سایت این رقابت می‌باشد.

تمام کارها باید در اندازه 50X70 و با کیفیت 300dpi و با سیستم رنگی RGB باشند. اگر متنی در اثر موجود است بهتر است که این متن به زبان انگلیسی باشد.

هر فرد می‌تواند با سه اثر در این رقابت شرکت کند.

متصدیان این رقابت، شرکت‌کنندگان را دعوت می‌نمایند تا قبل از پایان این رقابت آثار خود را با کیفیت پایین در گروه فیس بوک آپلود نمایند، اما اجباری در این امر نیست و اگر کسانی می‌خواهند که ایده‌هایشان تا قبل از پایان یافتن این رقابت محفوظ بماند، می‌توانند این کار را انجام ندهند. اما منظور ما از آپلود کردن آثار با کیفیت پایین در این گروه، گسترش موضوع این رقابت و مباحثه بیشتر آن است. ما مطمئن هستیم که هیچ طراح اجتماعی اقدام به کپی‌برداری از دیگران نخواهد کرد. لطفا به روح طراحی اطمینان کنید.

در هر صورت تمام پوسترها از تاریخ یکم تا هفتم مه 2010 برای انتخاب توسط داوران عمومی (اعضای فیس بوک

) در سایت فیس بوک منتشر خواهند شد. (این مساله شامل پوسترهایی که تا قبل از آن آپلود نشده‌اند هم خواهد شد

) و به این صورت داروان عمومی پوستر منتخب عمومی خود را انتخاب خواهند کرد.

 

زمان‌بندی:

شرکت در این رقابت از 28 فوریه 2010 شروع و در نیمه شب 30 آوریل 2010 به پایان خواهد رسید. به آثاری که بعد از این تاریخ آپلود شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تمام پوسترها از یکم تا هفتم مه 2010 برای انتخاب توسط داوران عمومی در سایت فیس بوک منتشر خواهند شد. (شامل پوسترهایی که تا قبل از آن آپلود نشده باشند هم خواهد شد

) و به این صورت داوران عمومی اثر منتخب خود را انتخاب خواهند کرد.

تمام اعضای فیس بوک عضو هیات داوران عمومی محسوب می‌شوند. هر داور عمومی می‌تواند یک یا چند پوستر را با عبارت "I Like It" انتخاب کند. سازماندهندگان آراء بدست آمده از داوران عمومی را در طول شب 15 مه، شمارش خواهند کرد.

برندگان در تاریخ 20 مه 2010 اعلام خواهند شد.

 

جوایز:

( جوایز شامل پول و هزینه کتاب خواهد بود )

جایزه اول: 1000 یورو

جایزه دوم: 500 یورو

جایزه سوم: 300 یورو

برنده منتخب داوران عمومی: 200 یورو

جزئیات بیشتر درباره مکان و تاریخ نمایشگاه پس از اتمام محاسبات از طریق گروه فیس بوکی این رقابت اعلام خواهد شد. کاتالوگی نیز شامل بهترین پوسترهای این رقابت چاپ خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم تا با همکاری یک کتابخانه آنلاین مشهور این پوسترها را به فروش برسانیم.

حقوق معنوی شرکت‌کنندگان نسبت به آثارشان محفوظ است. حق کپی رایت آثار نزد شرکت‌کنندگان آثار باقی خواهد ماند اما سازماندهندگان حق استفاده از آثار برای برگزاری نمایشگاه یا چاپ آثار را دارند. در موارد چاپی نام طراحان زیر پوسترهایشان منتشر خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به:

 

سایت رسمی این رقابت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آپلود آثار:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

منبع خبر :

سایت رسم

  • Like 3
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...