رفتن به مطلب

صادارت برق ایران به پاكستان یك هزار مگاوات افزایش می یابد


ارسال های توصیه شده

[h=2]تهران- مدیركل دفتر مبادلات و تجارت برون مرزی شركت مدیریت شبكه برق ایران گفت: در حال برنامه ریزی برای افزایش یك‌هزار مگاواتی ظرفیت صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به پاكستان هستیم.[/h]

 

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، 'عبدالحمید فرزام بهبودی' در حاشیه دیدار مدیرعامل شركت پپكو پاكستان با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، افزود: بزودی اجرای پروژه بزرگ خط انتقال 500 كیلوولت hvdc زاهدان- كویته در زاهدان با احداث نیروگاهی با ظرفیت یك هزار مگاوات آغاز می شود.

به گفته وی، با اجرای این پروژه ظرفیت صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به پاكستان در آینده نزدیك حدود یك‌ هزار مگاوات افزایش می یابد.

 

 

بهبودی ادامه داد: طی این نشست در مورد قیمت برق و انعقاد قرارداد فی مابین و فاینانس پروژه توافق های لازم صورت گرفت.

 

 

وی ابراز امیدواری كرد: در یك برنامه زمانبندی مشخص، قرارداد امضا و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز شود.

وی ادامه داد: 30 درصد از مجموع سرمایه لازم برای اجرای این پروژه توسط طرف پاكستانی و 70 درصد مابقی نیز به صورت تسهیلات از طرف ایران تامین می شود.

 

 

مدیركل دفتر مبادلات و تجارت برون مرزی شركت مدیریت شبكه برق ایران تصریح كرد: مجموع سرمایه لازم برای این پروژه حدود 700 میلیون دلار پیش بینی شده است كه مبلغ 246 میلیون دلار سهم ایران و مابقی سهم پاكستان است، ضمن اینكه از 464 میلیون دلار سهم پاكستان، احتمالا ایران حدود 300 میلیون دلار را به صورت تسهیلات تقبل خواهد كرد.

 

 

وی همچنین از حضور بخش خصوصی در اجرای این پروژه خبر داد و گفت: بخش خصوصی از ابتدای كار، علاقمندی خود را برای احداث این خط و پست های طرف پاكستان در خاك این كشور اعلام كرده كه مورد استقبال طرف پاكستانی قرار گرفته است.

 

 

بهبودی خاطرنشان كرد: در سال جاری ظرفیت صادرات برق ایران به پاكستان از 35 مگاوات به 70 مگاوات افزایش یافته است.

 

 

وی همچنین با اشاره به خط ارتباط الكتریكی چابهار (گوادر) - پلان، گفت: در این قرارداد نیز 100 مگاوات برق به پاكستان صادر می شود كه خوشبختانه اقدام های لازم برای احداث این پروژه در خاك ایران به پایان رسیده است و امسال عملیاتی خواهد شد.

 

 

'رسول خان محسود' مدیرعامل شركت پپكو پاكستان نیز گفت: ما به ظرفیت های كشور ایران واقف هستیم و امیدواریم كه بتوانیم به روابط گسترده تری در زمینه برق دست یابیم.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...