رفتن به مطلب

روش صحیح استفاده از کیبورد و ماوس


ارسال های توصیه شده

کسانی که هر روز با کامپیوتر کار می کنند،‌ استفاده نادرست از کیبورد و ماوس موجب بروز عارضه ایی موسوم به "سندروم تونل کارپال" را در مچ دست می شود. این عارضه بسیار آزار دهنده است و دردناک بوده و درمان و جراحی بسیار دشواری دارد.

 

در این ایمیل اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری بهمراه چند عکس از عمل جراحی این عارضه و تکنیک های صحیح استفاده از این دو ابزار و نیز چند نرمش ساده قرار داده شده است که امید است در نشر این اطلاعات و استفاده صحیح از ابزار خصوصا کیبورد و ماوس در هنگام استفاده از کامپیوتر در جهت بوجود نیامدن چنین عوارضی اهتمام بورزید.

 

اطلاعات بیشتر در مورد سندرم تونل کارپال "c.s.t"

تعریف : تنگی کانال عصب مچ دست را سندرم تونل کارپال یا c.s.t می گویند. علایم بیماری زمانی بروز می کند که کانال عصبی که در ناحیه مچ دست قرار دارد تنگ می شود و باعث ایجاد فشار بر روی عصب مدیان مچ دست می شود.

 

علل و عوامل : معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از مچ دست به ویژه در موارد کارهای ظریف و تکراری ایجاد می شود و اصولا به دنبال انجام مکرر کارهایی که با دست و مچ انجام می شود علایم بروز می کند. شیوع این بیماری در خانمهای خانه دار، بین سنین 30-40 سال، کاربران کامپیوتر، نجاران، تصویرگران، کارگران، قصابها و مکانیکهای خودرو و رانندگان ماشینهای سنگین بیشتر است؛ این اختلال همچنین متعاقب بعضی از بیماری ها به واسطه التهاب و تورمی که ایجاد می شود، نیز مشاهده می شود از جمله این بیماری ها می توان به دیابت، کم کاری غده تیروئید، روماتیسم های مفصلی، حاملگی، نارسایی کلیه، شکستگی ها و صدمات اشاره کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...