رفتن به مطلب

معرفی سیستم اتوماتیک شمارش تردد خودروها


ارسال های توصیه شده

آمار تردد، یکی از اساسی ترین و مهم ترین اطلاعاتی است که هر کلانشهری برای کنترل وضعیت خیابان هایش باید در اختیار داشته باشد. اینکه روزانه چند خودرو از چه طریقی وارد شهر می شوند و کدام راه ها بیشترین بار ترافیکی را بردوش دارند، اطلاعاتی مفید برای مدیریت شهری است.

 

این سیستم به مدیریت شهری کمک می کند وضعیت و حجم ترافیک در ساعات مختلف روزهای عادی، تعطیلات و روزهای پایانی هفته را تشخیص دهد تا مبادی ورودی و خروجی شهر را مدیریت کند.

 

برای این کار از دو سامانه تردد دشمار راداری و تردد شمار الکتریکی القائی-حلقوی استفاده می شود. که در ادامه نگاهی می اندازیم به این سیستم های شمارش خودرو.

 

تردد شمار (RTMS):

 

تردد شمار راداری (Remote Traffic Microwave Sensor) ، یک دستگاه یا حسگر راداری راه دور است که در حاشیه جاده یا وسط بزرگراه و در ارتفاع بالای شش متر نصب می شود.

 

این دستگاه هنگاه عبور خودروها از عرض معابر فعال می شود و به وسیله رادار اطلاعات مربوط به انواع خودروهای عبوری در خطوط را شناسایی و ثبت می کند. این آمار به وسیله بی سیم و اینترنت به مرکز کنترل ترافیک ارسال می شود.

 

اطلاعاتی که تردد شمار راداری ارسال می کند شامل تعداد کل خودروهای عبوری و شناسایی نوع خودرو بر اساس طول خودروی عبوری ( سواری، وانت، مینی بوس، اتوبوس، تریلر) است. این دستگاه حتی قابلیت اندازه گیری سرعت متوسط خودروها را هم دارد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تردد شمار (RTC) :این نوع تردد شمار به طور کاملا نامحسوس وضعیت جاده را کنترل می کند. شما این تردد شمارها را نمی توانید ببینید، چرا که آنها در هر خط و زیر آسفالت معابر نصب می شوند.

 

حسگرهای مخصوص تردد شمارهای الکتریکی در موقع عبور خودروها فعال شده و اطلاعات مربوطه را به رایانه نصب شده در حاشیه معابر ارسال می کنند. در نهایت این اطلاعات به وسیله ارتباط مخابراتی و اینترنت به مرکز کنترل ترافیک ارسال می شود.تردد شمار الکتریکی هم می تواند تعداد کل خودروهای عبوری را شمارش کند و براساس طول خودروی عبوری، نوع آن را تشخیص دهد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...