رفتن به مطلب

تکنولوژی پادآوا


* v e n o o s * مهمان

ارسال های توصیه شده

* v e n o o s * مهمان

تکنولوژی پادآوا

سالن های همایش همواره میزبان افراد زیادی است که از برنامه ها استفاده می کنند، حال تفاوتی ندارد که این برنامه کنسرت، تئاتر و یا سخنرانی باشد. تماشاچی ها نیاز دارند تا صدای سخنگو و یا بازی بازیگران را به وضوح بشنوند. اگر نتوانید رضایت این افراد را جلب نمایید آنها هرگز مجددا به سالن شما مراجعه نخواهند کرد.

معمولا در طراحی سالن های کنفرانس از سقف های بلند، دیوارهای بدون پوشش و کف های چوبی یا فرش شده با کفپوش های لینولئوم استفاده می شود. متاسفانه این ساختارها باعث اکو شدن صدا و پایین آمدن کیفیت صوت می شوند. امواج صدا با برخورد به این سطوح منعکس می شوند و برگشت پیدا می کنند و در نهایت مهمان ها نمی توانند به خوبی از برنامه استفاده کنند.

مشکل دیگری که این سالن ها با آن مواجه هستند این است که بتوانند صدا را در داخل سالن محدود کنند و از خارج شدن صدا جلوگیری کنند. این امر بخصوص در ساختمانهایی که دارای چندین سالن می باشد از اهمیت بسیاری برخوردار است، صدای داخل یک سالن هرگز نباید در سالن همجوار شنیده شود و باعث اخلال در برنامه های آنها شود.

با استفاده از تکنولوژی ضد صوت (پاد آوا) می توانید آکوستیک سالن را ارتقاء ببخشید و باعث شوید مهمان ها احساس دلچسبی را تجربه کنند. این امر همچنین باعث می شود مشتری های ثابتی پیدا نمایید که همواره برای برنامه هایشان سالن شما را انتخاب می کنند و شما را به دوستانشان معرفی می کنند. با زیاد شدن مشتری ها سود و بازدهی سالن هم بهتر و بهتر می شود.

صاحبین سالن های همایش و یا دانشگاه ها برای بهتر ساختن آکوستیک سالنشان به تکنولوژی پاد آوا روی می آورند اما بیشتر آنها تا قبل از اینکه سیستم صوتشان را ارتقاء ببخشند تاثیری که کیفیت بد صدا در کارشان داشته است را درک نمی کنند.

 

 

محصولات بهینه سازی صدا:

 

تکنولوژی های ضد صدا (پاد آوا) و تکنولوژی جذب صدا: تفاوت این دو چیست؟

 

صوت مانند آب است و هیچ شکل ثابتی ندارد. صوت هم مانند آب می تواند در بعضی مواد جذب شود و یا مانند آب که در ظرف محبوس می شود با استفاده از تکنولوژی ضد صوت محدود به فضای داخل شود و امکان خارج شدن را نداشته باشد.

 

تکنولوژی جذب صوت صدا را کاملا جذب می کند و با جذب امواج صدا از انعکاس صوت که از برخورد امواج با دیوار ایجاد می شود جلوگیری نماید. این تکنولوژی کیفیت صوت را داخل سالن بهبود می بخشد.

 

تکنولوژی ضد صوت (پاد آوا) صوت را در داخل سالن محبوس می کند و از رفتن امواج صدا به سایر قسمت های ساختمان جلوگیری می کند. این سیستم همچنین از ورود صداهای خارجی به داخل سالن جلوگیری می کند.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

انتخاب محصول مناسب برای بهینه سازی صدای سالنتکنولوژی جذب صداموادی که دارای خاصیت جذب صوت می باشند از انعکاس امواج صدا پس از برخورد با دیوارها و برگشت صدا جلوگیری می کنند. نتیجه این امر افزایش کیفیت صدا است که باعث می شود تماشاچی ها در هر نقطه ای از سالن که قرار دارند صدا را با بهتری کیفیت دریافت کنند.برای مقایسه عملکرد محصولات مختلف جذب صدا، آنها را با توجه به مقدار صدایی که جذب می کنند درجه بندی می کنند. این درجه بندی NRC نام دارد که نشانگر ضریب کاهش صدا است.در زیر به معرفی لیستی از محصولات جذب صوت می پردازیم. از آنجاییکه ظاهر سالن از اهمیت ویژه ای برخوردار است محصولات بگونه ای طراحی شده اند که با هر دکوری قابلیت تطبیق داشته باشند. آنها از رنگ ها، اشکال و طرح های گوناگونی برخوردارند و می توانند با محیط سالن ادغام گردند و حتی به زیبایی آن کمک کنند. پنل های آکوستیک صدای ملایم Soft Sound® Acoustic Panels

image001.jpg

این پنل ها که در ظاهر تزیینی می باشند واقعا تاثیر قابل توجهی در بهبود کیفیت صدا و شفاف سازی آن دارند. این پنل ها از هسته فایبرگلاس سبک وزن و پوشش خارجی لطیفی ساخته شده اند. پنل های آکوستیک صدای ملایم در شکل های متنوع از جمله پنل های دیواری و یا صداگیر هایی که می توانند از سقف آویزان شوند موجود می باشند. فوم های استودیو کلاس A™ صدای ملایم Soft Sound® Class A™ Studio Foam

image002.jpg

این فوم های جذب صدا که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند در فضاهایی که نیازمند نصب فوم هایی با قابلیت اشتعال پذیری کلاس A™ باشند مورد استفاده قرار می گیرند. آنها برای ارتقاء کیفیت صدای داخل استودیو و ایجاد ثبات با کاهش انعکاس و اکو صدا طراحی شده اند. عملکرد آکوستیک بسیار عالی همراه با ارائه اشکال و سایز ها و رنگ های متنوع امکان طراحی های متنوع را به طراحان می دهد. فوم های استودیو کلاس A™ برای محیط هایی که در آن امکان برخورد جرقه و یا مواد داغ دیگر با سطح وجود دارد بسیار مناسب است چراکه به واسطه خاصیت ضد اشتعال پذیری بالای آن برای محیط هایی که تجمعات گسترده ای در آن صورت می گیرد بسیار مناسب است.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

پنل های آکوستیک جذب اکو TM Echo Absorber™ Acoustic Panels

image003.jpg

این پنل ها که بسیار سبک وزن می باشند از پنل های کتان قابل بازیافت که به وسیله تکنولوژی گرمایی به هم متصل شده اند تشکیل می شوند.

 

 

صداگیر های معلق جذب اکو TM Echo Absorber™ Hanging Baffle

image004.jpg

این صداگیر ها که از سقف آویزان می شوند برای فضاهایی که از میزان زیاد اکو صدا رنج می برند بسیار مقرون به صرفه می باشند. آنها از کیفیت بسیار خوبی در کاهش صدا با فرکانس های پایین، متوسط و بالا برخوردار هستند. این صداگیر ها هم از درجه کلاس A™ برخوردار هستند و از نظر اشتعال پذیری مطابق استانداردهای ساختمانی می باشند. این محصول بسیار سبک وزن است و از پد های آکوستیک که از فیبر های کتان بازیافت شده تشکیل شده و به صورت گرمایی شکل داده شده اند تشکیل شده است. این صداگیر ها حاوی ترکیبات ارگانیک فرار (VOCs) و فایبرگلاس و یا فرمالدئيد (به فرمول HCHO) نمی باشند. این صداگیر ها که نصب آنها بسیار ساده است همچنین ضد قارچ و کپک می باشند. استفاده از این صداگیر ها وقتی اکو صدا به یک مشکل تبدیل می شود و بودجه کافی در دست نیست بهترین راه حل است.

صدا گیر معلق فاقد انعکاس صدای ملایمSoft Sound® Anechoic Hanging Baffle

image005.jpg

این صداگیر یک فوم جاذب صدا با عملکرد بسیار مطلوب است که برای کاهش اکو صدا در داخل محیط طراحی گردیده است. این صداگیرها که از سقف آویزان می شوند کیفیت صدا را ارتقاء می دهند و به محیط از نظر زیبایی شناختی کمک می کند.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

سیستم ارتقاء صدای IsoTRAX IsoTRAX™ Soundproofing System

image006.jpg

این سیستم یکی از موثرترین محصولات برای بستن راه عبور صدا می باشد. این سیستم با خاصیت ایزولاسیون کامل صدا یک ترمز در داخل دیوارها و یا سقف ایجاد می کند که صدا را ایزوله می کند. این سیستم همچنین فضای بالای سالن را افزایش می دهد و به این ترتیب عملکرد ارتقاء صدا را به صورت کلی بهتر می کند. استفاده از این سیستم نیازمند یک درک اولیه از تکنیک های معمول سازه است.

ایزولاسیون ارتقاء صدای پنبه صامتQuiet Batt® Soundproofing Insulation

image007.jpg

این نوع ایزولاسیون یک عایق آکوستیک صدا و حرارت با کیفیت بالا است. یک لایه اصطکاکی محکم در بین تیر های چوبی و فلزی قرار می گیرد و حرکت صدا و گرما را از نقطه ای به نقطه دیگر به حداقل می رساند.

مترجم: نرگس علیپور حیدری

گردآوری: حمیدرضا اخوان ملایری

 

 

منبع

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...