رفتن به مطلب

تحول در دنیای سیم‌کارت‌ها با استاندارد "نانو سیم"


ارسال های توصیه شده

موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا موسوم به etsi هفته گذشته موافقت خود را با کاربرد استاندارد جدید سیم کارت‌ها اعلام کرد.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری فارس، این استاندارد توسط شرکت اپل و به منظور بهینه سازی سیم کارت های تلفن همراه طراحی شده است.

به گزارش پی سی مگ، البته شرکت های مهم رقیب اپل مانند ریم، موتورولا و نوکیا از آن نگرانند که اپل ممکن است با طراحی این استاندارد بخواهد کنترل بازار سیم کارت را در دست بگیرد.

نانو سیم کارت حتی از میکرو سیم کارت ها هم کوچک تر هستند. کوچک تر شدن سیم کارت ها از آن جهت اهمیت دارد که فضای بیشتری را در داخل گوشی ها می توان به نصب تجهیزات ضروری اختصاص داد.

این سیم کارت 40 درصد کوچک تر از کوچک ترین سیم کارت موجود در بازار است و ضخامت آن تنها 0.67 میلیمتر است. طول و عرض این سیم کارت هم به ترتیب 12.3 و 8 میلیمتر است. انتظار می رود عرضه این سیم کارت با دوام و ماندگاری بیشتر به خصوص با استقبال اپراتورهایی مواجه شود که به دنبال ارائه خدمات نسل چهارم تلفن همراه هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...