رفتن به مطلب

طراحی سیستم تهویه پارکینگ و تعمیرگاه


Mr. Specific

ارسال های توصیه شده

در پارکینگ و یا تعمیر گاه خودرو ، به علت وجود گازهایی مانند مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن که بسیار خطرناک هسستند ، تهویه صحیح در این اماکن بسیار مهم میباشد.

100.gifپارکینگ و یا تعمیر گاههای با مساحت بیشتر از 50 متر مربع باید تهویه مکانیکی توسط فن داشته باشند.

100.gifدر پارکینگهای کوچکتر تخلیه طبیعی هوا توسط یک کانال با سطح مقطع بزرگتر از 0.2% مساحت پارکینگ صورت میگیرد.

95.gif تعویض هوای مورد نیاز در هر ساعت

به عنوان یک قانون تخمینی

• در پارکینگها تعویض هوا باید 4 تا 6 بار در ساعت باشد

• در تعمیر گاهها و کارگاههای خودرو تعویض هوا باید حداقل 20 تا 30 بار در ساعت باشد

 

100.gifهوای تازه مورد نیاز برای پارکینگها به صورت زیر محاسبه میشود:

Q1=nV

 

بطوریکه

Q = کل دبی هوای تازه (m3/h)

n = تعویض هوا در ساعت

V = ججم فضای گاراژ

نشر منوکسید کربن

100.gifهوای تازه مورد نیاز در پارکینگ نسبت به آلودگی منوکسید کربن بوجود آمده توسط خودروها نیز میتواند محاسبه شود.

 

qCO = (20 + 0.1 L1) c1 + 0.1 c2 L2

 

qCO = نشر منوکسید کربن

C1 = ظرفیت ماشین پارکینگ

L1 = متوسط طول مسیر حرکت ماشینها در پارکینگ

C2 = تعداد ماشینهای در حال حرکت در پارکینگ

L2 = متوسط طول مسیر ماشینهای در حال حرکن در پارکینگ

100.gifهوای تازه مورد نیاز توسط رابطه زیر محاسبه میشود:

Q = k qCO

 

بطوریکه:

Q = دبی هوای تازه (m3/h)

K = ضریب کاربری

ضریب کاربری به صورت زیر است

K = 2 زمانی که حضور افراد در پارکینگ بطور موقت است

K = 4 زمانیکه حضور افراد در پارکینگ بطور دایم است – تعمیرگاه و یا مشابه آن

لینک به دیدگاه

100.gifیک نمونه برای پارکینگهای کوچک به صورت زیر است:

 

3.jpg

 

هوای تازه از محل دریچه تعبیه شده در دیواره خارجی ساختمان از هوای اطراف ساختمان تآمین میشود.

آلودگی توسط دریچه ها در نزدیکی سقف و کف تخلیه میشود.

100.gifدر پارکینگها و ساختمانهای بزرگتر معمولا هوای تازه توسط فنهای تعبیه شده در اطراف ساختمان تامین میشود.

 

4.jpg

95.gifدر این شکل هوا در دمای اتاقها ( و یا بعد از دستگاه هیت ریکاوری ) به پارکینگ وارد میشود و آلودگی توسط دریچه ها در نزدیکی سقف و کف تخلیه میشود.

لینک به دیدگاه
در پارکینگ و یا تعمیر گاه خودرو ، به علت وجود گازهایی مانند مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن که بسیار خطرناک هسستند ، تهویه صحیح در این اماکن بسیار مهم میباشد.

100.gifپارکینگ و یا تعمیر گاههای با مساحت بیشتر از 50 متر مربع باید تهویه مکانیکی توسط فن داشته باشند.

100.gifدر پارکینگهای کوچکتر تخلیه طبیعی هوا توسط یک کانال با سطح مقطع بزرگتر از 0.2% مساحت پارکینگ صورت میگیرد.

95.gif تعویض هوای مورد نیاز در هر ساعت

به عنوان یک قانون تخمینی

• در پارکینگها تعویض هوا باید 4 تا 6 بار در ساعت باشد

• در تعمیر گاهها و کارگاههای خودرو تعویض هوا باید حداقل 20 تا 30 بار در ساعت باشد

 

100.gifهوای تازه مورد نیاز برای پارکینگها به صورت زیر محاسبه میشود:

Q1=nV

 

بطوریکه

Q = کل دبی هوای تازه (m3/h)

n = تعویض هوا در ساعت

V = ججم فضای گاراژ

نشر منوکسید کربن

100.gifهوای تازه مورد نیاز در پارکینگ نسبت به آلودگی منوکسید کربن بوجود آمده توسط خودروها نیز میتواند محاسبه شود.

 

qCO = (20 + 0.1 L1) c1 + 0.1 c2 L2

 

qCO = نشر منوکسید کربن

C1 = ظرفیت ماشین پارکینگ

L1 = متوسط طول مسیر حرکت ماشینها در پارکینگ

C2 = تعداد ماشینهای در حال حرکت در پارکینگ

L2 = متوسط طول مسیر ماشینهای در حال حرکن در پارکینگ

100.gifهوای تازه مورد نیاز توسط رابطه زیر محاسبه میشود:

Q = k qCO

 

بطوریکه:

Q = دبی هوای تازه (m3/h)

K = ضریب کاربری

ضریب کاربری به صورت زیر است

K = 2 زمانی که حضور افراد در پارکینگ بطور موقت است

K = 4 زمانیکه حضور افراد در پارکینگ بطور دایم است – تعمیرگاه و یا مشابه آن

 

مهندس دوتا رابطه برای تعویض هوا نوشتید اولین سوال کدوم دقیقتر؟

دوم اینکه مقدار مقدار ضریب نشر منواکسید کربن تو چه بازه ی باید باشه؟

 

ولی رابطه اولی به نظر من برای تعویض هوا پارکینگ دقیقتر نمیشه گفت ولی بهتره.با یه محاسبه فرضی میشه گفت بهتره.

رابطه دو یکم تخمینیه

لینک به دیدگاه
مهندس دوتا رابطه برای تعویض هوا نوشتید اولین سوال کدوم دقیقتر؟

دوم اینکه مقدار مقدار ضریب نشر منواکسید کربن تو چه بازه ی باید باشه؟

 

ولی رابطه اولی به نظر من برای تعویض هوا پارکینگ دقیقتر نمیشه گفت ولی بهتره.با یه محاسبه فرضی میشه گفت بهتره.

رابطه دو یکم تخمینیه

 

هر دو رابطه تخمینیه. نمیشه گفت کدوم دقیقتره. حداقل تا محاسبات دقیق انجام ندادیم نمیشه گفت.

بنظر من رابطه اول بهتره. چون اطلاعاتی که نیاز داره دم دست تره و اینکه یک رابطه تجربیه. میشه روش حساب کرد.

 

بازه ضریب نشر مونواکسید کربن رو نمیدونم.

اگه چیزی پیدا کردم همینجا میذارمش.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...