رفتن به مطلب

۱۲ خـوراکـی ضـروری بـرای آقـایـان


ارسال های توصیه شده

اگر میوه، سبزی، گوشت قرمز، قهوه، توت‌فرنگی و … بخورید، احتمال به خطر افتادن سلامتتان کم می‌شود. دانشمندان باور دارند اضافه کردن ۱۲ ماده غذایی باعث حفظ تندرستی مردان خواهد شد.گوشت قرمز: پروفسور لسلی بونکی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه لیورپول می‌گوید: «خوردن گوشت قرمز برای مردان مفید است. این گوشت، پروتئین و «لوسین» – نوعی اسیدآمینه – دارد که به رشد عضلات کمک زیادی می‌کند.»

 

شکلات تلخ: مصرف متعادل شکلات تلخ نقش زیادی در بهبود جریان خون دارد. نتایج پژوهش‌های دانشمندان نشان داده‌ «فلاونویید» موجود در شکلات تلخ، نقش زیادی در کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و حفظ فشار خون دارد. مبتلایان به فشارخون پایین که با اختلال‌های جنسی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند با مصرف شکلات تلخ که فشار خون را افزایش می‌دهد، زندگی جنسی‌شان را بهبود ببخشند، اما توجه داشته باشید که مصرف بیش‌‌ازحد این شکلات باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

 

آووکادو: آووکادو سرشار از چربی مفید است. چربی‌های اشباع‌شده در این میوه را می‌توان جایگزین چربی‌های ترانس در رژیم غذایی کرد. افزودن آووکادو به رژیم غذایی، کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و ۲۵ تا ۳۵ درصد انرژی دریافتی بدن را کم می‌کند. البته روغن زیتون و دانه انگور نیز حاوی چربی‌های مفید هستند.

 

ماهی: ماهی‌های سالمون و ساردین نیز منبع دیگر روغن‌های سالم هستند. این ماهی‌ها اسیدهای چرب امگا ۳ نیز دارند که بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها و آرتروز حفاظت می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند مصرف ۲ وعده ماهی در هفته می‌تواند احتمال مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی را که شیوع فراوانی در مردان دارد، کاهش دهد.

 

لبنیات: ماست و شیر هم حاوی «لوسین» (نوعی اسید آمینه) هستند که در ایجاد عضلات بدن موثر است. پروفسور بونکی، متخصص تغذیه، خوردن ماست را توصیه می‌کند و می‌گوید: «ماست حاوی پتاسیم، پروتئین و باکتری‌های مفیدی است که سلامت روده را تضمین می‌کند.»

 

موز: موز سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی از انقباض عضلات جلوگیری و سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند. پتاسیم فشارخون را نیز متعادل نگه‌می‌دارد. در حقیقت، دریافت مقادیر کافی پتاسیم در روز می‌تواند از افزایش سدیم خون جلوگیری کند.

 

پسته: آجیل‌ها حاوی پروتئین، فیبر و ماده معدنی روی هستند. دانشمندان معتقدند پسته می‌تواند نقش زیادی در افزایش کلسترول خوب خون داشته باشد. پروفسور بونکی می‌گوید: «باید در خوردن پسته دقت کرد. اگر این مغز را بیش از اندازه مصرف کنید، به شدت چاق خواهید شد.»

 

سبزی‌های نارنجی‌رنگ: سبزی‌های نارنجی رنگ، سرشار از ویتامین c، بتاکاروتن و لوتئین هستند. نتایج بررسی‌های دانشمندان انستیتو ملی تغذیه آمریکا نشان می‌دهد مصرف سبزی‌های نارنجی‌رنگ می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. سبزی‌های نارنجی‌رنگ عبارتند از: فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای رنگی، هویج و کدو تنبل.

 

زنجبیل: زنجبیل سرشار از مواد ضدالتهابی است و در بهبود سرماخوردگی و از میان رفتن خستگی تاثیر دارد. محققان توصیه می‌کنند زنجبیل را در رژیم غذایی روزانه بگنجانید تا احتمال آسیب‌دیدگی عضلات کاهش یابد.

 

سبزی‌های برگ‌سبز: اسفناج، کاهو، کلم‌پیچ و کلم بروکلی سرشار از لوتئین و زیگزانتین هستند. این مواد نقش زیادی در پیشگیری از ابتلا به آب مروارید و اختلال مزمن دید دارند، بنابراین بهتر است آقایان محترم سالاد را با این سبزی‌ها تهیه کنند.

 

توت‌فرنگی: پروفسور بونکی می‌گوید: «خوردن توت‌فرنگی می‌تواند باعث بهبود جسم و روان شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی می‌توانند در پیشگیری از سرطان نیز مفید باشند. بررسی‌های دانشمندان نشان داده است خوردن توت‌فرنگی، تمشک و توت سفید حافظه را هم ارتقا می‌دهد.»

 

قهوه: نوشیدن یک فنجان قهوه خستگی را از تن به در می‌برد. نتایج بررسی‌ها نشان داده‌اند قهوه حداقل کالری را دارد و باعث افزایش میزان هوشیاری می‌شود، اما افزودن شکر و خامه، میزان انرژی دریافتی از نوشیدن آن را افزایش خواهد داد بنابراین نباید در مصرفش زیاده‌روی کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...