رفتن به مطلب

نقد و بررسی Silent Hill 3 HD


ارسال های توصیه شده

بازی سایلنت هیل ۳ جزو یکی از بازی های بسیار خوب در دنیای Horror است و از طرفی نیز طرفداران خاص خود را دارد. خیلی ها از این سبک بازی و این سبک زاویه ی دوربین خوششان نمی آید و حوصله ی حل کردن پازل های سخت و گشتن در یک فضای وسیع را ندارند.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اما اگر واقعا اهل بازی های ترسناک باشید، سایلنت هیل ۳ یکی از آن دسته بازی هاست که شما را حسابی درگیر می کند. به دلیل اینکه نسخه ی HD بازی سایلنت هیل مدتی پیش برای کنسول های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ عرضه شد و با توجه به کم بودن بازی های خوب در این مدت، تصمیم گرفتم به سراغ این شماره بروم و درباره ی این اثر مقاله ای آماده کنم.

 

 

داستان بازی عجیب و بسیار تامل برانگیز است. در این بازی داستانی روایت می شود که تماما جنبه ی “مذهب” و نقض “خدا” را دارد و حالا من نمی دونم باید داستان بازی رو تفسیر کنم یا خیر ؟!

گروهی از انسان های جاهل در شهری زندگی می کنند که خدایی دارد متفاوت با تمام خداهایی که در آیین های مذهبی به آن اشاره شده است. در این شهر با دادن آموزش ها و شتشوهای مغزی افراد مختلف سعی دارند تمام انسان ها را به یک “رستگاری” اجباری ببرند ! در نسخه ی سوم از بازی سایلنت هیل بسیاری از نکات مبهم این سری آشکار می شود و اینکه به نظر من این نسخه بسیار متفاوت با تمام نسخه های قبلی و حتی جدید ساخته شده است. هم از شخصیت پردازی آن و هم از داستان و صحنه سازی ها.

 

شما نقش دختری را بر عهده دارید که قرار است قربانی شود و از آن خدایی متولد شود که تمام انسان ها را به بهشت هدایت می کند. به همین دلیل است که داستان بازی بیشتر روی این گونه مسایل تمرکز دارد. گرافیک بازی در نسخه ی HD قابل قبول است و اینکه سبک کاملا سنتی و کلاسیک بازی پس از گذشت سال های زیاد از این سری، برای برخی افراد مشکل است و آنهایی که واقعا “سایلنت هیل” باز باشند می توانند به راحتی با این شماره کنار بیایند.

 

در درجه ی سختی “معماها”، بازیکن شدیدا به چالش کشیده می شود و در درجه ی متوسط نیز بازیکن مدت ها برای حل یک معما درگیری فکری پیدا می کند. معماها بسیار هوشمندانه و خوب طراحی شده اند و هیچ کدام از آنها با دیگری شباهت ندارد.

 

“سایلنت هیل ۳″ واقعا بازی خوبی است. محیط ها بسیار ترسناک و “وهم” آلود هستند و صداگذاری در این نسخه برای ترساندن بازیکن،‌به اوج رسیده است. افکت های تصویری و صداهای مرموزی که شنیده می شوند، سایلنت هیل ۳ را به یکی از بازی های ترسناک در نسل خود تبدیل کرده است و هنوز که هنوزه برخی عناصر موجود در این بازی در هیچ بازی مشابهی دیده نشده است.

 

هوش مصنوعی دشمنان خیلی خوب نیست، مخصوصا غول آخر های بازی (به جز آخرین نبرد)، از هوش مصنوعی بسیار ضعیفی برخوردار هستند و اینکه برای کشتن غول ها فقط کافی است راه کلی را پیدا کنید. آخرین مبارزه با غول آخر نیز که به آن “GOD Battle” گفته می شود، یازیکن را حسابی به جنب و جوش وا می دارد و تا حدی مبارزه ی نفس گیر و خوبی است.

 

تم و فضا سازی بازی همیشه تاریک است و بازی با یک مقدمه ی بسیار خوب آغاز می شود. شما فقط تا محدوده ی ۲ متری خود را توسط چراغ قوه در محیط های تاریک می بینید و غیر قابل پیشبینی بودن حوادث روبرو از جمله نکات هیجان انگیز بازی است که سایلنت هیل ۳ را ترسناک تر کرده. اما این تم ترسناک و دلهره آورد بسیار جای بحث دارد. عناصری که در اطراف هستند همه به دلیلی قرار داده شده اند. شما هر عنصری چه از نوشته ها، کتاب ها و علایم مختلف را در گوشه و کنار مرحله های سایلنت هیل ۳ می بینید، همه مفهومی را منتقل می کنند. داستان زیبا و پیچیده ی بازی توسط دیالوگ ها،‌علایم و نوشته هایی به عنوان سرنخ کامل خواهند شد و شاید چندین پایان متفاوت داشتن این سری نیز روند داستانی بازی را کاملا تغییر دهد.

 

سلاح های بازی متنوع هستند و سلاح های گرمی که در این شماره وجود دارند،‌می توانند ابزار بسیار خوبی برای مبارزه با موجودات ترسناک و عجیب دنیای سایلنت هیل باشند.طراحی برخی شخصیت ها در این شماره واقعا ترسناک است. محیط ها همیشه بی صدا و سرد و تاریک هستند. چه در روز روشن و در عادی ترین شرایط هم سایلنت هیل ۳ را بازی کنید، باز استرس و ترس دارید. ولی بهترین شرایط برای بازی کردن اینگونه بازی ها، با هدفون و نیمه شب است !

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[TABLE]

[TR]

[TD]شرح[/TD]

[TD=width: 319]امتیاز ها از ۱۰[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]داستان بازی[/TD]

[TD=width: 319]۱۰[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]Game play (روند اصلی)[/TD]

[TD=width: 319]۸[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]صدا گذاری ها[/TD]

[TD=width: 319]۸[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]کنترل[/TD]

[TD=width: 319]۷٫۵[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]هوش مصنوعی[/TD]

[TD=width: 319]۷[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]زاویه ی دید[/TD]

[TD=width: 319]۸[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]شخصیت پردازی ها[/TD]

[TD=width: 319]۹[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]فیزیک و تخریب پذیری[/TD]

[TD=width: 319]-[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]گرافیک و طراحی محیطی[/TD]

[TD=width: 319]۷٫۵[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]باگ و ایراد های بازی[/TD]

[TD=width: 319]۹[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 319]جمع کل[/TD]

[TD=width: 319] ۸[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...