رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

رنزو پیانو معماری متولد ایتالیا است. با سنی در حدود 74 سال و آن قدر نام-آشنا که بسیاری از علاقه مندان به دنیای معماری و طراحی، او و پروژه هایش را می شناسند. برنده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که به آن نوبل معماری هم گفته می شود در سال 1998 است. شاید قدری از شهرت اش را به واسطه همین جایزه کسب کرده باشد و شاید انتخاب مجله تایم به عنوان یکی از 10 شخصیت تاثیر گذار در حیطه هنر در سال 2006 را بتوان یکی از عواملی دانست که وی و پروژه هایش را در کانون توجهات قرار داده است.

 

هر چه هست، Renzo Piano طراحی آسمانخراشی را به عهده داشته، که چند روز پیش در لندن پس از 12 سال از شروع به ساخت، با مراسمی ویژه افتتاح شد. برجی که فعلا لقب بلندترین برج اروپا را یدک می کشد: برج شارد.

البته مثل همیشه منتقدان و مخالفانی هم وجود دارند. مثلا یکی از نویسندگان روزنامه گاردین در ستون روزانه خود می گوید که "این برج شکاف و زخمی ماندگار برای صورت شهر لندن است" و نویسنده دیگری در این روزنامه می نویسد: "گران، خارج از قاعده و برای مردمی که اغلب شان اینجا زندگی نمی کنند. و یک استعاره و نماد کامل از چیزی که پایتخت ما در حال شبیه شدن به آن است."

 

در ادامه مطلب می خواهیم به خصوصیات این ساختمان پر سر و صدا بپردازیم و می توانید شاهد تصاویر بیشتری از این برج در مراسم افتتاحش باشید.

 

در ابتدا اجازه بدهید به معنا و مفهوم واژه شارد بپردازیم. Shard به معنای شیشه شکسته یا خرده شیشه به کار می رود. واژه ای که خود گویای طرح کلی این ساختمان است.

این برج با ارتفاع 310 متر و با اختلافی در حدود 8 متر، بالاتر از برج City of Capitals در مسکو ایستاده و فعلا بلندترین آسمانخراش اروپا محسوب می شود. البته اگر شما هم علاقه مند به ساختمان های بلند مرتبه باشید، حتما می دانید که پاریس در تلاش است تا با برج های دو قلوی Hermitage که توسط نورمن فاستر انگلیسی طراحی شده اند، با ارتفاعی در حدود 323 متر این افتخار را از چنگ لندن در آورد و در سال 2014 خود را به عنوان میزبان بلندترین برج اروپا معرفی کند.

 

 

حالا آسمانخراش شارد با 78 طبقه، یک برج چند منظوره محسوب می شود. دفاتر کاری، منازل مسکونی، هتل، رستوران و محیط های تجاری، فضاهایی هستند که می توانید در این 78 طبقه بیابید. و در دل این ساختمان، 44 آسانسور به همراه 8 پله برقی وظیفه جابه جایی مراجعان را به عهده دارند. در آخر هم برای تکمیل این خرده شیشه غول پیکر از 11 هزار قطعه شیشه در نمای آن استفاده شده است.

 

همان گونه که در ادامه شاهد آن خواهید بود، در مراسم افتتاحیه، نور پردازی برج به همراه لیزر شو خبر از شروع به کار این ساختمان در یکی از پر جمعیت ترین پایتخت های جهان می دهد.

تصاویر در ادامه ی تاپیک

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...