رفتن به مطلب

ساخت بزرگ‌ترین سازه ماکارونی جهان


ارسال های توصیه شده

بزرگ‌ترین سازه ماکارونی جهان توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد.

 

این سازه با 24 متر طول، 5 متر ارتفاع و عرض 3 تا 5/5 متر ساخته شد. مصطفی نصیری اوانکی، دانشجوی رشته معماری مقطع کارشناسی و سرپرست گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص چگونگی ساخت این سازه اظهار کرد: طراحی این سازه از تیرماه تا اواخر شهریور سال 90 به طول انجامید و ارائه طرح از مهر تا آبان زمان برد و از 2 آبان تا 11 اسفند سال 90 ساخت این پروژه به طول انجامید.

 

سرپرست گروه بزرگ‌ترین سازه ماکارونی جهان افزود: برای ساخت این پروژه بیش از 33 هزار متر ماکارونی (33 کیلومتر) به کار رفته که این میزان 18 کیلومتر بیشتر از رکورد جهانی گینس است، همچنین برای اتصال این سازه ماکارونی از 758 عدد چسب استفاده شده است. وی افزود: وزن کل این سازه 103 کیلوگرم و 75 کیلو بار سقف را تحمل کرده است.

 

نصیری اوانکی در خصوص چگونگی ثبت جهانی این سازه در کتاب رکوردهای گینس یادآور شد: هنگامی که در سازه‌های این چنینی در جهان شروع به تحقیق کردیم، متوجه شدیم چنین سازه‌ای تاکنون در دنیا ساخته نشده است به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ظریف‌ترین عنصری مثل ماکارونی، سخت‌ترین و استوارترین سازه را بسازیم، بعد از ساخت این سازه در مکاتباتی با سازمان جهانی گینس ثبت این سازه را به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه ماکارونی درخواست کردیم که مسئولان این سازمان در جواب ما عنوان کردند که اصلاً سرفصل و موضوعی در خصوص بزرگ‌ترین سازه ماکارونی در این کتاب وجود ندارد و گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نخستین گروهی بودند که مسئولان سازمان جهانی گینس را متقاعد کردند تا سرفصلی برای این موضوع تعریف کنند.

 

نصیری اوانکی ادامه داد: در مکاتبات بعدی قرار شد تا سازمان جهانی گینس کارشناسان خود را برای بازدید و تایید این سازه به ایران بفرستند اما با هماهنگی صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سازمان جهانی رکوردهای دنیا (گینس) قرار شد تا خود اعضای گروه به‌عنوان نماینده سازمان گینس با ارسال تمام اسناد و مدارک موجود همچون عکس، فیلم و تاییدیه نامه‌های سازمان‌های مورد نظر گینس همچون تاییدیه نامه‌های استادانی که در این رشته صاحب نظرند، روند ثبت جهانی این سازه در کتاب گینس طی کنند.

 

سرپرست گروه بزرگ‌ترین سازه مارکارونی جهان افزود: مسئولان سازمان جهانی گینس در مکاتباتی که با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین داشتند از این دانشگاه به دلیل اینکه سرفصلی جدیدی را به کتاب گینس اضافه کردند، تقدیر و تشکر ویژه‌ای و اعلام کردند تا ماه سپتامبر مراحل ثبت جهانی سازه در کتاب رکوردهای گینس به پایان می‌رسد و گواهی‌نامه این رکورد به مسئولان ایرانی اعلام و ارسال می‌شود.نصیری اوانکی به کاربردهای چنین سازه‌هایی در پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: با طراحی و سـاخت چنین سازه‌ای می‌توانیم پیش زمینه‌ای از سازه‌های فلز آلومینیوم را در پروژه‌های عمرانی بسازیم، اگر اندازه این سازه را با فلز آلومینیوم در اندازه واقعی 20 برابر کنیم از نظر وزن بسیار سبک و بسیار مقاوم و قابل انعطاف خواهد شد و می‌توان از این فلز که از نظر ساختار شباهت بسیاری به ماکارونی دارد، استفاده کرد.

 

وی در پایان از حمایت‌های ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای ساخت این سازه تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید از حمایت‌های بی‌دریغ دکتر موسی‌خانی برای ساخت چنین سازه‌ای تقدیر و تشکر کنم، چراکه ایشان در برنامه‌ها و بازدیدهای مسئولان عالی رتبه کشور از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، بازدید از سازه ما را در دستور کار قرار می‌دادند که این بازدیدها برای اعضای تیم نیز موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه می‌شد. شایان ذکر است؛ بسیاری از مسئولان در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از ساخت بزرگ‌ترین سازه ماکارونی جهان در این دانشگاه ابراز شگفتی کردند.

 

منبع: شاسا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...