رفتن به مطلب

بام سبز و روشهای اجرای آن


* v e n o o s * مهمان

ارسال های توصیه شده

* v e n o o s * مهمان

بام سبز و روشهای اجرای آن

 

این تحقیق رو برا درس تنظیم شرایط محیطی جمع کرده بودم و منابعش هم اینا بوده:

 

-------------------------------------------

سایت 1 :

http://elotragy.blogsky.com/1387/01/21/post-15/

-------------------------------------------

سایت 2 :

(http://www.greenroof.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=86)

-------------------------------------------

سایت 3 :

http://memarejavan1386.blogfa.com/post-83.aspx

-------------------------------------------

سایت 4 :

http://www.fazayesabz.blogsky.com/

-------------------------------------------

 

آرچ دیلی

 

 

در آخر تاپیک هم فایل PDF بام سبز رو براتون میزارم :a030:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 51
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

* v e n o o s * مهمان

فهرست

1-1 مقدمه

1-2 تعريف بام سبز

1-3 تاریخچه بام سبز

1-4 انواع بام سبز

1-4-1. سيستم گسترده Extensive

1-4-2 .سيستم متمركز Intensive

1-4-3 .سيستم مدولار يا جعبه گياه Planter Box

1-5 مقايسه مزايا و معايب سيستم متمركز و سيستم گسترده

1-6 اجزاء بام سبز

1-7 دسته بندي كلي اجزاء باغ سبز

1-7-1 لايه پوشش گياهي Plant layer

1-7-2 محيط كشت Growing medium

1-7-3 لايه زهكش Drainage layer

1-7-4 لايه محافظت Protection laye

1-7-5 ساختار سقف Roof construction

1-8 مصالح فیزیکی

1-9 مزایا و کاربرهای بام سبز

1-9-1 مزایای اختصاصي

1-9-2 مزایای عمومي

1-9-3 مزایای جانبی بام سبز

1-10 نيازهاي ساختاري طراحي بام سبز

1-11بام سبز و نسبت آن با شیب بام

1-12 آيا مي توان هر نوع باغي را بر روي هر بامي اجرا کرد؟

1-13 آيا باغبام به نگهداري زياد نياز دارد؟

1-14 آبیاری و سیستم های آبیاری بام سبز

1-15 مدیریت آب باران بر "بام سبز

1-16 زهکشي "بام سبز

1-17 عايق بام سبز

1-18 ايمني روی "بام سبز

1- 19 پيشگيري از آتش سوزي بام سبز

1-20 بام سبز و محافظت در مقابل تکان هاي ناشي از باد

1-21 معیارهای انتخاب گونه های گیاهی پیشنهادی بام سبز

1-22 پوشش های علفی

1-23 پوشش های علفی بام سبز

1-24 انواع کودها

1-25 نمونه

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-1 مقدمه:

 

 

از آن جا که احداث بام سبز در برنامه ريزي شهري بيشتر شهرهاي پيشرفته جهان به صورت يک دستورالعمل اجرايي در ساختمان سازي درآمده است، لزوم استفاده از انرژي هاي پاک وتوجه به محيط زيست و ساکنان آن در گستره زماني نامحدود ضروري به نظر مي رسد. امروزدر آلمان بطور تخميني 10 % از خانه ها داراي بام سبزند. درشهر توکيو برنامه توکيو 2000 در آوريل 2001 وارد عمل شد ، در اين برنامه فضاي قابل استفاده ساختمان هاي جديد با متراژ بيش از 1000 متر مربع بايد داراي 20 % فضاي سبز باشند. بام سبز در برنامه ريزي شهري شمال آمريکا در جاهايي مثل شيکاگو، پرتلند ، اورگن و تورنتو کانادا موثر بوده و در نظر گرفته مي شود. در شيکاگوجايي که 20000 فوت مربع بام سبزدر بالاي شهرداري آن قرارگرفته قانون ذخيره سازي انرژي شيکاگو در سال 2002 تصويب شد و مقرر گرديد ساختمان سازي جديد بايد داراي بام سبز يا بام انعکاسي باشد. در ونکوور افزايش جمعيت افزايش ناپايداري در دو زمينه مصرف انرژي و فاضلاب است و متخصصين تشخيص داده اند که تکنولوژي بام سبز به حل اين دو موضوع کمک خواهد نمود.

 

 

باتوجه به اثرات زيست محيطي وتنوع گونه هاي جاندار بام سبز موجب تاثيرات مثبت نسبت به محيط مي شود. کاهش آلودگي ناشي از فاضلاب واقزايش ميزان اکسيژن لازم براي انسان از ديگر اثرات مثبت بام سبز محسوب مي شود. ازآن جا که پيشينيان در طول زمان از ويژگيهاي اين نوع بام بهره جسته اند، استفاده از آن در محيط شهري ضمن جذب سر وصدا وخنک سازي باکاهش مصرف انرژي همراه است. ساکنين بام سبز با توليد مواد غذايي گياهي با تثبيت خاک يک سيستم پايدار را ايجادمي کند. جستجو وسرمايه گذاري در تکنولوژي بام سبزمهمترين روشي است که به شهر هاي ما اجازه رشد و توسعه با اطمينان از حفاظت و ادامه حيات بشر و محيط مي دهد. به نظر مي رسد که زمان آن رسيده است که ايران نيز در مقياس کلان شهرهايي چون تهران بايستي در اين راستا گامي بردارد

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

2-1 تعريف بام سبز:

بام باغ که بام سبز، بام گياهي وبام زيستي نيزناميده مي شود، يک سيستم سبک وزن مهندسي ساز است که رشد گياه را در بام ميسر ساخته و درعين حال ازبام محفاظت مي کند.

بام سبز نه تنها سطحي است که با رنگ سبز پوشيده شده بلکه يک سطح زنده ازگياهان رويشي در لايه خاک در بالاي بام است. يک لايه خاک کم عمق يا ضخيم همراه باپوشش لاية زيرتر خاک که در بخش مواد به آن اشاره خواهد شد در پوستة بام پخش شده اند .گاه اين پوشش همراه با محافظ ريشه اي و اغلب با يک لايه زهکشي درزيرآن همراه است و گونه هاي گياهان مقاوم در برابر خشکي درآن رشد مي يابند.

 

استفاده از پوشش گياهي روي بام يک اختراع جديد نيست. بام هاي چمني يک تکنيک ساختمان سازي متعارف و سنتي در بسياري از نقاط است. هر چند در دهة اخير روش هاي جديدي به دليل نيازمندي هايي که امروزه در شهرها داريم توسعه يافته است . تفاوت بين يک بام سبز جديد و يک بام سبز چمني سنتي در تفاوت اهداف و مواد بکار رفته میباشد . هدف اصلي در گذشته استفاده از چمن به منظور عايق بندي و حذف لايه آب بندي بود که اغلب با پوست درختان غان صورت مي گرفت . امروزه اساسا هدف محيطي – اقتصادي و بهبود مديريت اصلاح فاضلاب سطحي ؛ سلامتي و زيبايي شناسي است .

 

پس به طور اجمال میتوان گفت :سیستم بام سبز زماني بوجود آمد كه طرح يك فضاي سبز برروي سازه بام اجرا گرديد. بام سبز در واقع بامي است كه بر روي سطح آن گياهان رشد مي‌كنند. تنوع گياهي چنین ساختاری مي‌تواند از بام پوشيده از چمن مصنوعي تا باغ بامي باشد كه با گياهان مورد استفاده در طراحي منظر پوشيده شده است. سبزپوش كردن بام نيازمند گياهاني است كه بدقت انتخاب شده‌اند تا در برابر محيط خشن و بي‌روح محيط پشت‌بام در شرايط كم/بي آبي، عوامل اقليمي، يخ‌زدگي، نسيم دريا و خشكي و غيره مقاومت كنند. نوع گياهان انتخابي بسته به نوع آب و هوا و شرايط اقليمي مختلف، متفاوت است. بام سبز یا باغ پشت بام، اوج تلفیق اجرا با محیط است.

 

دتایل های(جزییات) اجرایی چنین بامی تفاوت چندانی با بام های معمول نداشته و شامل عایق رطوبتی/حرارتی، پوشش ضد آب، ماسه و درزپوش می باشند و در کنارآن شامل مصالح و عناصری هستند که بتوانند عمل نگهداری/زهکشی رطوبت و اسباب نگهداری گیاهان (مطابق استاندارد) را در ساختمان سازی فراهم آورند.

 

یعنی به زبان ساده تر استفاده از گیاهان و پوشش زنده سبز بر روی پشت بامها و تلفیق گیاه سبز زنده با سازه خشک بی روح شهری جهت روح بخشیدن و طراوت دادن به سازه و افراد ساکن ساختمان . (سایت 3)

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-3 تاریخچه بام سبز :

ایده باغچه های روی سقف و کشت بر روی آن در زمانهای قدیم توسط ایرانی ها در 2500 سال پیش و بر روی بام زیگوراتها به کار گرفته شده است و پس از آن ششصد سال قبل از میلاد مسیح با الهام از ایرانیها توسط مردم بابل در باغهای معلق بابل بکار گرفته شد .

با فاصله اي از قصر پادشاهی و در واقع بيرون از شهر، باغ هاي معلق بابل قرار داشتند که اين باغ ها از عجايب هفتگانه عالم و از شاهکار هاي معماري محسوب مي شوند . اين باغها که به روايتي 5 تراس منطبق بودند به دستور نينوس پادشاه ديگر بابل براي همسرش سميراميس در کنار رود فرات بنا گرديدند.(سایت 4)

 

bw4a3s66kz05nmrttnps.jpg

 

 

براي ايجاد قدرت در پايه هاي اين بنا ها از ستونهاي سنگي مربع به ضلع 5 متر استفاده کرده بودند. طبقات به وسيله مواد خاصي عايق بندي شده بودند تا از نفوذ آب باران به طبقات زيرين جلوگيري شود. براي آبياري هر يک از طبقات (باغ ها ) آب فرات را مستقيما به آنها تا بالاترين قسمت هدايت ميکردند . ( با توجه به اينکه در دو طرف اين بناها کوه هائي مرتفع قرار نداشتند تا از خاصيت آرتزين استفاده شود اين امر يکي از عجايب اين بنا را نشان ميدهد ) اين باغ ها ( تراس هاي آن ) مشرف بر رود فرات وشهر بابل بود و چشم انداز زيبائي داشت و عبور و مرور قافله ها و کاروان هاي تجاري شرق و غرب از آن مشاهده مي گرديد . اين بنا در حدود 600 ق . م ساخته شد ولي اکنون آثاري از ساختمانهاي آن مشاهده نمي شودو فقط از آجرهاي باقيمانده آن سدي طويل بر روي رود فرات بسته شده است . (سایت4)

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

در قرون وسطی و رنسانس نیز در فرانسه و ایتالیا گونه هایی از باغ بام بوجود آمد که اکثراً توسط دولت و در ساختمان های عمومی شکل میگرفت در سال 1600 میلادی یک آلمانی تراس خانه خود را تبدیل به باغچه نمود و تا سال 1875 تبدیل تراس و بام به باغ در آلمان و روسیه توسعه یافت.

 

 

لوکوربوزیه و رایت پیشگامان طبیعت گرا و ایجاد کننده بام های سبز در قرن بیستم بودند . توسعه فضاهای سبز بر بام ها در پنجاه سال اخیر رشد بیشتری داشته و در چند دهه اخیر در اروپا و آمریکا با سرعت گرفتن ساخت و ساز شهری و بالا رفتن ارزش زمین های شهری در شهر های رو به رشدی چون نیویورک استفاده کاربردی از فضای بام ها خصوصا در مراکز شهررشد چند برابری یافت. (سایت 4)

 

اما در کشور ما، بام خانه ها بندرت به عنوان فضای کار بردی مورد توجه قرار گرفته اند با این حال واقعیت این است که این بام های خاکستری، درصد بالایی از کل مساحت شهری را می تواند در برگیرد و در کلان شهرهای معاصر، جایی که افزایش بهای زمین و کمبود فضای باز و سبز شهری خصوصا در مراکز شهر ها و مناطق پر تراکم، تبدیل به پدیده و چالش جهانی شده است، استفاده ی کاربردی از بام ها، می تواند به عنوان امکان بهره برداری بهینه از زمین های شهری قلمداد شود.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-4 انواع بام سبز :

باغ بام ها را بر اساس سيستم اجرايي به سه دسته اصلي تقسيم مي كنند:

 

1. سيستم گسترده Extensive

2. سيستم متمركز Intensive

3. سيستم مدولار يا جعبه گياه Planter Box

 

 

 

gh2y6khd6lb7iat0d9ht.jpg

سیستم گسترده

 

--------------

 

gts8pdyjts3zl1kvd0t.jpg

سیستم متمرکز

 

--------------

6dfi0423guxfjugmshrj.jpg

 

سيستم مدولار يا جعبه گياه

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-4-1. سيستم گسترده Extensive

- اين سيستم به نام مقطع كم ارتفاع يا اجرا با ضخامت كم نيز شناخته مي شود.

- اين نوع بام سبز فقط شامل يك يا دو نوع گياه و محيط كاشت كم عمق مي باشد.

- معمولا اين سيستم براي زمانيكه حداقل بار وزن مدنظر باشد به كار گرفته مي شود.

- به طور خاص، فقط پرسنل نگهداري و تعمير به اين نوع بام دسترسي دارند.

 

eiz7xivtdjy88v9ejg53.jpg

 

 

- اين نوع بام مثل چمنهاي نروژي، بر روي بامهاي مسطح و شيبدار احداث مي شود.

- در اين سيستم معمولا گياهان به عمق 40 تا 100 ميلي متر استفاده مي شوند.

- حدود بار نهايي بام تقريباً بين 50 تا 100 كيلوگرم بر متر مربع در حالت اشباء مي باشد.

- براي سيستم گسترده واژهGeen Roof يا بام سبز استفاده مي شود.

- در مورد بام هاي شيب دار در اغلب مكان ها 10 تا 20 % شيب توصيه مي شود. در شيب حداكثر 30% نياز به استفاده از زهوار و ابزارهاي ضد فرسايش وجود دارد. (سایت 4 )

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-4-2 .سيستم متمركز Intensive

- اين سيستم به نام مقطع عميق يا باغ بام نيز شناخته مي شود.

- اين نوع از بام سبز شامل انواع مختلفي از گياهان مي باشد و مشابه يك پارك طراحي مي شود.

- برخي از بامهاي سبز داراي درختان بزرگ و آبنماهايي مي باشند كه اين موضوع خود احتياج به تقويت اساسي سازه دارد.

- اين سيستم اغلب نيازهاي سازه اي جديدي را براي بام الزامي مي كند، به ويژه براي بام هايي كه دسترسي عمومي نيز داشته باشد.

- براي سيستم متمركز واژه Roof Garden يا باغ بام استفاده مي شود. (سایت5)

 

 

ntbcp4qucu2vxfse2trg.jpg

 

 

 

سيستم متمركز Intensive (باغ بام

 

 

 

 

m364przo1zibhvdygeft.jpg

جزئیات اجرایی سيستم متمركز بام سبز

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-4-3 .سيستم مدولار يا جعبه گياه Planter Box

 

- در اين سيستم گياه و محيط كاشت آن در جعبه هاي مخصوصي كه تمام يا بيشتر بام سبز را مي پوشاند، نگهداري مي شود.

- در سيستم غير مدولار محيط كاشت يك لايه پيوسته بر روي بام سبز مي باشد. (سایت5)

oqnm622k3ckd3i5j8rc.jpg

سیستم مدولار یا جعبه گیاه

2du50zx20bb5y9y4iq.jpg

 

جزئیات اجرایی سيستم مدولار يا جعبه گياه Planter Box

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-4 اجزاء بام سبز:

دسته بندي اجزاي اجرايي باغ بام ها بسيار متنوع و وسيع است. اين موضوع به اين دليل است كه هر موسسه يا شركت بازرگاني با توجه به رويكرد خودش با اين مسئله يك سري پيشنهاد ارائه مي كند. (رقابت در بازار، مهمترين دليل پيچيده شدن اين جزئيات است.(سایت 5)

 

تصاویر زیر دتایل هایی از بام سبز را نشان می دهند :

 

 

jbfc3z3xc35e9224xi4f.jpg

 

 

ipqqj0ni4nz876zwg6y.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

7-1 دسته بندي كلي اجزاء باغ سبز:

فارغ از همه دسته بندي هاي تجاري و آنچه كه در كاتالوگ شركت هاي مختلف وجود دارد اجزاء باغ¬بام را به 5 دسته كلي مي¬توان تقسيم بندي كرد:

1. لايه پوشش گياهي Plant layer

 

2. محيط كشت Growing medium

 

3. لايه زهكش Drainage layer

 

4. لايه محافظت Protection layer

 

5. ساختار سقف Roof construction

 

 

 

c7nxyns34vr807w08f49.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-7-1 لايه پوشش گياهي Plant layer:

تقريباً هر گياهي مي تواند روي بام گذاشته شود. اما اين با محدوديتهايي از قبيل آب و هوا، طراحي سازه اي و هزينه نگهداري و تصورات طراح بام سبز مواجه مي باشد. از آنجايي كه بامهاي سبز تا حد امكان سبك طراحي مي شوند، اغلب شامل پوششي هستند كه مي تواند در عمق كمي از خاك و با مراقبت و نگهداري كم يا بدون نگهداري رشد كنند. ( سایت 3)

 

1-7-2 محيط كشت Growing medium:

محيط كشت همان فضايي است كه گياهان در آن شروع به رشد و نمو مي كنند.محيط كشت به واسطه الزامات خاصي سازه اي بايد وزن كمي داشته باشد به همين دليل نسبت به خاك معولي تفاوتهايي دارد.

بايد از محيط كشتي استفاده كرد كه حتي الامكان سبك بوده و وزنش حدود 900 كيلوگرم در هر متر مكعب در حالت مرطوب باشد.يك مخلوط معمولي مناسب مركب از 3/1 ماسه، 3/1 سنگ هاي متخلخل و 3/1 گياخاك مصنوعي( تركيبي از چوب پوسيده و كود نباتي) است. ( سایت 3)

 

1-7-3 لايه زهكش Drainage layer:

لايه زهكش بين محيط كاشت و لايه محافظت قرار مي گيرد تا آب بتواند از هر جاي بام سبز به سيستم زهكش ساختمان جريان يابد.

انتخاب لايه زهكش مناسب، بر اساس بيشينه جريان آبي كه از اطلاعات بارش تعيين مي شود، انجام مي گردد و از آنجايي كه لايه زهكش محيط كاشت و گياه را پشتيباني مي كند، مقاومت فشاري آن بايد مناسب باشد.

برخي از سيستم ها به سادگي لايه اي قطور از خاك انبساط يافته را به كار مي برند، اما هم اكنون اكثر شركتهاي بام سبز از يك حصير زهكش پلاستيكي موجدار با الگوي سازه اي مشابه كارتن تخم مرغ يا Landscape Pavers استفاده مي كنند. حداقل ضخامت لايه زهكش 20 ميلي متر مي باشد، اما حصيري ضخيم تر مي تواند يك عايق اضافي را تامين كند. ( سایت 3)

8ph2njo38h0t1umxd8vw.jpg

 

 

mnlkq1b5s9f1odm63si.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

لايه زهكش خود مي تواند مجموعه پيچيده اي از لايه هاي ديگر باشد:

 

1-7-3-1 لايه صافي Filter Layer:

در بين محيط كشت و لايه زهكش *****ي قرار دارد كه رطوبت را از محيط ريشه ها دور مي كند و مانع از گنديدگي ريشه ها مي شود.

اين ***** مي تواند شامل يك بافت پارچه اي باشد. در سيستم هاي مدرن معمولا از يك يا دو لايه "geotextile" غير بافته شده استفاده مي شود.

اين ***** حتي مي تواند لايه اي از شن و ماسه باشد و در اين حالت ممكن است با لايه زهكش تركيب شود. ( سایت 3)

 

pweddpnoes7yjplthmmf.jpg

 

1-7-3-2 لايه مانع ريشه ها Root barrier:

لايه اي است كه به خوبي از نفوذ ريشه ها و آسيب زدن آنها به عايق كاري و غشاء سقف جلوگيري مي كند. لايه مانع ريشه ها معمولا بيشتر در سيستم متمركز استفاده مي شود و در زير زهكش و بلافاصله در بالاي لايهwaterprofيا آب بند نهايي يا عايق كاري حرارتي قرار مي گيرد.

اين لايه معمولا از يك پوسته پلي اتيلن تشكيل شده است.

اين لايه بيشتر در پروژه هاي عمومي مثل ميدان ها كه ترافيك عبوري و بار سقف زياد است و جاهايي كه گياهاني با ريشه هاي عميق و ريشه هاي تهاجمي كاشته شده استفاده مي شود. ( سایت3)

 

 

1-7-3-3Drain board :

يك شيت سه لايه است كه لايه بالايي عمل ***** را انجام مي دهد و آب اضافي را از قسمت ريشه ها دور مي كند اين لايه همچنين به عنوان لايه محافظ ريشه ها عمل مي كند.

لايه وسطي كه به شكل كاسه هاي مخروطي شكل است آب اضافي را از ريشه ها دريافت كرده و در خود نگه مي دارد اين لايه به كاهش سرعت Run-off آب باران كمك مي كند و از طرفي باعث گردش هوا و جلوگيري از گنديدگي محيط مي شود.

لايه پاييني يك ***** پارچه اي است كه مانع از آسيب ديدن غشاء و عايق مي شود. ( سایت 3)

ldscqx2mb9vqsve803rr.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

wkauiz7sj6d9grtn6e52.jpg

 

 

1-7-4 لايه محافظت Protection layer :

اين لايه بيشتر شامل شامل لايه هايي است كه يا بام را از نشت كردن و نفوذ آب حفاظت مي كنند يا از سيستم عايق كاري محافظت مي كنند. ( سایت 3)

 

 

1-7-4-1 غشاء بام يا لايه عايق كاري رطوبتي Water Proofing:

بام را از نشت كردن و چكه كردن محافظت مي كنند. غشاء هم به شكل يك لايه يكپارچه ضدآب استفاده مي شود و هم به شكل شيت هاي بهم پيوسته.

انتخاب يك غشاء مناسب بستگي به شرايط بام، هزينه و سهولت اجرا و تعمير دارد.

اخيرا برخي كارخانه ها محصولي توليد كرده اند كه لايه مانع ريشه و غشاء را در يك لايه قرار داده است. ( سایت 3)

 

 

1-7-4-2 صفحه محافظ Protection Board :

صفحه محافظ به طور مستقيم بروي غشاء قرار مي گيرد و آن را در طول عمليات اجرايي و از شكست محافظت مي كند.

لايه محافظ مي تواند باريکه اي از بتن سبك، صفحه اي از عايق محكم، ورقه ضخيم پلاستيكي، ورق مسي، يا تركيبي از اينها، بر حسب ويژگي هاي طراحي و كاربرد بام سبز باشد.

برخي از سيستمهاي بام سبز لزوماً به صفحه محافظ احتياجي ندارند و ممكن است از لايه مانع ريشه به جاي آن استفاده شود. ( سایت 3)

برخي از سيستمهاي بام سبز لزوماً به صفحه محافظ احتياجي ندارند و ممكن است از لايه مانع ريشه به جاي آن استفاده شود.

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

1-7-5 ساختار سقف Roof construction

يک لايه پوشش ضد آب که با هواي داغ به لبه هاي بام خوب جوش خورده ، به پيرامون بام بسته مي شود . اين محصول يک ماده پوليمري است که با پشم شيشه پوشيده شده وفرايند غلطک زني را خوب تحمل مي کند و ماندگاری بالایی داشته و حرکت ساختاري بدون هيچ نوع صدمه اي به بام را دارد .

 

b7euaju0b6mc3ye44ta.jpg

 

e41fb3cm11057msmdjic.jpg

 

 

پس به طور اجمال میتوان3 قسمت مجزا برای ساختمان باغ بام متصور شد :

قسمت اول سقف ساختمانی آن چیزی است که هم اکنون بر بام همه ساختمانها وجود دارد و بر روی آن عایق ساختمان مثل ایزوگام یا هر عایق دیگر کشیده شده است

 

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]17

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

قسمت دوم باغ بامها یک لایه محافظت کنندهاست که سقف و عایق رطوبتی را از لایه خاک و گیاهان جدا می کند .

 

قسمت سوم خاک و کود و سیستم آبیاری باغ است که هر کدام با دقت در محل خود قرار می گیرد .

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

موادي که در ساخت «باغ بام» استفاده مي‌شود، داراي عمر بسيار طولاني هستند که اين خصوصيت آن‌ها، باعث مي‌شود نيازي به تعويض دوره‌اي نداشته باشند. اين مواد بين 30 تا 50 سال ماندگاري دارند. ( سایت 3)

 

m57z573i7np17dc9a2x.jpg

 

 

 

1-8 مصالح فیزیکی

 

1-8 -1 مواد ضد آب:

اگر آب روي سقف بام بماند به ساختمان صدمه مي زند . لايه ساخته شده از مواد ضد آب تا قبل از تخریب فیزیکی مي تواند محافظ ساختمان باشد .خاک و پوشش گياهي از پوسته بام درمقابل تاثيرات اشعه فوق بنفش محافظت مي کند . البته پوسته بام بايد در وضعيت خوبي قبل از نصب بام سبز باشد. استفاده از يک لايه پوشش قيري از نشت آب جلو گيري خواهد نمود . ( سایت 3)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...