رفتن به مطلب

تجربیات کاری


ارسال های توصیه شده

با سلام خدمت همه دوستان....

پیرو مذاکرات قبلی که انجام شد و توافق لازم در این زمینه صورت گرفت ،تصمیم گرفتیم که تاپیکی با عنوان تجربیات کاری داشته باشیم.

هدف ما از ایجاد این تاپیک بیان تجربیات کاری هست که هر کدوم از دوستان داشتن ،فرقی نداره از دوره های کارآموزی دوران دانشجویی تا بعد فارغ التحصیلی و اشتغال به کار...

توضیح اینکه هیچ محدودیتی برای بیان تجربیات وجود نداره...

همینطور میتونیم زمینه های موفقیت یا عدم موفقیت رو به چالش بکشیم تا در نهایت به خلق ایده هایی نو برای پیشرفت و موفقیت هر چه بیشتر در یافتن مسیرها و راه حل هایی برای حل مسائل کاری و تخصصی برسیم و بتونیم به مرحله اجرا بذاریمشون و نتایج رو هم با هم مورد تحلیل قرار بدیم...

امید این هست که این تاپیک و همکاری شما دوستان بتونه کمک شایانی در پیشرفتمون داشته باشه...پس بی معطلی پیش به سوی فردایی بهتر...

 

با آزوی موفقیت ...

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 45
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سلام

بهتره هربار یه خط مشی تعریف بشه تا از تفرق مطالب جلوگیری بشه اینطور که هر کی هرچی خواست بگه یک مقدار حالت بی نظمی پیدا کنه شاید

لینک به دیدگاه

قسمت اول

اگه مدیر تولید، فروش.. شرکتی شدین..

لباس مناسب بپوشید:w000:

با کارگرا به زبان محلی صحبت نکنید که صمیمیت بیخود می آره.. فارسی صحبت کنید..

سربالا و نگاهی نافذ داشته باشین:w000:جدی باشین ولی خشک نباشین:ws37:

تابلو اعلانات رو جدی بگیرین.. جریمه فراموش نشه تا کارگر مواد اولیه رو حروم نکنه..

اگه احساس کردین کارگری بی نظم هست(مرخصی زیاد می گیره .. دل به کار نمیده..دیر می آد سرکار وو) اخراجش کنید تا هم خودت و هم خودش در عذاب نباشین.. البته قبلا فرصت بده بهش..

لینک به دیدگاه
سلام

بهتره هربار یه خط مشی تعریف بشه تا از تفرق مطالب جلوگیری بشه اینطور که هر کی هرچی خواست بگه یک مقدار حالت بی نظمی پیدا کنه شاید

 

پیشنهاد خوبیه..اگه میتونی خودت یه خط مشی ارائه بده...

 

قسمت اول

اگه مدیر تولید، فروش.. شرکتی شدین..

لباس مناسب بپوشید:w000:

با کارگرا به زبان محلی صحبت نکنید که صمیمیت بیخود می آره.. فارسی صحبت کنید..

سربالا و نگاهی نافذ داشته باشین:w000:جدی باشین ولی خشک نباشین:ws37:

تابلو اعلانات رو جدی بگیرین.. جریمه فراموش نشه تا کارگر مواد اولیه رو حروم نکنه..

اگه احساس کردین کارگری بی نظم هست(مرخصی زیاد می گیره .. دل به کار نمیده..دیر می آد سرکار وو) اخراجش کنید تا هم خودت و هم خودش در عذاب نباشین.. البته قبلا فرصت بده بهش..

 

خیلی ممنون از مشارکتتون:a030: ...اینهایی رو که میگین خودتون تو کار تجربه کردین...یعنی چی شده که به این نتیجه رسیدین که باید با کارگرها صمیمی نشد...

اینهایی رو که شما گفتین دقیقا همون چیزهایی هست که منم تو کار باهاشون برخورد داشتم...میدونم که رعایت نکردن هرکدوم از اینها چه آسیبی میتونه به مدیریت ما وارد کنه...ولی خوشحالتر میشیم اگر علاوه بر این موارد از کارهای مفیدی که مثمر ثمر بودن و انجام دادین هم برامون بگین...یا حتی کاری که فکر میکردین میتونه مفید باشه ولی در عمل نتیجه عکس داده و موارد دیگه...

با تشکر:icon_gol:

لینک به دیدگاه
پیشنهاد خوبیه..اگه میتونی خودت یه خط مشی ارائه بده...

 

 

 

خیلی ممنون از مشارکتتون:a030: ...اینهایی رو که میگین خودتون تو کار تجربه کردین...یعنی چی شده که به این نتیجه رسیدین که باید با کارگرها صمیمی نشد...

اینهایی رو که شما گفتین دقیقا همون چیزهایی هست که منم تو کار باهاشون برخورد داشتم...میدونم که رعایت نکردن هرکدوم از اینها چه آسیبی میتونه به مدیریت ما وارد کنه...ولی خوشحالتر میشیم اگر علاوه بر این موارد از کارهای مفیدی که مثمر ثمر بودن و انجام دادین هم برامون بگین...یا حتی کاری که فکر میکردین میتونه مفید باشه ولی در عمل نتیجه عکس داده و موارد دیگه...

با تشکر:icon_gol:

باشه قسمت دوم میگم:viannen_38:

لینک به دیدگاه
باشه قسمت دوم میگم:viannen_38:

 

چی شد خب؟:ws28:..چرا قهر کردین.:ws52:...خیلی خوبه همینطور ادامه بدین ...من که تشکر کردم.:ws37:..بازم ازتون ممنون....

اینجا تو تالار صنایع قهر اینا نداریما.....:w02: شاد باشی و پیروز:w16:

لینک به دیدگاه
چی شد خب؟:ws28:..چرا قهر کردین.:ws52:...خیلی خوبه همینطور ادامه بدین ...من که تشکر کردم.:ws37:..بازم ازتون ممنون....

اینجا تو تالار صنایع قهر اینا نداریما.....:w02: شاد باشی و پیروز:w16:

قهر قهر تا روز قیامت قهر:w000:

لینک به دیدگاه

سلام تشکراز هستی خانم خیلی ایده خوبی بود راستش این خط مشی که دوستمون گفتندیعنی بیاییم حوزه به حوزه از لحاظ درسی تجربیات را داشته باشیم

یه تجربه

باید همیشه باکارگر جدی باشی ولی خودتو بالا نگیری ولی بعضیا پرروهستند باید باهاشون جدی باشی تاخودمونی نشوند ولی جوری نشه که کارگر باهات بدبشه

باید این اعتداله رعایت بشه که هم سنگین باشی وهم مورد احترام بقیه

یعنی روت حساب کنند ولی متنفرازت نباشند چون دراین صورت دست به سوء استفاده و لجبازی میزنند

لینک به دیدگاه
پیشنهاد خوبیه..اگه میتونی خودت یه خط مشی ارائه بده...

 

 

 

خیلی ممنون از مشارکتتون:a030: ...اینهایی رو که میگین خودتون تو کار تجربه کردین...یعنی چی شده که به این نتیجه رسیدین که باید با کارگرها صمیمی نشد...

اینهایی رو که شما گفتین دقیقا همون چیزهایی هست که منم تو کار باهاشون برخورد داشتم...میدونم که رعایت نکردن هرکدوم از اینها چه آسیبی میتونه به مدیریت ما وارد کنه...ولی خوشحالتر میشیم اگر علاوه بر این موارد از کارهای مفیدی که مثمر ثمر بودن و انجام دادین هم برامون بگین...یا حتی کاری که فکر میکردین میتونه مفید باشه ولی در عمل نتیجه عکس داده و موارد دیگه...

با تشکر:icon_gol:

 

همین مبحث مدیریت و برنامه ریزی تولید مبحث خوبیه هم از اهمیت فوق العلده ای برخورداره هم عمده تجربه من برمیگرده به مبحث تولید:icon_redface:

لینک به دیدگاه
قسمت اول

اگه مدیر تولید، فروش.. شرکتی شدین..

لباس مناسب بپوشید:w000:

با کارگرا به زبان محلی صحبت نکنید که صمیمیت بیخود می آره.. فارسی صحبت کنید..

سربالا و نگاهی نافذ داشته باشین:w000:جدی باشین ولی خشک نباشین:ws37:

تابلو اعلانات رو جدی بگیرین.. جریمه فراموش نشه تا کارگر مواد اولیه رو حروم نکنه..

اگه احساس کردین کارگری بی نظم هست(مرخصی زیاد می گیره .. دل به کار نمیده..دیر می آد سرکار وو) اخراجش کنید تا هم خودت و هم خودش در عذاب نباشین.. البته قبلا فرصت بده بهش..

 

این موارد از دید یک مهندس مکانیک مطرح شده به نظرم موارد مهمیه که بعضی درست و بعضی به شدت قابل نقده دوستانی که رشتشون صنایع هست نظرشون چیه؟

لینک به دیدگاه
سلام تشکراز هستی خانم خیلی ایده خوبی بود راستش این خط مشی که دوستمون گفتندیعنی بیاییم حوزه به حوزه از لحاظ درسی تجربیات را داشته باشیم

یه تجربه

باید همیشه باکارگر جدی باشی ولی خودتو بالا نگیری ولی بعضیا پرروهستند باید باهاشون جدی باشی تاخودمونی نشوند ولی جوری نشه که کارگر باهات بدبشه

باید این اعتداله رعایت بشه که هم سنگین باشی وهم مورد احترام بقیه

یعنی روت حساب کنند ولی متنفرازت نباشند چون دراین صورت دست به سوء استفاده و لجبازی میزنند

 

در زمینه نحوه برخورد با اپراتور ها و کارگر من 3 سال تو یه شرکت بزرگ با بیش از 1000 نفر کارگر کار کردم و با بخش اعظمی صمیمی بودم و با خیلیا سلام و علیک ، و یکی از مسئولیت هام کنترل مصرف بود تو اون مدت من این کار رو به عهده کارگر ها گذاشتم یعنی کاری که من باید میکردم این بود که طبق خروجی انبار و خروجی خط میزان اتلاف رو اندازه میگرفتم و در صورت مصرف غیر بهنه کارگر های اون سل کاری همه یا فرد مسئولشون رو بازخواست میکردم خب اولین نتیجه این کار میتونست خصومت باشه با من ولی من تصمیم گرفتم به نحو دیگه ای ا مسئله برخورد کنم زمانی که با اتلاف در یک سل کاری مواجه میشدم اول بااستفاده از رابطه دوستی که داشتم طبق اعداد و ارقام متقاعدشون میکردم که بازدهی سلشون مناسب نیس بعد چون ما تو شرکت نظام پیشنهادات داشتیم بهشون میگفتم فکر کنید چه میشه کرد تا این اتلاف ازبین بره و ازشون میخواستم ایده بدن تا من ایده هاشون رو در قالب نظام پیشنهادات تدوین کنم و براشون پاداش بگیرم نتیجه ان کار این بود که گاهی روش های بسیار خوبی در تولید پیشنهاد میشد واز طرفی نسبت به خودم جو منفی ایجاد نمیکردم و همچنین برای کارگر منافع داشت و یه نکته ریز که خودم رعایت میکردم نحوه فعالیت ها رو نامحسوس و از طریق دوربین کنترل میکردم و به فرایند مسلط بودم تا یه موقع کلاه سرم نره:icon_redface:

لینک به دیدگاه

خیلی عالیه خیلی صحبت خوبی بود شماتجربیات خیلی خوبی دارید درست می فرمایید

راستش من هنوز به این کارها مسئول نشدم البته تو پروژه بهبود بعضی مواقع خودم و بعضی مواقع می سپارم به کارگرها که خودشون کیفیت محصول خروجی را نگاه کنند و درصورت نیاز دوباره کاری انجام بدهند مثلا ما توی کارخونه مون نظام پیشنهادات متاسفانه نداریم و پرسنل هم حدود 15نفر هستند ولی کارگاه نیست کارخانه اجاق گاز هست اتفاقا منم با اکثر کارگرها روابط دوستانه و سلام و علیک دارم ولی خب فهمیدم تایکی بهشون آره ونه میکنه سریع دلخور می شوند ولی سعی میکنم اگر چیزی هم میگم حتما قانعشون بکنم

لینک به دیدگاه

یه تجربه دیگه که من الآن باهاش درگیر بودم اینه که بالاخره توهرسیستمی که آدم تازه وارد باشه ازهمون اول جایگاهی نداره و همه چیز بر وفق مرادش نیست مثلا من زمانیکه وارد کارخانه شدم یه مهندس صنایع دیگه هم بود که خب میخواست یه جورایی برام کلاس بذاره و بگه من بالاتره ضمن اینکه بالاخره میخواست حرکاتم تحت نظرش باشه وبشناسه منو چون می ترسید من جاشو بگیرم همسن خودم بود و دوماه وارد اینجا شده بود

ولی خب من اولا دست به شناختش زدم و از طرفی به حرفاش اهمیت نمیدادم و کاری باهاش نداشتم و حرفم را به مدیر ارشد میگفتم وقتی پروژه اول انجام شد ودید همه رضایت دارند دیگه اونم که میخواست گزارش منو ببینه دیگه یواش یواش گفت همینطوری روش میخوام نگاه کنم وقتشوندارم واز طرفی من هرکاری بکنم اون خودشو درگیر دخالت کردن نمیکنه

طوری که مثلا پروژه اول من هنوز کامل نشده ولی وقتی مدیریت ارشد ازاون سوال کرد که فلان پروژه به کجا رسید قشنگ گفته بود که من اصلا نمیدونم ایشون چکار کرده و آمد سوال کرد ازخودم که چی شد؟یامثل پرسید پروژه دومتون تموم شد؟حالا کل مطلب را گفتم ولی به طور خلاصه فکر نکنید اگر جایی میرید همه چی آرومه و شمام خیلی خوشبختید حتما اول کار باچنین مسائلی مواجه میشید ولی صبر وحوصله دردرجه اول و نشون دادن بی نیازی به فلان نفرو از طرفی داشتن روابط مستقیم باطرف درگیر پروژه شما میتونه جوابگو باشه و از طرفی بایدزرنگ بود باید ازهرچیزی فرصت ساخت واسه خودنمایی تا اون نفرم کاری باشما نداشته باشه و مسالمت آمیز باهم بسازید و به هم کمک کنیم

لینک به دیدگاه
قسمت اول

اگه مدیر تولید، فروش.. شرکتی شدین..

لباس مناسب بپوشید:w000:

با کارگرا به زبان محلی صحبت نکنید که صمیمیت بیخود می آره.. فارسی صحبت کنید..

سربالا و نگاهی نافذ داشته باشین:w000:جدی باشین ولی خشک نباشین:ws37:

تابلو اعلانات رو جدی بگیرین.. جریمه فراموش نشه تا کارگر مواد اولیه رو حروم نکنه..

اگه احساس کردین کارگری بی نظم هست(مرخصی زیاد می گیره .. دل به کار نمیده..دیر می آد سرکار وو) اخراجش کنید تا هم خودت و هم خودش در عذاب نباشین.. البته قبلا فرصت بده بهش..

تشکر از تجربیاتتون که مطرح کردید ولی خب تو بعضی مواردیه کم باید دید مثبت تری داشت کارگری که دل به کار نده این برمیگرده به سیاست کارخونه یعنی باید باتغییراتی که درشرایط کاریش میدید اونو گرم کارکنید و از نظریه های انگیزش استفاده کنید که قطعا جوا میده البته باید اول شیوه های مختلف را بدونید و تشخیص بدید به چه شیوه اون کارگر انگیزش میشه

این که گفتید اگر کارگری مواد اولیه را حروم میکنه جریمه اش کنید این به خیلی چیزا بستگی داره مثلا من تو خط رنگکاری نمیتونم بگم کارگر من تو را به خاطر اتلاف رنگ اخراج میکنم چون اول باید ببینم مشکل اتلاف ازکجاست ممکنه فرآیند ایراد داشته باشه یادستگاه ها نیاز به تعمیر داشته باشند یا کارگر بی تجربه باشه و روش کاررا نمیدونه مثلا نمیدونست چطور باید رنگ بپاشه من بهش گفتم و گفتم ازت زمان میگیرم اینطوری کار کن تا اذیت نشی چون واقعا نمیدونست

بعد ازهمه این موارد اگر بفهمی که کارگر میدونه ولی عمدا اتلاف میکنه باید اخطار داد

به جرات بگم شاید حداقل دربسیاری از موارد شرایط مالی و کیفیت زندگی کارگر خوب نیست وبا یه برنامه انگیزش سر مصرف بهینه منبع مواد اولیه و دادن پاداش بیشتر میشه اینکاررا درست کرد یاحتی ازخودش بپرسی که چه راهکاری میدی که مواد اولیه کمتری مصرف بشه

اخراج یه نفر به سود شرکت نیست چون هم کارگر بیکار میشه واز طرفی کارگر آموزش دیده و زبده میره باید یه کارگر نابلد رابیارند و آموزش بدهند واین یعنی حداقل 6ماه کسری شاید درتولید وفشردگی برنامه های قسمت مربوط به اون و پایین آمدن بازدهی قسمت مربوطه

لینک به دیدگاه

خب از همه دوستان برای مشارکتشون تشکر صمیمانه دارم و امیدوارم روند همکاری روز به روز بیشتر بشه ....

به نظر من همینطوری که داریم ادامه میدیم خوبه یعنی اول اون تجربیات رفتاری و مواردی رو که مربوط به خودمون هست رو بیان کنیم و بعد که دلمون خالی شد:sigh: شروع میکنیم به کارهایی که انجام دادیم در هر زمینه...فکر میکنم اینجوری تاپیکمون یه نظمی هم به خودش میگیره ...باز هم هر چی پیشنهاد دوستان بود تابع نظر جمع هستیم...:a030:

 

اما یه تجربه از من در زمانی که میخواهید یه کاری رو بعنوان پروژه تو کارخونه بردارین و روش کار کنین،رو فاکتورهای خودتون پروژه رو تعریف کنین...یعنی اینطوری نشه که مثلا من پیش بینی کردم 10 روزه اینکار انجام میشه چون نظر مدیرم اینه که 6 روزه هم میشه انجامش داد زیر بار مسئولیت برین و تعهد بدین...چون در اینصورت بعدا به این توجه نمیشه که درخواست شما 10 روزه بوده نه 6 روزه و شما مقصر شناخته خواهید شد

بعد از تعیین پروژه یا هر کار غیر پروژه ای که باید انجام بشه ،اولین کار اینه که با کارگران یه جلسه کوتاه در حد نهایت 15 دقیقه داشته باشین و بتونین اونها رو برای انجام پروژه توجیه کنین.لازم نیست همه تو این جلسه صد در صد موافق باشن چون همین نشون میده که احتمال وجود آتش زیر خاکستری موجود هست.سعی نکنین با مخالفها برخورد کنین.چون هدف ما انجام پروژه هست و هدف ما همسو کردن مخالفانمون برای انجام دادن کار هست.سه گروه در این حالت وجود داره:گروه موافق شما که مشکل چندانی در اجرای دستورالعملها و همسو کردنشون نخواهید داشت.گروه مخالف که باید با تکنیک های مختلف به نفع خودتون اعتمادشون رو جلب کنین و کاری رو که میخواهید ازشون تحویل بگیرین .و گروه با آرا ممتنع که میشه با امور انگیزشی و ... عملکردشون رو به سود گروه تغییر یا بهبود داد.

من تا چیزی یادم بیاد میام مینویسم.شاید همین نکته های ریز بتونه یه جایی به کار یکی از دوستان بیاد..از شما دوستان هم متشکرم که تجربیاتتون رو منتقل میکنید.

 

با سپاس:icon_gol:

لینک به دیدگاه
خب از همه دوستان برای مشارکتشون تشکر صمیمانه دارم و امیدوارم روند همکاری روز به روز بیشتر بشه ....

به نظر من همینطوری که داریم ادامه میدیم خوبه یعنی اول اون تجربیات رفتاری و مواردی رو که مربوط به خودمون هست رو بیان کنیم و بعد که دلمون خالی شد:sigh: شروع میکنیم به کارهایی که انجام دادیم در هر زمینه...فکر میکنم اینجوری تاپیکمون یه نظمی هم به خودش میگیره ...باز هم هر چی پیشنهاد دوستان بود تابع نظر جمع هستیم...:a030:

 

اما یه تجربه از من در زمانی که میخواهید یه کاری رو بعنوان پروژه تو کارخونه بردارین و روش کار کنین،رو فاکتورهای خودتون پروژه رو تعریف کنین...یعنی اینطوری نشه که مثلا من پیش بینی کردم 10 روزه اینکار انجام میشه چون نظر مدیرم اینه که 6 روزه هم میشه انجامش داد زیر بار مسئولیت برین و تعهد بدین...چون در اینصورت بعدا به این توجه نمیشه که درخواست شما 10 روزه بوده نه 6 روزه و شما مقصر شناخته خواهید شد

بعد از تعیین پروژه یا هر کار غیر پروژه ای که باید انجام بشه ،اولین کار اینه که با کارگران یه جلسه کوتاه در حد نهایت 15 دقیقه داشته باشین و بتونین اونها رو برای انجام پروژه توجیه کنین.لازم نیست همه تو این جلسه صد در صد موافق باشن چون همین نشون میده که احتمال وجود آتش زیر خاکستری موجود هست.سعی نکنین با مخالفها برخورد کنین.چون هدف ما انجام پروژه هست و هدف ما همسو کردن مخالفانمون برای انجام دادن کار هست.سه گروه در این حالت وجود داره:گروه موافق شما که مشکل چندانی در اجرای دستورالعملها و همسو کردنشون نخواهید داشت.گروه مخالف که باید با تکنیک های مختلف به نفع خودتون اعتمادشون رو جلب کنین و کاری رو که میخواهید ازشون تحویل بگیرین .و گروه با آرا ممتنع که میشه با امور انگیزشی و ... عملکردشون رو به سود گروه تغییر یا بهبود داد.

من تا چیزی یادم بیاد میام مینویسم.شاید همین نکته های ریز بتونه یه جایی به کار یکی از دوستان بیاد..از شما دوستان هم متشکرم که تجربیاتتون رو منتقل میکنید.

 

با سپاس:icon_gol:

 

این حرف تا حدودی درسته ولی یک ایراد داره شما در محیط کاری نمیتونی کاری که خودت فک میکنی درسته انجام بدی اگر مدیرت ازت شش روزه میخواد تو نمیتونی ده روزه انجام بدی یا باید متقاعدش کنی که این کارت ده روز زمان میبره یا کلا قبول نکنی یا بتونی ترفندی پیاده کنی که بشه شش روزه جواب رو ارائه کنی

لینک به دیدگاه
سلام

دوستان در مورد زمانسنجی و کارسنجی تجربیاتی اگه دارند مطرح کنن

 

من فقط زمانسجی انجام دادم به روش stopwatch کارسنجی هم جایی که بودم بازگشت به عقب زیاد داشت ولی هرچی میگفتم که باید کمتر کنیم هیچ کس گوش نمیکرد

دقیقا چ توضیحی بدم

لینک به دیدگاه
سلام

دوستان در مورد زمانسنجی و کارسنجی تجربیاتی اگه دارند مطرح کنن

 

خب در مورد زمانسنجی که من انجام دادم اولش بگم که کار خیلی پر دردسری بود...فکر کنین میومدم برای زمانسنجی یک اپراتور گوشیش زنگ میزد یا هر بار یه اتفاقی میافتاد که مجبور بودم از اول تکرار کنم و خب چون حداقل نمونه م 5 بار بود اوضاع وخیم تر میشد...اختصاص دادن ضریب عملکرد به تک تک افراد و محاسبه زمانهای بیکاری مجاز و....

لازم هست که افراد گروه رو برای انجام کارها در جریان بذاریم و توجیهشون کنیم...من خودم اینکارو نکردم چون احساس میکردم ضرورتی نداره کارگر بدونه من دارم چیکار میکنم و برای چی گوشی موبایل همه ش دستمه و دارم اعداد و ارقام رو مینویسم..البته اونها وقتی خودشون میپرسیدن یک جواب کلی بهشون میدادم...چند بار پیش اومد که بعد این که متوجه شدم دارم زمان ها رو یادداشت میکنم بهم میگفتن که مثلا اگر فلان شرایط مهیا بود سرعت من بالاتر میرفت و ....

در مورد یکی از پرسنل جدید هم که تازه شروع بکار کرده بود بعد از گذشت چند روز که سعی کردم با روابط دوستانه کمی به خودم نزدیکترش کنم مثلا گوشی اون رو میگرفتم و زمانسنجی میکردم...بعد چند روز بهم گفت که اوایل مثل جلاد بودم براش که دست و پاش رو گم میکرد موقع کار ولی بعد از این مدت چند بار ازمن پرسید که نمیخوام دیگه زمانسنجی انجام بدم ؟ گوشیش رو لازم ندارم و....

البته در موارد بالا اشتباهاتی هم مرتکب شدم...ازین جمله که بهتر هست یک مهندس ابزار خودش رو خودش تامین کنه.....

و اینکه بعضی اوقات روابط دوستانه با پرسنل داشتن شاید در لحظه کمک کنه اما بعد ها ممکنه کنترل رفتارش رو برامون سخت تر کنه ....

و چند نکته این که :

باید افراد رو قبل از زمانسنجی در حد لزوم توجیه کرد...

زمانسنجی رو در فواصل مختلف زمانی و در زمانهای مختلف روز انجام داد..ابتدای روز ...میانه روز و پایان ساعت کاری...اینطوری احتمال اینکه کارگری بخواد مارو به اشتباه بندازه کمتر میشه...

باز هم نکته ای به ذهنم رسید مینویسم...:a030:

لینک به دیدگاه

اینو قبول دارم خوشبختانه تو خط ما استفاده از موبایل ممنوعه ولی نمونه مشابه بالاخره هست منم اینکاررا کردم ولی کارگر را توجیه نکردم و به طور پنهانی اینکار را می کردم که البته وسط یه تحقیقی که داشتیم انجام می دادیم سرپرست اومد واسه بررسی دستگاه چون زمان کارگر زیاد میشد اومد پیشم جلو کارگران و گفت الآن من اینکاررا کردم زمانم را گرفتی ؟زمانم چقدرشد؟ برام خیلی جالب بود و خنده دار

چون بعددیگه کارگره ولم نمی کرد هی می پرسید من الآن اینکاررا کردم زمانم چقدرشد:ws28:

ولی به دفعات شدکه زمانسنجی می کردم وسط کار یکی صداش می کرد همه کارما به هم می ریخت

منم هرزمانی میخواستم ثبت کنم معمولا 2یا3 بار می گرفتم بیشتر 3بار می گرفتم چند ثانیه کم اختلاف توش بود میانگینشو ثبت می کردم که بالاخره یه تخفیف زمانی هم داده باشیم

حالا خوشبختانه دیگه پروژه مون تموم شد

یه باره دیگه هم بود که اومدم قطعه راگفتم باید دوباره کار کنی قطعه رنگ نگرفته اپراتوره میگه به خدا مهندس تقصیر من نیست بی گناهم چند بار رنگ می پاشم نمیگیره دیگه توجیهش کردم می ترسید براش بدبشه گفتم کاری اصلا به تو ندارم دیگه قبول کرد

وسط تجربیات ببخشید خاطره هم تعریف کردم دیگه ببخشید همین الآنم که نوشتم دارم بهشون میخندم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...