رفتن به مطلب

دانشگاه هنر اسلامی تبریز


ارسال های توصیه شده

به منظور آموزش دانشجو در زمينه‌هاي مختلف هنري,انجام تحقيقات ,ارائه خدمات هنری و علمی لازم براي بخشهاي مختلف , ايجاد روابط فرهنگی , هنري و آموزشي , تبادل اطلاعات با متخصصان دانشگاههاي داخل و خارج كشور و نهايتاً فراهم نمودن تسهيلات لازم آموزشي با پيگيريهاي رياست محترم وقت دانشگاه صنعتي سهند تبريز، جناب آقاي دكتر محمد علی كي‌نژاد، شوراي گسترش آموزش عالي در تاريخ 17/7/78 با تأسيس دانشگاه هنر اسلامي تبريز موافقت به عمل آورد. در همان سال دانشگاه هنر اسلامي با پذيرش 241 دانشجوي ميهمان از دانشگاههای کشور در رشته‌هاي معماري ( كارشناسي و كارشناسي ارشد)و طراحي صنعتي و فرش ( كارشناسي) فعاليت خود را آغاز نمود.

این دانشگاه در دو رشته دکتراي, رشته های معماري اسلامي،شهر سازی اسلامی -شش رشته کارشناسی ارشد, رشته های معماری، معماری اسلامی، هنر اسلامی، طراحی صنعتی ,پژوهش هنر و طراحی شهری - هفت رشته کارشناسي, رشته های معماری و شهرسازی، طراحی صنعتی، هنر اسلامی، فرش ,صنایع دستی,چندرسانه ای ومرمت آثار تاریخی و یک رشته کاردانی, رشته فرش در شهرستان هریس در حال تربیت دانشجو مي باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

فعالیتهای آموزشی و اداری دانشگاه در چهار مجموعه ، پردیس دانشگاه، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده چندرسانه ای و آموزشکده فرش هریس متمرکز شده است. 1- دانشكده چندرسانه اي:

دانشكده چندرسانه اي دانشگاه هنر اسلامي تبريز در سه طبقه به مساحت كل 2550 مترمربع در چهار راه طالقانی واقع شده است.اين دانشكده از سال تحصيلي 85-86 اقدام به پذيرش دانشجو خواهد نمود.

2- مجموعه مقصودیه :

این مجموعه كه به شماره1850در فهرستآثار ملی كشور ثبت شده است با مساحت كل 7382 متر مربع در خیابان مقصودیه قراردارد و هم اكنون مشتمل بر 3 باب ساختمان با ارزشی قدیمی به نام های بهنام، قدكی و گنجه‌ی زاده است كه این بناها به صورت كامل مرمت شده ومورد استفاده قرارمی گیرند و ساختمان چهارم، خانه صدقیانی ، مراحل پایانی واگذاری آن به دانشگاه در حال انجام است و در آینده نزدیك ‌پس از مرمت به این مجموعه الحاق خواهد شد .

P04.JPG

ساختمان قدكی:

ساختمان قدكی در حدود 150 سال پیش ساخته شده است و متعلق به اواسط دوران قاجار می باشد ‌و از محل هدایای مقام معظم رهبری خریداری شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفته است و مساحت كلی آن 1340 متر مربع و زیر بنای آن حدود 873 متر مربع مي‌باشد .این ساختمان متشكل از دو حیاط اندرونی و بیرونی و دو طبقه زیر زمین و همكف مي‌باشد.در طبقه زیر زمین فضای حوضخانه با سقف كاربندی شده و حوض سنگی منحصربه فرد این ساختمان را از سایر ساختمان های این مجموعه متمایز كرده است. خانه قدکی بعد از مر‌مت بخش های كمك آموزشی دانشكده معماری از جمله اتاق های كامپیوتر، كتابخانه و نمایشگاه را در خود جای داده است.

P05.JPG

ساختمان گنجه‌ ای زاده:

قدمت این ساختمان به اواخر دوره قاجار و اوایل رژيم پهلوی برمي‌گردد. مساحت آن 4142 متر مربع و زیر بنای آن حدود 729 متر مربع مي‌باشد. این بنا به تبعیت از سبك رایج دوره قاجاردارای یك معماری برونگرا است و در تزئینات آن از موتیف هایی مانند سنتوری و سرستونهی کرنتین استفاده شده است. این بنا در سه طبقه ساخته شده است و بخشهای آموزشی دانشكده از جمله آتلیه‌ها، كلاسهای درس در این ساختمان قراردارد.

P01.JPG

ساختمان بهنام:

این خانه كه قدیمي‌ترین ساختمان این مجموعه مي‌باشد از اواخر دوره زندیه و از زلزله ویرانگر سال1193 هجری قمری به یادگار مانده است و تالار مركزی ( چلیپایی) بسیار زیبا با نقاشی ها و شومینه‌های نقاشی شده بسیار زیبا، گواهي بر هنر ماندگار دوره زنديه شهر تبريز مي‌باشد. مساحت كل این ساختمان 1900 متر مربع و زیر بنای آن در حدود 840 متر مربع است وبخش اداری دانشكده معماری در اين ساختمان قرار دارد.

3-مجموعه پردیس دانشگاه:

الف:مجموعه ساختمانهاي قديمي: یا مجموعه كارخانه چرم سازی خسروی سابق، در ضلع جنوبی میدان حكیم نظامی واقع است و در اویل پهلوی به منظور یجاد كارخانه چرم خسروی بنا گردید و مساحت كل آن بالغ بر 36000 متر مربع بوده و مجموعه به شماره 2791 تحت نام مجموعه ساختمانهاي كارخانه چرم خسروي در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.پس از انتقال تجهیزات این كارخانه به خارج شهر تبریز و با پیگیری و همكاری مسئولین دانشگاه صنعتی سهند، به منظور ایجاد دانشگاه هنر اسلامی در محل این كارخانه، از طرف مقام معظم رهبری و همچنین استانداری به دانشگاه هنر اسلامي تبريز اهداء گردید.

این مجموعه شامل 8 بنا مي‌باشد كه 4 بنای آن 3 طبقه بوده و بقیه به صورت یك طبقه مي‌باشند ودر كل تركیب بناهای دو طبقه و یك طبقه همراه با دو منار (دودكش)، در كنار همدیگر چشم‌انداز زیبایی را به كل مجموعه مي بخشد.مر‌مت این مجموعه از سال 1376آغاز شده است ودر حال حاضر نيز ادامه دارد و در طی مر‌مت تعدادی از سالن ها تغییر كاربری داده شده و به سالن ورزشی، آمفي‌تئاتر، بخش اداری، سلف سرویس و كتابخانه تبدیل شده است و همچنین بخش تأسیسات كارخانه كه شامل تعدادی ژنراتور و توربینهای بزرگ مي‌باشد به عنوان نمادی از كارخانه و صنعت در محل باقي‌مانده است كه بعد از تكمیل مرمت از این بخشها به عنوان موزه صنعتی استفاده خواهد شد.

ب:ساختمان هاي جديد:

- ساختمان دانشكده هنرهاي كاربردي:احداث اين ساختمان ها با مساحت زير بناي 10000 مترمربع در بخش شرقي زمين پردیس از سال 1382 شروع شده و در سال 1385 به اتمام رسيده است كه هم اكنون 9500 متر ساختمان در حال بهره برداري بوده و بقيه بعد از انتقال پست فشار قوي به زيربناي ساختمان الحاق خواهد شد.

- ساختمان اداري و مالی: اين ساختمان با مساحت 450 متر مربع از محل كمك هاي مردمي به عنوان ساختمان پشتیبانی مرکزی دانشگاه با هدف انطباق با سيستم مديريتي پيشرفته الكترونيكي (بكارگيري حداقل نيروي انساني)احداث گردیده است

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...
  • 5 ماه بعد...
چه دانشگاه قشنگی داری.خوش به حالت:sigh:یکی از فامیلامون استاد اونجاست:ws3:اتفاقا معماری هم هست:ws37:

 

خیلیم خوش بحال نیست:ws3:کدوم استاد ؟استاد کدوم درسن؟:ws52:

لینک به دیدگاه
خیلیم خوش بحال نیست:ws3:کدوم استاد ؟استاد کدوم درسن؟:ws52:

 

وای خیلی خوشگله .چرا نیست.

راهنماییت میکنم.دکترای شهرسازی دارن.البته تا ارشد معماری بودن.خارج از کشور هم دکترا گرفتن.تبریزی هم نیستن:w16:شناختی؟

لینک به دیدگاه
وای خیلی خوشگله .چرا نیست.

راهنماییت میکنم.دکترای شهرسازی دارن.البته تا ارشد معماری بودن.خارج از کشور هم دکترا گرفتن.تبریزی هم نیستن:w16:شناختی؟

 

ااااااااااااا ایشون که این ترم استاد طرح ما هستن:ws3:آره بابا شناختم استاد عالی هستن خدایی:w16:

لینک به دیدگاه
چقده قشنگه!:ws3:حسوديم شد!:ws37:

اسم دانشگاه مام هنره!اين كجا و يوني ما كجا؟!!:hanghead:

 

نه بابا همچین حسودی کردنیم نیستا والا:ws3:میخوای بیاین جاهامونو عوض کنیم:ws37:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...