رفتن به مطلب

صنعت فولاد آمريكا سال گذشته ميلادي تنها از 51 درصد ظرفيت خود استفاده كرد


ارسال های توصیه شده

بنابر گزارش انجمن آهن و فولاد امريكا در سال 2009 ميزان توليد فولاد در اين كشور با يك كاهش 37 درصدي مواجه شد و به 62.8 ميليون تن رسيد در نتيجه اين صنعت به طور ميانگين از 51 درصد ظرفيت خود بهره‌برداري كرد، زيرا بحران اقتصادي جهاني موجب كاهش شديد تقاضاي فولاد در صنايع خودروسازي، ساختمان و لوازم خانگي شد. به گزارش استيل ورد، وزارت كار ايالات متحده در ماه فوريه اعلام كرد كه نرخ بيكاري ملي در ماه ژانويه تا 9.7 درصد كاهش پيدا كرده است و اين در حالي است كه در ماه قبل از آن اين ميزان برابر با 10 درصد بود، به طوري كه توليدكنندگان براي نخستين بار در سه سال گذشته كارگران بيشتري را به استخدام درآوردند. با تجديدنظر در مورد آمارهاي قبلي، تعداد بيكاران طي بحران اقتصادي به 8.4 ميليون نفر افزايش يافت.

 

با توجه به ميزان درآمد سه ماهه سوم شركت نوكور كه در ماه اكتبر سال گذشته اعلام شد، اين هشدار به صنعت ايالات متحده داده شد كه اين كشور با بحران جدي ايجاد اشتغال مواجه شده است. همچنين ماه گذشته نوكور اعلام كرد كه درآمد خالص آن در سه ماهه چهارم سال 2009 با يك ركود 44 درصدي نسبت به سال 2008 مواجه شده و به 9/58 ميليون دلار رسيد. اين نخستين درآمد شركت بعد از سه زيان‌دهي پي‌درپي است كه در نهايت نوكور با يك زيان خالص سالانه 293.6 دلاري مواجه شد كه از سال 1972 نخستين زيان‌دهي اين شركت است كه رسما اعلام شده است. رئيس‌جمهوري آمريكا باراك اوباما چند اقدام مثبت نيز در اين رابطه داشته كه از آن قبيل مي‌توان به اتخاذ دعاوي تجاري عليه دولت چين اشاره كرد. در ماه سپتامبر ايالات متحده عوارض گمركي را بر روي لوله‌هاي فولادي وارداتي از چين وضع كرد. وزارت بازرگاني چين نيز اعلام كرد كه پاسخ اين اقدامات را به شدت خواهد داد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

E425349C3689DBB6FFB1B26E8F6F.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...