رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

غول های ماشینی دست ساز بشر

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 70%, colspan: 2, align: left][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]

060428-bagger288-garzweiler.jpg

با توجه به سلیقه مرسوم مصرف کنندگان تکنولوژی، شرکت ها مسابقه بی پایانی را برای ساخت کوچک ترین گجت ها شروع کرده اند. همین باعث شده است که بسیاری از ما حظ و جذابیت تماشای ابزارهای بسیار بزرگ را فراموش کنیم!

ده ماشینی را که اینجا معرفی کرده ایم، آنچنان عظیم هستند که با دیدن شان احتمالا در خصوص مفهوم کلمه بزرگ دچار مشکل خواهید شد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

504x_overburden.jpg

 

F60، پل انتقال فوق سنگینی است که در معادن رو باز به کار گرفته می شود. این نقاله در عکس بالا بسیار عظیم به نظر می رسد. اما فکر می کنید بزرگی آن چقدر باشد؟

504x_overburdenscale.jpg

 

با نگاهی به شکل بالا و مقایسه این ابزار عظیم الجثه با برج ایفل، فهم ابعاد و اندازه آن کمی ساده تر می شود. این نقاله معدنی جمع و جور با ۵۰۲متر طول، ۲۰۲ متر عرض و ۸۰ متر ارتفاع، تنها ۱۱۰۰۰ تن وزن دارد!

 

504x_Mil_Mi-26.jpg

 

Mil Mi-26 یکی از قاتلان دیرپای شعور تشخیص مقیاس بوده است. با دیدن این عکس احتمالا با خود می گویید که این هم یک هلیکوپتر معمولی است و تنها استخوان بندی اش کمی درشت تر است! حالا چقدر درشت تر؟

504x_milmi-26scale.jpg

 

آن اسباب بازی کوچکی که از زیر Mi-26 آویزان است، یک چینوک جمع و جور ۳۰ متری است که همسفر پرنده ۵۶ هزار کیلویی ما شده است.

ch53e_01.jpg

 

دیدن این سیکورسکی ۳۳۰۰۰ کیلویی هم خالی از لطف نیست. جنگنده F-15 بیچاره همانند عقابی نحیف در دام پنجمین چرخبال دنیا گیر افتاده و توان پرواز ندارد.

 

504x_komatsu.jpg

 

آیا این عکس شما را یاد چیزی شبیه کامیون های اسباب بازی کودکان نمی اندازد؟ در واقع شما شاهد یک کامیون معدنی کوماتسو سری 9xx هستید

504x_komatsuscale.jpg

 

با این عکس اندازه این اسباب بازی غول پیکر بهتر معلوم می شود. یک کامیون به ارتفاع ۷.۴ متر که با بار، ۵۷۶۰۶۲ کیلوگرم وزن دارد. البته موتور آن با قدرت ۳۵۰۰ اسب بخار به راحتی از پس این هیکل گنده بر می آید.

 

504x_bagger288.jpg

 

دستگاه حفاری معدن Bagger 288 بدلیل ظاهر ترسناکی که دارد، بیشتر شهرت اش را مدیون افسانه ی خطراتی است که بوجود آورده. اما به هر حال شما شاهد بزرگترین دستگاه متحرک دنیا هستنید!

504x_bagger266scale.jpg

 

298573144_bed636db19_o.jpg

 

البته این ماشین حفاری چنان عظمتی دارد که می تواند یک کشتی را به راحتی به دو نیم کند و یا همانطور که در عکس می بینید، بولدوزری را بی هیچ دردسری همانند یک زردآلو قورت دهد.

 

504x_typhoon.jpg

 

این هم یکی از جنگ افزارهای واقعا جذاب شوروی سابق است. طی جنگ سرد و رویارویی دو ابرقدرت، دنیا شاهد تولید بسیاری از ابزارهای جنگی خنده دار و بسیار بزرگ بود. البته در اینجا این زیردریایی کلاس تایفون، قربانی تحریف حقیقت توسط لنز زوم دوربین عکاسی گردیده است.

submarin.jpg

 

در این عکس همان زیردریایی بالایی را می بینید. برای درک بهتر عکس، سعی کنید آدم هایی را که روی ان ایستاده اند پیدا کنید!

 

504x_shuttle.jpg

 

احتمالا در فیلم ها و اخبار این ماشین حمل شاتل را دیده باشید. برای درک اندازه واقعی این کالسکه زیبا! بهتر است نگاهی به عکس زیر بیاندازید.

504x_shuttlescale.jpg

من هم با شما موافقم که این ابزار به شکل غیر قابل باوری غول پیکر است.

323334main_Atlantis_to_37A_346x438.jpg

 

اما نظرتان درباره اندازه شاتل فضایی که با این ارابه جابجا می کنند چیست؟

لینک به دیدگاه

021105-O-9999G-004.jpg

 

بمب افکن B-2 یکی دیگر از اعضاء خانواده غول ها است که با توجه به عکس هایی که از ان منتشر شده است، معمولا آن را در حال پرواز در میان ابرها دیده اید و درک مناسبی از مقیاس آن ندارید. این هواپیمای رادارگریز ظاهری همانند گلایدر ها (هواپیماهای بدون موتور) دارد و به نظر می رسد که همانند گلایدر نازک و تقریبا مسطح است.

 

2242857478_d8bd403556.jpg

 

به گمانم با این عکس درک اندازه آن کمی آسان تر باشد. این هواپیما با طول بال ۵۲ متری اش به شکل نگران کننده ای بزرگ به نظر می رسد.

 

 

504x_windmill.jpg

 

ممکن است که فکر کنید این ژنراتور بادی کوچک توان تولید ۶ مگاوات برق را ندارد و نیازمند استحکام بیشتر و اندازه ای بسیار بزرگ تر از این است. پس بهتر است تصویر زیر را ببینید.

 

504x_turbinescale.jpg

البته این عکس غول بادی به راحتی مسئله اندازه و استحکام را توضیح می دهد. آن نقطه های نارنجی رنگ کوچک را که مانند حشرات مزاحمی به نظر می رسند می بینید؟ خب، آنها کارگران تعمیر و نگهداری این نیروگاه بادی هستند.

 

 

Knock_Nevis.jpg

 

در مورد این سوپر تانکر خوش قیافه نظرتان چیست. فکر می کنید نسبت به قایق مسافرتی تان چقدر بزرگ تر و عریض تر باشد؟

 

504x_knock_nevis_012.jpg

 

به گمانم اینجا با بزرگترین کشتی دنیا با ۴۵۷ متر طول سر و کار داریم که برای خودش یک شهر شناور است. برای درک بهتر اندازه، کافی است آن را با برج ایفل در مورد شماره یک مقایسه کنید. ساخت این کشتی در سال ۱۹۷۹ در ژاپن شروع شد و تاریخ تولد غول داستان ما ۱۹۸۱ میلادی است.

 

 

CERN-x1.jpg

 

البته در پایان داستان هم نباید بزرگترین ماشین تاریخ بشری را فراموش کنیم. پروژه ای که بنابر نظر عده ای، شاید شروع به کار آن برابر با پایان دنیا باشد: ذره کوب بزرگ سرن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...