رفتن به مطلب

خالق هری پاتر به جرم سرقت ادبی به دادگاه میرود


Fahim

ارسال های توصیه شده

خالق هری پاتر به جرم سرقت ادبی به دادگاه میرود

 

 

 

جی.کی رولینگ نویسنده سری کتابهای پرفروش "هری پاتر" متهم شدهاست که در نوشتن بخشهایی از داستانهای خود از آثار یک نویسنده بریتانیایی استفاده کردهاست.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، رولینگ به خاطر استفاده از اثر آدریان جاکوبز در کتاب خود "هریپاتر و جام آتش" متهم به نقض قانون کپیرایت شدهاست.

کتاب مورد نظر که ادعا میشود رولینگ از روی آن اقتباس کرده کتاب شماره یک از سری ماجراهای"ویلی جادوگر"با عنوان"سرزمین کبود" است.

"هری پاتر و جام آتش" چهارمین کتاب از سری کتابهای هریپاتر است که رولینگ آن را در ژوئیه سال 2000 منتشر کرد.پیشبینی میشود در صورتی که نویسنده مدعی بتواند اتهام وارده به رولینگ را ثابت کند خسارتی میلیارد دلاری از وی مطالبه کند.

آنچنان که مشاوران جاکوبز عنوان میکنند پس از موفقیت در دادگاه به سراغ فیلمهای اقتباسی از داستان هری پاتر خواهند رفت و شکایتی علیه آنها تنظیم میکنند.

پیش از این هم یک نقاش ایرلندی به نام ویلیام کلی شکایتی مشابه این مطرح کردهبود. به اعتقاد این هنرمند ایرلندی جی کی رولینگ با کمک دیگران شخصیتها، درونمایه، شیوه نگارش، اندیشه و دیدگاههای وی را که در داستانی با عنوان "سفر با لی پو" به رشته تحریر درآورده به نام خود ثبت کردهاست.

ویلیام کلی مدعی است که او داستان "سفر با لی پو" را در سال 1990 و برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته و آن را در همان سالها از طریق اینترنت منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دادهاست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...