رفتن به مطلب

پرخواننده‌ترين نويسنده اروپايي قرن بيست


sam arch

ارسال های توصیه شده

bjoxgksmo009j01wvv7.jpg

 

به گزارش خبرگزاري فارس، هسه در سال 1912 به سوئيس مهاجرت و در 1923 تابعيت آن كشور را پذيرفت. پدر هرمان هسه مديريت مؤسسه انتشارات مبلغين پروتستان را به عهده داشت. مادرش دختر هند‌شناس معروف، دكتر«هرمان گوندرت» و مدير اتحاديه ناشران كالو بود. كتاب‌خانه بزرگ پدربزرگ و شغل پدر، اولين باب آشنائي هرمان هسه جوان با ادبيات بود. از طريق پدر و مادرش كه مبلغان مذهبي در هندوستان بودند، به جهان‌بيني و تفكرات فلسفي هند دست يافت. هرمان هسه به عنوان پرخواننده‌ترين نويسنده اروپائي در قرن بيستم شناخته‌شده‌ است.هرمان هسه سوئيسي به خاطر قدرت استعداد نويسندگي و شكوفائي انديشه و شجاعت ژرف در بيان انديشه‌هاي كلاسيك انسان‌مداري و سبك عالي نگارش، به دريافت جايزه نوبل نائل شد.رمان «زير چرخ» كه در سال 1966 ميلادي منتشر شد يكي از آثار محوري هرمان هسه است كه منعكس‌كننده نشان‌هاي موجود در مجموعه آثار او است.

 

فضاي رومانتيسم غالب بر ماجرا، به قلم تواناي هرمان هسه به دادگاهي تلخ عليه نظام آموزشي كه سعي در سركوب كردن استعدادها مي‌نمود، تبديل شده‌است.هرمان هسه در آثارش مبارزه جاودانه روح و زندگي را ترسيم نموده و با نگرشي هنرمندانه به دنبال ايحاد تعادل بين اين دو پديده قلم فرسوده‌است. گرايش به رومانتيسم و طبيعت‌گرايي از نمود‌هاي چشم‌گير آثار قديمي‌تر هسه است. اين سبك در يكي از اولين رمان‌هايش به نام «پتر كامنسيند» كه با استقبال بي‌نظيري روبرو شد، به چشم مي‌خورد. اين كتاب اوضاع مالي نويسنده را دگرگون ساخت. هسه با «ماريا برنولي» ازدوج و تا سال 1912 زندگي مشترك خود را ادامه دادند. در اين مدت او به طور جدي به مشكلات انسان‌ها و روابط بين آن‌ها و همچنين نقش هنرمند در جامعه، پرداخته و در رمان‌هاي گرترود و روسهالده اين معضل را به شيوه هنرمندانه‌اي مطرح مي‌نمايد. علاوه براين، هرمان هسه با بيش از شصت نشريه پيشرو همكاري مي‌كرد و به عنوان نماينده جريانات صلح‌طلب - پاسيفيسم، طرفداراني همانند تئودور هويس به حلقه دوستانش در آمدند. در اين ارتباط افرادي هم از آلمان حملات خصمانه خود را عليه او آغاز كردند.هرمان هسه متأثر از بيماري همسرش كه مبتلا به شيزوفرني بود، در سال1916 به يك بحران عميق روحي (افسردگي) مبتلا و تحت مداوا قرارگرفت. او در نهم اوت 1967 ميلادي در تسين واقع در سوئيس درگذشت.«پيتر كامنزيند»، «گرترود»، «گرگ بيابان»، «سفر به شرق»، «سيذارتا» و «دميان» از جمله آثار هسه هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...