رفتن به مطلب

پردرآمدترین نویسندگان دنیا


sam arch

ارسال های توصیه شده

نشریه فوربس برای رسیدن به درآمد نویسندگان، میزان فروش کتاب‌های نویسندگان را با اطلاعاتی که از کارگزاران ادبی، مدیران و ناشران گرفته بود ترکیب کرد.

 

hp54dhpolip9mkap03ge.jpg

 

نشریه فوربس در تازه‌ترین فهرست خود پردرآمدترین نویسندگان دنیا را براساس درآمد آن‌ها در سال گذشته رتبه‌بندی کرده است.جیمز پترسن نویسنده رمان‌های تریلر با 84 میلیون دلار (50.9 میلیون پوند) پردرآمدترین نویسنده دنیاست.دانیل استیل، نویسنده رمان‌های احساسی پرفروش با درآمد 35 میلیون دلار (21.2 میلیون پوند) در فاصله ماه مه 2010 تا آوریل 2011 در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.نشریه فوربس برای رسیدن به درآمد نویسندگان، میزان فروش کتاب‌های نویسندگان را با اطلاعاتی که از کارگزاران ادبی، مدیران و ناشران گرفته بود ترکیب کرد. در فهرست 10 نویسنده پردرآمد جی.کی. رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» هیچ جایگاهی نداشت.پترسن که نویسنده بسیار پرکاری است و اغلب با همکاری فردی دیگر آثار خود را می‌نویسد، سال گذشته 10 کتاب منتشر کرد. این 10 کتاب بخشی از قرارداد او با انتشارات هَچت برای نوشتن 17 جلد کتاب است، قراردادی که ارزش آن 150 میلیون دلار (90.7 میلیون پوند) تخمین زده شده است.این نویسنده 64 ساله هم کتاب‌های ویژه نوجوانان می‌نویسد و هم رمان‌های جنایی و اسرارآمیز و البته کتاب‌هایی ویژه نشر الکترونیک.شخصیت اصلی رمان‌های جنایی پترسن کاراگاهی به نام الکس کراس است. اخیرا فیلمی با حضور این شخصیت ساخته شده که تایلر پری در آن بازی می‌کند.

 

جیمز پترسن نویسنده رمان‌های تریلر با 84 میلیون دلار (50.9 میلیون پوند) پردرآمدترین نویسنده دنیاست.

 

ستفن کینگ سلطان ادبیات وحشت با درآمد 28 میلیون دلار (16.9 میلیون پوند) در رتبه سوم است.

جنت ایوانوویچ که متخصص نوشتن رمان‌های اسرارآمیز است نیز با 22 میلیون دلار (13.3. میلیون پوند) در رتبه چهارم قرار دارد.

استفانی مایر نویسنده مجموعه کتاب‌های «گرگ و میش» و ریک ریوردان نویسنده رمان‌های ماجراجویی هر دو با درآمدی حدود 21 میلیون دلار (12.7 میلیون پوند) رتبه پنجم و ششم را پر کردند. مایر پارسال تنها یک کتاب 192 صفحه‌ای به این درآمد رسید.

جی.کی. رولینگ با کمال شگفتی جایی در فهرست 10 نویسنده پردرآمد ندارد. به گفته فوربس درآمد او در سال گذشته تنها پنج میلیون دلار (سه میلیون پوند) بوده، اما این نویسنده به لطف فروش اینترنتی آثارش در سایت پاترمور سال آینده درآمد بیشتری خواهد داشت.

دین کونز با درآمد 19 میلیون دلار هفتم شد و جان گریشام که رمان‌های دادگاهی‌اش شهرت بسیاری دارند و فیلم‌های متعددی براساس آن‌ها ساخته شده با 18 میلیون دلار هشتم شد.

رتبه نهم و دهم به ترتیب در دست جف کینی و نیکلاس اسپارک با 17 و 16 میلیون دلار درآمد است.

 

منبع:خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...