رفتن به مطلب

بازسازی بخشی از جهان !


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

دانشمندان در مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیت سونیان (CfA) به همراه گروهی از همکارانشان در موسسه مطالعات نظری هایدلبرگ (HITS) روش محاسباتی نوینی یافته اند که می تواند دقیقا تولد و تکامل کهکشان ها را طی میلیاردها سال دنبال کند. برای اولین بار امکان شبیه سازی عالم و کهکشان های موجود در آن ، درست به گونه ای که اکنون مشاهده می کنیم، به وجود آمد.
در همسایگی کیهانی ما، کهکشان های مارپیچ باشکوهی همانند آندرومدا، فرفره و گرداب قرار دارند. کهکشان های مارپیچی متداول هستند اما قبلا شبیه سازی آن ها مشکل بود؛ زیرا در شبیه سازی های قبلی تعداد زیادی کهکشان کوچک تولید می شدند، بدون این که دارای دیسک های پهناور و بازوهای دراز معمول در یک کهکشان مارپیچی باشند و در نهایت این کهکشان های کوچک به شکل توپ متراکم می شدند.

Click here to view the original image of 900x592px.

 

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی کلیک کنید.

13460054231.jpg

این فریم از پویانمایی تولیدشده توسط Arepo گرفته شده است. این عکس توانایی اصلی Arepo برای تولید کهکشان های مارپیچ واقعی را نشان می دهد. شبیه سازی های قبلی متمایل به ساخت کهکشان های مارپیچی بودند که وجه تمایز این نوع کهکشانها یعنی بازوی آنها را در بر نداشت.

 

نرم افزار جدید که Arepo نامیده می شود، این مسئله را حل می کند. Arepo که توسط Volker Springel در HITS طراحی شده؛ همه جوانب عالم را شبیه سازی می کند. ورودی این نرم افزار تابش رصدشده بعد از انفجار بزرگ و تحول آن طی چهارده میلیارد سال است.
یکی از مزیت های کلیدی Arepo ، هندسه مورد استفاده در آن است. شبیه سازی های قبلی فضا را به تعداد زیادی مکعب با اندازه ها و اشکال ثابت تقسیم می کردند. Arepo از شبکه ای استفاده می کند که می تواند در فضا خم شود یا حرکت کند و بدین طریق خود را با حرکت گازها و ستارگان و هم چنین ماده و انرژی تاریک تطبیق دهد.
این شبیه سازی بر روی ابررایانه قدرتمند ادیسه هاروارد اجرا شد که از ۱۰۲۴ هسته پردازش سود می برد. این ماشین سریع به دانشمندان امکان داد تا ۱۴ میلیارد سال را تنها طی چندماه خلاصه کنند(کاری که می تواند رایانه های شخصی را هزاران سال درگیر خود کند).
هدف بعدی این گروه شبیه سازی حجم های بزرگ از جهان با تفکیکی بی سابقه و ساخت بزرگترین مدل واقعی از آن است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...